Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

Master
2013-02-03 21:46:53

5. b
6. a

Zuzoslav
2013-02-03 16:33:39

Co do sandałów to mi się wydaje, że minus do WS i BS w razie celowania w ten oddział, tak jak kiedyś mark Nurgla. Teraz mark daje po prostu -1 do hita w CC. Więc podwojenie tego byłoby straszne. A tak, to jest po prostu minus. Czyli słabsze oddziały trafiaja na 5, a lepszym to i tak nic nie robi. A już te najfajniejsze trafiają na 4. Nic nadzwyczajnego, ale może ratować sytuację.

Co do uzdrawiania, to mam mieszane uczucia ogólnie. No bo jeśli ma dawać heta i przerzut woundów to nikt tego nie rzuci na oddział czy potworka, który będzie w walce, albo w bezpośrednim zagrożeniu walką. A jedną turę bez szarży się przeżyje. To czy to będzie tylko hate czy przerzuty wszystkiego to nie będzie miało specjalnego znaczenia. Ale osobiście uważam, że wyleczenie jakiegoś imba potwora jak hydra czy abomka o d3 to jednak całkiem sporo, więc i kara za to powinna być odpowiednia. Moim zdaniem może być, że tylko hate, ale do końca gry, a nie na jedna turę.

Cobalt
2013-02-02 13:27:11

5b
6a

Brujah1685r
2013-02-02 12:50:41

5 b - z dopiskiem że nie kumuluje się z nurglem

6 a zostaje hate, przerzut woundów spowodowałby najpewniej że to leczenie nic nie da

siwy2150
2013-02-02 11:20:21

cóż pewnie znów zagłosuje wszystko inaczej niż większość ale Demokracja

5 b uważam że lepsze i w końcu ta wada coś robi a nie puszczasz odział samopas i masz same zalety.

Pytanie offtopowe (najwyżej Bru przenieś i utwórz nowy wątek) co robi nowy mark nurgla?

6 b nadal uważam że ten przedmiot jest mocny i może zaważyć o bitwie. uleczenie np abony jest mocno silne a ten hate mało zmieni. Uleczenie abony z przeżute wondów to jest szansa że ją czymś przyblokuje.
Osobiście uważam że powinien być hate ale zostać do końca gry, a nie tylko do następnej  tury magii. Spowoduje to że masz uleczony odział/jednostke uratowane pkt ale musisz ją oszczędzać do końca gry.

bombaj
2013-02-02 10:00:35

Podsumowanie i nowe pytania.

pytanie 1:  4b - 1a.  -
pytanie 2:  5b - jednogłośnie na stubborn na oddział
Pytanie 3:  4a - 1b  -
Pytanie 4:  5b - jednogłośnie banner działa po społowieniu ruchu z dopiskiem że nie może przywrócić pełnego MOVa.

Pytanie 5:  Sandały
wersja a)  Z uwagi na nieziemski aromat przeciwnicy atakujący ten oddział mają -1 do WS oraz -1 do BS (obniża też możliwość trafienia jednostkom TK)
Z uwagi na ten sam aromat sprzymierzone jednostki w 6' mają -1 WS i -1BS
wersja b)  moja propozycja aby uprościć:Wszystkie jednostki w 6 calach mają -1 WS i BS, dodatkowo strzelając do oddziału odzianego w Sandały Pielgrzyma z odległości większej niż 6' otrzymuje się modyfikator -1 do BS.

Prośba do Krzycha, oceń przegiętość połączenia Sandałów z nowym markiem Nurgle'a


Pytanie 6: Klarbergskie Wota
wersja a) zostaje hate
wersja b) wchodzi przerzut to wound  (patrz opis przedmiotu kilka postów wyżej)

Dogłosujmy to do poniedziałku to ruszymy ligę z gotowymi medalikami. Nowe pytania i tak wyjdą, to będziemy głosować dalej.

Master
2013-02-01 22:19:24

1. Zasada bohaterów - przodownicy stada (pielgrzymki) - herosi przed nikim nie padają na kolana! Bohaterowie nie mogą korzystać z efektów medaliku "Na kolana" jeśli dołączą do oddziału który go posiada.
2. Oddział.
3. Swiftstride dla kawy.
4. Po społowieniu.

