michau5300 - 2011-10-05 14:54:17

RYKowisko 2011


OSTATECZNY OFICJALNY KOMUNIKAT TURNIEJOWY :)

Termin:

10 grudnia 2011 Oficjalne rozpoczęcie o godz. 09.30, ale graczy biorących udział w turnieju uprasza się o dotarcie najpóźniej na godz. 9:00.

Miejsce
Wyższa Szkoła Lingwistyczna i Galeria Językowa Słowodawskich, ul. Kopernika 17/19/21 (budynek za bankiem PKO). I piętro, sala 206 lub naprzeciwko niej

Wstęp:
Na imprezę darmowy, natomiast udział w turnieju - 10 zł od osoby.

Zgłoszenia:
można przyjść prosto z marszu na tuniej ALE! Osobom, które do 8 grudnia, godz. 24:00 wyślą rozpiskę na adres sebekkuk@gmail.com  otrzymają dodatkowy punkt do generalnej klasyfikacji.
Zgłoszenie winno zawierać: rozpiskę w formacie html, PDF, ewentualnie DOC lub TXT.


Zasady turnieju:

gramy trzy bitwy bez scenariuszy specialnych (battleline)

FORMAT 2400 punktów EURO

Zasady Euro:
-Bohaterzy otrzymają zasadę "look out sir" przeciwko czarom które automatycznie zabijają lub też usuwają cały oddział. Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th,Infernal Gateway 11-12 efekt. Są stosowane normalne wymogi dotyczące zasady "look out sir".

Ogólne ograniczenia:

2400 Punktów.
Specjalni oraz imienni bohaterzy są zakazani.
Obowiązują tylko armie które zostały wydane w Księgach Armijnych przez Games Workshop.
Można użyć maksymalnie trzy identyczne pospolite (core) jednostki  (bez względu na ekwipunek i wyposażenie)
Armia może liczyć maksymalnie do pięciu maszyn jak i broni wymagających użycia templatki.
W tym wypadku maszyny wymagające użycia templatki liczone są jako jeden wybór.
Wszystkie bronie wymagające użycia templatki (magiczne przedmioty zdolności itd.) za wyjątkiem czarów są liczone.
Maksymalnie 45 modeli dla oddziałów z bronią strzelecką o zasięgu 20” i powyżej (nie wliczając maszyn, bohaterów i rydwanów).

Wielkość regimentów jest ograniczona następująco:

Maksymalnie do 40 modeli lub 450 punktów (wliczając grupę dowodzącą,magiczne przedmioty/sztandary).
Te ograniczenia obowiązują podczas tworzenia rozpiski – wielkość oddziału jak i jego koszt może zostać zwiększony podczas gry ( np.: - poprzez dołączenie się bohatera do regimentu)

Ograniczenia Magii

Za wyjątkiem wiatrów magii jak i „Chanelingu”, armia może wygenerować dwie dodatkowe PD/DD na fazę.
    możesz mieć jednostki lub zdolności które właściwie wygenerują więcej niż dwie dodatkowe kostki, lecz wtedy nadmiar kości zostanie utracony.
    niektóre z magicznych przedmiotów oraz umiejętności wliczane są do tych które generują kostki do tego limitu
    te przedmioty oraz umiejętności które generują kości do limitu nie mogą dodać ich więcej niż 2 kostki PD/DD na fazę. To oznacza że jeśli weźmiesz na przykład power scroll to nie można już wziąć innego przedmiotu dodającego kości do puli PD/DD. 
    wszystkie armijne modyfikatory są stosowane i nie zmienne podczas gry

