Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

#1 2013-07-06 10:33:27

bombaj

Mistrz RyKowiska

Zarejestrowany: 2010-02-04
Posty: 951
Punktów :   
Armia w WFB: skaven, beastmen, DoCh
Armia w W40: eldar, SM
Armia w LOTR: shit
Armia Warmachine & Hordes: nie gram... na razie...

PKS - jak nie euro to co?

http://asur.republika.pl/PKS_zasady_05.07.2013.pdf

PKS
PKS to uniwersalny zbiór zasad turniejowych, którego celem jest wyrównanie szans graczy, tak aby o wyniku
w możliwie dużym stopniu decydowała taktyka i strategia obrana przez gracza, a w możliwie mniejszym siła
armii. PKS stanowi uzupełnienie do zasad z podręcznika głównego do aktualnego wydania WFB.

Autorzy:
• Dariusz „c4h10” Butanowicz
• Piotr „Dębek” Dębkowski
• Jacek Kaczmarski
• Karol „Młody” Pietrowicz
• Maciej „Kudłaty” Przygórzewski

System widoczności
PKS rekomenduje wykorzystanie systemu Simple Line of Sight z pakietu zasad ETC.

Scenariusze
Na turniejach (master i lokal) wykorzystuje się następujące scenariuszy, uwzględniając poniższe
modyfikacje:
• Blood & Glory – 1 raz w trakcie turnieju
• Meeting Engagement – 1 raz w trakcie turnieju
• Battleline

Zasady scenariuszy znajdują się na końcu dokumentu.
Zasady kompozycji armii
1. PKS jest przewidziany do rozgrywania bitew w przedziale pkt od 2200 do 2600 punktów na stronę.
2. Wszyscy sztandarowi armii, bez względu na zasady z podręcznika, mają dostęp do wyposażenia,
na tych samych zasadach co odpowiadający im bohaterowie nie będący sztandarowymi.
3. Maksymalny koszt pojedynczego oddziału to 25% całej armii, wliczając w to koszt grupy
dowodzenia, magiczne przedmioty czy wykupione wzmocnienia.
4. Armia może wystawić maksymalnie 4 machiny bojowe, które zadają k6 ran (w tym dla „big hit’a”).
Ograniczenie nie dotyczy innych machin.
5. Dopuszcza się wystawienie bohaterów imiennych z aktualnych podręczników armijnych,
z uwzględnieniem pozostałych zasad z tego dokumentu.
6. Armia poddana modyfikatorom do formatu punktowego wystawia się zgodnie z tym formatem bez
modyfikacji. Przykładowo, armie na 2400 punktów, otrzymujące modyfikację o +/- 100 punktów
(czyli odpowiednio 2500 lub 2300 punktów) nadal podlegają limitom 600 punktów na lordów,
wymogowi minimum 600 punktów na jednostki podstawowe itd.

Magia
Przyjmuje się następujące restrykcje dotyczące fazy magii:
1. W trakcie pojedynczej tury magii można wykorzystać nie więcej niż 12 kości mocy
Dodatkowo, w trakcie 1 tury, armia może wygenerować (z innych źródeł niż wichry magii),
co najwyżej 2 dodatkowe kostki mocy. Dodatkowe kości nie będące z definicji kostkami mocy mogą
przekroczyć ten limit.
2. Pojedynczy czar może być rzucony przy użyciu nie więcej niż 5 kości mocy.
W przypadku czarów z Domeny Śmierci limit ten jest zmniejszony do 4 kości mocy.
Dodatkowe kości nie będące z definicji kostkami mocy mogą przekroczyć ten limit.
3. 1 bohaterowi znajdującemu się w oddziale przysługuje zasada Look Out Sir! od czarów Final
Transmutation, The Dwellers Below i The Dreaded Thirteenth. Wybór następuje przed ustaleniem
efektów czaru i dokonuje go gracz armii będącej celem czaru.

Zasady armijne
Poniżej znajdują się dodatkowe zasady armijne, które należy uwzględnić tworząc rozpiski.

Beastmen
- Mogą wygenerować maksymalnie 3 dodatkowe kostki mocy z innych źródeł niż wichry magii.
- Armia, która nie wystawia Herdstone’a otrzymuje modyfikator do rozmiaru armii +100 punktów.
Na końcu bitwy zmniejsza swoje straty o -100 punktów.

Bretonnia
- Brak
Chaos Dwarfs
- Maksymalnie 1 K’daai Destroyer
- Wystawienie Sorcerer-Prophet z domeną śmierci lub Hashuta modyfikuje rozmiar armii o -100 pkt.

Daemons of Chaos
- Wystawienie Epidemiusa modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów
- Wystawienie drugiego Skull Cannon’a modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów (nie dotyczy armii,
która składa się tylko z jednostek ze znamieniem Khorne’a).

