Kosmita z K-Pax
Offline
Kosmita z K-Pax
Pañstwo-drañstwo pyta³o o listê przedmiotów magicznych dla konkretnych dru¿yn. Poni¿ej znajduje siê takowa wraz z nieco zmodyfikowanymi przedmiotami magicznymi.
Zapraszam do lektury i komentowania:
ONline (Magiczne Przedmioty)
OnLine (Lista)
DownLoad
Offline
Kosmita z K-Pax
Poni¿ej prezentujê kolejn± wersjê beta podrêcznika, któr± pañstwo-drañstwo mog± pobraæ na swoje dyski.
Premiera kolejnej edycji zbli¿a siê coraz bardziej, dlatego raz jeszcze proszê o przejrzenie podrêcznika i przes³anie wszelkich uwag TUTAJ lub na email.
Dziêki informacjom, które otrzyma³em po ostatniej publikacji podrêcznika uda³o mi siê poprawiæ kilka b³êdów. Tym bardziej przydadz± siê wszelkie informacje od ka¿dego z was.
¯yczê mi³ej lektury i zapraszam do komentowania!
DOwNLoaD|ONLinE
Offline
Kosmita z K-Pax
Witam!
Jako, ¿e zakoñczy³em prace nad 14 edycj± podrêcznika do Warheim Fantasy Skirmish postanowi³em przedstawiæ nieco szerzej zawarto¶æ ksi±¿ki.
Warheim Fantasy Skirmish:
Czym jest Warheim Fantasy Skirmish?
To gra bitewna (skirmish), przeznaczona dla 2 i wiêcej graczy, osadzona w ¶wiecie Warhammera. Mechanikê WFS stanowi± zasady Mordheim, zaktualizowane o regu³y pochodz±ce z 7 i 8 ed. Warhammera Fantasy Battle, popularne i przetestowane 'zasady domowe' oraz smaczki (jak Karty Zadañ Specjalnych) pochodz±ce z innych systemów. St±d zreszt± nazwa gry stanowi±ca po³±czenie Warhammera i Mordheim.
W porównaniu z Mordheim przenios³em czas akcji Warheim Fantasy Skirmish o nieco ponad 500 lat do przodu i osadzi³em grê na terenach pó³nocnych prowincji Imperium, które zniszczone zosta³y w trakcie Burzy Chaosu.
W trakcie rozgrywania potyczek w Warheim Fantasy Skirmish gracze dowodz± zbrojnymi kompaniami (w sk³ad których wchodzi od 3 do 20 modeli), a celem rozgrywki jest wygranie sk³adaj±cych siê na kampaniê potyczek. Scenariusze umieszczone w podrêczniku Warheim Fantasy Skirmish podzieli³em na miejskie (toczone wewn±trz murów zdobytych przez Hordy Chaosu miast) oraz wiejskie (toczone w pobli¿u niewielkich osad, po¶ród le¶nych ostêpów czy na imperialnych go¶ciñcach).
Podrêcznik:
Kompletny podrêcznik Warheim Fantasy Skirmish sk³ada siê z 27 rozdzia³ów i liczy 726 wype³nionych fluffem stron.
Zasady podstawowe, w wiêkszo¶ci znane graczom Mordheim czy Warhammera Fantasy Battle, zajmuj± pierwsze 30 stron i podzielone zosta³y na 8 rozdzia³ów, w których przedstawiono: sk³adaj±ce siê na charakterystykê modeli Wspó³czynniki, potrzebne do gry Modele oraz omówione szczegó³owo zosta³y poszczególne Fazy sk³adaj±ce siê na Turê gry.
Najobszerniejsz± czê¶æ podrêcznika stanowi rozdzia³ 9, który zajmuje niemal 400 stron, a w którym przedstawi³em blisko 40 Dru¿yn, spo¶ród których gracze mog± wybieraæ dowodzone przez siebie kompanie. W¶ród owych dru¿yn znajduj± siê zarówno kompanie Ludzi, Elfów, Krasnoludów, Ogrów, Kultów Chaosu, Nieumar³ych jak i Skavenów, Zielonoskórych czy Jaszczuroludzi.
