Mojżesz napisał:
Czytam i szukam w podręczniku i kodeksie, ale nie znajduję ograniczenia które ograniczałoby bohatera latającego do konkretnego oddziału piechoty podstawowej. Jedyne ograniczenie dotyczy samego Rhino, który jako transporter nie może przewozić piechoty latającej. Jednak w kodeksie nie ma tego obostrzenia, więc w myśl zasady kodeks -> podręcznik zasad, mogę nim wozić Lorda ze skrzydłami.
Poza tym nie muszę go dołączać do oddziału aby mógł jeździć w Rhino razem z Berzerkerami, tak przynajmniej jest napisane w podręczniku. Poprawcie mnie jeśli się mylę, podając gdzie mam szukać tych zapisów (w FAQ?). Nie znam jeszcze dokładnie wszystkich zasad.
Akurat tu się mylisz. Bo z jednego transportera może korzystać tylko jeden oddział. Lord i Khorniki to dwa oddziały. Co do dawania Lorda na skrzydłach w oddziale Khorników, i wrzucenia ich razem (jako jeden oddział), to moim zdaniem to i tak nie przejdzie, bo jeśli mnie pamięć nie myli modele typu Jump Infantry nie mogą korzystać z transporterów typu Rhino. Ale nie dam sobie głowy uciąć co do tego.
Tak czy siak koncepcja ciekawa, bo dość szybko możesz sprowadzić w dogodnym miejscu te Termosy. Ale pytanie, czy masz pewność, że spadną w 3 turze? Bo niech okaże się, że spadną w 2 albo w 5 i jesteś ugotowany. Moim zdaniem warto mieć chociaż 1 oddział który z większej odległości może otworzyć jakiś pojazd - w razie W.
Offline
Windfang napisał:
Akurat tu się mylisz. Bo z jednego transportera może korzystać tylko jeden oddział. Lord i Khorniki to dwa oddziały. Co do dawania Lorda na skrzydłach w oddziale Khorników, i wrzucenia ich razem (jako jeden oddział), to moim zdaniem to i tak nie przejdzie, bo jeśli mnie pamięć nie myli modele typu Jump Infantry nie mogą korzystać z transporterów typu Rhino. Ale nie dam sobie głowy uciąć co do tego.
Czy to ograniczenie wynika z jakiegoś FAQ? W podręczniku jest wyraźnie napisane, że: "... transporter może przewozić jeden oddział piechoty i/lub dowolną ilość bohaterów niezależnych..." - oczywiście z ograniczeniami pojemności transportera.
Jedyne do czego mam wątpliwości to to, czy chaosowy Rhino może przewozić jednostkę ze skrzydłami. W podręczniku jest napisane: "... na pokład transportera może wchodzić piechota ... wyjątkiem od tej reguły jest piechota latająca, która nie może być przewożona, chyba że zasady kodeksu mówią inaczej."
Jednak w kodeksie, w opisie Rhino nie ma zastrzeżenia do przewozu takich jednostek. Dodatkowo w opisie skrzydeł jest wzmianka o tym, że taka postać porusza się na tych samych zasadach co piechota latająca. Nic więcej, mowa tylko o zasadach poruszania się.
W tym samym kodeksie jest opis plecaka rakietowego, i tam dokładnie opisują, że piechota z plecakiem należy do piechoty latającej. Więc jeśli podchodzić do kodeksu literalnie, to nie widzę przeciwwskazań do przewozu 9 Berzerkerów i Chaos Lorda ze skrzydłami w jednym Rhino.
Jeśli jednak gdzieś są spisane oficjalne zasady wykluczające taką możliwość to lipa Widzę, że to będzie niezła orka z tymi zasadami
Offline
Podrzucam prędzej wspominany tutorial o Obliteratorach.
Offline
Mojżesz... szczerze, to już sam nie wiem... W tej sprawie lepiej pogadaj z Wilkiem. On na bank zna się na tych sprawach.
