Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

#1 2011-05-09 10:57:33

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Flames of War

Flames of War

http://gry-bitewne.pl/wp-content/uploads/2010/01/Flames-of-War.jpg

Offline

#2 2011-05-09 11:08:41

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Re: Flames of War

Adam 'Aki' Kasprzak napisał:

Na rynku gier bitewnych istnieje obecnie wiele systemów historycznych, dzięki którym możemy rozgrywać walki na lądzie i morzu w dowolnej epoce. Każdy oferuje nam coś innego i niepowtarzalnego, co sprawia, że rozgrywka jest ciekawa i powoduje, że chcemy grać w tę właśnie grę. Jednym z takich systemów, któremu warto jest przyjrzeć się bliżej, jest wyprodukowany przez nowozelandzką firmę Battlefront i osadzony w realiach II wojny światowej bitewniak Flames of War. Jest to już druga edycja gry, w której poprawiono część zasad oraz błędy, nie ujmując nic z płynności rozgrywki i starając się zachować równowagę pomiędzy grywalnością, a dokładnością historyczną. Jednak, jak w każdej grze i tutaj znalazły się pewne niedociągnięcia, na przykład niezbalansowanie jednostek.

http://static.polter.pl/sub/Flames-of-War-bc16074.jpg

Modele
Oprócz podręczników, miarek i kości do gry będziemy potrzebować również figurek przedstawiających żołnierzy, czołgi, działa czy samoloty. We Flames of War używa się modeli w skali 1:100 czyli 15 mm. Wszystkie figurki żołnierzy, oraz drobne elementy pojazdów takie jak włazy, lufy, gąsienice zostały wykonane z white metalu. Natomiast kadłuby czołgów zrobione są z żywicy. Oprócz tego Battlefront produkuje zestawy makiet i elementy terenów takie, jak np. zasieki i zniszczone pojazdy, dzięki czemu można urozmaicić nasze pole bitwy. Wszystkie produkty zostały wykonane z dużą dokładnością, o czym świadczą widoczne na pojazdach nity, linie spawu i elementy oprzyrządowania. Dużym plusem jest również różnorodność modeli, co sprawia, że nasza armia na stole nie wygląda monotonnie.

Mechanika
Mechanika systemu nie należy do zbyt skomplikowanych i jest bardzo podobna do Warhammera. Wszystkie rzuty jakie będziemy wykonywać w trakcie całej gry są oparte na popularnej kostce sześciościennej (k6). Autorzy gry w bardzo ciekawy sposób podeszli do testów na trafienie – otóż zależą one od stopnia wyszkolenia jednostek przeciwnika, a nie naszych, co jest logiczne, bo przecież weterani to Ci, którzy nie dali się zabić, a co za tym idzie - dożyli kolejnego etapu wojny. To, co jest logiczne w przypadku piechoty jest jednak zupełnie bez sensu, gdy spojrzymy na czołgi, ponieważ schowanie się 70 tonowym kolosem jest dość trudne a zdolnością, jaką najprawdopodobniej opanowali czołgiści przez te parę lat wojny, było celne i szybkie strzelanie. W grze panuje zasada WYSIWYG (ang. What You See Is What You Get), która oznacza, że na modelach został oddany cały ekwipunek, a w przypadku strzelania i ruchu na wszystko należy patrzeć z perspektywy modelu.

Opis oddziałów
We Flames of War podstawową jednostką, jaką będziemy dowodzić na miniaturowym polu bitwy jest sekcja reprezentowana przez około pięciu żołnierzy (w przypadku zwykłej piechoty) lub przez dwie-trzy figurki umieszczone na pojedynczej podstawce w przypadku ciężkich broni takich, jak moździerze lub ciężkie karabiny maszynowe. Oczywiście, oprócz dowodzenia piechotą w czasie gry przyjdzie nam operować sprzętem pancernym, artylerią oraz samolotami. Wszystkie wojska występujące w grze są odwzorowane na stole w skali 1:1, co oznacza, że jeden żołnierz na podstawce odpowiada jednemu prawdziwemu żołnierzowi.

Oddziały bojowe, którymi będziemy później grać, tworzymy na podstawie dowolnie wybranego typu kompanii (lub batalionu w przypadku Armii Czerwonej).Po wyborze nacji będziemy musieli wybrać typ kompanii, jaką będziemy grać. Do wyboru mamy kilka rodzajów: piechoty, zmechanizowaną, czołgów, itd. Każda z kompani ma obowiązkową liczbę plutonów, które należy wystawić, gdyż stanowią one jej główną siłę. Oprócz tego możemy dodać do naszej grupy bojowej różne jednostki wsparcia, np.: baterię moździerzy lub dodatkowe sekcje karabinów maszynowych. Przykładowo wybierając amerykańską kompanię czołgów z 1944r. musimy wystawić dwa lub trzy plutony czołgów, ale oprócz tego do naszego oddziału możemy dodać jeszcze jednostki zwiadu, pluton czołgów lekkich, pluton samochodów pancernych lub pluton artylerii przeciwlotniczej.

http://static.polter.pl/p1010421bc2610_normal.jpg

Oprócz zwykłych żołnierzy w grze występują jeszcze bohaterowie specjalni, którzy wprowadzają nam dodatkowe zasady, dzięki czemu gra staje się ciekawsza. Są to na ogół żołnierze, którzy wsławili się czymś w czasie trwania drugiej wojny światowej, np. Wasilij Zajcew.

