Nie wiem czy kto¶ tu siê jara Starymi Warsami ale FFG wydaje przeróbkê gry Wings of War w wersji SW. Gra ma wiele fajnych patentów, w tym dosyæ ³adne figurki my¶liwców. Na razie gra nie wydaje siê byæ zbyt pieni±dzoch³onna ale FFG to specjali¶ci od wyci±gania kasy wiêc nigdy nic nie wiadomo Je¶li ju¿ przy pieni±dzach jeste¶my, to wraz ze starterem gdzie otrzymamy jednego X-Winga i dwa TIE Fightery, dostêpne bêd± równie¿ osobno te dwa my¶liwce oraz Y-Wing i TIE Advanced. Na GenConie firma FFG pokaza³a tak przysz³o¶ciowo Soko³a Millenium, A-Winga, Slave One (pojazd Bobby Fetta) i TIE Intercreptor. W takim wypadku pula ma³ych statków jest ju¿ prawie wyczerpana, bo ze znanych statków s± jeszcze B-Wing i TIE Bomber, ale s± jeszcze statki z epizodów 1-3, jakie¶ mniej znane przemytnicze i ³owców nagród, na pewno pole do popisu dla marketingowców jest.
Nie wiem czy kto¶ z was siê interesowa³, bo ja tak w ka¿dym razie gra ma pojawiæ siê we wrze¶niu, równie¿ w wersji polskiej, mo¿e siê skuszê.
Na koniec jeszcze oficjalna strona gry, pod zak³adk± Support mo¿na znale¼æ tak¿e pe³n± instrukcjê.
Offline
I co nikt naprawdê nie jest zainteresowany ? Ja rozumiem figurki s± pomalowane i w dodatku plastikowe ale ja akurat lubiê gry typu wyjmujê i gram
Jest bardzo ³adny opis rozgrywki (w jêzyku polskim) na stronie Galakty, w³a¶ciwie to nawet mo¿na powiedzieæ ¿e jest to skrót zasad. Premiera gry ju¿ za nieca³e dwa tygodnie (planowo 19 wrze¶nia), za³apa³em siê na ten hype roztoczony przez FFG i podstawkê sobie na pewno zapodam. Najgorsze jest to ¿e nie wiem któr± stronê wybraæ do pó¼niejszej ekspansji, normalnie bym siê decydowa³a na ciemn± stronê mocy, ale jasna strona kusi mo¿liwo¶ciami konfiguracji statków, a ciemna ... no có¿ ciemna strona wygl±da jako¶ nieciekawie, w³a¶ciwie nadrabia wszelkie braki liczebno¶ci±, co równa siê oczywi¶cie wiêkszym zakupom. Mam nadziejê ¿e w praniu wyjdzie czy wiêksza zwinno¶æ statków Imperium wystarczy do pokonania pancernych statków Rebelii.
Offline
Przeczyta³em Twój wcze¶niejszy post, ale akurat Star Wars, nigdy mnie nie poci±ga³. Przypomina nieco BFG, ale bardziej uderza my¶l ¿e to kolejna maszynka do robienia pieni±dzy, kosztem fanów uniwersum.
Offline
gra mo¿e i fajna ale ju¿ co¶ takiego kiedy¶ wychodzi³o i raczej siê nie otrzyma³o
nie pamiêtam teraz nazwy ale tez SW co¶ tam co¶ tam
kupi³em do tego starter i parê bostow
tam siê modeliki takie prowizoryczne sk³ada
mogê siê pochwaliæ tego spora kolekcja a z tego co widzê to podobna skala wiec mog± robiæ za proxy
poszukam w szafie i siê odezwê
Star Wars: Pocket Model TCG
mam oko³o 60 modelików(w tym parê du¿ych jak np: niszczyciel) jak nie wiêcej
plus pude³ko kart do zagrywania
Ostatnio edytowany przez Edhel (2012-09-09 00:20:59)
Offline
Edhel napisał:
gra mo¿e i fajna ale ju¿ co¶ takiego kiedy¶ wychodzi³o i raczej siê nie otrzyma³o
Jedyne podobieñstwo jakiego siê mogê doszukaæ to ¶wiat Star Wars. SW Pocket Model to by³o wielkie nieporozumienie od samego pocz±tku, gdyby zrobili z tego "bitewniak" na kszta³t Pirates of Spanish Main to mo¿e by jeszcze mo¿e by co¶ z tego by³o, ale go¶cie z WizKid uparli siê na kiepsk± karciankê, z modelikami zastêpuj±cymi jeden rodzaj kart. Ju¿ prêdzej mo¿na by to porównaæ do Star Wars Starship Battles od Wizardsów które te¿ by³o pora¿kowe. W ka¿dym razie nowa gra oparta jest mechanicznie o grê Wings of War która nadal cieszy siê jak±¶ tam popularno¶ci± i nadal istnieje.