Jeśli wprowadziłem Cię w błąd to wybacz, ale byłem przekonany że to co mówię było poprawne. Przynajmniej tak cały czas grałem, i nikt nie urwał mi głowy za to
Offline
Windfang napisał:
Jeśli wprowadziłem Cię w błąd to wybacz, ale byłem przekonany że to co mówię było poprawne.
Nie no, ja się nie spinam z tymi zasadami Dopiero zaczynam składać i malować swoją armię, w między czasie czytając zasady, jak jest czas wolny.
W zasadzie to nawet nie wiem, czy będę miał z kim poważnym, w moim chorym mieście zagrać
Offline
Pomywacz
Jakim bogiem (Khorne - Slaanesh) najlepiej grać?
Offline
Zależy jaki styl gry preferujesz...
Khorne - jest nastawiony całkowicie na walkę wręcz.
Slannesh - nastawiony w połowie na strzelanie, i w połowie na walkę wręcz.
Offline
Według mnie armia oparta na Slaaneshu nie jest zbyt dobra, bo jedyne co mają fajnego to działa dźwiękowe.
Armia oparta na Khorne jest zdecydowanie lepsza (nie ma większych rzeźników niż Berzerkerzy Khorna).
Offline
Hehe, zaczynam
Dla mnie lepszy jest Slaanesh, ponieważ sama nim gram.
Offline
Slannesh co jak co, nie należy do moich faworytów. Wiem także, że w starciu Khorne vs Slaanesh wygra RACZEJ ten drugi...
to nie znaczy ze Khorne jest slaby, ale to taka swoista przewaga... według mnie ranking chaosu wygląda następująco: Nurgle, Khorne, Slaanesh, Tzeentch.
Offline
Panowie - krótki wykład z ksiąg Chaosu
Mojżesz napisał:
...
Windfang napisał:
...
1. Lord Chaosu ze skrzydłami (lub też z innym ekwipunkiem) może zostać dołączony do oddziału Berzerkerów Khorna, lecz zostaje on spowolniony i porusza się
tak jak Khorniki, czyli 6".
2. Lord Chaosu ze skrzydłami nie może być przewożony w transporterze, ponieważ skrzydła są traktowane jak plecak rakietowy. Natomiast plecak rakietowy
zmienia typ jednostki (piechota -> piechota latająca). Więc podsumowując, nie można przewozić modelu ze skrzydłami w transporterze Rhino.
3. Pomniejsze Demony na obecnym kodeksie są obowiązkowe jako wsparcie jednostek Khornowych i Slaaneshowych.
3. Panowie, jak Was słucham, to aż mi się serce kroi, jak dzielicie bogów chaosu (for fun - bez spiny).
Nie ma konkretnego podziału, który to z bogów chaosu jest najlepszym, i którym się najlepiej gra. Ja na pierwszym miejscu postawiłbym całą czwórkę. Wybór
pomiędzy Khornem, a Slaaneshem jest ciężki, ponieważ każdy z nich ma coś fajnego do zaoferowania. Jedynym racjonalnym podejściem do gry, jest połączenie
tych dwóch bogów.
W razie jakichkolwiek chaosowych pytań służę pomocą
Wingfang nie znasz dnia, ani godziny kiedy dosięgnie Cię moja wilcza łapa, za nieznajomość zasad
Offline
Nie sądzę, żeby to połączenie było fluffowe, bo przecież Khorne nienawidzi Slaanesha, a Slaanesh nienawidzi Khorna...
No chyba że ewentualnie robisz Chaos Undivided, to spoko.
Ostatnio edytowany przez Gruby (2012-03-11 08:13:14)
Offline
Wilk'u... ale łączyć Khorna z Slaaneshem? Tóż to herezja normalna... Sam wiesz, że oni się szczerze nienawidzą. Podobnie jak Nurgle z Tzeentchem.
A co do zasad.... no cóż, nie używam latającego Archona więc uciekło mi to. Jak się czegoś nie używa, to zapomina się zasady
Offline
Dlatego ja uważam że dobrym połączeniem jest Nurgle + Khorne.
Berzerkerzy sieczą wszystko w kombacie, a Plagusy trzymają objectivy.
Offline