loboba napisał:
Zastanawiam się czy w ogóle jest sens tworzenia armii u HE polegającej tylko na strzelaniu np same bolce i łucznicy do tego magowie i jeden odział np z białymi lwami jako tarcza. Taka armia wydaje mi się bezskuteczna. Gdyby nie fakt że elfy mają ciężko z armiami strzelającymi jak krasnoludy czy imperium to pewnie HE byłyby tylko pojazdowe czyli włócznicy mistrzowie miecza BSB smoczy książeta.
Nowa edycja wniosła wiele zmian, ale armie łucznicze oparte na bowmenach, limicie magów, balistach i 1-2 counterach, gromiły wszystko na stołach czwartej, piątej i szóstej edycji.
loboba napisał:
Szkoda że ja nie potrafię wygrać HE jest jakaś prostsza armia do bicia że porostu lecisz i bijesz ?
Chaos Khorn'a.
Offline
Nie ma niestety - jedyna armia czysto naporowa jaka pozostała to Chaos Warriors, ale i tutaj jak dasz się wymanewrować, to polecisz na glebe. Onegdaj, u zarania 6 edycji, armią lecisz i bijesz była Bretonnia, ale to było dawno i nieprawda. Niestety, ta gra jest trudna i to w niej kochamy !
BTW. spróbuj Ogry - podobno strasznie przyjemna armia.
Offline
Na gwiazdke dostałem smoka drugiego już więc postanowiłem go użyć i do rozpiski wsadziłem dwa smoki. Zagrałem 2 vs 2 WoCh i De na HE i Bretonia.
High Elves's list, 2500 points
Prince 624
Hand weapon,. Great weapon. Dragon Armour Shield.
The Amulet of Light
Dragonhelm Helm.
Vambraces of Defense
Star Dragon
Dragon Mage of Caledor
Level 2 Upgrade. Lore of Fire.
Potion of Speed
Talisman of Preservation 4+ Ward Save.
Lore of Fire
Sun Dragon
Archers 15 170 pkt
Hand weapon, Longbow. Musician.
Archers 15 170
Hand weapon, Longbow. Musician.
Archers 15 170
Hand weapon, Longbow. Musician.
Spearmen 12 123
Hand weapon, Spear, Light Armour, Shield * Martial Prowess. Musician.
Standard Bearer.
Dragon Princes of Caledor 5 180
Hand weapon, Lance, Dragon Armour, Shield . Musician. Standard
Bearer. Drakemaster
Dragon Princes of Caledor 5 180
Hand weapon, Lance, Dragon Armour, Shield . Musician. Standard
Bearer.Drakemaster
Dragon Princes of Caledor 5 180
Hand weapon, Lance, Dragon Armour, Shield . Musician. Standard
Bearer.Drakemaster
Dragon Princes of Caledor 5 180
Hand weapon, Lance, Dragon Armour, Shield . Musician. Standard
Bearer.Drakemaster
Points: 2492
Plus jest taki ze mamy dwa smoki ktore sa potęzne i mogą sobie latać jak chcą. Szybkie podlecenie podjazd do tego rycerzami i jedziemy z koksem.
Minus jest taki że antymagia jest.... albo nie jest bo Ognistego Maga musiałem chronić żeby nie dostał od tak i spadł więc ward save 4 ratuje go całkiem całkiem Niestety rozpiska się nie spisała. Brak anty magi oraz mag którego łatwo zabić no i książe nie robi szału. Ksiązeta z Calendoru tez szału nie robią. Spotkałem na drodze 39 Wybraców Wocha i ani Ksiąze z Gwiezdnym, 5 książąt z Calendoru, (z Bretoni) trzech na pegazie, 8 ryzerzy grala z 3 paladynami na czele nie dała rady temu klockowi. Wybrancy z ołtarza dostali ward save +3 oraz +1 do siły.
Po tym ja się zastanawiam nad sennsem grania ponieważ taki klocek... jest do nie ruszenia. Dzięki temu że My HE i Bretonia szarzowaliśmy ściągneliśmy 40 % ale to i tak słabo pewnie przez koście. Moji Książeca 5 odpadła po w pierwszym oddaniu. Pożniej dostał pegaz mój ksiąze 1 hp no i powoli odpadały bretonczycy ryzerze grala... Aż wkoncu uciekli. A co z resztą armii ? Jak zabic reszte skoro juz główna moja siła została rozwalona ?