Jednostki w systemie Flames of War są opisane za pomocą następujących współczynników:
* Range – jest to odległość, o jaką maksymalnie może się poruszyć nasza jednostka;
* ROF – szybkostrzelność, informuje nas o ilości strzałów, jakie może oddać jednostka w czasie fazy strzelania;
* Anti-tank – charakteryzuje siłę broni przeciwpancernej;
* Firepower – określa siłę ognia jednostki;
* Equipment and Notes – zasady specjalne jednostek, np. dodatkowe uzbrojenie czy oporządzenie;
* Armour – pancerz, rozróżniamy pancerz przedni (front), boczny/tylni (side) i górny (top) – jest to odporność jaką posiada dany pojazd
* Mobility – zdolność poruszania się, określa rodzaj podwozia pojazdów
* Weapon – broń, w jaką wyposażony jest dany oddział/pojazd;

Przebieg rozgrywki
Rozgrywka podzielona jest na następujące po sobie tury graczy. Gracz, do którego należy inicjatywa, wykonuje swoje czynności w odpowiedniej kolejności. Każda tura dzieli się na cztery fazy:
* Faza wstępna – gracze przygotowują swoje armie do gry, czyli zbierają przygniecione ogniem jednostki, usuwają znaczniki dymów, wzywają wsparcie lotnicze oraz sprawdzają nadejście posiłków.
* Faza ruchu – aktywny gracz porusza swoimi jednostkami
* Faza strzelania – gracz przeprowadza ostrzał jednostek przeciwnika
* Faza szturmów –jednostki znajdujące się do 10 cm od figurek przeciwnika mogą zaszarżować do walki wręcz.

Po zakończeniu tury przez jednego gracza, następuje tura drugiego gracza, który również wykonuje powyżej wymienione fazy.

Zawartość podręcznika
Podręcznik główny oraz pozostałe podręczniki zostały wydane na najwyższym poziomie – dobrej jakości papier, duże ilości kolorowych rysunków i zdjęć. Są zarówno zszyte jak i sklejone, więc bez najmniejszego problemu przeżyją pierwsze czytanie i na pewno posłużą nam przez dłuższy czas. Wszystkie zasady opisane są w zrozumiały sposób i zostały poparte licznymi schematami i przykładami.

Oprócz podstawowego podręcznika do rozpoczęcia przygody z Flames of War będziemy potrzebowali jeszcze armybook, czyli książkę armii, w której znajdziemy spis, schemat organizacji oraz statystyki jednostek wchodzących w skład interesujących nas wojsk. Zarówno podręcznik główny jak i większość dodatków posiadają rozbudowane poradniki modelarskie i malarskie, dzięki którym dowiemy się jak pomalować nasze modele i wykonać elementy terenu tak, aby cieszyły nasze oko i wyglądały realistycznie.

Oficjalna strona

Offline

#3 2012-01-24 22:36:31

 Galareta_Szatana

Od niedawna z nami

Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 25
Punktów :   
Armia w WFB: Krasnale ( stoją na półce )
Armia w W40: dawniej SM i troszkę Orków

Re: Flames of War

Fajne modele, o zasadach słyszałem sporo dobrego. Grałbym, ale za drogie to to na mnie.


Jeżeli coś nie działa, jak powinno, wyryj na tym więcej run!

Offline

#4 2012-01-25 20:38:17

 Master

Spowiednik szatana

Skąd: Cząstochowa
Zarejestrowany: 2010-01-22
Posty: 1067
Punktów :   
Armia w WFB: Elfy Wysokiego Rodu > 4000

Re: Flames of War

Gdy przyniosłem swoje na spotkanie klubu, usłyszałem:
"Takie niemieckie snotlingi."


Zrobię podstawki i wysyłam zdjęcia


How to play Warhammer better?
-Rule number one - sex. Do you guys have some?
-E.. yea, you know... sometimes...
-Wrong answer! Sex equals lost battles. Lose sex. No sex - more victories.
-So how much sex you you have, sire?
-None! Warhammer is my pussy.

Offline

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.sbot.pun.pl www.zagubionawyspa.pun.pl www.rebeldebb.pun.pl www.nsaiirok11-13.pun.pl www.minecrafterzy.pun.pl