Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

Jaaf
2014-01-19 13:33:20

siwy, jeśli szarżujesz na oddział z bohaterem posiadającym terror to nie musisz zdawać. Jeśli on szarżuje to musisz.

A teraz moje pytanie:
Vampyrz wyzwał Gray Seera na pojedynek. Seer męznie odmówił i poszedł na tył. Kiedy wraca na przód? Czy wraca odrazu na początku kolejnej tury - może czarować, czy całą walkę tam siedzi czy kiedy... ? ^^

Czy przy zdejmowaniu modeli od strzelania/magii, w przypadku kiedy posiadają tylko 1 szereg, trzeba zdejmować je po równo z boków?

siwy2150
2014-01-12 16:52:17

Jeśli bohater ma terror to przy szarży na odział gdzie znajduje się ten bohater trzeba zdawać terror?
czyli jeśi w regimencie jest bohater z terrorem to cały odział wzbudza terror?

bombaj
2014-01-12 11:52:10

1. 3d6 szarżuje jednostka z zasadą swiftstride. Takową posiadają kawalerie (duża a mała), warbeasty (psy, wilki, giant raty bez poganiacza) i rydwany)

2. nie za bardzo czaję o co Ci chodzi ale
a) tracisz poison przy strzelaniu 7+ (6 i 4, 6 i 5 itp.)
b) masz poisona, rzucisz 6 na rafienie, ze złośliwego czaru musisz przerzucić wszystkie 6 na trafienie, więc zabierasz swoje poisony i rzucasz jeszcze raz. Ile szóstek Ci się wkręci nowych, tyle masz poiosonów, stare (sprzed przerzutu) przepadają.
c) masz poisona i twój złośliwy czar/zdolność pozwala Ci przerzucić nietrafione. Trafiasz np. na 4+. Wszystkie 4 i 5 trafienie, wszystkie 6 poison. Reszte przerzucasz  i ile nowych 6 się wkręci, tyle masz poisonów.

3.  Fear w każdej kolejce combatu.

4. Czar powtarzalny (sygnatury, pioruny, 13) możesz rzucić każdy mag, który go zna. Jedyny wyjątek to zerówka z deatha, którą na EURO można rzucić raz.

Jaaf
2014-01-12 08:57:19

Mam do was kilka pytań...
Czy monstrous inf. szarżuje na 2k6 czy 3k6?
Czy jeśli jednostka ma poison attacks to w przerzutach je traci?
Fear zdaje się w każdej turze combatu?
Czy różny mag może 2 razy rzucić ten sam czar?

bombaj
2013-05-12 10:34:05

tak jak loboba. Każdy heros może brać magiczne przedmioty do 50 punktów niezależnie od armii (z wyjątkiem krasnoludów, demonów itp). Za 25 punktów niektórzy mogą zostać bsb. Jeżeli bierzesz magiczny sztandar, nie możesz brać magicznych przedmiotów.

loboba
2013-05-11 09:57:21

W army booku masz napisane u nobla (Szlachcica) do ilu możesz dac punktów. U mnie w podręczniku do Elfów jest że nobel może do 50 punktów wziaść coś. Nie wiem jak w innych armiach i odnośnie której kierujesz pytanie. Chyba O&G a to powiniene odpowiedzieć Siwy
U mnie w AR jest do 50 pkt także jest OK.

Też u BSB jak masz magiczny sztandar to nie mozesz magicznych przedmiotów.
Jeżeli masz zwykły sztandar to możesz miec magiczne przedmioty.

monter
2013-05-10 14:09:36

Czy info w Army Builder - że BSB może mieć magiczne przedmioty do 50pkt jest prawidłowe ?
Nie widzę tego w podręczniku.