Kolejne 6 rozdzia³ów (mieszcz±cych siê na nieco ponad 100 stronach) traktuje szczegó³owo o zasadach Kampanii, scenariuszach, dostêpnym ekwipunku oraz Najemnych Ostrzach - czyli najemnikach, którzy za odpowiedni± op³at± w z³ocie wspomog± nasz± dru¿ynê. Kampania jest tym co stanowi istotê rozgrywek Warheim Fantasy Skirmish, a mo¿liwo¶æ ró¿norodnego rozwoju dowodzonej przez siebie dru¿yny sprawia wiele frajdy i daje du¿o satysfakcji.
Na nastêpnych 50 stronach znajduje siê 7 rozdzia³ów traktuj±cych o zasadach specjalnych, w tym regu³ach dotycz±cych Kawalerzystów, Potworów, Rydwanów & powozów, Lotu oraz Machin Wojennych, a tak¿e plugawych Stygmatów Chaosu.
To, co stanowi chyba najwiêksz± ró¿nicê pomiêdzy Mordheim a Warheim Fantasy Skirmish zapisane zosta³o na kolejnych 70 stronach. W dwóch rozdzia³ach przedstawi³em regu³y, którym podlegaj± Magowie i Duchowni nale¿±cy do dowodzonych przez graczy kompanii.
Ostatnie 20 stron, to do¶æ szczegó³owe kalendarium zawieraj±ce Historiê ¶wiata Warhammera oraz Karta Dru¿yny i Karty Zadañ Specjalnych.
Podrêcznik dostêpny jest w kilku wersjach.
Trzecia wersja, to podzielony na czê¶ci podrêcznik:
Zasady Podstawowe
Rozmiar pliku: 4.89MB
Ilo¶æ stron: 38
DOWNLoaD|OnLinE
Dru¿yny
Rozmiar pliku: 10.24MB
Ilo¶æ stron: 392
DOWNLoaD|OnLinE
Kampania
Rozmiar pliku: 4.34MB
Ilo¶æ stron: 144
DOWNLoaD|OnLinE
Zasady Zaawansowane
Rozmiar pliku: 1.87MB
Ilo¶æ stron: 42
DOWNLoaD|OnLinE
Magia & Modlitwy
Rozmiar pliku: 2.94MB
Ilo¶æ stron: 88
DOWNLoaD|OnLinE
Historia ¦wiata
Rozmiar pliku: 1.95MB
Ilo¶æ stron: 25
DOWNLoaD|OnLinE
Ca³o¶æ:
Rozmiar pliku: 28.27MB
DOWNLoaD
Choæ przerwy, pomiêdzy kolejnymi edycjami s± coraz d³u¿sze (na szczê¶cie), to system wci±¿ siê rozwija i wszelka pomoc pañstwa-drañstwa jest bezcenna.
Pomimo mojego wysi³ku i pomocy pañstwa-drañstwa w podrêczniku zapewne wci±¿ znajduje siê wiele literówek, b³êdów stylistycznych itp., dlatego o wszelkich niedoci±gniêciach proszê pisaæ TUTAJ.
Zachêcam tak¿e do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB oraz do³±czenia do BLOGOSFERY.
Natomiast zainteresowanych tym jak wygl±da rozgrywka Warheim Fantasy Skirmish zapraszam do lektury Raportów Bitewnych.
***
Podrêcznik WARHEIM – FANTASY SKIRMISH jest tworzony, jako nieoficjalny, fanowski dodatek do uniwersum Warhammer. Znaki towarowe zosta³y u¿yte w tek¶cie bez zezwolenia, jednak nie maj± one na celu kwestionowaæ ich przynale¿no¶ci do firmy Games Workshop. WARHEIM – FANTASY SKIRMISH w pe³ni uznaje prawo autorskie i przynale¿no¶æ znaków towarowych. W miejscach, gdzie jest to mo¿liwe podrêcznik jest dostosowany do ¶wiata Warhammera i czyni to z pe³n± ¶wiadomo¶ci± przynale¿no¶ci tego materia³u do jego w³a¶ciciela.
Wszystkie postacie s± fikcyjne i jakiekolwiek podobieñstwo do osób ¿yj±cych b±d¼ zmar³ych jest ca³kowicie przypadkowe.
Offline
Kosmita z K-Pax
Zapraszam do lektury kolejnego RAPORTU BITEWNEGO rozgrywanego w ramach kampanii w Warheim Fantasy Skirmish.
Zachêcam tak¿e do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB oraz do³±czenia do BLOGOSFERY.
Offline
Kosmita z K-Pax
KONKURS!!!
