siwy, je¶li szar¿ujesz na oddzia³ z bohaterem posiadaj±cym terror to nie musisz zdawaæ. Je¶li on szar¿uje to musisz.
A teraz moje pytanie:
Vampyrz wyzwa³ Gray Seera na pojedynek. Seer mêznie odmówi³ i poszed³ na ty³. Kiedy wraca na przód? Czy wraca odrazu na pocz±tku kolejnej tury - mo¿e czarowaæ, czy ca³± walkê tam siedzi czy kiedy... ? ^^
Czy przy zdejmowaniu modeli od strzelania/magii, w przypadku kiedy posiadaj± tylko 1 szereg, trzeba zdejmowaæ je po równo z boków?
Je¶li bohater ma terror to przy szar¿y na odzia³ gdzie znajduje siê ten bohater trzeba zdawaæ terror?
czyli je¶i w regimencie jest bohater z terrorem to ca³y odzia³ wzbudza terror?
1. 3d6 szar¿uje jednostka z zasad± swiftstride. Takow± posiadaj± kawalerie (du¿a a ma³a), warbeasty (psy, wilki, giant raty bez poganiacza) i rydwany)
2. nie za bardzo czajê o co Ci chodzi ale
a) tracisz poison przy strzelaniu 7+ (6 i 4, 6 i 5 itp.)
b) masz poisona, rzucisz 6 na rafienie, ze z³o¶liwego czaru musisz przerzuciæ wszystkie 6 na trafienie, wiêc zabierasz swoje poisony i rzucasz jeszcze raz. Ile szóstek Ci siê wkrêci nowych, tyle masz poiosonów, stare (sprzed przerzutu) przepadaj±.
c) masz poisona i twój z³o¶liwy czar/zdolno¶æ pozwala Ci przerzuciæ nietrafione. Trafiasz np. na 4+. Wszystkie 4 i 5 trafienie, wszystkie 6 poison. Reszte przerzucasz i ile nowych 6 siê wkrêci, tyle masz poisonów.
3. Fear w ka¿dej kolejce combatu.
4. Czar powtarzalny (sygnatury, pioruny, 13) mo¿esz rzuciæ ka¿dy mag, który go zna. Jedyny wyj±tek to zerówka z deatha, któr± na EURO mo¿na rzuciæ raz.
Mam do was kilka pytañ...
Czy monstrous inf. szar¿uje na 2k6 czy 3k6?
Czy je¶li jednostka ma poison attacks to w przerzutach je traci?
Fear zdaje siê w ka¿dej turze combatu?
Czy ró¿ny mag mo¿e 2 razy rzuciæ ten sam czar?
tak jak loboba. Ka¿dy heros mo¿e braæ magiczne przedmioty do 50 punktów niezale¿nie od armii (z wyj±tkiem krasnoludów, demonów itp). Za 25 punktów niektórzy mog± zostaæ bsb. Je¿eli bierzesz magiczny sztandar, nie mo¿esz braæ magicznych przedmiotów.
W army booku masz napisane u nobla (Szlachcica) do ilu mo¿esz dac punktów. U mnie w podrêczniku do Elfów jest ¿e nobel mo¿e do 50 punktów wzia¶æ co¶. Nie wiem jak w innych armiach i odno¶nie której kierujesz pytanie. Chyba O&G a to powiniene odpowiedzieæ Siwy
U mnie w AR jest do 50 pkt tak¿e jest OK.
Te¿ u BSB jak masz magiczny sztandar to nie mozesz magicznych przedmiotów.
Je¿eli masz zwyk³y sztandar to mo¿esz miec magiczne przedmioty.
Czy info w Army Builder - ¿e BSB mo¿e mieæ magiczne przedmioty do 50pkt jest prawid³owe ?
Nie widzê tego w podrêczniku.
Grimgor jest osobnym Unitem - osobno liczymy jego i jego przybocznych. Podobna sytuacja jak Rycerze Graala broni±cy prorokini Morgiany - s± imiennie zwi±zni z SCh jednak pozostaj± odrêbn± jednostk±.
