Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw siê tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Gie³da Forumowa

Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

PodglÄ…d wÄ…tku (najnowsze pierwsze)

Brujah1685r
2012-08-29 06:48:31

Dziêki Master niech ci bozia w dzieciach wynagrodzi!!

Panowie panowie a w szczególno¶ci ty Bombaj!! S³ysza³em cos o nowym formacie etc!! Mamy co¶ na ten temat??!!

Master
2012-04-08 13:26:29

Potkniêcie w WoCHu - Wybrañcy mrocznych bogów to zasada specjalna choosenów, w w EURO chodzi o przedniot £aska Bogów

bombaj
2012-03-24 16:05:17

Brujah1685r napisał:

Orki i gobliny: Muchomory szamañskich nocnych goblinów nie licz± siê do limitu ko¶ci mocy generowanych przez armie. Maksymalna ilo¶æ modeli podniesiona do 60. Limit punktowy armii zwiêkszy³ siê do 2500 punktów.

wszystko siê zgadza. poza tym w stosunku do starej wersji EURO zniesiony zosta³ limit 0-3 na szamanów nocnych gobosków.

Brujah1685r
2012-03-24 13:30:25

Jak to czyta³em to w³a¶nie ¼le musia³em zrozumieæ to +100 pts... pomyli³o mi siê i my¶la³em z eto jest 100 pts do limitu oddzia³u czyli nei 450 a 550. Sprawa poprawiona. Te ma³e kropki czêsto siê chowaj±. Dziêki za uwagê.

Teraz jak na to patrze po paru minutach to dziwi mnie to... wszystkie inne armie które maj± zwiêkszon± ilosæ punktów do armii ma to w pierwszym zdaniu dok³adnie wy³uszczone ¿e maja rozpiski na przyk³ad o 200 wiêcej wiêc maj± 2600. U O&G jest inaczej... niech kto¶ mi to potwierdzi na sto procent jeszcze jak to jest.

siwy2150
2012-03-24 10:59:52

Wielkie dziêki za t³umaczenie ale tam jest b³±nd mianowicie wersja podana przez Bombaja http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic … 18&t=99844 ro¿ni siê od twojej

np: orki i gobliny Orcs&Goblins: Night Goblin Shamans(0-3 cap removed) mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit. Maximum model cap is 60 models per unit. +100 pts.

nic nie pisze ze odzia³ma ograniczenie 550 pkt i nie napisa³e¶ ¿e mam 100 do rospiski

Brujah1685r
2012-03-24 10:29:35

Zmiany zasad:
- ka¿da postaæ dostaje zasadê „Uwaga Panie!!” przeciwko czarom które automatycznie zabijaj± lub usuwaj± ze sto³u ca³y oddzia³ automatycznie: Mieszkañcy podziemi (domena ¿ycia), Ostateczna przemiana (domena metalu), Dreaded 13th (czar mi ca³kowicie nieznany), Piekielne wrota efekt 11 – 12 podczas ustalania si³y czaru (domena Tzeentcha) . Normalne zasady dotycz±ce „Uwaga Panie!!” równie¿ s± brane pod uwagê podczas rozgrywki.

I.    G³ówne restrykcje (ograniczenia):
Ograniczenia punktowe 2400 punktów.
Bez mo¿liwo¶ci wystawienia specjalnych lub imiennych postaci.
Armia graj±ca musi byæ jedna z armii posiadaj±c± swój kodeks wydany przez GW. Nie wolno u¿ywaæ armii i jednostek wydanych przez Forge Word.
Maksymalnie mog± wyst±piæ w armii trzy takie same jednostki podstawowe (bez wzglêdu na ekwipunek czy inne ulepszenia).
Ka¿da armia mo¿e mieæ maksymalnie 4 machiny wojenne i bronie wzornikowe. Machiny wojenne wykorzystuj±ce wzorniki licz± siê jako jeden wybór w tym zakresie. Wszystkie bronie wzornikowe (magiczne przedmioty, umiejêtno¶ci, itd.) s± wliczane, wyj±tkiem s± czary.
W armii mo¿e wyst±piæ maksymalnie 45 modeli z broni± zasiêgow± o zasiêgu wiêkszym ni¿ 20 cali (nie wlicza siê w to maszyn wojennych, postaci oraz rydwanów).

