Crane - 2010-03-13 19:42:29

Nie chciałem powielać tematu "Kilka słów o ..." chociaż pewne rzeczy na pewno się powtórzą, tak przy okazji może ktoś władny przeniesie te tematy do tego działu. W każdym razie postaram się tu zamieścić trochę informacji, które mogą się przydać każdemu kto zainteresuje się tą grą i jest na poziomie "początkujący". Na pewno nie wszystko wrzucę od razu więc pewnie kilka razy zaktualizuję jeszcze tego posta.

Na początek przydatny link gdzie znajdują się pliki PDF z podręcznikiem głównym oraz podręcznikami do poszczególnych armii. Podręcznik główny podzielony jest na dwie części, w pierwszej z nich znajduje się cała otoczka fabularna gry, opis świata, krótkie opisy i historię poszczególnych armii. Część druga to same zasady gry.

Krótka charakterystyka gry
Confrontation Age of the Rag'narok, w skrócie CAotR jest grą bitewną umieszczoną w klimatach fantasy. Typowe armie zawierają od 20 do 50 modeli, przy czym figurki do tej gry są fabrycznie malowane i dzięki temu są gotowe do gry po wyjęciu z pudełka (zdarzają się oczywiście drobne wyjątki, ale nic z czym nie poradził by sobie ktoś kto interesuje się grami figurkowymi). W chwili obecnej dostępne jest pięć armii, w planach jest rozszerzenie tej liczy do 15/16, co trochę oczywiście potrwa, więc generalnie warto skupić się raczej na armiach które są dostępne już teraz. Od jakiegoś czasu dostępne są pudełka zawierające kompletne armie na 2000 punktów co jest doskonałą bazą wyjściową do budowy większej armii i generalnie bardzo dobrym zestawem dla początkujących graczy. W tej chwili są dostępne trzy takie zestawy, ale prawdopodobnie do końca roku pojawią się takie dla dwóch pozostałych armii. Według nowych standardów wydawniczych wydawanie kolejnych armii też będzie się zaczynało od wydania takiego zestawu.

Dostępne armie
Armia Wilka
zalety : duża mobilność, bardzo dobra w walce wręcz, spora odporność większości oddziałów, dobra specjalna zdolność armii
wady : brak jednostek strzelających, zupełny brak odpowiedzi na magię mistyczną
Armia Gryfa
zalety : spora uniwersalność, bardzo dobre jednostki strzeleckie, spora odporność większości oddziałów
wady : brak solidnych artefaktów niższej rangi
Armia Lwa
zalety : duża uniwersalność, bardzo rozwinięta magia mistyczna, spora odporność większości oddziałów
wady : muszę się zastanowić :)
Armia Skorpiona
zalety : spora uniwersalność, mocne duże kreatury, dobra specjalna zdolność armii
wady : oddziały piechot niezbyt odporne na wrogie ataki i średnio efektywne w walce wręcz, mała liczba inkarnowanych przystosowanych do walki wręcz
Armia Barana
zalety : duża różnorodność inkarnowanych, spore możliwości wpływania na armię wroga, ciekawe jednostki podstawowe
wady : brak jednostek strzelających, bardzo powolne jednostki podstawowe

www.pierwszac.pun.pl www.bbo.pun.pl www.ntasg.pun.pl www.xintera.pun.pl www.naruto5.pun.pl