Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

Napisz odpowiedź

Napisz nowego posta
Opcje

Kliknij w ciemne pole na obrazku, aby wysłać wiadomość.

Powrót

Podgląd wątku (najnowsze pierwsze)

Nomyszan
2013-02-07 22:42:47

Dragon napisał:

Khymerae do ubijania piechoty.

Chciałem wstawic dwa Szponiaste Biesy ponieważ mają 5 ataków z siłą 5, a za każdy utracony punkt HP mają +1 atak. Na ostatnim punkcie żywotności daje 7 ataków. Z taką siłą rani Terminatora na 3+.

Dragon
2013-02-07 22:25:53

Nomyszan napisał:

Coś zmienić? Chciałbym mieć armię do walki wręcz, ale ze wsparciem strzelniczym. W tym przypadku na walkę wręcz przygotowałem Wiedźmy, Groteski, Inkuby, Poskramiaczy Bestii, Drazara i Mandragory, a jako wsparcie strzelnicze: Kabalitów, Raidera, Razorwinga i Grabieżców.

Zadajesz pytania, po czym i tak ich nie uwzględniasz (przykład poniżej) więc nie ma sensu pomagać...

Nomyszan napisał:

Windfang napisał:

Sugerowałbym danie Haemonowi jakiś broni. To samo tyczy się Wiedźm, najlepiej sprawdza się agonizer (nie wiem jak nazywa się w wersji pl).

Homunkulusa już skleiłem, więc dla niego nic już nie będzie . Jeśli dam Wiedźmom agonizer to przekroczę 1500 pkt. czego nie chcę robić.

Można sobie flaki wypruwać, ślęczeć nad klawiaturą X czasu by napisać sensowny tekst dla nowicjuszy, po czym rejestruje się taki Noob i tak porad nie czyta

Zwracam się tutaj do Wszystkich którzy przyjdą po pomoc, również do Ciebie Nomyszan'ie. Jeżeli chcesz zacząć grać DE, naprawdę GRAĆ, to nie ma innej drogi jak pójść na kompromis. Możesz z nami się nie zgadzać, ale my gramy w tę grę dłużej i niestety, albo stety mamy większe doświadczenie co do złożenia konkretnej rozpiski i uzbrojenia poszczególnych jednostek.

Po tej wyczerpującym monologu przejdę do ględzenia! I obyś tę lekcje zapamiętał!

Jeżeli wybieramy strzelającego HQ, to pozostaje nam jeden wybór, a konkretnie Haemonculus. Według mnie dwoma słusznymi wyborami uzbrojenia są: liquifier gun lub hexrifle. Jako obstawę do niego można wystawić czterech Kabalite Truebronów lub czterech Wracków + transport w postaci Venom'a. Przede wszystkim z tego względu, że są małe i posiadają opcje transportu - czyli po prostu idzie je wszędzie schować. Należy dodać, że jak dołączamy do oddziału Haemonculusa z hexriflem, to pozostałe modele również muszą zostac uzbrojone w broń długo dystansową. Na obecnej szóstej edycji działa opcja: Haemonculus z liquifier gun + 4 Wraki z liquifier gun'em w Venom'ie.

W slotach troops nalegałbym wybór Wyches (ewentualnie Wracków). Jednym zdaniem odpowiem, że warto czasami mieć coś do kombatu. Trzy oddziały po pięć Wych w Venomach spokojnie dają rade w standardowych 1000 - 1300 punktach. Obowiązkiem jest, aby Hekatrix posiadała agonizer, reszta granaty - bez tego nawet 3 Fenrisian Wolfy zrobią z takiego oddziału miazgę. Zwykła broń energetyczna nic nie zdziała, bo S3 to za mało!

Inkubi mogą być, ale potrzebują transportu - bez tego nie masz ich po co wystawiać. Pomyśl również nad Archonem na większe bitwy.

Grotesque są za drogie jak na możliwości. Kosztują sporo, ale i tak nie dobiegną... a załadować w transporter to bezsens totalny. Odradzam jednym słowem, no chyba że chcesz wyrzucić pieniądze w błoto.

Mandrakes są solidnymi jednostkami wrzucasz taki oddział w teren (jakikolwiek) i czekasz do drugiej tury. Potem chyba wiesz już co się nimi robi.

Co tyczy się jednostek typu Raider lub Venom, to tutaj sprawa jest oczywista - wystarczy night shields i flickerfield.