Sasomir
2013-05-06 11:05:07

Grimgor jest osobnym Unitem - osobno liczymy jego i jego przybocznych. Podobna sytuacja jak Rycerze Graala broniący prorokini Morgiany - są imiennie związni z SCh jednak pozostają odrębną jednostką.

bombaj
2013-05-05 23:55:01

Siwy +1,

Testowałem medalik na kawalerii dzikusów na dzikach + mały szaman z główką + banner of swiftness (+1 Mov). Bardzo sympatycznie się tym gra

siwy2150
2013-05-04 12:47:21

ojej z tym grimgorem to nie mam pojęcia ale podobne przypadki np lord na smoku czy szary prorok i dzwon liczone są po zabiciu obu.

co do drugiego pytania to Trolle maja regeneracje (4+) a medalik na kolana daje +1 warda w myśl zasady starego mark of tzentche chyli trolle będą miały i regeneracje (4+) i warda (6+) jednak w wg zasad podręcznika jeśli jednostka ma regeneracje i warda urzywa tylko jednego, to co lepsze.

z sawagami jest lepej bo barwy wojenne to wg zasad ward na (6+) czaszka poprawia te barwy o jeden czyli (5+) a medalik "na kolana" poprawia warda (w myśl starego mark of tzenche) o kolejne jeden czyli (4+)

u savagy ward save (1+) tylko w przypadku kombo czaszka + medalik +magic rezistans 3+, czyli tylko przeciw czarom typu magiczny pocisk i bezpośrednio ofensywny. Ale na jedynkach i tak oblewasz (zasada jedynki zawsze oblewają) czyli de fakto ward jest na (2+)

monter
2013-05-04 10:58:10

I znowu kilka

1. Grimgor Ironhide zawsze pojawia się z jednostką Nieśmiertelnych Czarnych Orków.
W myśli bohatera / potwora.. Czy przy rozliczaniu punktów, należy w takim wypadku ubić wszystkich Czarnych Orków + Grimgor`a aby dostać pełną pulę ?

2.Medalik "Na kolana"
dostaje Magiczną Ochronę +1 (Ward Save +1)
- Czy Trolle mogą zdawać regenerację [ +4 ] a później na Ward Save [ +1 ] ?
- Czy Savage mogą zdawać barwy wojenne [ W zależności kogo i co mają przy sobie +4 / +5 / +6 ] a później na Ward Save [ +1 ] ?

bombaj
2013-03-03 16:45:49

zależy na jakich zasadach odnośnie Line of Sight grasz: TLOS, VLOS, czy SLOS

True LOS - zasada z podręcznika, najbardziej bez sensu - jeżeli Twój model widzi nad wilkami, bo masz duuużą lufę, albo sceniczną podstawkę, a wilki są niskie, to widzi i już. Strzelanie BS-owe -2 za hard cover

Simple LoS - zasada z EURO i ETC - przez jednostki cudze i własne widać, niezależnie od ich wysokości prawdziwej bądź wirtualnej. Strzelanie BS-owe -2 za hard cover

Virtual LoS - polski format sprzed SLoSa - jednostki zasłaniają identyczny typ jednostek oraz mniejsze  (maszyny mają wysokość piechoty) a więc piechota zasłoni piechotę, kawaleria kawalerię i piechotę, ale piechota nie zasłoni kawalerii (a więc strzelanie BS-owe -2 za hard cover).


Większość turniejów jest na SLoS i w sumie na spotkaniach też tak gramy

siwy2150
2013-03-03 15:36:14

Nie maszyna stanowią w tej kwestii wyjątek

loboba
2013-03-03 15:06:43

Brujah1685r napisał:

monter napisał:

3. Czy działa, katapulty, balisty, doom divery.. itd mogą strzelać do jednostki która podchodzi do nich od flanki ?

Machiny obraca się w fazie strzelania więc strzelać mogą w dowolnym kierunku pod warunkiem spełniania innych zasad głównie zasady zasięgu.

A to machiny nie odwarcają sie w fazie ruchu a nie strzelania ?

Brujah1685r
2013-03-03 12:28:28

monter napisał:

Dzięki. Jeszcze jedno pytanie.

Czy jeśli na przeciwko działa/balisty wyskoczą np. Wilki, zasłaniając całkowicie resztę moich jednostek..
To działo/balista może strzelać w jednostkę która jest ustawiona za Wilkami ?

Może ale z modyfikatorem -2 za hard cover.

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.ekipafantazja.pun.pl www.pierwszac.pun.pl www.bbo.pun.pl www.ntasg.pun.pl www.xintera.pun.pl