Tu nie ma w zasadzie żadnej tegiej kminy. Armia ma fatalny leadership i niska sile. Jedyna dają a radę rozpiska (a taka właśnie Crus grał w szczyrku) to zalew piechoty i szamanów z shadowem / deathem. Jedna slaba kolejka magii w kluczowym momencie i armia rozsypuje się na strzępy. Jeśli. Wszystko idzie jak w zegarku, żadnych niespodzianek i pechowych rzutów- da się wygrać (jak i kazda inna armia). Jedno potknięcie i maska w plecy. Zły paring też kasuje szanse. W sumie ładne modele i klimatyczna armia. Nieco dla masochistów
Nie widze ich żeby wygrywały chociaż ich aż tak dobrze nie znam. Wiem że Bombaj nimi grał więc może niech on się wypowie ;P
Bru chyba przesadziłeś i to mocno. Wszyscy wiedzą że bestie w tej edycji to raczej niszowa armia a zwłaszcza turniejowo. Jak już się ktoś pojawi z bestiami to jest to raczej niespodzianka i rzadkość. PPrzypadek Crus to raczej wyjątek potwierdzający regułę. Czemu tak jest? nie wiem na papierze wyglądają super ale...
Jedno muszę przyznać Bru Trzeba umieć nimi pograć a to zalerzy od treningu gry i dobrych pomysłów. A właśnie. bestiami można zrobić kilka naprawdę fajnych kmin.
W obecnej edycji zwierzaki nie są tragiczne ale trzeba umieć nimi pograć, jak zawsze przychodzi to z czasem, trening gry, dobre pomysły i grasz
Z tego co wiem to zwierzoludzie są słabi.... Mi osobiscie jedynie modele się podobają
Z tego com słyszał w klubie, podobno był jakiś pr0 gamer co wygrał turniej beastmenami, ale takto to...
Czy w obecnej edycji zwierzaki coś grają ? <oczywiście mówię o EURO>
feedback scroll działa tak
Przeciwnik rzuca czar, czar wychodzi, używasz scrolla zamiast normalnego rozpraszania, czar jest udany ALE za każdą kostkę, która została użyta do rzucenia czaru mag rzuca i na wyniku 5 i 6 dostaje ranę. Niby pierdoła, ale hagtree fetish powoduje, że musi przerzucić wszystkie rzuty 1-4 A fetysz działa całą grę, jedyny minus to trzeba być w 24" a więc być w zasięgu wszystkich najbardziej chamskich czarów.
Ten scout na harpiach dopiero testuje, czy ma sens. Nie mogę szarżować nimi w pierwszej kolejce, jeśli zaczynam. A jak je wystawiam normalnie to mogę szarżować. Z drugiej strony nie mam wtedy i tak żadnego sensownego celu. Zobaczymy. Scout jest za 15 punktów a oddział, więc nie boli jakoś bardzo.
to harpie mogą być w scoucie k.. niedość że to lata to jeszcze w scoucie. k..
co to Feedback Scroll [50.0] u szamana? (Nie moge znaleść w AB)
Hagtree Fetish [20.0] (przerzut to wound w fazie magii na wybrany klocek przeciwnika. kombuje się z feedback scrollem) jednorazowy?
W zasadzie Marian chciał zobaczyć rozpę do Bestii na Silesiana, to wkleję ją tutaj
1 Beastlord @ 243.0 Pts
General; Shield
Armour of Destiny [50.0]
Gnarled Hide [15.0] (+2 armour save)
The Other Tricksters Shard [15.0]
Biting Blade [10.0]
Luckstone [5.0]
1 Great Bray-Shaman @ 335.0 Pts
Lore of Death; Magic Level 4; Braystaff
Crown of Command [35.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Hagtree Fetish [20.0] (przerzut to wound w fazie magii na wybrany klocek przeciwnika. kombuje się z feedback scrollem)
1 Wargor @ 162.0 Pts
Shield; Battle Standard
Blackened Plate [20.0] (2+ Ward Save na ogniste obrażenia dla posiadacza, 4+Ward Save na ogniste dla reszty oddziału)
Obsidian Amulet [30.0]
1 Bray Shaman @ 160.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 2; Braystaff
Feedback Scroll [50.0]
1 Bray Shaman @ 150.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 2; Braystaff
Chalice of Dark Rain [40.0] (taka sztormówka, tylko na jedną turę)
1 Bray Shaman @ 125.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 1; Braystaff
Herdstone Shard [50.0] (obelisk, wszyscy szamani w 6 calach produkują jedną kostkę powera więcej)
1 Bray Shaman @ 100.0 Pts
Lore of Shadow; Magic Level 1; Braystaff
Dispel Scroll [25.0]
48 Bestigor Herd @ 633.0 Pts FCG
Great Weapon; Heavy Armour;
Standard of Discipline [15.0
39 Gor Herd @ 337.0 Pts FCG
2ndWeapon;
25 Gor Herd @ 200.0 Pts FCG
10 Gor Herd @ 95.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician
2 x 5 Harpies @ 2 x 70.0 Pts
Scout
4 x 5 Ungor Raiders @ 4 x 30.0 Pts
Short Bow
Models in Army: 160
generał, bsb, duży magik do bestigorów
4 małych szamanów do małych gorów i chowamy za obeliskiem
duże gory samobieżne, w celu otrzymania brzytwy
harpie i dwa ambusze w celu zniszenia maszyn
ungorki do bokady flank i odginań.
