Jako, że od jakiegoś czasu próbuje wkręcić moją laskę w świat 40stki postanowiłem napisać serię artykułów? poświęconych fluffowi różnych armii. Jeśli Wam się spodoba to postaram się c jakiś czas dorzucać kolejne armie. Jeśli ktoś miałby jakieś uwagi lub sugestie jaką kolejną armię wrzucić to słucham. Od razu też dodam, większość z informacji pisałem z głowy więc mogłem się delikatnie pomylić dla tego wszelkie pomyłki proszę pisać na PW i na bieżąco będę poprawiał. Jak również zachęcam do dyskusji :)
Czemu grać Chaosem... jeśli chce się grać chaosem i w pewnym sensie oddać mu swoje serce, tak pokochać i czuć go trzeba sobie zadać kilka pytań. Bo Chaos uosabia w pewnym sensie bunt... oraz poszukiwanie potęgi. Mi osobiście najlepiej się gra jak czuje jakąś nić porozumienia w armiach którymi gram. Jak wam wiadomo wybrałem Legion Alfa z powodu tego, że zawsze mają plan awaryjny, myślą i planują każde posunięcie. Nie obawiają się poświęcić coś aby uzyskać wyższe cele. Ale o nich na samym końcu. W tym temacie chciałbym Wam przybliżyć sylwetkę KAŻDEGO z "zdradzieckich" zakonów Marinsów 1 fundacji.
Zanim zacznę muszę dodać, że oryginalnie było 20 Legionów, które potem zostały podzielone na Zakony... tak aby nigdy władza nad tak wielką potęgą nie była w jednych rękach (patrz Herezja Horusa). Dla tego nr legionu odpowiada kolejności "odnalezienia" danego patryjarchy.
III Dzieci Imperatora: Patryjarcha -> Fulgrim, który aktualnie jest Księciem Demonów i ma pieczę nad jednym ze światów w oku grozy. Bóstwo-> Slaanesh, częste mutacje. Specjalizacja -> Bronie dźwiękowe Kolorystyka -> Czarny, Purpura/Róż/Fiolet, oraz Złoto. Symbol-> Szpon orła ze skrzydłem Zawołanie-> Dzieci Imperatora! Śmierć jego wrogom! Bohaterowie specialni: Lucjan Przedwieczny -> champion Slaanesha oraz Fabius Zgorzkniały (nawiązanie do żółci z wątroby) -> szalony chirurg Święta liczba -> 6
Krótki opis: Dzieci Imperatora wywodzą swoją nazwę z racji tego, że był to najukochańszy zakon Imperatora dla tego dostąpił zaszczytu noszenia symbolu imperatora! A to był spory zaszczyt! Jednak ich poszukiwanie doskonałości oraz przyjemności sprawiło, że zaczęli się coraz bardziej zatracać w ekstazie. Teraz ich zmysły są niesamowicie wyostrzone. Dla tego aby doznawać jeszcze większych bodźców malują swoje zbroje na jaskrawe kolory aby były dosłownie OCZOJEBNE tak by ich mózg dostawał jeszcze większego kopa. To samo tyczy się dźwięków, im bardziej chaotyczne i w dysonansie tym lepiej. W moim przekonaniu jest to armia dla osób które są nastawione na przyjemność z życia. Czerpanie z życie pełnymi garściami. Osoba grająca tą armią nie powinna bać się alkoholu, jakiś dragów, pircingu i innych tego typu rzeczy. Powinna pragnąc uwielbienia mas, bycia zawsze wiecznie pięknym, adorowanym i czczonym... jednak wiąże się to również z arogancją.