Kiedy piszê te s³owa do jubileuszu serwisu AZYLIUM skupiaj±cego graczy Mordheim i Warheim Fantasy Skirmish pozosta³y nieco ponad trzy miesi±ce, wydaje mi siê, ¿e to wystarczaj±co du¿o czasu, aby Szanowne Pañstwo-Drañstwo przygotowa³o siê do konkursu, którego g³ównymi nagrodami s± dwie pomalowane niegdy¶ przeze mnie kompanie oraz darmowe malowanie waszych modeli.
Pula nagród napisał:
Nagrody:
Zbrojni z Middenheim!
Dru¿yna liczy 27 modeli: 1x Pierworodny Kawalerzysta, 1x Pierworodny Pieszy, 2x Wybrany Syn, 2x Krewniak, 1x Chor±¿y, 1x Sygnalista, 5x Zbrojny, 5x W³ócznik, 7x £ucznik, 2x Pies bojowy.
Orki & Gobliny!
Dru¿yna liczy 20 modeli: 1x Herszt, 1x Szaman, 2x Debe¶ciak, 1x Chor±¿y, 1x Sygnalista, 5x Orkowe Chopaki, 5x Gobosy, 3x Hop-Gobliny reprezentuj±ce Squigi, 1x Gobliñski Fanatyk.
Darmowe malowanie!
Nagroda obejmuje malowanie waszych modeli. Modele powinny reprezentowaæ jedn± z kompanii Warheim Fantasy Skirmish wraz z ewentualnymi Najemnymi Ostrzami. Dru¿yna wraz z Najemnymi Ostrzami powinna byæ z³o¿ona z maksymalnie 20 modeli. Modele zostan± pomalowane na poziom TT+, to jest taki jaki prezentuj± prace z w mojej galerii.
Zwyciêzca wybiera nagrodê z w/w puli, nastêpnie osoba, która zajê³a drugie miejsce wybiera jedn± z dwóch pozosta³ych nagród, a ostatnia niewybrana nagroda przypada osobie z trzeciego miejsca.
Co zrobiæ, ¿eby wygraæ?
Po pierwsze, trzeba rozegraæ co najmniej trzy potyczki w Warheim Fantasy Skirmish.
Nastêpnie z owych rozgrywek zrobiæ Raporty Bitewne, które do koñca Lutego 2012 nale¿y umie¶ciæ na forum AZYLIUM w dziale KONKURSY - nazwê tematu poprzedzaj±c zapisem [Warheim] KONKURS - Raport... (nick autora).
Modele i makiety u¿yte w czasie rozgrywek nie musz± byæ pomalowane, jednak poprawna polszczyzna, dobre zdjêcia, u¿ycie znaczników, diagramów i w koñcu pomalowanych modeli i makiet z pewno¶ci± wp³ynie na wy¿sz± ocenê Raportu Bitewnego. Wp³yw na wynik g³osowania z pewno¶ci± bêd± mia³y tak¿e takie rozwiniêcia Raportów Bitewnych jak Rekrutacja przed pierwsz± potyczk± i Aktualizacje po ka¿dej rozegranej rozgrywce. Jako wzór mog± pos³u¿yæ Raporty Bitewne, które rozegra³em z Sister_of_Mercy. Choæ jestem pewien, ¿e Pañstwo-Drañstwo z pewno¶ci± stworzy znacznie lepsze Raporty bitewne.
Nastêpnie wzi±æ udzia³ w g³osowaniu, które bêdzie mia³o miejsce na forum AZYLIUM w MARCU 2012.
Poni¿ej znajduje siê regulamin konkursu.
Regulamin napisał:
1. Udzia³ w konkursie mog± wzi±æ wszystkie osoby, które zarejestruj± siê w serwisie AZYLIUM i do 29.02.2012 umieszcz± na forum przynajmniej trzy raporty bitewne z rozgrywek Warheim Fantasy Skirmish.
2. Ka¿dy uczestnik powinien umie¶ciæ Raporty bitewne w indywidualnym w±tku w dziale KONKURSY - za¶ nazwê tematu poprzedzaj±c zapisem [Warheim] KONKURS - Raport....