Siwy +1,
Testowa³em medalik na kawalerii dzikusów na dzikach + ma³y szaman z g³ówk± + banner of swiftness (+1 Mov). Bardzo sympatycznie siê tym gra
ojej z tym grimgorem to nie mam pojêcia ale podobne przypadki np lord na smoku czy szary prorok i dzwon liczone s± po zabiciu obu.
co do drugiego pytania to Trolle maja regeneracje (4+) a medalik na kolana daje +1 warda w my¶l zasady starego mark of tzentche chyli trolle bêd± mia³y i regeneracje (4+) i warda (6+) jednak w wg zasad podrêcznika je¶li jednostka ma regeneracje i warda urzywa tylko jednego, to co lepsze.
z sawagami jest lepej bo barwy wojenne to wg zasad ward na (6+) czaszka poprawia te barwy o jeden czyli (5+) a medalik "na kolana" poprawia warda (w my¶l starego mark of tzenche) o kolejne jeden czyli (4+)
u savagy ward save (1+) tylko w przypadku kombo czaszka + medalik +magic rezistans 3+, czyli tylko przeciw czarom typu magiczny pocisk i bezpo¶rednio ofensywny. Ale na jedynkach i tak oblewasz (zasada jedynki zawsze oblewaj±) czyli de fakto ward jest na (2+)
I znowu kilka
1. Grimgor Ironhide zawsze pojawia siê z jednostk± Nie¶miertelnych Czarnych Orków.
W my¶li bohatera / potwora.. Czy przy rozliczaniu punktów, nale¿y w takim wypadku ubiæ wszystkich Czarnych Orków + Grimgor`a aby dostaæ pe³n± pulê ?
2.Medalik "Na kolana"
dostaje Magiczn± Ochronê +1 (Ward Save +1)
- Czy Trolle mog± zdawaæ regeneracjê [ +4 ] a pó¼niej na Ward Save [ +1 ] ?
- Czy Savage mog± zdawaæ barwy wojenne [ W zale¿no¶ci kogo i co maj± przy sobie +4 / +5 / +6 ] a pó¼niej na Ward Save [ +1 ] ?
zale¿y na jakich zasadach odno¶nie Line of Sight grasz: TLOS, VLOS, czy SLOS
True LOS - zasada z podrêcznika, najbardziej bez sensu - je¿eli Twój model widzi nad wilkami, bo masz duuu¿± lufê, albo sceniczn± podstawkê, a wilki s± niskie, to widzi i ju¿. Strzelanie BS-owe -2 za hard cover
Simple LoS - zasada z EURO i ETC - przez jednostki cudze i w³asne widaæ, niezale¿nie od ich wysoko¶ci prawdziwej b±d¼ wirtualnej. Strzelanie BS-owe -2 za hard cover
Virtual LoS - polski format sprzed SLoSa - jednostki zas³aniaj± identyczny typ jednostek oraz mniejsze (maszyny maj± wysoko¶æ piechoty) a wiêc piechota zas³oni piechotê, kawaleria kawaleriê i piechotê, ale piechota nie zas³oni kawalerii (a wiêc strzelanie BS-owe -2 za hard cover).
Wiêkszo¶æ turniejów jest na SLoS i w sumie na spotkaniach te¿ tak gramy
Nie maszyna stanowi± w tej kwestii wyj±tek
Brujah1685r napisał:
monter napisał:
3. Czy dzia³a, katapulty, balisty, doom divery.. itd mog± strzelaæ do jednostki która podchodzi do nich od flanki ?
Machiny obraca siê w fazie strzelania wiêc strzelaæ mog± w dowolnym kierunku pod warunkiem spe³niania innych zasad g³ównie zasady zasiêgu.
A to machiny nie odwarcaj± sie w fazie ruchu a nie strzelania ?
monter napisał:
Dziêki. Jeszcze jedno pytanie.
Czy je¶li na przeciwko dzia³a/balisty wyskocz± np. Wilki, zas³aniaj±c ca³kowicie resztê moich jednostek..
To dzia³o/balista mo¿e strzelaæ w jednostkê która jest ustawiona za Wilkami ?
Mo¿e ale z modyfikatorem -2 za hard cover.