Ograniczenie wielko¶ci jednostek:
Jednostka mo¿e sk³adaæ siê z nie wiêcej ni¿ 40 modeli lub nie mo¿e kosztowaæ wiêcej ni¿ 450 punktów (w koszt wliczamy grupy dowodzenia, wszelakie ulepszenia, magiczne przedmioty lub sztandary oddzia³u). Ograniczenie to brane jest pod uwagê podczas tworzenia rozpiski armii, podczas gry koszt oddzia³u mo¿e wzrosn±æ (na przyk³ad – poprzez przy³±czenie siê do oddzia³u jednej z postaci).
Ograniczenia te nie dotycz± postaci.

Ograniczenia magii/czarnoksiêstwa:
•    Oprócz ko¶ci mocy uzyskanych z Wiatrów Magii/Czarnoksiêstwa ka¿da armia mo¿e wygenerowaæ dodatkowo 2 ko¶ci mocy lub 2 ko¶ci rozproszenia na fazê magii. Po wygenerowaniu tych ko¶ci ka¿da dodatkowa jest tracona. Wlicza siê w to ko¶ci generowane ze skupienia ko¶ci przez czarodziei.
•    Gracz mo¿e wykorzystaæ maksymalnie 5 ko¶ci mocy do rzucenia czaru. Dla domeny ¶mierci i cienia ograniczenie to wynosi 4 ko¶ci.
•    Ka¿da armia mo¿e wykorzystaæ podczas tury maksymalnie 12 ko¶ci mocy.
•    Mo¿na posiadaæ oddzia³y lub umiejêtno¶ci które wygeneruj± powy¿ej 2 dodatkowych ko¶ci, jednak nadwy¿ka jest tracona.
•    Niektóre przedmioty magiczne i umiejêtno¶ci licz± siê tak jakby generowa³y dodatkowe ko¶ci i licz± siê do limitu.
•    Przedmioty i umiejêtno¶ci które licz± siê tak jakby generowa³y ko¶ci mocy lub rozproszenia nie mog± wygenerowaæ wiêcej ni¿ 2 ko¶ci. Znaczy to ¿e je¶li gracz w jaki¶ sposób osi±gn±³ ju¿ limit generowania ko¶ci nie mo¿e wzi±æ wiêcej przedmiotów liczonych jako przedmioty generuj±ce ko¶ci lub nie mo¿e generowaæ ko¶ci ze skupienia.
•    Wszystkie modyfikatory s± brane z listy armii i nie zmieniaj± siê podczas gry (przyk³adowo zwój rozproszenia liczy siê jako jedna ko¶æ rozproszenia, czyli limit dodania ko¶ci rozproszenia na ca³± gre wynosi 1 ko¶æ nawet je¶li zwój zostanie wykorzystany)

Szczegó³owe opisy:
Oprócz Wiatrów Magii ka¿da armia mo¿e wygenerowaæ dodatkowo 2 ko¶ci mocy lub 2 ko¶ci rozproszenia na fazê magii (wyj±tkiem s± momenty kiedy ograniczenia armii mówi± inaczej). Po wygenerowaniu tych dwóch dodatkowych ko¶ci ka¿de nastêpne wygenerowane s± tracone.
Je¶li przedmiot zabiera ko¶æ z puli przeciwnika, ale twoja armia osi±gnê³a limit generowania dodatkowych ko¶ci, ko¶æ przeciwnikowi jest zabierana, ale nie dodawana do twojej puli.

Niektóre specjalne przedmioty i umiejêtno¶ci zmniejszaj± limit ko¶ci mocy i rozproszenia które mo¿na wygenerowaæ. Je¶li twoja rozpiska zawiera przedmiot który „liczy siê jako 1 ko¶æ mocy”, wtedy twoja armia mo¿e ju¿ dodaæ tylko jedn± ko¶æ dodatkow± do puli ko¶ci mocy (zamiast dwóch normalnie) przez ca³a grê (nawet je¶li przedmiot liczono jako 1 ko¶æ mocy zosta³ zniszczony/wykorzystany).
Nale¿y zwróciæ uwagê ¿e nei mo¿na posiadaæ kombinacji przedmiotów które obni¿y³y by limit generowanych dodatkowo ko¶ci poni¿ej zera.