Kolejnymi jednostkami które dzięki nowej edycji zyskały na sile są: Dark Eldar Reavers i przede wszystkim Dark Eldar Beastmaster. Z tego względu, że wybieram notorycznie jednostkę Dark Eldar Beastmaster, czyli przysłowiowe zoo, polecam głównie Razorwing Flock do zbierania woundów, Khymerae do ubijania piechoty, a jeżeli potrzebujesz coś na lekkie pojazdy (Land Speedery, Bike, itp.) to polecam dwa lub trzy Clawed Fiend'y.

Ostatecznie kończąc dodam tylko jedną poradę dotyczącą jednostek ciężkiego wsparcia, a konkretnie na obecnej edycji nastawionej silnie na piechotę i jednostki typu "flyer" polecam głównie Dark Eldar Razorwing Jetfighter. Można się skusić na Dark Eldar Talos Pain / Cronos Parasite Engine, ale przy obecnej edycji nastawionej na latacze odradzam. Oczywiście to nie znaczy że Talos lub Cronos nie działają, działają ale w mniejszych bitwach (do 1000 punktów).

Wnioski:
1. Potrzebujesz co najmniej 1x Dark Eldar Razorwing Jetfighter'a

2. Przezbrajasz swoje jednostki
- Hekatrix + agonizer
- Acothyst + liquifier gun / hexrifle
- Mandrakes na Nightfined'a

3. Musisz pograć na proxach.

Z moich uwag tyle... The Shadow Lord is coming!

Windfang
2013-02-07 09:54:45

Nie pamiętam już jakie statystyk i uzbrojenia jakie ma Drazar. Jeśli chcesz na nim grać to super. Ale sugeruję wrzucić jego i jego oddział w jakiś transport. Bo masz 2+ Sv ale aby T3 więc boltery ranią Cię na 3+... więc zapewne nie dojdziesz do przeciwnika na piechotę.
Zrób sobie na początek jakąś małą rozpiskę, powiedzmy na 1000 punktów i pograj ze znajomymi na proxach (modele które nie odpowiadają temu czym powinny być) i przekonasz się co się sprawdza. Tak jak Wilk powiedział o dexie CSM: łatwo nakupować rzeczy, a potem aby kurzą się na półce. Nasze hobby do tanich nie należy...

Nomyszan
2013-02-05 22:54:50

Drazar ma 2+ Save'a i jest dobry jeśli nie świetny w WW. Wstawiłem 3 Homunkulusy ponieważ zajmują tylko jeden slot.

Windfang
2013-02-05 21:33:13

Wszystko zależy jak chcesz grać na walce wręcz czy na strzelaniu. Na tą chwilę widać, że bardziej na walkę wręcz się nastawiasz.
Kronos faktycznie daje im PT, ale wpierw musi coś zabić. A aby zabić musi być w zasięgu i tu jest pies pogrzebany. Dlatego do oddziału Wych dołącza się Haemona aby dać im na start FnP, dzięki PT.
Nie jestem przekonany co do Drazera... zamiast niego wolałbym chyba Haemonoculusa lub Archona.

Kolejna sprawa jak chcesz rozwalać samoloty? Musisz mieć czym rozwalać hordy, oraz pojazdy. Zakładając, że chcesz mieć rozpiskę uniwersalną.

Nomyszan
2013-02-05 18:41:57

Są trzy sloty Heavy Supportu, a 2 Talosy i 2 Razorwingi to wychodzi 4.
Myślałem o Kronosie, ponieważ produkuje pain tokeny i przesyła je sojusznikom.
Inkubom dołączę Drazara (do innej jednostki nie można go dołączać). Jeden Homunkulus pójdzie do Grotesek. Są duże to fakt, siła dobra, ale... 6+ Save'a. Jeśli nie ma z nimi HQ, to rzuca się w każdej turze kostką. "Jedynka" oznacza, że wpadły w szał i jednostkom swoim i wroga w zasięgu 2K6" zadają po 2K6 trafień z S5 AP- po czym giną . Dlatego myślę, że dodanie Hemonokulusa do nich jest całkiem dobrym pomysłem.

Windfang
2013-02-05 17:53:39

Nomyszan napisał:

Windfang napisał:

Jeśli masz standardowego Haemona, to on w standardzie ma parę zabawek, na przykład venom blade.
Zgadza się, DE polega na manewrowaniu i szybkich atakach. Jak możesz to napisz co konkretnie masz i postaramy się coś zmontować.