3. Jawne g³osowanie, trwaj±ce 7 dni, od godziny 00:00 dnia 04.03.2012 do godziny 23:59 dnia 11.03.2012, odbêdzie siê w przeznaczonym do tego temacie, a og³oszenie wyników nast±pi do godziny 23.59 dnia 13.03.2012. Uprawnieni do g³osowania bêd± wszyscy zarejestrowani u¿ytkownicy forum, którzy za³o¿± konto do 29.02.2012 i w dniu g³osowania bêd± mieli na koncie przynajmniej 25 postów.
4. Autor Raportu bitewnego nie mo¿e g³osowaæ na swoj± pracê.
5. Zwyciêzc± zostanie ten Raport bitewny, którego autor zdobêdzie najwiêcej g³osów.
6. W przypadku remisu, o zwyciêstwie zdecyduje dogrywka pomiêdzy raportami, które zdoby³y tak± sam± ilo¶æ g³osów. Dogrywka zostanie rozegrana od godziny 00:00 dnia 15.03.2012 do godziny 23:59 dnia 21.03.2012 a og³oszenie wyników nast±pi do godziny 23.59 dnia 24.03.2012. Uprawnieni do g³osowania bêd± wszyscy zarejestrowani u¿ytkownicy forum, którzy za³o¿± konto do 29.02.2012 i w dniu g³osowania bêd± mieli na koncie przynajmniej 25 postów.
7. Zwyciêzca, który wygra Darmowe malowanie pokrywa koszty zwi±zane z ewentualn± przesy³k± modeli.
8. Zastrzegam sobie prawo do zmian w regulaminie.
Ponadto, zachêcam tak¿e do POLUBIENIA Warheim Fantasy Skirmish na FB oraz do³±czenia do BLOGOSFERY.
Wszelkie pytania, uwagi, sugestie, za¿alenia proszê kierowaæ na PW lub quidamcorvus@poczta.fm w temacie wpisuj±c KONKURS.
Wiêcej w temacie konkursowym.
Offline
Kosmita z K-Pax
Dziêki czujno¶ci i uwadze pañstwa-drañstwa uda³o siê poprawiæ sporo b³êdów obecnych w podrêczniku do Warheim Fantasy Skirmish. Zbiór wszystkich poprawek znajduje siê w erracie, któr± mo¿na pobraæ ST¡D.
Ponadto, rzutem na ta¶mê do konkursu do³±czy³ Zer00. Raport z potyczki dru¿yn Ostlandu i Reiklandu mo¿ecie przeczytaæ TUTAJ.
I na koniec, pro¶ba. Szanowne pañstwo-drañstwo pomog± w wyborze reprezentanta do styczniowo-marcowej edycji Konkursu. Na wybranego Magistra Magii mo¿na g³osowaæ TU.
Offline
Kosmita z K-Pax
Choæ bazowa³em na zasadach scenariusza The Rescue, który podlinkowa³ Hak, a przet³umaczy³ Pogodyn, to Misja ratunkowa ró¿ni siê nieco od orygina³u. Scenariusz dopasowa³em do realiów Warheim Fantasy Skirmish.
Zapraszam do lektury, rozgrywania i komentowania!
OnLIne|DOwNLoaD
Wiêcej na BLOGU.
Offline
Kosmita z K-Pax
Ostatnie dni, prócz pracy i ¶wi±t zajê³y mi prace nad aktualizacj± zasad Zwiadowczej kompanii z Ogrzych Królestw 2.0.
Pañstwa-drañstwa zapraszam do lektury, komentowania i wytykania b³êdów!
OnLinE | DownLoaD
Offline
Kosmita z K-Pax
Na ¿yczenie pañstwa-drañstwa udostêpniam specjaln± edycjê podrêcznika do Warheim Fantasy Skimirsh. Edycja WIP (pi±tek 13) zawiera wszystkie poprawki umieszczone w erracie, ponadto podrêcznik na specjaln± pro¶bê graczy zosta³a pozbawiony czê¶ci fluffu, za¶ zdobne czcionki zosta³y zmienione na czytelniejsz±.
Natomiast podrêcznik w pe³nej wersji powinien ukazaæ siê w drugiej po³owie roku.
Wiêcej informacji i link do podrêcznika TUTAJ.
Offline
Kosmita z K-Pax
Zmieni³em nieco zasady dotycz±ce modeli rozbrojonych i broni improwizowanej i wygl±da to tak:
Lista rodzajów broni:
Kolejne strony po¶wiêcono na zaprezentowanie wielu ró¿nych rodzajów broni u¿ywanych przez wojowników ¶wiata WARHEIM - FANTASY SKIRMISH.