Ograniczenia przedmiotów:
•    Ka¿dy przedmiot automatycznie rozpraszaj±cy czar liczony jest tak jakby generowa³ 1 ko¶æ rozproszenia w ka¿dej fazie magii.
•    Sk³adana Forteca Fozzrika jest niedopuszczona.

Specyficzne ograniczenia armii:
Zwierzoludzie chaosu: armia ta posiada o 200 punktów wiêcej (w sumie 2600 punktów). Wszystkie punkty zdobyte przeciw tej armii s± zmniejszane o 10% (nie wliczaj±c w to punkty za genera³ów, sztandary itp.) Zwierzoludzi omega generowaæ 3 ko¶ci mocy zamiast 2. Zwierzoludzie mog± posiadaæ 4 takie same jednostki podstawowe zamiast 3 a wielko¶æ jednostek jest ograniczona do 50 modeli.

Bretonia: brak restrykcji.

Krasnoludy Chaosu: Dzia³o Piekielne 0 – 1. ¯elazny Demon, Kdai Niszczyciel i ka¿dy model z domen± hashut liczony jest jako maszyna wojenna, Chalice of Darkness liczony jest jako 2 ko¶ci mocy. Maksymalnie 3 z: posiadaczy domeny Hashut, Maszyn wojennych o sile 5, Niszczycieli, ¯elaznych Demonów. Chalice of Sorcerer Prophet Flask liczony jest jako 3 maszyny wojenne.

Mroczne Elfy: mog± posiadaæ góra jedna Hydrê w armii. Maksymalna ilo¶æ powtarzalnych kuszy jest ograniczona do 35 (wlicza siê w to postacie ale nie wlicza rydwany). Powtarzalne balisty mog± 0 - 2. Harpie 0 – 2. Maksymalnie 20 mo0deli Widm na armie. Postaæ lord nie mo¿e wybraæ z przedmiotów magicznych Naszyjnika Khaeleth’a. Armia mrocznych elfów mo¿e posiadaæ 2 z podanych dalej rzeczy: Naszyjnik Khaeleth’a/Korona Dowodzenia/dowolna ilo¶æ czarodziejek u¿ywaj±cych domeny ¶mierci i cienia/Kocio³ Krwi/Hydrê.

Krasnoludy: ka¿da runa rozproszenia czaru i runa po¿arcia czaru liczona jest jakby generowa³a 1 ko¶æ rozproszenia. Katapulty (M¶ciciele) 0 – 2. Krasnoludy mog± generowaæ 4 ko¶ci rozproszenia zamiast 2.

Demony Chaosu: ka¿dy oddzia³ mo¿e sk³adaæ siê maksymalnie z 30 modeli. Wszystkie demoniczne daru s± wyborem 0 – 1. Demoniczny Sztandarowy Armii mo¿e wzi±æ zarówno demoniczna ikone jak i demoniczne daru. Pie¶ñ Syren nie mo¿e zostaæ wybrana prze Heralda Slaanesh’a. Maksymalnie 6 flamerów w armii. MOS: Zmiana zasady: nie daje loremaster lore (can tease only Rb lore).

Imperium: Czo³g liczony jest jako machina wojenna. Czo³g, Wyrzutnia Rakiet oraz In¿ynier s± wyborem 0 – 1 ka¿de. Maksymalnie 2 dzia³a, czo³g liczony jest jako dzia³o.

Elfy Wysokiego Rodu: armia ta posiada o 100 punktów wiêcej (2500 punktów ³±cznie). Armia wysokich elfów mo¿e generowaæ 3 ko¶ci mocy co turê. Vortex Shard liczony jako 1 ko¶æ rozproszenia. Ksiêga Hoeth liczy siê jako 2 ko¶ci mocy i 2 ko¶ci rozproszenia. Banner of the World Dragon liczy siê jako 1 ko¶æ rozproszenia.