On miał tylko to co jest na pudełku. Chyba, że venom blade wygląda tak samo jak zwykły miecz. Nie mam jeszcze nic poza Hemonokulusem. Z powodu wolnych slotów, wprowadziłem pewne zmiany i rozszerzyłem rozpiskę do 2455 punktów.
Zmiany są następujące:


Rozpiska: Dark Eldar
format: 2445 pkt.


HQ "Dowództwo"
(2) Homunkulus (tygiel złorzeczenia, ostrze wysuszające)
(1) Starożytny Homunkulus (broń energetyczna, rękawica wzrostu)
(1) Drazar (--)

-------------------------------------------------------------

ELITES "Jednostki Eliterne"
(5) Inkubów (1 klaweks + zabójczy szturm + półklewie)
(3) Groteski (Aberracja)
(10) Mandragor (Nocnego Bies)

-------------------------------------------------------------

TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(10) Kabalitów (Sybaryta + broń energetyczna, 2*szatkownica)
+ (1) Raider (--)
(10) Kabalitów (Sybaryta + broń energetyczna, 2*szatkownica)
+ (1) Raider (--)

(10) Wiedźm (2*rękawie hydry, Hekatriks + broń energetyczna)
(10) Wiedźm (2*rękawie hydry, Hekatriks + broń energetyczna)

(5) Dręczycieli (Akotysta + rękawica wzrostu)
+ (1) Venom (--)
(5) Dręczycieli (Akotysta + rękawica wzrostu)
+ (1) Venom (--)

-------------------------------------------------------------

FAST ATTACK "Jednostki Szybkiego Reagowania"
(3) Grabieżców
   (1) Poskramiacz Bestii (1 Szponiasty Bies)
   (1) Poskramiacz Bestii (1 Szponiasty Bies)

+ (1) Raider (działo dezintegrujące, dziób szturmowy, tarcze nocy, wzmocnione żagle eteryczne)

-------------------------------------------------------------

HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciężkiego Wsparcia"
(1) Razorwing (2 działa dezintegrujące, działo rozpryskowe, tarcze nocy i 2 rakiety nekrotoksyczne)
(1) Talos (lanca termiczna + iniektor posoki)
(1) Kronos (duchowa pułapka + duchowy wir)


-----------------



A teraz pytania :
- Skąd wziąć te części ekwipunku na zamianę?
- Jak zmienić wygląd dowódców? (np. Starożytny Hemonokulus, Hekatriks, Nocny Bies)
- Model z mackami to Kronos czy Talos?

Myślałem nad 10 Dręczycielami, ale Raider jest dobrze widoczny i taki oddział będzie widoczny np. wśród ruin.

Ok... to zacznijmy:

Co MI się nie widzi. Dragon pewnie doda coś jeszcze od siebie

HQ:
Haemonoculusy niech nie będą super przepakowane. Zwykłe starczają na ogół. Sugerował bym danie obu: ostrze jadowe oraz liquifire gun. Ten flamer ze zmiennym AP. Dołącz je do oddziału Wyszek.

ELITES:
Na Mandragorach nie znam się. Dragon ich wykorzystywał i jemu działały. W necie często wiara je krytykuje... więc pograj, obczaj czy Ci działają, a potem kup.

Inkuby. Klaweks (polska nazwa kojarzy mi się z jakimś klejem lub kaszą dla dzieci ) najlepiej bez pierdół dodatkowych. No i koniecznie muszą mieć transport. Mają 3+ Sv, ale dostaniesz 30 strzałów i będzie po oddziale.

Groteski to chyba jedyna jednostka piechoty która może łazić samopas i nie spadnie od byle pierdnięcia. Proponował bym dać im jakieś zabawki.. nie dużo, ale przydały by im się.

TROOPS:
Odpuść sobie na Warriorach broń energetyczną. Drogie to to aby. Sugerował bym splinter cannon zamiast szatkownicy... nie wiem jak to jest przetłumaczone w PL kodeksie, ale dosłownie tłumacząc - działko odłamkowe?! To co ma dwa profile i strzela jako Ciężka lub Szturmowa.

Wyche też potrzebują transportu. Hekatrixom daj agonizera... Przydały by się też granaty p.panc te co zwarcie robią.