Nie wiem co jest ale ciągle rozczarywują mnie Wysokie Elfy... Niby takie silne szlachetne z najwyzszej pułki. Jak się czyta opis jednostek w armii booku to czuje się dreszcze dumę siłe a tu się spotyka WoCh i szczęka w dół...I pytania : ale jak to ? przecież moi rycerze Ksiązęta elita która "niektózy twierdzą że najlepsza na świecie... łamie linie wroga z arogancką pogarda"
I to nie mówie nieuczciwa walka 20 na 5 tylko nawet testy robiłem kawaleria WoCh 5 na moich pierciu. Wszystko FULL nawet moi szarzowali a i tak odpadli.. Co prawda po 4 turach i zabili jednego ale proszę Was...
Armię próbowałem zrobić i strzelającą i na jeżdzie i nic kompletnie nic... Jeżeli chodzi o szczelanie to jest masakra nic fajnego nie ma. Balisty są przestażałe a łuki słabe, nie jeden się smieje jak z 20 trafia 10 a rani 0... Bo na 5tkach, 6tkach dopiero ranią a jak przeciwnik ma panceż i ward save to można sobie odpuścić...
Jedynie magia coś daje ale nie jedna armia ma też równie dobrą. Armie jak np Mroczni kuzyniu czy nawet WoCh a bretonia ma tanszych 4 lvl magów od moich...
Ostatnio edytowany przez loboba (2012-03-31 13:36:20)
Offline
Lobo, nie popadaj w skrajne stany. To nie w HE leży problem, tylko w znalezieniu sposobu na granie z WoChem. jak widzę z Twoich opisów rwiesz się do przodu z zamiarem wyrżnięcia wszystkiego co się rusza. Wybacz, nie dziw się że poprzerastane zmutowane koksy bez szyi, zakute w zbroje po pięty i z magiczną ochroną, wciągają Twoich delikatnych pączusiów nosem. Grając na porno-woch wyjście masz jedno, stoisz z tyłu, walisz czarami, później czarami, odginasz orłami, a jak uda się przeciwnikowi do Ciebie jakoś doczłapać (oni mają 4 mova na litość boską) to wpadasz w nich WL, DOPAKOWUJESZ WL CZARAMI, i wygrywasz. Brzmi prosto, ale też i nie jest bardzo trudne. Jako HE masz gigantyczną przewagę w magii i dostęp do lorów, które są bardzo nieuprzejme dla chosenów, dla kawalerii z resztą też. Bierzesz metal, mały pocisk, duży pocisk, kuźnia (wszystko bez ASava) i nagle okazuje się, że pozostałych przy życiu 5 chosenów zaczyna się cofać. Z fire walisz w nich klatką, swoim łucznikom dajesz sworda i już ranią na 4+. Hevenami, lightami, shadowami --> szarża, obniżenie statystyk przecwnikowi, dopakowanie swoich statystyk i już dostają łomot. Albo najprostszy patent - bierzesz Life, najpierw osłabiasz dwellersami, później łapiesz chosenów WL, co kolejkę zabijasz 3/4/5/6 samemu tracisz 5/6/7/8 (przy podbiciu T i daniu regenki tracisz jeszcze mniej). przegrywasz, stoisz na stubbornie i co z tego. TY się wskrzeszasz, on się nie wskrzesza. Jeśli chcesz lecieć na pałę do przodu i mordować wszystkich jak leci, bez żadnego kombinowania, to właśnie powinieneś grać chaosem, krew dla boga krwi itp. ;P
p.s. no i niestety smoki HE to zazwyczaj mila promocja dla przeciwnika...
Offline
Jak tak piszesz Bombaj to wpływa wielki optymizm na mnie i łezka w oku się pojawia
1) A co proponujesz na antymagie ? Zeby przeciwnikowi uprzykrzyc czarowanie.
2) No i jakie masz propozycje na pegazy z bretoni, które wlatują z flanek jak rosyjski śmigłowiec bojowy Mi-28N... ??