Jaszczuroludzie: Salamandry s± wyborem 0 – 1. Taurus weteran jest wyborem 0 – 2. Armia mo¿e wybraæ 2 rzeczy z dalej wymienionych: Beclaming Cogitations\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Stan Wy¿szej ¦wiadomo¶ci; Beclaming Cogitations liczone jest jako 2 ko¶ci rozproszenia. Z³o¿one d³onie Przedwiecznych liczone jest jako 2 ko¶ci mocy. Stan Wy¿szej ¦wiadomo¶ci liczone jest jako 2 regu³y staro¿ytnych (zabiera dwa miejsca, ale kosztuje tyle samo punktów); Korona Dowodzenia oraz  Stan Wy¿szej ¦wiadomo¶ci nie mog± byæ wziête przez jeden model. Kombinacja maksymalnie 6 oddzia³ów Skinków, Skinków Kameleonów i Skink Cohorts mog± byæ w armii (Cohorts posiadaj±ce kroxigor lub w liczbie modeli poni¿ej 20 nie s± wliczane do tego ograniczenia). Armia mo¿e posiadaæ jedno z trzech: domenê ¶mierci/bane head/zwój odpowiedzi

Królestwo Ogrów: Serce Piek³a liczone jest jako 2 ko¶ci rozproszenia i 1 ko¶æ mocy. Zach³anna piê¶æ na czarodzieju domeny ¶mierci liczy siê jako 2 ko¶ci rozproszenia. Ka¿dy Leadbelcher i Ludo¿erca z pistoletem lub pistoletami licz± siê jako 3 modele do limitu modeli z Bronia dystansow± powy¿ej 20 cali. Maksymalnie 3 jednostki Mournfang i Ironblaster. Ironlaster 0 – 1.

Orki i gobliny: Muchomory szamañskich nocnych goblinów nie licz± siê do limitu ko¶ci mocy generowanych przez armie. Maksymalna ilo¶æ modeli podniesiona do 60. Limit punktowy armii zwiêkszy³ siê do 2500 punktów.

Szczuroludzie (Skaweny): Wszystkie jednostki rzadkie szczuroludzi s± wyborem 0 – 1. Gutter Runners s± ograniczeni do 2 oddzia³ów i 20 modeli w ca³o¶ci. In¿ynier jest wyborem 0 – 3. Armia szczuroludzi mo¿e wystawiæ 2 rzeczy z: doom rocket, brass orb, storm banner.

Wampiry: Master of Black Arts i Blasphemous Tome Upgrade liczone s± jako 1 ko¶æ mocy. 0 – 3 jednostki eteryczne (wliczaj±c w to postacie). 0 – 2 Red Fury i/lub Quickblood umiejêtno¶ci. 0 – 4 howls (Death shriek liczony jest jako 2).

Królestwo Grobowców: Armia ta posiada dodatkowe 200 na rozpiskê (2600 punktów ca³o¶æ). Wszystkie punkty zwyciêstwa zdobyte przeciwko tej armii s± zmniejszone o 10% (nie wliczaj±c sztandarów, genera³a, itd.). Zwój Mocy Inkantacji Neferra   liczony jest jako 2 ko¶ci mocy i 2 ko¶ci rozproszenia. Hierofanta jest wart 1 ko¶ci mocy tak d³ugo jak jest ¿ywy. Sfinksy wszelakiego rodzaju 0 – 3. Armia ta mo¿e generowaæ 3 ko¶ci mocy.

Le¶ne elfy: Armia ta posiada dodatkowe 200 na rozpiskê (2600 punktów ca³o¶æ). Wszystkie punkty zwyciêstwa zdobyte przeciwko tej armii s± zmniejszone o 10% (nie wliczaj±c sztandarów, genera³a, itd.). Le¶ne elfy mog± wybraæ 4 jednostki podstawowe tego samego rodzaju zamiast 3. Ró¿d¿ka Wych Elm liczona jest jako 1 ko¶æ rozproszenia. Tylko Glade Guard (wliczaj±c skautów) liczeni s± do limitu 45 modeli strzelaj±cych na armie.