Zdarza siê, ¿e okre¶lona broñ ma dwa ró¿ne opisy: jeden odnosi siê do u¿ywania jej przez piechotê (i inne piesze modele), drugi odnosi siê do modeli dosiadaj±cych wierzchowców (kawalerii, modeli dosiadaj±cych potworów lub jad±cych w rydwanie).
Postacie rozbrojone:
Modele, które zosta³y rozbrojone lub straci³y swój orê¿ (nie dotyczy to postaci które posiadaj± zdolno¶æ broñ naturalna) i nie zdo³a³y znale¼æ broni improwizowanej zmuszone s± do walki za pomoc± piê¶ci i zêbów.
Rozbrojone modele otrzymuj± modyfikator -1 do testu zranienia, ponadto wykonane przez modele ataki posiadaj± cechê orê¿a LEKKI oraz UDERZA JAKO OSTATNI.
ZASADY: modyfikator -1 do testu zranienia; lekki; uderza jako ostatni.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: brak.
Broñ improwizowana:
Do tej kategorii mo¿na zaliczyæ praktycznie ka¿dy przedmiot, nie bêd±cy formalnie broni± i zwykle nie u¿ywany do walki. Butelka, krzes³o, sztacheta z p³otu, a nawet patelnia mog± s³u¿yæ jako ¶rodek obronny przed uzbrojonym w nó¿ przeciwnikiem. A celnie rzucony kamieñ czy stara podkowa mog± powaliæ przeciwnika równie skutecznie jak be³t.
Model, który nie zosta³ Oszo³omiony!, Powalony na ziemiê!, nie Ucieka! oraz nie walczy wrêcz, ma prawo w dowolnej turze rozgrywanej potyczki, w fazie ruchu w czasie wykonywania pozosta³ych ruchów, podnie¶æ jedn± sztukê improwizowanej broni do walki wrêcz lub improwizowan± broñ dystansow±, której bêdzie móg³ u¿ywaæ do koñca bie¿±cej rozgrywki. Gracz powinien zaznaczyæ ten fakt na KARCIE DRU¯YNY.
IMPROWIZOWANA BROÑ DO WALKI WRÊCZ:
Broñ improwizowana posiada cechê orê¿a LEKKI oraz UDERZA JAKO OSTATNI.
ZASADY: lekki; uderza jako ostatni.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: brak.
IMPROWIZOWANA BROÑ DYSTANSOWA:
Improwizowana broñ dystansowa posiada cechê orê¿a BROÑ MIOTANA oraz LEKKI i mo¿e zostaæ rzucona na odleg³o¶æ do 4”. Udany rzut na trafienie oznacza, ¿e pocisk uderza w cel z SI£¡ u¿ytkownika. Ponadto nale¿y zauwa¿yæ, ¿e improwizowanej broni dystansowej nie mo¿na u¿yæ w reakcji na szar¿ê stój & strzelaj.
MAKSYMALNY ZASIÊG: 4”; SI£A: u¿ytkownika; ZASADY: broñ miotana, lekki.
TRAFIENIA KRYTYCZNE: brak.
Offline
Kosmita z K-Pax
Gracze NS:T dobrze znaj± zasadê Akumulatora, która pozwala wp³ywaæ na to, co dzieje siê na polu bitwy. Jako, ¿e zasada jest bardzo fajna, pozwoli³em sobie na jej wprowadzenie (jako zasady opcjonalnej) do Warheim Fantasy Skirmish. Chêtnych zapraszam do testowania.
Gdyby pañstwo-drañstwo mia³o jakie¶ uwagi, pomys³y i komentarze, to zapraszam do pisania.
DowNLOad|OnliNe
Wiêcej na BLOGU.
Offline
Kosmita z K-Pax
Karty Lokacji, czyli kolejna zasada opcjonalna inspirowana NS:T.
Zasady w trakcie WiP, wiêc zachêcam pañstwa drañstwa do testowania, opiniowania i zamieszczania w³asnych propozycji Lokacji.