IV Żelaźni Wojownicy Patryjarcha -> Perturabo, który aktualnie jest Księciem Demonów Bóstwo-> Brak, lub czczenie Chaosu jako jedność. BARDZO mała ilość widocznych mutacji! Jeśli występują, zapewne są zastępowane biomechanicznymi częściami ciała. Specjalizacja-> Ciężka broń, niszczenie fortyfikacji Kolorystyka->Srebro, złoto i czerń oraz te paski żółto-czarne. Symbol-> Żelazny Hełm na tle gwiazdy chaosu Zawołanie-> Żelazo wewnątrz, Żelazo ponad
Krótki opis: Żelaźni Wojownicy byli jednym z bardziej wzgardzanym zakonem i był zawsze zsyłany na misje które były mało atrakcyjne takie jak pacyfikowanie zbuntowanych miast i oblężenia. Dla tego wyspecializowali się właśnie w takim stylu walki. Ich zagorzałym wrogiem są Imperialne Pięści (budują fortyfikacje) dla tego gdy wybuchła herezja przyłączyli się do Horusa i z szaleńczą satysfakcją niszczyli fortyfikacje tych którzy wzgardzili nimi wcześniej. Teraz stali się bezwzględnymi wojownikami którzy uwielbiają technologię oraz szczegółowe planowanie swoich natarć. Nie boją się biomodyfikacji ciała i zastępowania żywych tkanek mechanicznymi implantami. W moich oczach jest to armia dla osoby która na ogół przez społeczeństo jest spychana na drugi plan, wykorzystywana do najbardziej upierdliwych, monotonnych i niewdzięcznych zadań. Jak również dla osób które lubują się w technologii oraz patrzenia jak coś się rozpada a im wieksze tym lepsze ;] No i rzecz jasna... nic tak nie przekonuje wroga jak OGROMNE działo wycelowane w jego dom ;) Grając tą armią można w końcu pokazać, co tak na prawdę się potrafi... na ile nas stać! Jak bardzo potężni jesteśmy oraz jak bardzo mylili się do nas. Tutaj najbardziej przewija się motyw uciśnionej osoby która jest wzgardzona przez innych a gdy nadarza się okazja uwalnia się i ta krzyk wolności jest tak ogromny jak działa które właściciel tegoż krzyku właśnie kieruje na swoich ciemiężców.
VIII Władcy Nocy Patryjarcha-> Konrad Curze (Kurze...czytaj jak byś czytała Tarzan nie przez Ż tylko przez R i Z) Bóstwo-> Brak. Bardzo mała ilość mutacji. Prawdopodobnie nie czczą chaosu tylko stali się renegatami wyciągniętymi z pod prawa Specializacja-> Terror oraz skrytość...coś jak Drakulla + ninja ;] Kolorystyka: Czarny oraz niebieski z błyskawicami oraz ikonografia śmierci. Na hełmach mają skrzydła gacka. Symbol: Demoniczna czaszka z czerwonymi skrzydłami nietoperza Zawołanie: Przybyliśmy po Ciebie!
Krótki opis: Władcy nocy...tak... gdyby nie Horus oni by rozpętali wojnę. Konrad był jak batman... sam wymierzał sprawiedliwość i to w dość okrutny sposób. Co ciekawe miał dar prekognicji dzięki czemu wiedział co niesie przyszłość. W swoich kampaniach nie kierowali się kodeksem honorowym lecz po prostu czerpali ze wszystkich owoców wojny... czyli bezkarnego mordowania, gwałcenia, plądrowania i szerzenia terroru. Byli lojalni...ale woleli być bad... Dla kogo ta armia... hm... na pewno dla osób które nie przejmują sie tym co mówią inni na ich temat. Pragnących zaspokajać swoje mroczne żądze. Trzeba mieć w sobie pewną ilośc nienawiści do społeczeństwa i ludzkości aby czuć bluesa w tej armii. Wymaga ona bycia bezlitosnym, okrutnym i... no cóż... bycia jak Draculla oraz Batman w jednej postaci. Moim zdaniem, trzeba mieć tutaj taki wewnętrzny mrok...trzeba czuć się Gothem by dobrze czuć tą armię. Bo jej głównym motywem jest mrok, terror oraz okrucieństwo.