Je¶li ju¿ wspominamy o "dojeniu" fanów, to wydaje mi siê to dosyæ normalne chocia¿ chcia³bym zauwa¿yæ, ¿e i tak FFG nie posz³o utartym szlakiem z Wings of War i nie zaczê³a wypuszczaæ my¶liwców z konkretnymi pilotami, bo wtedy faktycznie aspekt kolekcjonerski móg³by byæ bardzo uci±¿liwy. Nie wiem jak d³uga ta gra siê utrzyma na rynku, ale z tego co na razie widaæ nie bêdzie to koniec z powodu kiepskiej jako¶ci gry, raczej przyczyn± mo¿e byæ znudzenie i brak nowo¶ci, bo jak ju¿ wspomina³em ile typów tych my¶liwców mo¿na wymy¶liæ.
Offline
Taa, a w dodatku zrobiæ to tak, aby zachowaæ kanoniczno¶æ. Ja na ich miejscu skupi³ siê nie na czasach nowej republiki, ale bardziej okres wojen mandaloriañskich i pocz±tki republiki. Wtedy, to by by³o co¶ epickiego.
Offline
My¶lê Gruby ¿e z punktu widzenia marketingowego wybrali chyba najlepszy okres w historii Star Wars. Byæ mo¿e czasy Starej Republiki by³y ciekawsze, ale to w³a¶nie okres wojny Rebelii z Imperium jest chyba najbardziej rozpoznawalnym znakiem Star Wars albo przynajmniej mnie siê tak wydaje . Naprawdê nie wiem co tam jeszcze wymy¶l±, czy pójd± w stronê historii opisanych w ksi±¿kach czy te¿ wybior± "wcze¶niejsze" epizody filmowe, w ka¿dym razie wyczuwam ¿e trzymaj± siê jakiego¶ planu, a na razie wypuszczaj± takie statki którymi ja akurat chcia³bym siê bawiæ wiêc nie widzê problemu.
Offline
Dobra uda³o mi siê zagraæ dwie pierwsze partyjki wiêc mogê siê podzieliæ jakimi¶ wra¿eniami. Pierwsze wra¿enie, ale¿ to ma³e patrz±c na zdjêcia wydawa³o mi siê ¿e to bêd± pud³a takie jak od "Gry o Tron" albo "Warhammera Inwazji", a tu takie pude³eczko jak w "Rune Age" czy "Blood Bowl Menad¿er Dru¿yny". My¶liwce ³adnie wygl±daj±, ale s± kiepsko posklejane, na stole tego nie widaæ, ale jak kto¶ chcia³by kupiæ modele kolekcjonersko to odradzam albo chocia¿ przestrzegam ¿eby dok³adnie obejrzeæ modele w sklepie (widaæ je mimo ¿e s± zapakowane). Byæ mo¿e zapaleni modelarze co¶ na to mog± zaradziæ ale chyba nie taka by³a ogólna idea. Id±c dalej, granie sam± podstawk± nie jest zbytnio emocjonuj±ce, ka¿dy kolejny my¶liwiec na stole zwiêksza "s³odko¶æ miodu" p³yn±cego z gry, chocia¿ wiadomo ¿e górna granica te¿ jest, my¶lê ¿e 6-10 modeli na stole to optymalne ilo¶ci. Jak kto¶ nie ma szczê¶cia i raczej bêdzie gra³ z ró¿nymi osobami, które gry nie posiadaj± to raczej musi sobie dokupiæ dodatkowe my¶liwce, chocia¿ po jednym na stronê. Sama mechanika, tak jak my¶la³em po przeczytaniu zasad, daje radê, powiedzia³bym ¿e jest wrêcz fantastyczna gdyby nie ko¶ci które jak w ka¿dej grze mnie nie kochaj± . Mia³em na pocz±tku obawy czy planowanie ruchów w ciemno nie jest zbyt losowe, ale szybko siê te obawy rozwia³y, ka¿dy my¶liwiec ma jakie¶ ograniczenia i wbrew pozorom ich zachowanie jest w miarê przewidywalne, moim zdaniem jest to chyba najbardziej "strategiczny" element tej gry. Ogólnie gra mi siê bardzo podoba i polecam j± z zastrze¿eniem ¿e podstawka to dopiero pocz±tek zakupów Jak ju¿ w pa¼dzierniku bêdê móg³ siê pojawiaæ na spotkaniach to oczywi¶cie do pokazania lub pogrania grê mogê przynie¶æ.