DownLoaD|ONlinE
Lokacje:
Lokacje to pozosta³o¶ci z czasów przed Inwazj± Chaosu., miejsca które niegdy¶ cieszy³y siê s³aw±, a swym w³a¶cicielom zapewnia³y wiele korzy¶ci. W pozosta³o¶ciach Gildii Kupców, wewn±trz lazaretu czy w kana³ach wci±¿ mo¿na znale¼æ wiele kosztowno¶ci lub wykorzystaæ lokacje do osi±gniêcia zwyciêstwa. Jednak, niektóre lokacje to plugawe miejsca, zrodzony ze spaczonej woli Mrocznych Bogów w których kulty¶ci Chaosu oddaj± cze¶æ swym Patronom. Zbezczeszczone ¶wi±tynie i splugawione kaplice, to czêsty widok znacz±cy krwawy szlak, którym pod±¿a³y hordy Niewolników Ciemno¶ci.
Kiedy tylko model wejdzie na teren lokacji mo¿e korzystaæ z jej w³a¶ciwo¶ci, zgodnie z opisem umieszczonym na KARCIE LOKACJI. Kontrolê nad lokacj± sprawuje ta dru¿yna, która na pocz±tku tury posiada wiêcej modeli bohaterów znajduj±cych siê w odleg³o¶ci do 6” od lokacji. Je¿eli w pobli¿u KARTY LOKACJI znajduje siê tyle samo bohaterów z obu dru¿yn, ¿adna z kompani nie sprawuje kontroli nad lokacj±.
Pl±drowanie lokacji:
Z£E i CHAOTYCZNE dru¿yny mog± zrezygnowaæ z korzystania z w³a¶ciwo¶ci lokacji umieszczonej na KARCIE LOKACJI i po wej¶ciu na teren lokacji spl±drowaæ j±. Aby okre¶liæ rezultat jakim zakoñczy³o siê pl±drowanie nale¿y wykonaæ rzut K6 dla ka¿dego modelu bohatera, który bierze udzia³ w pl±drowaniu. Wynik 1 oznacza, ¿e bohater musi wykonaæ test Niebezpiecznego terenu; 2-4 oznacza, ¿e model nic nie znalaz³y; natomiast rezultat 5+ oznacza, ¿e bohater otrzymuje +1 Punkt Do¶wiadczenia.
Po zakoñczeniu pl±drowania nale¿y obróciæ KARTÊ LOKACJI na drug± stronê i po³o¿yæ na tym samym miejscu. Do koñca potyczki, nie mo¿na korzystaæ ju¿ z w³a¶ciwo¶ci lokacji.
Ambona my¶liwska:
Gdyby do tego opuszczonego pomieszczenia wszed³ in¿ynier lub do¶wiadczony strzelec, szybko zorientowa³by siê, ¿e wnêtrze zosta³o dobrze przygotowane na stanowisko ogniowe. Kto wie, czy zosta³o wykorzystane, a mo¿e jednak… No bo sk±d wziê³y siê te liczne karby na drewnianej ramie okna…
LOKALIZACJA: pomieszczenie z oknem wewn±trz budynku, na pierwszym lub wy¿szym piêtrze
Dopóki dru¿yna kontroluje ambonê my¶liwsk±, wybrany przez gracza model bohatera, który przebywa na terenie lokacji otrzymuje w fazie strzelania modyfikator +1 do testu trafienia, ponadto zasiêg broni dystansowej zostaje zwiêkszony o +6”, a sam orê¿ zyskuje cechê STRZELEC WYBOROWY.
Gildia Kupców/b]
To zastanawiaj±ce jak trwa³e s± struktury Gildii Kupców oraz jak wielka jest chêæ zysku, któr± reprezentuj± nale¿±cy do niej przedsiêbiorcy. Nawet teraz, gdy nie opad³ jeszcze py³ wzniecony przez Hordy Chaosu niemal w ka¿dej wiêkszej osadzie znale¼æ mo¿na kupców, którzy zap³ac± z³otem za wszelkie kosztowno¶ci i artefakty zdobyte na polu bitwy…
LOKALIZACJA: pomieszczenie wewn±trz budynku
Dopóki kompania kontroluje budynek Gildii Kupców, dowolny nale¿±cy do dru¿yny model, który w trakcie rozgrywania potyczki zdoby³ znaczniki kosztowno¶ci, mo¿e w fazie ruchu w czasie wykonywania pozosta³ych ruchów z³o¿yæ precjoza wewn±trz Gildii Kupców. Za ka¿dy znacznik kosztowno¶ci z³o¿ony w Gildii Kupców kompania otrzymuje jeden £up!. Nale¿y zauwa¿yæ, ¿e kompania nie traci tak zdobytych £upów! nawet w przypadku przegrania potyczki.