Wojownicy Chaosu: Piekielne Dzia³o 0 – 1. Piekielna Marionetka liczona jest jako 1 ko¶æ mocy i 2 ko¶ci rozproszenia. Tendrils Tzeencha i Conjoined Homunculus licz± siê jako 1 ko¶æ mocy. Je¶li w armii s± wojownicy, rycerze lub wybrañcy z piêtnem Tzeentcha wtedy mo¿na wybraæ tylko 2 z 3 o³tarzy chaosu lub przedmiot £aska Bogów ( 2 o³tarze chaosu lub o³tarz chaosu i przedmiot £aska Bogów).

II. Parings.
E… nie mam pojêcia o co kaman…

III. Punktacja.

Punkty zwyciêstwa liczone s± wed³ug zasad z podrêcznika g³ównego, z wyj±tkiem:
•    Oddzia³ którego wielko¶æ na koniec gry wynosi 25% lub mniej stanu pocz±tkowego daje 50% punktów zwyciêstwa przeciwnikowi (nie dotyczy postaci, potworów, poganiaczy, maszyn wojennych)
•    Uciekaj±ce jednostki na koniec bitwy które nie uciek³y poza pole bitwy daj± 50% punktów zwyciêstwa przeciwnikowi
W obu przypadkach bonusy (za genera³a, sztandary, itd.) nie licz± siê w tych 50%. Jednostka która ucieka i jest stañ na koniec bitwy wynosi 25% lub mniej dalej jest liczona jako 50% punktów zwyciêstwa.
0 – 20 du¿ych punktów zwyciêstwa na grê.
60 – 100 du¿ych punktów zwyciêstwa na grê dla dru¿yny, z wyj±tkiem ostatniej rundy kiedy dolny limit wynosi 0.

Du¿e punkty zwyciêstwa na grê:
Ró¿nica punktów zwyciêstwa        Wynik w du¿ych punktach
0 – 150 10 – 10
151 – 300 11 – 9
301 – 405 12 – 8
451 – 600 13 – 7
601 – 750 14 – 6
751 – 900 15 – 5
901 – 1050 16 – 4
1051 – 1200 17 – 3
1201 – 1350 18 – 2
1351 – 1500 19 – 1
1501 + 20 – 0

IV. Scenariusze
Szyk bojowy.

V. Uproszczona linia widzenia (SLOS)
Wszystkie jednostki i tereny na polu bitwy dziel± siê na trzy kategorie:
•    Blokuj±ce: wzgórza, budynki, teren nieprzebyty – ca³kowicie blokuj± linie widzenia, nawet dla innych terenów blokuj±cych (jednostka na wzgórzu A nie bêdzie widzieæ jednostki stoj±cej za wzgórzem B).
•    Nie blokuj±ce: rzeki, bagna, roje – nie blokuj± pola widzenia
•    Przeszkadzaj±ce: wszystkie inne typy terenów i jednostki – nie blokuj± pola widzenia jednak utrudniaj± trafienie w wysoko¶ci -2 modyfikator trafienia, lasy posiadaj± modyfikator -1 (modyfikatory siê nie kumuluj±).
Strzelaj±c  do du¿ych celów, jednostek w budynkach lub jednostek na wzgórzach strzelaj±ca jednostka nie otrzymuje modyfikatorów za elementy przeszkadzaj±ce lub inne jednostki, chyba ¿e terenem przeszkadzaj±cym jest las.


Na chwile obecna tyle. Proszê w³a¶cicieli odpowiednich armii o poprawki lub o spolszczenia angielskich nazw. Niestety sam nie potrafi³em dlatego te¿ tak wygl±da a nie inaczej. Znowu wszystkich podrêczników nie mam i nie by³em w stanie sprawdzaæ.

Sasomir
2012-03-18 11:21:15

Bardzo siê cieszê z nowego euro - bo ogranicza tylko t± magiê, która faktycznie by³a przegiêta, a nie ca³± - nareszcie!!! A co do machin, to có¿... ja i tak wystawiam tylko 2. I jak siê okazuje moje wczorajsze imperium by³o pod nowego drafta ju¿ . Fajnie, ¿e DElfy troszkê odzyska³y ziemi, zamiast znowu i¶æ pod nó¿. No i +100 dla OG uwa¿am za s³uszne. Good for them.