Brujah1685r
2013-02-01 21:59:47

Popieram cie bombaj nie chce mi sie wybacz pisac dokladnych wyjasnien ale twoje w wiekszosci odzwierciedlają moje.

bombaj
2013-02-01 19:54:37

siwy2150 napisał:

3 b bo skoro w podręczniku jest napisane że zasada "swiftstride." jest powyżej 7Mv to dlaczego mąją ją mieć jak mają mniej. Grajmy mimo wszystko z zasadami.

Każdy głosuje jak uważa, ale śpieszę wyjaśnić, że w 8ed swiftstride nie ma nic wspólnego z wielkością MOVa. Oddział z MOV np 4 może mieć Swiftstride'a zgodnie z zasadami. Pytanie bardziej niż o wykładnie zasad jest o to co komu bardziej na wyczucie pasuje.

Moje odpowiedzi.
1. B. Podbicie Armour Sava z 2+ na 1+ mnie nie boli. Ale stworzenie potworka z 2+ Ward Save to już za grubo (Slann, bohaterowie WElfów). Tylko na oddział nie tworzy przepaków.
2. B. Niestety. Chciałem Lorda Orkowego na Wyvernie z darmowym stubbornem. Byłby gięty, ale nie przegięty. Lecz PoKowiec/ smokowcy / dojechani Kowboje z darmowym stubbornem to już lekka przesada. Dla oddziału jest ok.
3. A. Czyste względy humorystyczne. Kawaleria na kolanach zrywająca się do szarży z heretykami. Poza tym medalik ten połowi ruch, a nie kasuje zasady. Swiftstride nie jest uzależniony od wielkości mov, więc legal.
4 B. Argument Cobalta jest sensowny. Niech to coś daje. Szybkie pytanie jednak - czy chaos dwarfy mogą brać magiczne bannery? Bo jeśli tak to: 3/2=1,5 --> 2 + 1 (sztandar) --> znowu MOV 3   najwyżej się dopisze, że w tym przypadku nie może przywrócić wyjściowego ruchu. spoko.

siwy2150
2013-02-01 16:18:41

1 a podobnie jak inne tego typu przedmioty w podręczniku np korona, sava niżej 1+ i tak nie można mieć a bochater wyjdzie z odizału to bonus straci.
2 b. faktycznie kowboje ze stabornem i tego typu kminy to za przesada.
3 b bo skoro w podręczniku hest napisane że zasada "swiftstride." jest powyżej 7Mv to dlaczego mąją ją mieć jak mają mniej. Grajmy mimo wszystko z zasadami.
4 nie wie,m ale chyb b bo cobalt troche ma racje.

Cobalt
2013-02-01 12:58:50

1. b. - bohater z savem na 0 to byłoby już za dużo szczęścia, poza tym odpadnie nam problem z rozważaniem POK'a w takim oddziale
2. b. - oddział - byłby to krok w stronę hero hammera, a dodatkowo nie lubię kowbojów
3. a. tak - w końcu to kawaleria
4. b. po społowieniu - niech banner się spłaca

bombaj
2013-02-01 12:04:15

bardzo dobre pytanie!

1. pytanie Cobalta
"NA KOLANA" i "WÓR" czy działa na bohaterów w oddziale?
Odpowiedź:
a) tak, dopóki jest w oddziale
b) nie, bez przesady

2. pytanie :
Odpowiedź:
BERET: kto może go założyć?
jest:  bohater - wtedy mamy wysyp kowbojów ze stubbornem. Trzeba będzie dopisać, że PoKowiec NIE MOŻE mieć beretu.
mogłoby być: oddział. Wtedy omijamy kowbojów/smokowców/wyvernowców ze stubbornem, (zmiana nazwy na BERETY Z KISLEVSKICH OWCOŁAKÓW. Wtedy cały oddział z dołączonymi bohaterami ma stubborna, ale gdy bohater opuści oddział traci stubborna.

3. pytanie o "NA KOLANA"
Czy oddział kawalerii, która pada na kolana traci zasadę swiftstride? (szarża itp na 3 kościach, odrzut najniższe)?
odpowiedź
a) moim zdaniem fajniejsza. TAK. Odział zachowuje zasadę swiftstride. Rusza się żałosne 4/5 cali ale mimo wszystko to kawaleria, niech ma bonus do szarż itp.
b) NIE, oddział traci zasadę swiftstride.