[b]Gospoda:
W czasie g³odu i rozpaczy, dobrze zaopatrzona gospoda jest wiêcej warta ni¿ ksi±¿êcy skarbiec. Pe³ny brzuch i butelka gorza³ki potrafi± podnie¶æ morale znacznie lepiej ni¿ srebrne patery i z³ote puchary…
LOKALIZACJA: pomieszczenie wewn±trz budynku
Modele bohaterów nale¿±ce do dru¿yny, która kontroluje Gospodê mog± przerzuciæ nieudany test STRACHU i GROZY. Wynik drugiego rzutu jest ostateczny. Ponadto, modele automatycznie zdaj± testy SAM W WALCE.
Kana³y/b]
Labirynt kana³ów to od wieków królestwo Szczuro³apów i Skavenów, a kompania która choæ czê¶ciowo odkryje tajemnice ¶wiata ¶cieków zyska du¿± przewagê nad wrogiem…
LOKALIZACJA: bez ograniczeñ, na poziomie sto³u
Dopóki kompania kontroluje wej¶cie do Kana³ów, jeden wybrany przez gracza model bohatera w czasie wykonywania pozosta³ych ruchów mo¿e znikn±æ w kana³ach, by na pocz±tku nastêpnej fazy ruchu gracza pojawiæ siê na parterze wybranego przez gracza budynku, je¿eli ruch taki prowadzi do kontaktu z wrogiem, to jest to równoznaczne z szar¿± (szar¿a ta podlegaæ bêdzie wszystkich zasadom szar¿y). Bohater mo¿e nawet, je¶li gracz sobie tego ¿yczy, przerwaæ walkê, w której bra³ udzia³, ale w takim wypadku nie bêdzie móg³ szar¿owaæ.
Ponadto, model bohatera ukryty poza sto³em nie mo¿e wspieraæ bezpo¶rednio dru¿yny. Uwzglêdniaj±c ten stan rzeczy w momencie okre¶lania czy dru¿yna musi wykonaæ test rozbicia, model oczekuj±cy w kana³ach nie jest liczony do ca³kowitej liczby postaci w kompanii.
[b]Kapliczka:
Niewielka kapliczka zbudowana przez mieszkañców miasta w godzinie nadchodz±cej ¶mierci po¶wiêcona zosta³a wielu bogom, bóstwom i demonom… Nieliczni, którzy ocaleli z pogromu ozdobili o³tarz dziêkczynnymi wotami i drobnymi ofiarami…
LOKALIZACJA: bez ograniczeñ
Dopóki dru¿yna kontroluje Kapliczkê, wszystkie modele, które znajduj± siê w odleg³o¶ci do 6" od lokacji. podlegaj± zasadzie specjalnej ODPORNO¦Æ NA MAGIÊ (2).
Lazaret:
Zapach krwi, ludzkich wnêtrzno¶ci, aura ¶mierci, cierpienia, bólu i rozpaczy zdaje siê wype³niaæ lazaret, a¿ po gliniane fundamenty, na których zosta³ wzniesiony w czasie Inwazji Chaosu. I choæ Siostry Shallyi opu¶ci³y lecznicê dawno temu, to wci±¿ mo¿na znale¼æ tu wiele przydatnych medykamentów…
LOKALIZACJA: pomieszczenie wewn±trz budynku
Modele nale¿±ce do kompanii, która kontroluje Lazaret podlegaj± zasadzie specjalnej TRUDNY DO ZABICIA. Nale¿y zauwa¿yæ, ¿e lokacja nie dzia³a na modele podlegaj±ce zasadzie specjalnej NIEUMAR£Y, ISTOTA ETERYCZNA, LE¦NY DUCH oraz DEMON.
Niecka Dhar:
Niewielka kapliczka zbudowana przez mieszkañców miasta w godzinie nadchodz±cej ¶mierci po¶wiêcona zosta³a wielu bogom, bóstwom i demonom… Nieliczni, którzy ocaleli z pogromu ozdobili o³tarz dziêkczynnymi wotami i drobnymi ofiarami…
LOKALIZACJA: bez ograniczeñ
Dopóki dru¿yna kontroluje Nieckê Dhar, na pocz±tku ka¿dej fazy magii kompanii nale¿y wykonaæ rzut K6 i odczytaæ wynik z tabeli:
K6 REZULTAT
1 Upioryt wysysa magiczn± energiê zgromadzon± nad polem bitwy. Wszystkie zaklêcia pozostaj±ce aktualnie w grze zostaj± automatycznie rozproszone. Przepadaj± tak¿e wszystkie Kostki Mocy i Rozproszenia przechowywane w magicznych przedmiotach. Faza magii zostaje natychmiast zakoñczona.