Szczegółowy opis

Za wyjątkiem wiatrów magii oraz zasady „channeling” (połączenia), armia może dodać tylko i wyłącznie dwie kostki do puli kostek mocy lub rozproszenia w każdej fazie magii. Każda kostka dodana do puli, bez względu na źródło (wygenerowana,wykradziona,zachowana z poprzedniej fazy magii,wygenerowana przez magiczny przedmiot/zdolność by poprawić czar przed lub po zamiarze jego rzucenia,wyprodukowane przez czary jak i przez właściwości szkoły magii itd.) wlicza się do limitu. Nadmiar kostek jest najzwyczajniej w świecie stracony i nie może być użyty w żadnym przypadku(nie mogą być zachowane). Jeśli kostki zostaną skradzione z puli przeciwnika i przekroczą dopuszczalny limit także zostają one stracone lecz po obu stronach (przeciwnik traci skradzioną ilość a ty nie możesz ich zachować).
Niektóre specjalne przedmioty jak i zdolności zmniejszają limit kości mocy i rozproszenia, który możesz dodać do puli. To oznacza, że jeśli rozpiska zawiera przedmiot dający 1 kostkę mocy to twoja armia może wygenerować jeszcze tylko jedną dodatkową kostkę zamiast dwóch w twojej fazie magi do końca gry (bez względu na to czy ów przedmiot został zniszczony lub zużyty).
Zauważcie, że nie można mieć takiej kombinacji przedmiotów, która zmniejszy limit dodatkowych kostek poniżej zera.


Ograniczenia przedmiotów

-Power Scroll jest zakazany
-każda zdolność mistrz magii (Loremaster) liczy się jako zdolność generująca 1 PD w  fazie magii.
-każdy przedmiot który automatycznie rozprasza czar liczy się jako przedmiot generujący 1 DD w  fazie magii.
-Folding Fortress jest nie dozwolona

Ograniczenia Armijne

Bestie: żadnych ograniczeń.
Bretonia:Trabuszet 0-1.
Mroczne Elfy: Hydra  0-1, maksymalnie 35 Kusz powtarzalnych w  armii.
Krasnoludy: każda runa spellbreaker/spelleater liczy się jako +1 kostka do DD. Grudge Throwers 0-2.Armia Krasnoludzka może wygenerować cztery dodatkowe kostki do dispela zamiast dwóch.
Demony: maksymalnie 28 modeli w oddziale, Flamersi 0-1. Siren song  może być wybrana tylko raz.
Imperium:czołg liczy się jako maszyna. Czołg, rakietnica i inżynier 0-1.
Wysokie Elfy:maksymalnie 500 punktów lub 40 modeli na oddział. Vortex Shard liczy się jako +1 DD. Book of Hoeth liczy się jako 2 PD i 2 DD; Banner of the World Dragon liczy się jako +1 DD.
Jaszczuroludzie: Salamandry 0-1,T erradony, Skinki kameleony, Stegadony (każdy rodzaj) 0-2, Beclaming Cogitations liczy się jako +1 PD  i +2 DD, Cupped hands  liczy się jako +2PD.
Ogry: żadnych ograniczeń.
Orki i Gobliny: żadnych ograniczeń.
Szczury: Hell Pit Abomination  0-1, Gutter runners 0-2, Inżynierowie 0-3.
Wampiry: Wraiths and Varghulf 0-1.
TK: żadnych ograniczeń.
Leśne Elfy: Wand of Wych Elm liczy się jako +1 DD.
Wojownicy Chaosu: Hellcannon 0-1, Infernal Puppet liczy się jako +1 PD i +2 DD ,Tendrils of Tzeench  i Conjoined Homunculus liczą się jako +1 PD.

Punktacja

Punkty zwycięstwa liczone są tak jak w Rulebooku  z takim wyjątkiem że jednostki uciekające liczą się jako martwe 

Punkty zwycięstwa                                              Róznica             
0-150      10-10
151-300   11-9
301-450  12-8
451-600  13-7
601-750  14-6
751-900  15-5
901-1050  16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500- 19-1
1500+ -         20/0

Wirtualne  pole widzenia

Tabelka wymiarów
0:Robactwo – modele tego wymiaru nigdy nie blokują pola widzenia oraz nie dają shcroniena
1:Piechota, bestie wojny ,maszyny wojenne
2:Kawaleria, monstrualna piechota/kawaleria /bestia, rydwany, jednostki unikalne z zasadą „Duży Cel”
3.Potwory, wszystkie duże cele

Pole widzenia zawsze sprawdzane jest wirtualnie od podstawki do podstawki. Modele mają zasięg widzenia 90 stopni. Widok blokowany jest przez modele które mają ten sam lub większy rozmiar jak modele których pole widzenia jest aktualnie sprawdzane jak i zarówno ich celu.