4. Pytanie o "Na kolana"
czy banner of swiftness (+1 mov)
a) dodaje 1 mova przed społowieniem (mam 4 mova, dodaje 1 z banneru więc mam, więc na konach mam 5/2=2,5 --> 3)
b) dodaje 1 mova po społowieniu (mam 5 mova więc na kolanach mam 5/2 = 2,5 --> 3 + 1 = 4)


bardzo proszę o głosowanie na zasadzie np.

1 a bo to i tamto
2 a bo to i tamto
3 b bo to i tamto itp.

Cobalt
2013-02-01 10:24:56

Wygląda nieźle.
Mam jedno pytanie:czy bohater znajdujący sie w oddziale z 5:Na kolana lub 8:Wór pokutny korzysta z dodatkowego warda lub save'a ?

bombaj
2013-02-01 09:34:13

DRAFT NR 2.

na czerwono nowe wpisy, zmiany przekreślone

bombaj napisał:

Medalicon numero uno

czyli Oftenhite to dobre miasto!


Format EURO (nowe)

dodatkowe zasady:

MEDALIKI
Każdy armia rusza na pielgrzymkę do sanktuarium Shalyi i jej cudownego posągu w klasztorze Klarberg w mieście Oftenhite w prowincji Talabheim (oczywiście są tam też kaplice poświęcone bardziej "egzotycznym" postaciom jak Khorne, czy Rogaty Szczur

Generał każdej armii MUSI wybrać jeden z cudownych medalików, który postanowił poświęcić w cudownym źródełku przy cudownym posągu w równie cudownym klasztorze.


Klaryfikacja: medaliki nie posiadają punktowego kosztu, są darmowe,w opisie wskazane jest czy przydzielane są oddziałowi, czy bohaterowi. Działanie medalików nie jest czarem, nie można go rozproszyć. Medaliki są tak potężnymi magicznymi artefaktami, że na potrzeby gry nie są traktowane jako magiczne przedmioty - nie mozna ich zniszczyć z Vauls Unmaking [HE] ani nie przestają działać w zasięgu/styku z przedmiotami wyłączającymi działanie innych magicznych przedmiotów


Medaliki:

1. Sandały Pielgrzyma. (na oddział)
Z uwagi na nieziemski aromat przeciwnicy atakujący ten oddział mają -1 do WS oraz -1 do BS (obniża też możliwość trafienia jednostkom TK)
Z uwagi na ten sam aromat sprzymierzone jednostki w 6' mają -1 WS i -1BS muszą przerzucić udane testy LD

moja propozycja aby uprościć:Wszystkie jednostki w 6 calach mają -1 WS i BS, dodatkowo strzelając do oddziału odzianego w Sandały Pielgrzyma z odległości większej niż 6' otrzymuje się modyfikator -1 do BS.


2. Woda ze świętego źródełka (na bohatera maga)
Posiadacz raz na grę na początku tury magii - zaraz po channelach może wypić poświęconą wodę. Otrzymuje on d3 kości mocy (PD), które może wykorzystać tylko ten mag. Jeżeli w tej turze mag pijacy cudowną wodę wyrzuci miscasta w trakcie rzucania czaru, wtedy przeciwnik może zmodyfikować wynik na tabeli Miscasta o d3. Wygenerowane kości NIE liczą się do limitu EURO, ale nie można mieć więcej niż 12 kości PD
klaryfikacja:  Nie można dać na Warrior Priestów, RuneLordów itp - tylko czarujący mag mogący mieć normalnego miscasta. nie można użyć żadnych innych przedmiotów modyfikujących wynik lub efekt miscasta (infernal puppet, cupped handy). Nie dotyczy to miscastów wywołanych przedmiotami/zdolnościami  (np. hell heart OK) nie działa również w tej kolejce na miscastującego maga zasada trhone of wines pozwalająca zignorować miscast - pozostałe zasady tronu działają.