wchodzę na 24 cal bestigorami z dużym szamanem i walę snajperki w sycące cele. 4 małych szamanów sypie miazmami. Co podejdzie dostaje kontrę z bestigorów/gorów.
trzeba tym grać defensywnie. Nie chcę wsadzać dużemu szamanowi Beasta, bo zmieni mi to koncepcję gry na czysto naporową, a obawiam się, że na Silesianie czysty napór cudów nie pokaże.
No to miodzio
Patrzałem na forum to w "scena turniejowa" kompletnie nie ma o bistach.
Spodziewałem się po nich coś lepszego jakiś twardy napór jak w WoCh czy moze ogry/ orki. Nie wiem może za słabi są w statystykach za słabe plusy lub nie mają nic ciekawego żęby jakąś taktyke oklecić
A myślałem że HE są gorsze Wachałem się na początku mojej drogi w WFB między dwoma tymi armiami
Tutaj znalazłem inną rozpiske :
Great Bray-Shaman @ 305.0 Pts
General; Lore of Wild; Magic Level 4; Braystaff
Dispel Scroll [25.0]
Ironcurse Icon [5.0]
Chalice of Dark Rain [40.0]
Great Bray-Shaman @ 329.0 Pts
Lore of Beasts; Magic Level 4; 2ndWeapon; Braystaff
Talisman of Preservation [45.0]
Crown of Command [35.0]
Jagged Dagger [10.0]
Wargor @ 166.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Sword of Might [20.0]
Ram Horn Helm [15.0]
Gnarled Hide [15.0]
40 Gor Herd @ 345.0 Pts
FCG
14 Gor Herd @ 117.0 Pts
2ndWeapon; Musician
40 Bestigor Herd @ 525.0 Pts
FCG; Standard of Discipline [15.0]
5 Ungor Raiders @ 33.0 Pts - Musician
5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts
1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts
1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts
1 Razorgor Chariot @ 145.0 Pts
1 Razorgor Chariot @ 145.0 Pts
1 Razorgors @ 55.0 Pts
1 Razorgors @ 55.0 Pts
Models in Army: 120
Total Army Cost: 2600
Tutaj np gościu napisał że wygrał dwie gry :
Przemcio napisał:
No i po turnieju. Rozpa nawet się sprawdza wyszło troszkę moje nie ogranie ale na trzy gry wygrałęm 2
![]()
TK 0-20
VC 20 - 0
WE 14 - 6
Najlepszy moment turnieju to jak 6 treekinów wbiło się w mój klocek z gorami... mina przeciwnika bezcenna :twisted:
rudobrody79 napisał:
niestety nie przyjechali wszyscy zgłoszeni, dlatego pauzowałem pierwszą turę. za udzielenie wywiadu pracownikowi radia5 ( ttp://www.radio5.com.pl/ ) otrzymałem 15 punktów
w drugiej turze trafiłem na WoCh prowadzony przez Oskara. natrafiłem na trzy klocki piechoty wsparte dwoma warshrinami, Kholekiem i bsb na dysku. w 1.turze minotaury dowodzone przez dumbulla Bolo z bsb Lolo szarżowały w wojów khorna.na lewym skrzydle dostałem na klatę hordy gorów kholeka. dzięki obniżeniu inicjatywy zerówką z domeny cienia, Bolo i Lolo wraz z minosami zmiażdżyły wojów ku uciesze khorna i w drugiej turze klepały bok wybrańców perwrsyjnych slanesha, wraz z hordą gorów. rydwan i horda 34 pestigorów prowadzone przez samego wodza bestii - Orkhana, wpadła z całym impetem w klocek wojów nurgla ze sztandarem szału, prowadzonego przez maga ognia. nie pomogło wsparcie latacza, który padł od ciosów Orkhana w wygranym pojedynku. na prawy bok minosów dostałem szarżę warshrina,który trochę pokrzyżował moje szyki. jednak ostatecznie przegrana walka WoCh-u w dwóch starciach przyniosła mi zwycięstwo. zapomniałem w pierwszej bitwie o specjalnych zdolnościach minotaurów, które po wygranych turach otrzymują dodatkowy atak. być może wygrana byłaby wyższa.Oskarowi na stole zostały 2 warshriny w tym jeden uciekający, kholek i dwa spawny, ktore zlikwidowały mi harpie. umiejętnie wspierałem swoje wojska zerówką z bestii i obniżałem inicjatywę przeciwnikom zerówką z cienia, co przyniosło mi zwycięstwo 16:4.