Offline
ad 1) i tak masz plus 1 do dispella, już jest dobrze, koniecznie dispell scroll, jeżeli ciągle Ci mało bierzesz niszczarkę i najbardziej irytujący czar przeciwnika próbujesz zlikwidować. a reszta zależy od sytuacji
ad 2) to zależy
a) grając rulebookowo / vlosowo - strzelasz, czarujesz, zasłaniasz, odginasz orłami. Dowolny Twój klocek w combacie powinien wciągnąć pegazy, z magii ponownie metal (w ogóle na bretonie morderczy), heaven. Nawet high magic ich boli.
b) grając na SLOSIE, gdzie oddziały się nawzajem nie zasłaniają - to sam jeszcze nie wiem, jak z tymi parchami grać
Offline
bombaj napisał:
b) grając na SLOSIE ,...
Jakis link do tej zasady ? Odnosienie ?
Wy też macie problemy z pisaniem na forum ze Wam się zacina lub nie pojawiają litery ?
Offline
zasady z euro/nowe euro http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic … 18&t=99844
Offline
Nieźle... Zwiększony limit, dodatkowe dice'y, mi się podoba.
Offline
Jeżeli ktoś jest takim zapaleńcem jak ja to wyszukałem najlepsze ustawenie na smoka z księciuniem :
diuk napisał:
Jeśli tak to:
vambrencki - Vambraces of Defence - Karwasze Obrony - 55 pts - talizman
SoM - Sword of Might - Miecz Potęgi - 15pts - magiczna broń
E. shield - Enchanted Sield - Zaklęta tarcza - 10pts - magiczna zbroja
Tricket - The Other Trickster's Shard - Inny kamień oszusta - 15pts - zaklęty przedmiot
Dr. armour - Dragon armor - Smoczy pancerz
(skrót - pełna nazwa EN - tłumaczenie PL - koszt - rodzaj)
Pzdr.
Offline
Standarowy standard w nowym EURO jako rozpiska :
Archmage @ 360.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of High Magic; Book of Hoeth
Noble @ 168.0 Pts
Great Weapon; Battle Standard; Dawnstone; Armour of Caledor
Noble @ 183.0 Pts
Dragon Armour; Shield; Helm of Fortune; Sword of Might; Great Eagle
24+1 White Lions @ 450.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician; Standard of Balance
26+1 White Lions @ 450.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Pelt; Standard; Musician
Guardian z Amulet of Light
7 Swordmasters @ 111.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician
19+1 First Lothern Seaguard @ 300.0 Pts
Spear; Normal Bow; Light Armour; Shield; Standard Bearer; Musician; Standard of Discipline
24+1 Archers @ 325.0 Pts
Longbow; Light Armour; Standard; Musician
Great Eagle @ 50.0 Pts
Great Eagle @ 50.0 Pts
Great Eagle @ 50.0 Pts
Models in Army: 103
Total Army Cost: 2497.0
Offline
Znalazlem pare mądrości :
Rabsp napisał:
1. Co pakujecie w cory, jak je zapełniacie i w jakich proporcjach?
najczęstsze złożenie o 45 łuków rozbitych na 25/10/10 i 10 spearelfów żeby dopchać cory, ale np ja grałem na 25/10 łuczników i 20 spearelfów problemem jest to, że jakbyś nie złożył corów to i tak są do bani i posłużyć mogą jedynie do ogarnięcia jakiegoś śmiecia lub bunkrowania bohaterów.
2. Jak składacie Lordów i herosów? Rozumiem, że book odpada, ale co im dajecie? Widziałem fajny łuk na herosa. 3A z S5 magicznych czy jest to grywalne?
imo w tej armii największe różnice między rozpiskami są włąśnie w bohaterach. Jedni grają na smoku + bsb + mag, inni wrzucają princa z 1lvl(najczęściej death) + arcy + bsb, jeszcze inne dobre złożenie to arcymag + bsb + mag.