XII Pożeracze Światów Patryjarcha-> Angron (tak, Anger to gniew), aktualnie Książę Demonów
Bóstwo-> Khorn Specializacja -> walka wręcz... często bezmyślna walka i rozlew krwi. Często spotykane równie walki między sobą. Bo Khorna nie interesuje czyja krew sie leje, ważne że leje się jej dużo... Kolorystyka -> Krwista czerwień + brąz Symbol-> Uzębiona paszcza pożerająca planetę ziemię Zawołanie: Krew dla boga krwi, czaszki dla tronu z czaszek. Bohater specjalny -> Kharn Zdrajca Święta liczba -> 8
Krótki opis: Angron podczas swojej młodości trafił na barbażyński świat, gdzie tylko najsilniejsi mogli przeżyć. Sam stał się gladiatorem i gdy Imperator przybył po niego toczył walkę życia...której przez Imperatora nie dokończył. Czego mu nigdy nie wybaczył. Swoje wojska kierował głownie do walki wręcz... nie dbał o religię czy planowanie. Dla niego miarą męstwa była przelana krew. Niektórzy wojownicy byli poddawani lobotomii aby nie czuli niczego po za gniewem. Mieli się stać maszynami do zabijania...niczym więcej. Jest to armia zatem dla osoby która lubi komuś przywalić w zęby. Nie boi się odważnie kroczyć przez życie i nie ustąpi pola żadnemu dresowi ani bandycie. Aby dobrze się w nią wczuć, trzeba czuć w sobie gniew...chęć mordowania własnymi rękami. Ponownie przejawia się tutaj motyw uciśnionej osoby, lecz tym razem normy społeczne blokują jego pragnienia. Jeśli często masz ochotę komuś po prostu pocałować lub wyżyć się na kimś to to jest armia dla Ciebie.
XIV Gwardia Śmierci Patryjarcha -> Mortarion Bóstwo -> Nurgle Specjalizacja-> wojna biologiczna, stoicyzm, planowanie. Kolorystyka -> Zgniła zieleń, oraz rdza. Wszystkie kolory które kojarzą się z rozkładem, wietrzeniem, rdzewieniem i ogólnym przemijaniem... Symbol-> Trzy demoniczne głowy/kule między łączeniami strzałki. Zawołanie -> walczą w milczeniu Bohater specjalny -> Typhus (tak, tak jak ta choroba weneryczna) Święta liczba-> 7
Krótki opis: Mortarion trafił na planetę której atmosfera nie była przyjazna. A jego wioska do której go przyjęto jako dziecko była często atakowana przez mrocznego czarnoksiężnika i jego sługi. Niestety nie dało się go pokonać bo zawsze uciekał w góry gdzie stężenie gazów było zabójcze dla wszystkich..nawet dla Mortariona. Ten zatem postanowił ulepszyć aktualne maski gazowe aby można było pokonać wroga. Udoskonalał je tak długo aż w końcu poprowadził oddział wojowników na górę aby zmierzyć się z wrogiem. Jako jedyny dotarł na szczyt i pokonał wroga. Reszta poległa z rąk sług oraz od zabójczej atmosfery. Mortarion nie pragnął stania się wyznawcą bóstw chaosu... stał się nim ponieważ...ukochał swoich braci i nie chciał pozwolić im aby zginęli. Dla tego gdy nieznana plaga spadła na jego legion postanowił zawrzeć mroczny pakt z Nurglem. Oddał mu swój legion w zamian za odporność na choroby, trucizny i tym podobne. W moich oczach jest to armia dla osób które tak jak wyznawcy Nurgla... boją się śmierci, przemijania oraz chorób. W spaczony sposób nurgl im to zapewnia. Kierując tą armią powinna przyświecać myśl powolny ale skuteczny. Jest się jak skała... niewzruszony. Jest to armia dla osób spokojnych, opanowanych potrafiących przyjmować ciosy na klatę i śmiać się z nich. Nie bojącej się krytyki oraz słów innych. Trzeba być twardym jak kamień węgielny...ale nie twardym i ostrym jak żelazo.
