siwy, jeśli szarżujesz na oddział z bohaterem posiadającym terror to nie musisz zdawać. Jeśli on szarżuje to musisz.
A teraz moje pytanie:
Vampyrz wyzwał Gray Seera na pojedynek. Seer męznie odmówił i poszedł na tył. Kiedy wraca na przód? Czy wraca odrazu na początku kolejnej tury - może czarować, czy całą walkę tam siedzi czy kiedy... ? ^^
Czy przy zdejmowaniu modeli od strzelania/magii, w przypadku kiedy posiadają tylko 1 szereg, trzeba zdejmować je po równo z boków?
Jeśli bohater ma terror to przy szarży na odział gdzie znajduje się ten bohater trzeba zdawać terror?
czyli jeśi w regimencie jest bohater z terrorem to cały odział wzbudza terror?
1. 3d6 szarżuje jednostka z zasadą swiftstride. Takową posiadają kawalerie (duża a mała), warbeasty (psy, wilki, giant raty bez poganiacza) i rydwany)
2. nie za bardzo czaję o co Ci chodzi ale
a) tracisz poison przy strzelaniu 7+ (6 i 4, 6 i 5 itp.)
b) masz poisona, rzucisz 6 na rafienie, ze złośliwego czaru musisz przerzucić wszystkie 6 na trafienie, więc zabierasz swoje poisony i rzucasz jeszcze raz. Ile szóstek Ci się wkręci nowych, tyle masz poiosonów, stare (sprzed przerzutu) przepadają.
c) masz poisona i twój złośliwy czar/zdolność pozwala Ci przerzucić nietrafione. Trafiasz np. na 4+. Wszystkie 4 i 5 trafienie, wszystkie 6 poison. Reszte przerzucasz i ile nowych 6 się wkręci, tyle masz poisonów.
3. Fear w każdej kolejce combatu.
4. Czar powtarzalny (sygnatury, pioruny, 13) możesz rzucić każdy mag, który go zna. Jedyny wyjątek to zerówka z deatha, którą na EURO można rzucić raz.
Mam do was kilka pytań...
Czy monstrous inf. szarżuje na 2k6 czy 3k6?
Czy jeśli jednostka ma poison attacks to w przerzutach je traci?
Fear zdaje się w każdej turze combatu?
Czy różny mag może 2 razy rzucić ten sam czar?
tak jak loboba. Każdy heros może brać magiczne przedmioty do 50 punktów niezależnie od armii (z wyjątkiem krasnoludów, demonów itp). Za 25 punktów niektórzy mogą zostać bsb. Jeżeli bierzesz magiczny sztandar, nie możesz brać magicznych przedmiotów.
W army booku masz napisane u nobla (Szlachcica) do ilu możesz dac punktów. U mnie w podręczniku do Elfów jest że nobel może do 50 punktów wziaść coś. Nie wiem jak w innych armiach i odnośnie której kierujesz pytanie. Chyba O&G a to powiniene odpowiedzieć Siwy
U mnie w AR jest do 50 pkt także jest OK.
Też u BSB jak masz magiczny sztandar to nie mozesz magicznych przedmiotów.
Jeżeli masz zwykły sztandar to możesz miec magiczne przedmioty.
Czy info w Army Builder - że BSB może mieć magiczne przedmioty do 50pkt jest prawidłowe ?
Nie widzę tego w podręczniku.
Grimgor jest osobnym Unitem - osobno liczymy jego i jego przybocznych. Podobna sytuacja jak Rycerze Graala broniący prorokini Morgiany - są imiennie związni z SCh jednak pozostają odrębną jednostką.
Siwy +1,
Testowałem medalik na kawalerii dzikusów na dzikach + mały szaman z główką + banner of swiftness (+1 Mov). Bardzo sympatycznie się tym gra
ojej z tym grimgorem to nie mam pojęcia ale podobne przypadki np lord na smoku czy szary prorok i dzwon liczone są po zabiciu obu.
co do drugiego pytania to Trolle maja regeneracje (4+) a medalik na kolana daje +1 warda w myśl zasady starego mark of tzentche chyli trolle będą miały i regeneracje (4+) i warda (6+) jednak w wg zasad podręcznika jeśli jednostka ma regeneracje i warda urzywa tylko jednego, to co lepsze.
z sawagami jest lepej bo barwy wojenne to wg zasad ward na (6+) czaszka poprawia te barwy o jeden czyli (5+) a medalik "na kolana" poprawia warda (w myśl starego mark of tzenche) o kolejne jeden czyli (4+)
u savagy ward save (1+) tylko w przypadku kombo czaszka + medalik +magic rezistans 3+, czyli tylko przeciw czarom typu magiczny pocisk i bezpośrednio ofensywny. Ale na jedynkach i tak oblewasz (zasada jedynki zawsze oblewają) czyli de fakto ward jest na (2+)
I znowu kilka
1. Grimgor Ironhide zawsze pojawia się z jednostką Nieśmiertelnych Czarnych Orków.
W myśli bohatera / potwora.. Czy przy rozliczaniu punktów, należy w takim wypadku ubić wszystkich Czarnych Orków + Grimgor`a aby dostać pełną pulę ?
2.Medalik "Na kolana"
dostaje Magiczną Ochronę +1 (Ward Save +1)
- Czy Trolle mogą zdawać regenerację [ +4 ] a później na Ward Save [ +1 ] ?
- Czy Savage mogą zdawać barwy wojenne [ W zależności kogo i co mają przy sobie +4 / +5 / +6 ] a później na Ward Save [ +1 ] ?
zależy na jakich zasadach odnośnie Line of Sight grasz: TLOS, VLOS, czy SLOS
True LOS - zasada z podręcznika, najbardziej bez sensu - jeżeli Twój model widzi nad wilkami, bo masz duuużą lufę, albo sceniczną podstawkę, a wilki są niskie, to widzi i już. Strzelanie BS-owe -2 za hard cover
Simple LoS - zasada z EURO i ETC - przez jednostki cudze i własne widać, niezależnie od ich wysokości prawdziwej bądź wirtualnej. Strzelanie BS-owe -2 za hard cover
Virtual LoS - polski format sprzed SLoSa - jednostki zasłaniają identyczny typ jednostek oraz mniejsze (maszyny mają wysokość piechoty) a więc piechota zasłoni piechotę, kawaleria kawalerię i piechotę, ale piechota nie zasłoni kawalerii (a więc strzelanie BS-owe -2 za hard cover).
Większość turniejów jest na SLoS i w sumie na spotkaniach też tak gramy
Nie maszyna stanowią w tej kwestii wyjątek
Brujah1685r napisał:
monter napisał:
3. Czy działa, katapulty, balisty, doom divery.. itd mogą strzelać do jednostki która podchodzi do nich od flanki ?
Machiny obraca się w fazie strzelania więc strzelać mogą w dowolnym kierunku pod warunkiem spełniania innych zasad głównie zasady zasięgu.
A to machiny nie odwarcają sie w fazie ruchu a nie strzelania ?
monter napisał:
Dzięki. Jeszcze jedno pytanie.
Czy jeśli na przeciwko działa/balisty wyskoczą np. Wilki, zasłaniając całkowicie resztę moich jednostek..
To działo/balista może strzelać w jednostkę która jest ustawiona za Wilkami ?
Może ale z modyfikatorem -2 za hard cover.