Brujah1685r
2012-03-18 08:31:50

Hurra!! to mo¿e zaczniemy graæ bez war machine i bez magii??!! Hurra czy ci ludzie maj± pouk³adane w g³owie...
Oni chc± zrównowa¿yæ grê czy pozbyæ siê wszystkich rzeczy ¿eby zosta³y same oddzia³y cc i strzelcy jacy¶?
Mimo i¿ mnie znowu zmiany nie dotykaj± (gram na trzech WM) to nie podoba mi siê jak coraz bardziej ograniczaj± inne armie...

W³a¶nie t³umacze ca³o¶æ na polski wiec my¶lê ze dzi¶ góra jutro wrzucê, niestety mam problem z niektórymi rzeczami al eto mi pó¼niej pomo¿ecie.

Master
2012-03-18 05:55:51

HURRRRRRRRAAAAAAAA!!!!!!!!!! MAX 4 machiny
Shadow i death TAK ograniczone? I co teraz bêdzie z rzucaniem brzytwy czy s³oneczka...?
Lekko ¶ciête strzelanie u ogrów - OGRomna satysfakcja
HURRRAAA!!! po raz drugi! WoCH traci mo¿liwo¶æ posiadania 2 o³tarzy!
Jest dobrze panowie! Bo mnie nie ograniczyli nic! Znowu!

bombaj
2012-03-17 21:39:24

jeszcze nowsze nowe euro, bye bye brzytwo i snajperki!

http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic … 18&t=99844

Brujah1685r
2012-02-20 10:29:50

Tylko dwie katapulty? Szkoda... ostatnio ¶miga³em dla zabawy na trzech i powiem szczerze ¿e cudo... trzy katapy i trzech mistrzów in¿ynierów i ani razu nie spud³owa³em...
No có¿...
Rozumiem ze ograniczenie 0 - 3: kowad³o, rangerzy i minerzy oznacza ¿e mogê wsi±¶æ trzy jednostki w tym na przyk³ad po jednej z ka¿dej wymienionej, albo kowad³o i dwa oddzia³y minerów, mi to tito ale znam ludzi którzy siê z tego uciesz±.
Spelleater i spellbreaker to by³o logiczne ¿e zabieraj± jedn± DD nie wiem po co to pisali, przecie¿ to jest akuratnie w rulebooku 8 edycji...

Wspó³czuje DE... no có¿ ró¿nie bywa
HE.. na stos... nie do¶æ ¿e problemy stwarzaj± to jeszcze dali im 100 punktów...

Ogólnie to wejdzie na chwile a pó¼niej zniknie... nic nie jest wieczne

Andrew
2012-02-14 00:19:05

loboba napisał:

Lipa ¿e nie maj± 500 na oddzia³ ;(

To tak jakby poprawiæ grywalno¶æ demonów w 7ed 

loboba napisał:

HE nie s± takie super a 100 pkt akurat u nich du¿o nie robi.

No pro¶ba

loboba napisał:

Kolejna sprawa mo¿e to s± beta testy i po paru wypowiedziach zmieni± to.

Mam tak± nadziejê

loboba
2012-02-10 08:12:52

Lipa ¿e nie maj± 500 na oddzia³ ;(
HE nie s± takie super a 100 pkt akurat u nich du¿o nie robi.
Kolejna sprawa mo¿e to s± beta testy i po paru wypowiedziach zmieni± to.

Andrew
2012-02-09 21:57:10

Moje zdanie jest krótkie na ten temat. Nie bêdê na tym graæ i ju¿. Stare Euro by³o spoko.

Przegiêli...

Chaos Warrior
2012-02-04 12:39:12

jak by mogli przynajmniej wybraæ 3  tych rzeczy to jeszcze ok ale w takim stanie dar elfy w zasadzie nie istniej±
przynajmniej mogê normalnie mieæ papeta i tzeentcha
przepraszam bardzo za co HE maj± + 100 ?! przynajmniej nie maj± ju¿ 500 pkt na oddzia³

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrze¿one dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.129 seconds, 8 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.dumhog.pun.pl www.tbob.pun.pl www.dd-bleach.pun.pl www.bakuganbattlebraweler.pun.pl www.nowon.pun.pl