3. Beret z wełny kislevskich owcołaków (na bohatera)
Bohater, który założy beret otrzymuje zasadę stubborn, która działa również na oddział do którego dołączy. Bohater/oddział musi szarżować w swojej kolejce ruchu tak samo jak przy zasadzie Frenzy/Szał

klaryfikacja: (może się powstrzymać przed szarżą testem LD). Jeżeli oddział posiada zasadę Frenzy lub Hatred wtedy MUSI zaszarżować najbliższy legalny cel. Jeżeli bohater posiada frenzy/hatred a oddział nie posiada tej zasady, wtedy bohater musi zaszarżować, a oddział może powstrzymać się testem LD. Jeżeli Oddział posiada frenzy/hatred a bohater nie posiada wtedy oddział szarżuję automatycznie a bohater wraz z nim


4. Pielgrzymkowy megafon (Bohater generał)
Megafon zwiększa zasięg LD generała (w tym zasadę Inspiring Presence) o 6'
Wszystkie sprzymierzone jednostki w zasięgu LD generała dostają zasadę Stupidity / Głupota. Oddziały sojusznicze, które są poza oryginalnym zasięgiem, lecz w zasięgu powiększonego LD otrzymują zasadę STUPIDITY. 
klaryfikacja: generał na large targecie ma więc 24 zasięgu LD!  Zdobycie stupidity z medalika jest nadrzędne w stosunku do innych zasad - muszą zdawać demony, undeady itp.
Pytanie o O&G a megafon:  niezdane stupidity z medalika powoduje że już nie zdaje się na animozję? na odwrót? Animozja przed stupidity i nie zdana animozja kasuje konioeczność zdawanie stupidity?
SIWY: a jeżeli chodzi o pytanie do graczy O&G: ja bym zrobił że odział musi zdawać i animozje i stiupidity. W wypadku wymuszonej szarży z animozji  (efekt 2-5/6) a niezdanej głupoty szarża niemożliwa i tylko ruch o D6 z głupoty. reszta ewektu animozji zostaje.
Pytanie - co pierwsze do zdawania, animozja, czy głupota?


5. "Na kolana!" (oddział)
Należy wybrać jeden oddział, który by udowodnić swą wiarę i poświęcenie pielgrzymuje na kolanach  - dotyczy to nawet demigryfów, smoków itp.! Nie można dać tego medalika na oddział posiadający zasadę compulsory movement.Statystyka ruchu (Mov) wszystkich elementów tego oddziału (wierzchowców, jeźdźców itp) traktowana jest jakby była o połowę niższa od wartości bazowej (zaokrąglając w górę).
klaryfikacja:   Udane rzucenie czaru Birona Timewarp na ten oddział przywraca mu oryginalny / pierwotny ruch (Mov)

Mimo, że wolniejszy oddział ten jest obdarzony łaską Shalyi (Tzeencha, Grungniego, Khaina niepotrzebne skreśić) i dostaje Magiczną Ochronę +1 (Ward Save +1), działający identycznie jak Mark of Tzeench. (

klaryfikacja:  poprawia parry save'a o jeden itp.; kumuluje się z obecnym Mo'Tzeench co nie jest problemem bo armybook za tydzień znika



6. Klarbergskie Wota (bohater)

Wszyscy wiedzą, że cudowny posąg uzdrawia. Raz na grę na początku swojej tury magii zaraz po channelach  posiadacz może uzdrowić w 12 calach od siebie D6 Woundy na oddziale (jednowoundowym) albo D3 na modelu wielowoundowym.
[albo  RAZ NA GRĘ d6 na oddziale d3 na wielowoundowym]
Do końca następnej fazy magii użytkownika przeciwnicy będą podlagali zasadzie Hate atakując uzdrowiony oddział/model.
Propozycja zmianyŻeby trochę osłabić: do końca następnej fazy magii użytkownika, przeciwnik będzie mógł przerzucić każdy nieudany rzut  na zranienie / to wound na rany, które zada uleczonej jednostce (w fazie combatu, magii, i strzelania).
Czyli uleczenie ostatniej szansy