XV Tysiąc Synów Patryjarcha-> Magnus Czerwony Bóstwo -> Tzeench Specializacja -> Bronie psioniczne, ataki psioniczne Kolorystyka-> Niebiesko złota/żółta Symbol->Uroboros, czyli wąż pożerający własny ogon. Zawołanie-> Wszystko jest prochem Bohater specialny-> Archiman Święta liczba -> 9
Krótki opis: Legion Tysiąca Synów zawsze miał w swoich szeregach dużą ilość psioników. A to znaczy, że w ich szeregach było niesamowicie wielu Bibliotekarzy. Ich poszukiwania wiedzy oraz potęgi oraz zatargi z Legionem Kosmicznych Wilków w końcu doprowadziła do tego, że podczas Herezji Horusa zostali oskarżeni o Herezje i zaatakowani przez Kosmiczne Wilki. Kolejna sprawa, to fakt, że ich wysoka ilość psioników powodowała, niesamowitą ilość mutacji w śród legionistów. Dla tego Magnus postanowił dokonać rytuału Rubkikonu co miało ochronić jego legionistów przed tą plagą mutacji. Niestety bogowie chaosu chcieli inaczej i faktycznie uchronili ich od mutacji...lecz ciała legionistów zmieniły się w pył a szpary w zbrojach zamknęły się zamykając na zawsze ich dusze. Jedynie legioniści obdarzeni mocami psionicznymi uchronili się od spopielenia. Dla tego każdy oddział posiada w swoich szeregach jednego psionika który jest niczym władca marionetek który kieruje swoimi podwładnymi. Jest to armia dla osób które cenią sobie wiedzę ponad wszystko. Brutalna siła jest bardzo pase... Jest to jeden z niewielu legionów który faktycznie został niesłusznie oskarżony o herezję. Jak widać jest tutaj klimat osób które niesłusznie zostały oskarżane o rózne rzeczy, jak również osoby które cenią sobie nad wszystko wiedzę a nie fizyczność swego ciała. Wiedza ponad wszystko, pióro potężniejsze niż miecz...itd ;)
XVI Czarny Legion Patryjarcha->Horus, aktualnie...martwy. Bóstwo-> Chaos niepodzielny, czczą chaos jako jedność Specializacja-> Uniwersalność... są jak Ultramarinsi. Kolorystyka->Czarny, złoto i srebro. Symbol-> Oko na tle gwiazdy chaosu Zawołanie-> Powróciliśmy! oraz Śmierć fałszywemu Imperatorowi! Bohater specjalny-> Abadon Profanator
Krótki opis: Czarny Legion, a dawniej Księżycowe Wilki był kierowany przez Horusa. Tego samego który wywołał herezję która doprowadziła do rozłamu w imperium i wojny domowej. Prawdę mówiąc nigdy nie interesowałem się tym zakonem w jakimś szczególnym stopniu. Dla mnie po herezji stali się legionem który łączy w sobie wszystkie inne legiony. Nie ma tutaj żadnej specjalizacji. Są uniwersalni. W ich szeregach są zarówno oddziały Pożeraczy Światów jak i Dzieci Imperatora. Jak również często widuje się tam demony oraz opentańców. To jest czysty chaos i jest on dla mnie dobrym wyjściem dla osoby która stwierdza: Ok Chaos to jest to, ale nie chce się bawić w specyfikację. Chcę raz grać raz w nastawiony na walkę wręcz a raz na strzelaniu. Jeśli chodzi o to dla kogo jest to najlepszy zakon to..hm.... chyba dla każdego. Bo każdy znajdzie tutaj coś dla siebie, ale tak jak często jest mówione.. jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. W następnym codexie będzie duży podział na dodatkowe zasady dla poszczególnych zakonów i tam wybór armii i stylu/klimatu będzie miał duże znaczenie. Ten legion pozostanie UNIWERSALNY. A i bym zapomniał, jest to jeden z potężniejszych legionów, gdyż jeszcze jako tako trzyma formę jaką posiadał przed Herezją. Reszta w większości rozpadła się na mniejsze bandy. I jedynie czasem jakiś Champion zbierze dośc liczną armię aby stanowić poważniejsze zagrożenie.