Dark Elves
- Maksymalnie 3 oddziały Harpii
- Dreadlord nie może posiadać jednocześnie Pendant of Kaleth i Crown of Command
- W przypadku Power of Darkness, do limitu dodatkowych wygenerowanych kości liczy się tylko te, które
stanowią nadwyżkę uzyskanych kości nad wydanymi na rzucenie czaru.

Dwarfs
- Brak
Empire
- Wystawienie drugiego Steam Tank’a modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów

High Elves
- Brak

Lizardmen
- Wystawienie bohaterów: Slann, Tetto’Eko modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów za każdego
- Wystawiając Discipline of Cogitation nie można wystawić: Dispel Scroll i Cube of Darkness
- Slann z Discipline of Consciousness nie może wykupić Crown of Command
- Slann z Bane Head nie może posiadać Feedback Scroll’a, ani używać domeny śmierci

Ogre Kingdoms
- Wystawienie drugiego Ironblaster’a modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów

Orcs&Goblins
- Brak

Skaven
- Maksymalnie 3 Warlock Engineers
- Nie można wystawić drugiej Hellpit Abomination mając w rozpisce Storm Banner

Tomb Kings
- Mogą wygenerować maksimum 3 dodatkowe kostki mocy z innych źródeł niż wichry magii.

Vampire Counts
- Można wystawić maksymalnie 4 bohaterów z zasadą Ethereal
- Można wystawić maksymalnie 2 Tomb Banshee

Warriors of Chaos
- Model posiadający 3+ ward save nie może posiadać Third Eye of Tzeentch
- Daemon Prince może posiadać maksymalnie 2 z zasad: Fly / Mark of Nurgle / Soulfeeder
- Wystawienie Throgga modyfikuje rozmiar armii o -100 punktów

Wood Elves
- Armia otrzymuje modyfikator do rozmiaru armii +100 punktów. Na końcu bitwy zmniejsza swoje straty
o -100 punktów.


Scenariusze - zasady

Blood & Glory
Breaking Point dla formatów PKS to 3.
Wynik starcia liczony jest w następujący sposób:
• Jeżeli któraś z armii zostanie sprowadzona do swojego „Breaking Point”,
z końcem tej fazy uznaje się ją jako przegraną. Zwycięzca otrzymuje
20 punktów, od których odejmuje się po 1 punkcie za każdy stracony
w trakcie bitwy własny „Fortitude Point”. Minimalny wynik to 16:4.
• Jeżeli żadna armia do końca bitwy nie zostanie sprowadzona do swojego „Breaking Point” lub obie armie
zostaną złamane w tej samej fazie, bitwa kończy się remisem,
W takiej sytuacji obie armie otrzymują po 10 punktów. Następnie wynik ten jest modyfikowany o różnicę
„Fortitude Points” straconych przez obu graczy,
na korzyść armii, która straciła mniej punktów odporności.
Modyfikacja nie może dać wyniku lepszego niż 15:5.
Przykład: Armia X straciła 4 punkty odporności, armia Y straciła
1 punkt odporności. Różnica wynosi 3. Wynik bitwy to 13:7 na korzyść armii B (10+3).

Meeting Engagement
W trakcie wystawiania jednostek, pomija się zasadę rezerw. Także wszystkie oddziały danej armii
wystawiane są w tym samym czasie.
Oddziały uciekające lub sprowadzone do 25% pierwotnego stanu na koniec bitwy warte są połowę swojej
wartości punktowe przy podliczaniu wyniku bitwy. Progi punktowe określa organizator.

Battleline
Oddziały uciekające lub sprowadzone do 25% pierwotnego stanu na koniec bitwy warte są połowę swojej
wartości punktowe przy podliczaniu wyniku bitwy. Progi punktowe określa organizator.

Offline

#2 2013-07-06 12:17:14

 Hunter

Powergamer

Skąd: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2011-12-07
Posty: 158
Punktów :   
Armia w WFB: Krasnoudy, Wood Elves
Armia w W40: Dark Angels

Re: PKS - jak nie euro to co?

Ciekawa propozycja, zwłaszcza rozwiązanie restrykcji dla takich armii jak: demony, sakveny czy dark elfy. Jako Krasnolud nie jestem przekonany czy ponowne wzmacnianie magii jest dobrym posunięciem. Nie jestem też przekonany czy zdjęcie wszystkich ograniczeń z różnych armii nie jest zbyt odważne np: fakt, że Imperium na 2400 pkt. może zmieścić 20 demigryfów w trzech dużych oddziałach. Ogólnie nie będę sarkał . Po przeczytaniu tak na szybko, ciężko jest coś powiedzieć z całą pewnością. Można spróbować to pograć. Zatem ja cieszę się z czwartej machiny i kowadła a Bombaj z kolejnej latarki (czy też jest 0-1 podręcznikowo?)