Teren

Wzgórza mają wielkość 2 na poziom tak więc wzgórze mające trzeci poziom ma wielkość 6 i blokuje pole widzenia/daje twardą osłonę tak jak modele tego samego wymiaru. Jednostki stojące na wzgórzu dodają swój wymiar do wymiaru wzgórz na którym się znajdują. Budynki i duże skały zawsze i całkowicie blokują pole widzenia. Lasy nie blokują wizury, ale słaba osłona jest stosowana na wszystkie strzały wystrzelone przez lub w las ale nie przez niego. Ruiny nie blokują wizury, ale twarda osłona jest stosowana na wszystkie strzały wystrzelone w ruiny ale nie przez nie lub z nich. Jednostki stojące za przeszkodami dostają słabą (drewno) lub twardą (kamień) osłonę.

Osłona od jednostek i terenu

Osłona jest przyznawana w momencie gdy 50% jednostek w oddziale który został celem jest częściowo lub całkowicie zasłoniętych przez inne jednostki lub teren przed oddziałem strzelającym. W porządku związanym z dawaniem coveru przez modele, ich rozmiar musi być jeden rozmiar mniejszy od jednostki będącej celem o i od strzelającego modelu

Skirmisherzy

Skirmisherzy nigdy nie blokują pola widzenia i są widziani zgodnie z ich rozmiarem w tabelce oraz zapewniają osłonę zgodnie z zasadami powyżej. Podczas określania osłony dla kogoś schowanego za skirmisherami luka pomiędzy nimi traktowana jest jako część oddziału. Podczas formacji do walki skirmisherzy blokują pole widzenia jak normalne jednostki.


Wstępny plan bitew:
9:00 - 09:30 Zapisy, losowanie stołów i rozpoczęcie turnieju
09.30-12.30 I bitwa
12:45 - 15:45 II bitwa
16:00 - 19:00 III bitwa
19:05+ Ogłoszenie wyników i cała szopka z tym związana. 

hobbystyka:
Nie ma wymogu pomalowanej armii. Zgodnie z zasadą  naszych turniejów "beginners friendly" dopuszczone proxy do 25% kosztu punktowego armii. (przynajmniej muszą być podstawki na trayu, karteczkom i figurkom wystruganym z ziemniaka mówimy nie).

Inne punkty:
Malowanie: 0 – 3 pkt (1 pkt - 50% armii pomalowanej; 2 pkt - 75% armii; 3 pkt -100% armii)
Podstawki: 0 – 1 pkt
Brak proxów: 2 pkt
Komplet: kostki, armybook (brak w sytuacjach spornych będzie powodował rozstrzygnięcie kwestii na korzyść przeciwnika),dodatkowy las dla WE, znaczniki i miarki, czytelna rozpiska: 0 – 1 pkt
Rozpiska wysłane do 8 grudnia, godz. 24:00,: 1 pkt

Worst play -
za "uporczywe przeciąganie bitwy po wyznaczonym czasie zakończenia", wykłócanie się, chamskie odzywki, grę na czas (proszę zgłosić jak najwcześniej, żeby Sędzia miał czas przyjrzeć się i ostrzec "żółwia") a także inne, jakże niegodne Gracza zachowania możemy pokusić się o przyznanie ujemnych punktów. Szczególnie proszę o pilnowanie przerw i kończenia bitew, ponieważ tu będziemy wołać o karty z punktami, a potem wstawiać minusy dla obydwu graczy których bitwa się przedłuża.

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo zmiany regulaminu. W takim przypadku zmiany zostaną wyraźnie oznaczone.
Warunkiem uczestnictwa w turnieju jest akceptacja powyższego regulaminu.




proszę też o przeklejenie tego posta na pierwszą stronę. Jankiela nie będzie. w Zabrzu jest spory event dla Szybkiego Szpila.

[przepraszam Cię Michał za zmianę posta : Andrew]

www.glupawka.pun.pl www.survivor.pun.pl www.xiaolinshowndown.pun.pl www.pps-clan.pun.pl www.everastots.pun.pl