Właśnie skończyłem czytać podręcznik do Klanarchji. Super boskie wypaśne. Klimat Fetich fantasy które najlepiej odzwierciedlają rysunki Louisa Royo. Połączenie klimatu Dark, postapokaliptik, i komiksowości tego systemu tworzą naprawdę niezwykły świat. Widzę tylko że Tak jak do CoC tak i do tego systemu potrzebny jest naprawdę dobry MG. Będę musiał więc poczekać jak Kapadocja weźmie się za jego przeczytanie
Offline
A ja mam ochotę na dobrą sesję w Warhammera. Przywdziać kolczugę, chwycić młot, alleluja i do przodu.
Offline
Ja właśnie przebijam się przez WHFRP 3 ed. i powiem wam, że wygląda to wszystko ciekawie. Postać sobie stworzyłem i czekam jeszcze, jak GM doczyta to i owo. Jak już zagramy to strzelę jakąś relację/opinie o systemie.
Offline
To już trzecia jest? Przesadzili. Mógłbyś jakoś streścić tą edycję? Jestem Ciekaw co się zmieniło.
Offline
Pewnie cena
Offline
I okładka.
Offline
Witam,
Oj zmieniło się dużo. Niestety cena też. Licencje na Warhammera wykupiło Fantasy Flight Games. Nie wiem, czy mieliście styczność z takimi systemami, jak Dark Heresy, czy Rouge Trader, ale kolesie odwalają kawał dobrej roboty.
Przy Warhammerze pojechali na maksa. Świat został ten sam, klimat też, ale mechanika to już zupełnie coś innego:
- walka wręcz i strzelanie stały się umiejętnościami
- rzuty nie są procentowe, w zestawie, który kupujesz masz dedykowane do systemu kości
- wprowadzono kartę drużyny - dzięki temu talenty posiadane przez bohaterów mogą oddziaływać na całą drużynę
- wprowadzono "postawy" - w zależności czy robisz coś ostrożnie, normalnie, czy ryzykownie zmienia się pula kości, którą rzucasz. Są różne stopnie bycia ostrożnym i bycia ryzykownym. Jeśli robisz coś ostrożnie, to raczej Ci się coś uda, ale nie będzie to spektakularny sukces, a nie raz dłużej coś może zająć. Jeśli ryzykujesz, to tak jakbyś rzucał wszystko na jedną kartę. Dzięki temu możesz osiągnąć coś lepszego, ale musisz się liczyć z konsekwencjami
- wprowadzono akcje - są to specjalne ataki, manewry, czy też socjalne zagrywki
- zmienił się system obrażeń, inicjatywy i ogólnie walka wygląda inaczej
- przy tworzeniu postaci losujesz profesje, ale to tylko tyle: rasę wybierasz, współczynniki, umiejętności, talenty, bogactwo, akcje kupujesz wszystko za punkty tworzenia
- zmieniono zasady przechodzenia z jednej profesji na drugą
- za doświadczenie możesz sobie wszystko kupić: umiejętności, talenty, akcje, współczynniki, przejść na inną profesję
- wreszcie nagradzane jest ukończenie całej profesji
To tak w skrócie. Ciężko mi pisać o wszystkim. Jeśli kogoś zainteresowało moje wprowadzenie, to odsyłam na stronę producenta:
http://www.fantasyflightgames.com/edge_ … n=62&epn=0
Do tej pory nie widziałem takiego systemu. Chociaż widziałem już w innych systemach poszczególne pomysły. W podstawowym zestawie jest sporo gadżetów, ale moim zdaniem ułatwiają bardziej niż utrudniają. Niestety przeszkodą jest cena. System do tanich nie należy. Poczytajcie i sami osądźcie. Ja jak tylko zagram to napiszę coś więcej.
Pozdrawiam,
Strategos
Ostatnio edytowany przez Strategos (2010-01-12 11:45:29)
Offline
Ściąga rozpiski z rapida
FFG to super firma, nie spartolili chyba jeszcze nic co wzięli w swoje złote łapki, a że żądają za to sporo - cóż imo warto Warcraft Board Game był najlepszą planszówką w jaką grałem i szczerze kupiłbym sobie z dodatkiem chętnie.
Offline
Jestem w posiadaniu karcianki Warhammer Invasion wydanej przez tą firmę i gra jest naprawdę ciekawa.
Offline
:O No to mamy naprawdę nowego Warhammera... aż bym się skusił
Offline
Ja w sumie chyba też
Offline
To jak wilki? Ktoś chętny?
Offline
Ja, ja ! hehe Chtnie zagram.
Offline
Jestem ciekaw tylko kiedy pojawi się to w Polsce. Poczekamy nie spieszy się. A swoją drogą to rzeczywiście bym w coś zagrał albo poprowadził.
Offline