HEAVY:
Talos - dodatkowa broń do walki wręcz, łańcuchy. Jak chcesz to daj im jeszcze te lance.

Zamiast Kronosa daj kolejnego Talosa. Kronos mimo, że fajny jest słabszy od swojego brata. Po za tym musisz być szybki, a on człapie się niemiłosiernie.


To bym zmienił w rozpisce patrząc na moje doświadczenie i to co było w poprzedniej edycji. Teraz pewnie będzie podobnie, ale zamiast Jednostek Elitarnych pójdziesz w Jednostki Szybkiego Reagowania. Zoo było już na poprzedniej edycji fajne i teraz tez powinno dawać radę. Pomyśl nad samolotami... 2 Razorwingi myślę, że potrafiły by narobić hałasu

Nomyszan
2013-02-04 21:56:00

Windfang napisał:

Jeśli masz standardowego Haemona, to on w standardzie ma parę zabawek, na przykład venom blade.
Zgadza się, DE polega na manewrowaniu i szybkich atakach. Jak możesz to napisz co konkretnie masz i postaramy się coś zmontować.

On miał tylko to co jest na pudełku. Chyba, że venom blade wygląda tak samo jak zwykły miecz. Nie mam jeszcze nic poza Hemonokulusem. Z powodu wolnych slotów, wprowadziłem pewne zmiany i rozszerzyłem rozpiskę do 2455 punktów.
Zmiany są następujące:


Rozpiska: Dark Eldar
format: 2445 pkt.


HQ "Dowództwo"
(2) Homunkulus (tygiel złorzeczenia, ostrze wysuszające)
(1) Starożytny Homunkulus (broń energetyczna, rękawica wzrostu)
(1) Drazar (--)

-------------------------------------------------------------

ELITES "Jednostki Eliterne"
(5) Inkubów (1 klaweks + zabójczy szturm + półklewie)
(3) Groteski (Aberracja)
(10) Mandragor (Nocnego Bies)

-------------------------------------------------------------

TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(10) Kabalitów (Sybaryta + broń energetyczna, 2*szatkownica)
+ (1) Raider (--)
(10) Kabalitów (Sybaryta + broń energetyczna, 2*szatkownica)
+ (1) Raider (--)

(10) Wiedźm (2*rękawie hydry, Hekatriks + broń energetyczna)
(10) Wiedźm (2*rękawie hydry, Hekatriks + broń energetyczna)

(5) Dręczycieli (Akotysta + rękawica wzrostu)
+ (1) Venom (--)
(5) Dręczycieli (Akotysta + rękawica wzrostu)
+ (1) Venom (--)

-------------------------------------------------------------

FAST ATTACK "Jednostki Szybkiego Reagowania"
(3) Grabieżców
   (1) Poskramiacz Bestii (1 Szponiasty Bies)
   (1) Poskramiacz Bestii (1 Szponiasty Bies)

+ (1) Raider (działo dezintegrujące, dziób szturmowy, tarcze nocy, wzmocnione żagle eteryczne)

-------------------------------------------------------------

HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciężkiego Wsparcia"
(1) Razorwing (2 działa dezintegrujące, działo rozpryskowe, tarcze nocy i 2 rakiety nekrotoksyczne)
(1) Talos (lanca termiczna + iniektor posoki)
(1) Kronos (duchowa pułapka + duchowy wir)


-----------------



A teraz pytania :
- Skąd wziąć te części ekwipunku na zamianę?
- Jak zmienić wygląd dowódców? (np. Starożytny Hemonokulus, Hekatriks, Nocny Bies)
- Model z mackami to Kronos czy Talos?

Myślałem nad 10 Dręczycielami, ale Raider jest dobrze widoczny i taki oddział będzie widoczny np. wśród ruin.

Windfang
2013-02-04 20:56:59

Jeśli masz standardowego Haemona, to on w standardzie ma parę zabawek, na przykład venom blade.
Zgadza się, DE polega na manewrowaniu i szybkich atakach. Jak możesz to napisz co konkretnie masz i postaramy się coś zmontować.

Nomyszan
2013-02-03 23:48:41

Windfang napisał:

Sugerowałbym danie Haemonowi jakiś broni. To samo tyczy się Wiedźm, najlepiej sprawdza się agonizer (nie wiem jak nazywa się w wersji pl).

Myślę, że dobrze by też było złączyć Poskramiaczy i dorzucić jeszcze jednego np. z ptakami dla woundów.