w drugiej bitwie trafiłem na Lohosta i jego HE złożone z 3 klocków białych lwów, włóczników z bsb, 2 magami oraz łuczników dużego klocka i dwóch mniejszych. zabrakło mi pomysłu i tak od niechcenia hordy szły do przodu a na prawym boku Bolo i Lolo z minosami. Bolo i Lolo po wygraniu walki z orzełkiem, ktorego Lohost wystawił w wiadomym celu, dostały na bok białe lwy. wygrałem pierwsze starcie z nimi i po odróceniu się z elfami stykali się tylko bohaterowie.Bolo i Lolo zmiażdżyły małe lewki i niestety nie doszarżowały do końca gry w żaden inny oddział. na lewym skrzydle horda pestigorów z włądcą bestii - Orkhanem zmiażdzyła białe lwy za dużą cenę. niestety antymagia HE była bardzo duża, dlatego nie mogłem wspierać tak swych oddziałów magią jak to miało miejsce w 1-ej bitwie. w 5-tej turze cofnąłem pozostałości hordy gorów uszczuplonych strzelaniem oraz dwie inne złe decyzje, przyniosły trochę niezamierzone efekty. niestety byłem przekonany,że już kończymy !!! mimo wszystko ugrałem 7 punktów.
Podobno jest też jakaś taktyka w tej armii z ambushem. Chyba harpie lub gory mogą.
na szybko
Beatmany są w tym momencie najsłabszą armią w battlu, podobnie jak byli nią w poprzedniej edycji. Ich armybook który został wydany na przełomie 7 i 8 edycji jest bezsensowny na obie z nich. Co nie znaczy, że nie da się nic z nich wycisnąć. Potrzeba tylko tęgiej kminy i satysfakcji z wyniku 10:10 jako wielkiego sukcesu.
Są trzy kocepcje grania bestaimi, obie prawie identyczne, w obu podstawą jest ścieżka/szkoła magii na dużym szamanie (4-poziomowym)
wersja A) Shadow: dużo małych szamanów schowanych za herdstone shardem (obelisk-magiczny przedmiot z podręcznika) rzucających czar zerowy/sygnaturkę z Shadowa - czyli miazmę.
wersja B) Duży szaman z deathem i mali szamani z shadowem lub beastem. Duży szaman szkodzi wrogowi, mali szamani go osłabiają. Duży szaman napiera do przodu, mali kitrają się z tyłu
wersja C) Duży szaman z Beastem, mali szamani różnie, też z beastem, lub shadowem. Duży szaman podkręca nasze oddziały i siebie, mali szamani osłabiają przeciwnika, lub podkręcają własne oddziały.
opcja eksperymentalna - duży szaman z Wildem, mali z różnymi, głównie beastem.
We wszystkich opcjach śmierć magów oznacza automatyczne przegranie gry. Koniec i kropka.
Standardowe złożenie:
cory: wielki kloc gorów, kilka pięciosobowych ungorów ridersów, rydwany. Czasem mały klocek gorów do wyjścia z ambusha (zasada specjalna armii)
speciale: wielki klocek bestigorów + drugi wielki klocek bestigorów / klocek 6/7 minotaurów. czasem harpie jak się zmieszczą.
rary: brak. Wszystkie co do jednego są totalnie do dupy.
bohaterowie:
lordowie: Minotaur klepacz, złożony do mordowania / beatlord opancerzony z koroną + duży szaman
herosi: Wargor BSB, szamani
przedmioty konieczne: Hagtree Fetish, Chalice of the dark rain, dispell scroll, feedback scroll. Jeżeli szamani głównie na shadow - wtedy herdstone shard. Nie wiem jak się te przedmioty nazywają po polsku i się nie dowiem - nie pytaj
a z Twoich linków: przepraszam, ale dosadnie będzie
centigory największy możliwy chłam, gorszej jednostki nie ma w całym battlu chyba
Cygor/Ghorgon, razorgory: turbo chłam
gory, rydwany, bestigory: są w każdej rozpisce
minosy, lord minosowy - zazwyczaj mają sens
malagor - ładny szaman, zwłaszcza jeżeli trafisz w metalu, finecasta omijaj z dala, bo ma niedolane skrzydła.
Myslę że dobrymi jednostkami do armii są :
http://www.games-workshop.com/gws/catal … GameStyle=
http://www.games-workshop.com/gws/catal … GameStyle=
http://www.games-workshop.com/gws/catal … GameStyle=
http://www.games-workshop.com/gws/catal … GameStyle=
http://www.games-workshop.com/gws/catal … GameStyle=
http://www.games-workshop.com/gws/catal … GameStyle=
http://www.games-workshop.com/gws/catal … GameStyle=
Co to jest jak sie uzywa i czy jest dobre ?
http://www.games-workshop.com/gws/catal … GameStyle=
http://www.games-workshop.com/gws/catal … GameStyle=
Myśle zeby zainwestować w bisty
Może ktoś odświeżyć temat ? Jakie są plusy i minusy armi ? Co się zazwyczaj bierze do armii ?
Proszę o pełne nazewnistwo zadnych skrótów bo mogę się nie połapać o co chodzi
racja racja, może trochę się rozpędziłem.
niemniej T4 4+AS i przede wszystkim fatalna inicjatywa 3 raczej nie rokują najlepiej. z pewnością nie jest to zakup na początek i taka był intencja mojej wypowiedzi