Witam.
Temat poruszony o smokach :
Mamy w wysokich elfach 3 rodzaje smoków. Słoneczny, Księzycowy i Gwiezdny.
Może dosiadać je i ksiąze i arcymag oraz mag ognia. Dzięki punktacji na EURO 2500 można zrobić fajnego księcia na smoku 625 punktów.
Do tego za 350 jest słoneczny smok z magiem pierwszego poziomu w domeny ognia. Za 50 pkt można magiczne rzeczy oraz dokupic 35 pkt 2 lvl.
Daje to duże możliwości manewru.
Przykładowe rozpiski księcia z smokiem :
Prince @ 624.0 Pts
General; Great Weapon; Dragon Armour; Shield;
Helm of Fortune [25.0]
Radiant Gem of Hoeth - Lore of Light [45.0]
Talisman of Protection [10.0]
Star Dragon @ [370.0] Pts
Prince
- Star Dragon (dont drop down to Moon, even though it is tempting to free up equipment points for your prince, 7 wounds on dragon is too important)
- Charmed Shield
- Vambraces of Defense -- as far as I'm concerned this is the best *non-broken* (cough, Pendant of Khaelith, cough) combat character item in the game. If you take a prince, take this.
- Potion of Foolhardiness (Under-rated item for a Star Dragon Prince, he should always get the charge and an extra reroll to hit strength 6 attack is worth 5 points, lots of people love the Talisman of Loec, and they're right to since it helps the dragon out too, but there's just not the points for it at 2400 unless you want to settle for a hand weapon)
- Lance (price is right, doesnt nullify shield and he should be charging most turns anyway if you use him right)
- Dragon armor (always make sure your dwarf opponents declare which of their cannons have rune of Burning when they shoot, all of a sudden you have a 2+ ward. My main army is dwarfs and a good dwarf player puts burning on HALF his war machines)
1 Prince @ 635.0 Pts
Lance; Dragon Armour
Enchanted Shield [10.0]
Vambraces of Defence [55.0]
Crown of Command [35.0]
1 Dragon: Star @ [370.0] Pts
polecam wtedy zestaw na Lordzie: Armour of caledor, Vambrances of Defence i właśnie Amulet of Light
Prince ma AS na 2+ z przerzutem i warda na 4+ - naprawde trudno go ruszyć bez killing blowa.. dajemu mu zwykłą lance i w turze szarży wybieramy która jednostka ma zaliczyc zgona na miejscu...
Można zrobić puszkę lub zabójce...
Co do porównania gryfa do smoka :
Gryfa HE podobnie jak imperialnego gnoją dwa czynniki, zbyt duży koszt punktowy i brak jakiegokolwiek pancerza. Pamiętam, że w 5ed. choć miał o wiele lepsze statystyki (6S i 5W) to kosztował tylko 150 pkt.
Chyba najmniej zbalansowany monster, obetną mu koszt w nowych kodeksach na pewno. Smok najtańszy tylko za 30pkt drożej, a ma wyszego tougha, woundy, scaly skin i zionięcia. Jedyne co gryf ma wyższe to inicjatywa.
Smok może zionąc raz na gre co według mnie jest dużym minusem. Może zionąc strzelając lub podczas walki za 2k6 obrazen w zaleznosci od smoka 2/3/4 siły. Do tego ma deptanie.
Co myślicie o smokach i stosowanie ich w grze ?
Ostatnio edytowany przez loboba (2013-02-14 15:44:17)
Offline
Smoki były bardzo skuteczne kiedy tylko imperium i krasie miały działa. Obecnie, gdy doszli do tego skaveni, ogry, chaos dwarfy, masa machin u orków i goblinów...
Offline
Loloba Masterowi chodzi o to że w dobie armat i ogólnych maszyn na stole bitwy taki smok mało może, Bo mimo wszystko łatwo jest go zestrzelić, zabić utłuc czy co tam robi się ze smokami z takiej armaty,czy katapy. Możesz, a nawet powinieneś oczywiście zawsze takiego smoka schować za górkę, domek czy inny teren, jednak jest to 500-600 a nawet 700 pkt schowane za górką i nie mogące nic zrobić bo jak się wychyli to dostanie z armaty albo dwóch.
Jednak z ego co załważyłem smoki powoli powtarzam powoli pojawiają się w rospiskach zwłaszcza w Dark elfach
Offline
Może masz racje słyszałem też że smok DE też jest fajny. Jeżeli chodzi o smoka DE to kosztuje 320 punktów a jest jak mój księzycowy za 300pkt więc nie jest taki super... Mój gwieżdny kosztuje 370 pkt a ma o 1 więcej WW, S, Z, A, ZP. Jedynie bohater u DE może miec lepsze rzeczy i tyle Mój ksiąze ma statystyki takie same jak z DE no ale jest 10 pkt droższy... (DE str 60 HE str 91)
Ale to tak dużo aktualnie jest maszyn ?
Na obecne zasady SD full wypas to:
1 Prince @ 635.0 Pts
Lance; Dragon Armour
Enchanted Shield [10.0]
Vambraces of Defence [55.0]
Crown of Command [35.0]
1 Dragon: Star @ [370.0] Pts
Niestety koleś wchodzi dopiero od ok 2650 pkt.
Ukalez napisał:
Ostatnio na drużynówkę (EURO) pojechałem na SD. Masę punktów toto zżera, postawiłem na przeżywalność Lorda (2+ save z przerzutem, 4+ ward), niestety nie wchodzi na wypasie Lord (o czym doskonale wiecie :wink: ). Inicjatywa smoka boli bardzo, słabszy jest przez to niż na 7ed. Tak się składało, że zawsze dostawałem armię z bohami koksami (Ogry, Demony na Bloodziu, Lizaki z Carnim). Problem jest taki, że można ich olać i robić punkty, ale wiadomo że oni też wtedy punkty robić będą. Dlatego eliminacja zagrożenia wydawała się must be. Ogólnie szczęście nie dopisywało. Dżordż mi ściągnął Lorda z KB (a miał jeszcze Lorda z Potion of Strenght), z Bloodkiem przeżywałem nerwowe chwile, ale ubiłem (smok został na 1 ranie) - wiem, na 7ed. też było ciężko :wink: , z Lizakami bolec stedziowy ściągnął mi Lorda! a Carni zagryzł później smoka! (zabiłem go później za karę pitką 8) ) Spróbuję teraz pograć na młodszym jaszczurze. Lord będzie wtedy na wypasie, smok częściej będzie bił 1wszy (szczególnie w walce z innymi monsterami).
Pozdrawiam,
Ostatnio edytowany przez loboba (2013-02-16 12:43:28)
Offline
DElfy trochę inaczej grają niż Haje, smok bardziej pasuje do ich partyzanckiej taktyki "shoot. shoot, shoot, hit&run" (smok, rydwany, hydr, bolce, kusze)
Haje raczej bunkrują magów w kącie i rozmielają co dojdzie WL/SM, albo prą do przodu rozmielając WL/SM. Smok w pierwszej opcji nie wykorzystuje swojej mobilności, w drugiej opcji zanim wprowadzisz oddziały do walki, przeciwnik wszystkim co ma, będzie walił w gada.
Poza tym, cóż, drugi klocek WL/SM jest po prostu lepszy niż smoczycho. Ale, grać się da, tylko ostro trza kminić, żeby go nie stracić.
Offline