Podzieliłem Poskramiaczy ponieważ przeczytałem o tym, że siła DE tkwi w manewrowości. Chodzi mi też o wielostronny atak. Homunkulusa już skleiłem, więc dla niego nic już nie będzie . Jeśli dam Wiedźmom agonizer to przekroczę 1500 pkt. czego nie chcę robić. I jeszcze chciałbym napisać, że mam dwa wolne sloty w troopsach i dwa wolne sloty w ciężkim wsparciu.

Windfang
2013-02-03 17:43:03

Sugerowałbym danie Haemonowi jakiś broni. To samo tyczy się Wiedźm, najlepiej sprawdza się agonizer (nie wiem jak nazywa się w wersji pl).

Myślę, że dobrze by też było złączyć Poskramiaczy i dorzucić jeszcze jednego np. z ptakami dla woundów.

Ale lepiej niech ktoś bardziej doświadczony się wypowie. Sugerował bym kierować się do Dragona.

Nomyszan
2013-02-03 12:48:12

Rozpiska planowana. Zgodne ze schematem do standardowych misji.


Rozpiska: Dark Eldar
format: 1500 pkt.


HQ "Dowództwo"
(1) Homunkulus (--)
(1) Drazar (--)

-------------------------------------------------------------

ELITES "Jednostki Eliterne"
(5) Inkubów (1 klaweks + zabójczy szturm + półklewie)
(3) Groteski (Aberracja)
(10) Mandragor

-------------------------------------------------------------

TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(10) Kabalitów (--)
(10) Kabalitów (--)
(10) Wiedźm (--)
(10) Wiedźm (--)

-------------------------------------------------------------

FAST ATTACK "Jednostki Szybkiego Reagowania"
(3) Grabieżców
   (1) Poskramiacz Bestii (1 Szponiasty Bies)
   (1) Poskramiacz Bestii (1 Szponiasty Bies)

+ (1) Raider (działo dezintegrujące, dziób szturmowy, tarcze nocy, wzmocnione żagle eteryczne)

-------------------------------------------------------------

HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciężkiego Wsparcia"
(1) Razorwing (2 działa dezintegrujące, działo rozpryskowe, tarcze nocy i 2 rakiety nekrotoksyczne)


-----------------



Coś zmienić? Chciałbym mieć armię do walki wręcz, ale ze wsparciem strzelniczym. W tym przypadku na walkę wręcz przygotowałem Wiedźmy, Groteski, Inkuby, Poskramiaczy Bestii, Drazara i Mandragory, a jako wsparcie strzelnicze: Kabalitów, Raidera, Razorwinga i Grabieżców.

flamel88
2012-10-25 18:28:39

To też tak ich stosuję jak napisałeś. Rozjeżdżam wroga dzięki temu że mam i broń przeciw-pancerną i caltropy

Windfang
2012-10-22 15:17:20

Ja tam nie jestem przekonany aby dawać i broń p.piechotą i p.pancerną na Reaverach. Na ogół albo się turbo bustuje
i nie ma czasu na strzelanie, albo wyskakuje z krzaczorów jak partyzant i strzela się z lanc. Jak Tobie się sprawdza to super i oby tak dalej

flamel88
2012-10-21 22:17:43

Windfang napisał:

Ja bym aby zastanowił się czy nie dało by się, na przykład zamienić tych cluster caltrops na coś innego. Wtedy starczyło by na night shieldy dla Venoma.
A tak po za tym, powtórzę to co powiedział Dragon. Wszystko wydaje się okey. Co do Razorwingów nie wypowiem się, ale powinny robić niezłe zamieszanie!

Zamieniłem splinter cannona na night shielda i teraz faktycznie Wyche są tylko przeciw-pancerne. Niestety nie mam modeli Razorwingów, ale to mój kolejny
must have, chociaż szczerze nie wiem czy bombardier nie będzie lepszy. Niestety póki co modelu brak. A testował go może ktoś z Was? Cluster caltropy pozostawiam, ponieważ uwielbiam rozjeżdżać wrogą piechote (mwahaha). A tak serio to wiadomo jak to jest z bikeami, trzeba nimi szafować umiejętnie i ostrożnie, a wtedy się spłacą.

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.teampoland.pun.pl www.kongdoms.pun.pl www.ogamesas.pun.pl www.wsztokf.pun.pl www.underworldots.pun.pl