7. Kopia Świętego Posążka (oddział)

Tani nie jest - armia gracza rozpoczyna grę z rozpiską zmniejszoną o 50 punktów (2350) lub 75 w przypadku armii mających +200 do rozpiski (bestie, O&G)
Jeden, wybrany przed grą oddział (na poziomie rozpiski, a nie przed każdą bitwą) będzie posiadał zdolność przerzucenia nieudanego testu LD
klaryfikacja:  (bycie w zasięgu BSB nic nie zmienia - i tak tylko jeden przerzut)

propozycja zmiany - zamiast odejmować punkty zróbmy tak: Tani nie jest: koszt każdego modelu w oddziale wzrasta o 1 (może 2?) punkty. Dzięki temu zwiększymy sensowność brania Posążka na mniejsze jednostki, a nie tylko wielkie kloce,

8. Wór pokutny / włosienica (oddział)
+1 AS, ale każdy rodzaj ruchu w każdym terenie (poza otwartym - a więc wszgórza też) wymusza test trudnego terenu na 1 (piechota) lub 2 (kawaleria). Jeżeli oddział i tak musiałby zdawać test terenu, wtedy odejmuje 1 od wyniku rzutu.
klaryfikacja: czyli normalnie: kawaleria w lesie ruch - bez testu, marsz - z testem
                         w worku:     kawaleria w lesie ruch - test, marsz - bazowy test tereny -1 do rzutu

proszę o opinie!




8. Zagubieni w akcji  (oddział)
Oftenhite to dobre miasto - tylko gdzie ono jest? W Sylvanii? W Silesii? Jeden oddział Corowej Piechoty (infantry lub monstrous infantry) (wyznaczony przed turniejem na poziomie rozpiski) od 2 tury przed ruchami wychodzi w dowolnym miejscu na stole na tabelce górników (4,3,2,2,2 - jeżeli nie wyjdzie przez całą grę traktowany jest jak zniszczony). Po wskazaniu miejsca wyjścia jest scaterowany 2k6 pozostając zwróconym w stronę wskazaną przez strzałkę. Jeżeli punkt wyjścia zescateruje poza krawędź oddział nie weźmie udziału w grze, ale przeciwnik nie dostanie za niego punktów (?). Jeżeli odział wyląduje pod oddziałem przeciwnika jest traktowany jakby właśnie zaszarżował. Jeżeli wyląduje pod impassablem ustawiany jest pzy najbliższej krawędzi przeszkody 1' od niej lecz cały oddział musi zrobić test trudnego terenu. Jeżeli wyląduje pod domem, jeżeli budynek jest wolny wchodzi do środka. Jeżeli jest zajęty, wtedy analogicznie do impassabla. Oddział po wyjściu może szarżować, lecz nie może wykonać żadnego innego ruchu. Może też strzelać.



Scenariusze

1. Obrona klasztoru Klarberg
2. Batleline
3. Battleline

Obrona klasztoru: Na środku stołu stawiamy teren Mistical Monument - Wieża Klasztoru Klarberg - działa jak obelisk. Przed rozpocząciem gry (przed losowaniem strony) obelisk ten scateruje d6' cali. Wszystkie oddziały w 6 calach od obelisku podlegają zasadzie Frenzy.


Dodatkowo działa jak "objective". W momencie zakończenia gry jeżeli mamy swój dowolny oddział piechoty lub kawalerii (także monstrous, ale nie fast) 3 cale od Wieży dostajemy 2 Duże punkty. Jeżeli obaj gracze mają oddział, wtedy nie ma efektu. Jeżeli żaden nie ma też nic.


[s]Zasada dodatkowa, którą właśnie wymyśliłem. W scenariuszu Obrona Klasztoru, każdy gracz dostaje do rozpiski Kolubrynę - działa jak małokalibrowy cannon 7siły, 48 cali, d3 woundy, No armour save. ALE misfire to automatyczne zniszczenie armaty (bez rzutu na tabelkę). Za zniszczone działo przeciwnika (nawet jak się samo rozwali) 1 Duży Punkt / 100 małych punktów.  Zasada z czapy, ale bardzo fluffowa  

siwy2150
2013-01-30 11:47:06

Z tym worem pokutnym to wymyśliłem

Wór pokutny
Daje +1 sava oddziałowi
ale na każdym terenie łącznie ze wzgórzem zdajesz test trudnego terenu, kawaleria niezdaje na  2

czekam na aktualizacje poprzednich

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.pogotowieratunkowe999.pun.pl www.akro.pun.pl www.raportywojenne.pun.pl www.swsimgrafika.pun.pl www.warshinobi.pun.pl