Offline
Wczoraj uda³o mi siê zagraæ dwie partyjki na 100 punktów, czyli tak jak przewiduj± zasady turniejowe. Na placu boju pojawi³o siê osiem my¶liwców dwa X-Wingi i jedn Y-Wing po stronie Rebelii, a po stronie Imperium jeden TIE Advanced (z Vaderem na pok³adzie) oraz cztery TIE Fightery. To ju¿ jest taka liczba statków która powoduje ¿e gra jest mocno dynamiczna ale te¿ wymaga du¿o wiêkszej uwagi co do poruszania statków - akurat ten aspekt powoli zaczynamy opanowywaæ, chocia¿ tak¿e w drug± stronê wlatuj±c przeciwnikowi przed nos. Przy takim t³oku ³atwiej te¿ zorganizowaæ pu³apkê, a przynajmniej mnie by³o ³atwiej bo gra³em Imperium i mia³em przewagê liczebn±. Swoj± drog± ba³em siê ¿e brak jaki¶ super rozszerzeñ do TIE Fighterów, bêdzie mnie bardzo ogranicza³, ale okazuje siê ¿e wiele mo¿na zdzia³aæ dobieraj±c odpowiednich pilotów, po za tym Vader jest wyr±bany w kosmos, sprawdza siê genialnie w roli dowódcy, a uzbrojony w rakiety mo¿e swobodnie stan±æ do pojedynku z X-Wingami. Na razie wszystko jest cacy, zobaczymy jakie zmiany wymusz± kolejne dodatki, mam nadziejê ¿e nie oka¿e siê ¿e trzeba kupiæ dwa (lub wiêcej)TIE Intercreptory
Offline
Gram od d³u¿szego czasu. Zw³aszcza teraz jak wysz³y Sokó³ Millenium i Slave1 to jest rewelacyjnie. Bardzo podoba mi siê gierka... zastanawia mnie, jakie my¶liwce wydadz± dalej...
Offline
Reanimujê temat, bo jak widaæ od ostatnich zamieszczonych tutaj postów inwencja twórców okaza³a siê przeogromna. Gra ma siê dobrze i jak na razie koñca wydawania nie widaæ, a rzek³bym nawet ¿e nowe epizody mog± cokolwiek trochê namieszaæ. A w³a¶nie w sprawie VII epizodu to i w tej grze bêdzie mia³o to swoje odbicie w postaci nowego startera. Tak sobie my¶lê, ¿e drugi starter szczególnie z nowymi modelami wcale by nie by³ z³ym pomys³em, a pewnie tak te¿ pomy¶li sporo osób i kolejne $$$ wp³yn± na konto wydawcy
Offline
Hmmm.... ciekawe. Troche wiecej kolorkow zupdatowane karty, bo mam nadzieje ze wiecej nie zmienia - zwlaszcza motoryki - i juz produkt nowy i swiezy.
Offline
W³a¶nie zacz±³
Nowy rozrusznik wygl±da interesuj±co .
Zastanawiam siê , ale niektóre zwyk³e statki
i kosztowa³o to samo 120 z³. Ojej .
Offline
@Mineralwasser - pisz ch³opie po angielsku, bêdzie Ciê ³atwiej zrozumieæ
Nowy starter warto kupiæ je¶li kto¶ planuje graæ turniejowo, bo od przysz³ego roku na turniejach bêdzie obowi±zywaæ talia uszkodzeñ z nowego startera. Statki te¿ s± inne ni¿ w starym starterze i dodatkowo s± to te¿ nowe modele. Jedyny co mnie odstraszy³o, to starter wprowadza dwie nowe frakcje, które na razie mo¿na mieszaæ ze starym Imperium i Rebeli±, ale pewnie jak zaczn± wydawaæ do nich nowe statki to siê skoñczy taka zabawa, a szkoda bo nowe Tie Fightery wygl±daj± ciekawiej od starych.
Offline
W³a¶nie zacz±³
Witam Crane ,
trenujê moich polskich i zobacz, czy to zrozumieæ.
Dziêki za informacje .
My¶lê, ¿e spróbowaæ. Lubiê X-wing i powinno byæ lepiej?
Byæ mo¿e ciemna strona : P
Zapytam ciê o towarzyskim meczu
Offline