2 Wymagany Poziom Mocy wszystkich zaklêæ zostaje zwiêkszony o +K3 punkty.
3 Zasiêg wszystkich zaklêæ zostaje zmniejszony o po³owê.
4 Wymagany Poziom Mocy wszystkich zaklêæ zostaje zmniejszony o -K3 punkty.
5 Zasiêg wszystkich zaklêæ zostaje podwojony.
6 Na skutek dzia³ania Kamienia Przemian pula Ko¶ci Mocy zostaje podwojona.
O ile w opisie rezultatu nie podano inaczej, efekt dzia³a Niecki Dhar utrzymuje siê do pocz±tku fazy magii kompanii, która kontroluje lokacjê.
Obelisk:
Wzniesiony przed wiekami obelisk wci±¿ skupia w sobie magiczn± moc, która wspomóc mo¿e zebranych wokó³ g³azu dru¿ynników…
LOKALIZACJA: pomieszczenie wewn±trz budynku
Dru¿yna, która kontroluje Magiczny obelisk uzyskuje dodatkow± Kostkê Mocy w swojej fazie magii oraz dodatkow± Kostkê Rozproszenia w fazie magii przeciwnika.
¦wi±tynia:
Choæ ¶wi±tynia, któr± przed dziesiêcioleciami mieszczanie po¶wiêcili swoim bogom i patronom miasta mocno ucierpia³a w czasie walk z Hordami Chaosu, to we wnêtrzu wci±¿ czuæ ducha obroñców miasta, którzy po¶wiêcili swe ¿ycie w obroni swych bliskich…
LOKALIZACJA: pomieszczenie wewn±trz budynku
Modele nale¿±ce do dru¿yny, która kontroluje Kaplicê mog± przerzuciæ ka¿dy nieudany test oparty na wspó³czynniku CP. Wynik drugiego rzutu jest ostateczny.
Offline
Kosmita z K-Pax
Zapraszam do lektury i komentowania 64 zestawienia z cyklu Zebrane z tygodnia.
Warheim FS:
- Doman rozpocz±³ malowanie modeli do swojej kompanii Le¶nych Elfów, które mo¿na obejrzeæ TUTAJ.
- Pepe rozpocz±³ na Azylium publikowanie fabularyzowanych raportów z rozgrywek WFS. W±tek znajdziecie TUTAJ.
- Natomiast Rollnik przedstawi³ wstêpn± wersjê autorskiej kompanii Górników z Karak Hirn.
- Choæ ostatnio czasu mam wyj±tkowo ma³o, to uda³o mi siê rozpocz±æ prace nad kolejn± zasad± opcjonaln± do WFS jakimi s± lokacje. Wiêcej znajdziecie TUTAJ.
Galerie:
- W telegraficznym skrócie: Eyes of Autumn, Chaos Nurgle Lord, Empire Hero, Ihllus, For Bretonnia!, Varghulf, Halflings army, Zacharias on Zombie Dragon, Wood Troll, Big Boris, Krull, Survivor Female...
- ...Ork Warboss, Bana Weaver, Ork Nob, Crimson Fists Capt. Cortez, oraz Old Man Job i Inglorious Rogues Malus, Inquisitor Marius Cassar's retinue of expendable bastards...
- ...The Fang...
- ...1888- a dark tale...
Wiêcej TUTAJ.
Ostatnio edytowany przez quidamcorvus (2012-05-29 19:00:15)
Offline
Kosmita z K-Pax
Korzystaj±c z grafik nades³anych przez Pepe zrobi³em Karty Elementów terenu na polu bitwy, które po wydrukowaniu mo¿na wykorzystaæ w czasie rozgrywania potyczek w Warheim Fantasy Skirmish w celu usprawnienia gry.
DOwNlOad|OnLInE
Prezentowane poni¿ej grafiki maj± jedynie charakter pogl±dowy, a do druku polecam plik PDF, który mo¿na pobraæ ST¡D lub obejrzeæ TUTAJ.
Zobacz tak¿e na BLOGU.
Offline