Offline

#3 2013-07-06 15:16:51

siwy2150

Gania za różowym słoniem

Skąd: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-12
Posty: 1690
Punktów :   
Armia w WFB: Orki&Gobosy

Re: PKS - jak nie euro to co?

PKS
PKS to uniwersalny zbiór zasad turniejowych, którego celem jest wyrównanie szans graczy, tak aby o wyniku
w możliwie dużym stopniu decydowała taktyka i strategia obrana przez gracza, a w możliwie mniejszym siła
armii. PKS stanowi uzupełnienie do zasad z podręcznika głównego do aktualnego wydania WFB.

5. Dopuszcza się wystawienie bohaterów imiennych z aktualnych podręczników armijnych,

eeee?

3. 1 bohaterowi znajdującemu się w oddziale przysługuje zasada Look Out Sir! od czarów Final
Transmutation, The Dwellers Below i The Dreaded Thirteenth. Wybór następuje przed ustaleniem
efektów czaru i dokonuje go gracz armii będącej celem czaru.

Czyli wiadomo które czary będą wygrywać grę.

4. Armia może wystawić maksymalnie 4 machiny bojowe, które zadają k6 ran (w tym dla „big hit’a”).
Ograniczenie nie dotyczy innych machin.

Tego to ja nie rozumiem. Jakie maszyny są ograniczone?
katapy, doom divery, armaty,....? Jakie maszyny nie są ograniczone?





A tak ogólnie to fajne ale tylko jako turniej typu silesian a nie  standard na turniejach bo mimo wszystko bardzo nie chciał bym w coś takiego grać.


A kto jest bardziej zaawansowany technologicznie skaweny czy krasnoludy....?

Offline

#4 2013-07-08 23:26:31

bombaj

Mistrz RyKowiska

Zarejestrowany: 2010-02-04
Posty: 951
Punktów :   
Armia w WFB: skaven, beastmen, DoCh
Armia w W40: eldar, SM
Armia w LOTR: shit
Armia Warmachine & Hordes: nie gram... na razie...

Re: PKS - jak nie euro to co?

ad Jacek
Cieszę się bo jest druga aboma, chociaż przy zablokowanej przez to sztormówie, to w zasadzie freefrag dla wielu armii. Latarka 0-2 - jak każdy rare, nie ma dodatkowych ograniczeń.
Magia została trochę odblowana ( i tak maks 12 na turę, maks 2 dorobione i maks 5 na czar, a na death 4), ale CAŁKOWICIE został odblokowany dispell! Chcesz mieć trzy niszczarki, miły krasnoludzie, proszę bardzo. Dorabiasz jakoś 10 kostek dispella - proszę bardzo itp.

ad Siwy.
Nie stękaj, przeczytaj sobie wurzaga (dodatkowy czar: w 12 calach każdy mag przeciwnika na 1-5 nic, na 6 ginie bez żadnych savów), albo skarsnika. Że musisz osłabić deathstara savagów - życie, inne buildy też mają racje bytu. Maszyny zostają Ci te same (2 katapy i dwa divery) i jak chcesz to wsadź sobie jeszcze 6 bolców (tylko nie wiadomo po co). Da się grać.

trzeba pograć i zobaczymy. wydaje się ciekawe.

Offline

#5 2013-07-09 17:10:20

siwy2150

Gania za różowym słoniem

Skąd: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-12
Posty: 1690
Punktów :   
Armia w WFB: Orki&Gobosy

Re: PKS - jak nie euro to co?

Bombaju wszystkie formaty i ograniczenia są ciekawe i warte wypróbowania, można pograć wypróbować pokombinować i tak dalej. Wurzag i Gringor zawsze spoko:) Ja tylko jestem przeciwny i bardzo bym nie chciał aby format niżej zaprezentowany stał się standardem granym wszędzie, i zawsze. Bo z tego co słyszałem,to jest to format ktury ma zastąpić EURO na turniejach i ogólnie w polsce to tylko ma być grany PKS bo Euro to tylko na drużynówkach i ETC i tak dalej. A mimo zapewnieniom twórców formatu on nie balansuje armii a jedynie zciąga najbardziej denerwujące ograniczenia EURO.


A kto jest bardziej zaawansowany technologicznie skaweny czy krasnoludy....?

Offline

#6 2013-11-13 16:34:03

 Jaaf

Długo gra, jeszcze dłużej wałkuje

4043517
Skąd: Aiur
Zarejestrowany: 2013-05-26
Posty: 473
Punktów :   
Armia w WFB: 13
Armia w W40: not enough minerals
Armia w LOTR: not enough vespene gas
Armia Warmachine & Hordes: I would need more pylons

Re: PKS - jak nie euro to co?


You May All Go to Hell and I Will Go to Texas
Nadchodzi Legacy of the Void... a później co, przeprowadzka?

Offline

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.nsaiirok11-13.pun.pl www.rebeldebb.pun.pl www.pyrzyce.pun.pl www.minecrafterzy.pun.pl www.sbot.pun.pl