XVII Niosący Słowo Patryjarcha-> Lorgar, aktualnie Książę Demonów Bóstwo-> Cały panteon bogów chaosu Specjalizacja -> Przyzywanie demonów, opentańce oraz mutacje. Oraz Mroczni Apostołowie. Kolorystyka-> Ciemna czerwień/szkarłat oraz ciemny metal/żeliwo Symbol-> Głowa Demona na tle gwiazdy Chaosu Zawołanie-> Teksty z mrocznych ksiąg, modlitwy do bogów chaosu ewentualnie opętańcze wycie
Krótki opis: Lorgar był zagorzałym wyznawcom Imperatora i traktował go niczym bóstwo. Jego armia miała niesamowicie wysoką liczbę Kapelanów którzy odpowiadali za szerzenie wiary i jej czystości wśród legionu oraz na planetach które przyłączyli do Imperium. Podczas Herezji bodajże Horus udowodnił, że Imperator się myli i wskazał inne bóstwa które wynagrodzą Lorgara za jego wiarę. I tak oto z świętego wojownika stał się siewcą słowa mrocznych bogów. Teraz gdzie tylko sie nie pojawią, wiara w Chaos szerzy się niesamowicie szybko a to sprawia, że pojawiają się demony, mutacje a sam legion rośnie w siłę poprzez werbowanie kultystów. Dla kogo ta armia... na pewno dla osób które lubią mroczne klimaty, słuchają Death Metalu, może nawet szatanistów. No i rzecz jasna dla osób które pragną spojrzeć na świat i ujrzeć jak płonie a po ulicach biegają demony mordujące wszystkich jak leci. Oraz rzecz jasna dla osób które lubią potęgę oraz władzę lecz nie koniecznie chcą miotać kulami energii lecz wolą przywoływać mroczne sługi. Dla wielu osób to jest prawdziwy zakon MEGA CHAOSOWY wręcz uosobienie chaosu. W swoich walkach często wykorzystują kultystów jako żywe tarcze lub po prostu zalewają nimi wroga. Ich smierć nie idzie na marne bo każda śmierć powoduje że powłoką między światem realnym a światem chaosu staje się cieńsza a jak peknie wtedy demony zaczną się pojawiać! A tego bardzo chcą Niosący Słowo!
XX Legion Alfa Patryjarcha -> Alfarius oraz jego bliźniak Omegon Bóstwo-> prawdopodobnie nie czczą chaosu w ogóle a nawet jest prawdopodobieństwo, że są nawet wierni Imperatorowi a raczej jego filozofii a nie temu w co ona się obróciła. Specjalizacja -> Ataki z wielu stron na różne sposoby. Wykorzystywanie sabotażystów oraz szpiegów. Kolorystyka -> Niebiesko/zielona wraz z srebrem Symbol-> Hydra Zawołanie-> Za Imperatora! (albo z powodu szerzenia zamętu lub faktycznego oddania Imperatorowi a nie Imperium)
Krótki opis: Alpharius został odnaleziony jako ostatni dla tego nigdy nie był w stanie dorównać innym Legionom na polu bitwy. Inni osiągnęli tak wiele a on nie miał jak. Doszło również do zatargów z Patryjarchą Ultramarinsów który uważał taktykę Legionu Alfa za "marnowanie amunicji". Powodem tego było to, że podczas jednej kampanii CELOWO nie zaatakowali przeciwnika gdyż uznali że było by to zbyt łatwe. Podczas Herezji sprzymierzyli się z Horusem dla dobra Imperium. Mieli swoje tajemnicze cele i zależało im na tym, aby Horus wygrał. Reszta to tajemnice Legionu :P (ale odkryjesz sie czytając Legion Dana Abneta) Dla kogo ta armia... na pewno dla osób które są mało doceniane, posiadają wiedzę oraz potrzebę planowania. Chcą zabezpieczyć się na każdą okazję tak aby nic ich nie zaskoczyło. Jak również nie obawiają się wykorzystać innych aby zrobili coś za nich. Tak aby nikt nie odkrył, że Legion Alfa kryje się za tymi zdarzeniami. Otwarta walka jest ostatecznością.
Mam nadzieję, że ten "krótki" opis każdego z legionów pomoże w ewentualnej decyzji i dopasowania sobie legionu do swoich preferencji/osobowości. Rzecz jasna, kolorystykę można zmienić i wtedy stworzyć zakon II fundacji lub bandę która wywodzi się właśnie z danego Legionu.
Zatem owocnych decyzji i Za Imperatora! ;)
|