Przedmioty dla boaterów są bardzo dobre i można ich składać na wiele różnych sposobów. Podstawowe itemy których się najczęściej używa: Annulian Crystal/Banner of Sorcery)/Dispell Scroll/Sigil of Asuryan/Silver Wand/Loremasters Cloak/Ring of Fury
z BoS'em może biegać BSB, jest to dobre rozwiązanie, pomimo możliwości złożenia puszki z Sv2+/reroll koleś dalej ma t3 2Wo... a więc turbo twardy nie jest, za to jest turbo ważny dla całej armii, także po kilkunastu grach dojdziesz do wniosku, że nie warto elfiego BSB pchac w combat
Grałem na łuku o którym wspomniałeś(Reaver Bow), jest bardzo fajną zabawką, ale ogromnym minusem jest brak możliwości marszowania BSB'kiem jeśli chcemy sobie strzelić opóźnia to oddział z tym bohaterem co potem skutkuje brakiem zasięgu 12" dla innych oddziałów na reroll Ld
Kolejną sprawą jest wymuszenie strzelania w jeden cel jeśli BSB siedzi w łucznikach, czasem chciałoby się strzelić z Reaver Bowa do jakiegos fasta, a dużym oddziałem łuków w jakiś pokaźniejszy cel któryemu chwile przedtem obniżyliśmy To, niestety taka operacja nie jest możliwa i trzebaby było wyjść bohaterem z oddziału, a to dalej jest miękki wafel z małym Sv T3 i 2Wo ^^3. Jak robi się Loremastera [chodzi czy da sie zrobić tak by posiadać wszystkie czary]
możesz mieć +1czar[Silver Wand] co daje bardzo dużą szanse na znajomość tych czarów które chcesz, albo poprostu wpakować arcymaga i małego maga 2lvl z tymi samymi lorami
4. Grając dzisiaj na WL widziałem że są oni bardzo miękcy.. 3T sv+5 jest dość słaby więc jak ich bronicie ? Może po prostu tak mi się wydaje bo grałem wochem gdzie miałem 4T sv+4 i warda na +3....
nie zauważyłeś tego grając WoChem przeciwko HE? Elfy mają kopa w CC, ale padają jak muchy od byle czego... głupie 2d6s4 może nieźle przetrzebić oddział i pozbawić w dużej mierze wartości bojowej... taka specyfika armii, że wszędzie jest T3 i Sv5+ na piechocie, dlatego wszyscy starają się wziąść jak najwięcej WL, żeby nawet jak spadnie kilku, reszta mogła coś zabić.
5. W specjalach polecacie tylko WL czy PG lepiej? W końcu ward na +4 z bazy jest dość fajny
PG są fajni, jeśli grasz na BoH+Shadow bez euro To było moje piersze złożenie w 8ed i mega dawało rade, do tego klocek DP z BSB puszką i kloc 35 LSG + jakieś łuki do ogarnięcia śmietnika i trzymania magów
niestety bez brzytwy PG ze swoim 1A S4 szału nie robią, mogą jedynie przyjąć szarze jakiegos oddziału i trzymać, ewentualnie zabiją jakiś śmietnik, nie mają co mierzyć się jednak z inna dobrą piechotą np. saurusi/warriorzy WoChu, o chosenach nie wspominam W zabijaniu o niebo lepsi są WL, przed lekkim ostrzałem praktycznie nie ma różnicy w przeżywalności, ponieważ LIon Pelt daje 3+ Sv, a więc jest to powiedzmy porównywalna ochrona do tej którą posiadają PG.
Offline
Witam wszystkich, właśnie zacząłem zbierać HE. Mam juz batalion, ale nie mam kompletnie pomysłu na schemat kolorystyczny:/ Macie może jakieś ciekawe pomysły? albo jakies strony ze wzorami, juz przeszukałem chyba caly internet i nic ciekawego nie znalazłem.
Offline
Szef Portalu
High Elfy... białe rajtuzy i lekko niebieskawe gejowskie kolorki... tak tak...
Koniec zartów
Tak naprawdę kolorsytyka armii musi byc (podkreślam musi) taka jak tobei sie podoba. Sam high Elfów nie mam, mają je znajomi i powiem że standartowe malowanie niebieski i biały z dodatkami jest taki... standardowe. W podreczniku HE widziałem zdjecia gdzie modele były pomalowane na zielony z białym, krwisty z białym lub inne połączenia i wychdoziły dzięki temu inaczej. Z oporami można też wypróbowac połączenia jasnych kolorów = żółty/pomarańczowy plus biały, ale wtedy będą się jeszcze bardziej świecić.
W sumie najlepsze przykąłdy masz w ArmyBooku i naprawde spójrz na te zielono i czerowno białe. Są świetne i mało kto tak ma. Większosc graczy jedzie niebiesko biało.
Offline