Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw siê tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Gie³da Forumowa

#1 2011-05-09 09:20:23

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-12
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Magic: The Gathering

Magic: The Gathering

http://www.wizards.com/Magic/Assets/magic_logo.gif

Offline

#2 2011-05-09 09:30:14

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-12
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Re: Magic: The Gathering

Magic: The Gathering (w skrócie: M:TG, M:tG lub MtG) jest kolekcjonersk± gr± karcian±. Do gry w Magica potrzebne s± co najmniej dwie osoby z w³asnymi taliami. Ka¿da gra reprezentuje bitwê pomiêdzy dwoma czarodziejami, którzy u¿ywaj±c czarów, magicznych przedmiotów i fantastycznych stworów staraj± siê pokonaæ przeciwnika.

Historia gry
Pomys³odawc± gry by³ Richard Garfield – nauczyciel matematyki w jednej z amerykañskich szkó³. To w³a¶nie on w roku 1993 zjawi³ siê w ma³ej firmie Wizards of the Coast z propozycj± wydania gry planszowej w klimacie fantasy. Koncepcja oraz szkic zasad rz±dz±cych zabaw± spodoba³y siê firmie Wizards of the Coast, jednak zbyt wysokie koszty produkcyjne zmusi³y autora do stworzenia wersji karcianej gry. Dostrze¿ono ogromny potencja³ gry maj±cej nieskomplikowane przepisy, ale urozmaiconej i ciekawej dziêki dodatkowym zasadom umieszczonym na kartach. Wydrukowano 2 600 000 kart o 295 wzorach, które po raz pierwszy zaprezentowano 5 sierpnia 1993 na konwencie Origins. Odzew graczy przeszed³ naj¶mielsze oczekiwania wydawców i przyniós³ ogromny sukces kasowy.

Zachêcona sporymi zyskami z pierwszej edycji (zwanej pó¼niej Alfa) firma Wizards of the Coast wypu¶ci³a na rynek kolejne: Beta, Unlimited, Revised (nazwan± 3rd Edition – "trzeci± edycj±"), a nastêpnie edycje od 4. do 9. Edycja szósta znana jest jako Classic. Dla uczczenia dziesiêciolecia gry, w roku 2003, przy wydaniu 8. edycji, zmieniono uk³ad graficzny kart.

14 lipca 2007 roku ukaza³a siê 10. edycja, przy której tworzeniu wspó³udzia³ mieli równie¿ gracze. Na oficjalnej stronie gry ka¿dy móg³ za³o¿yæ swoje konto i raz w tygodniu g³osowaæ na karty, które zosta³y potem przedrukowane.

Rozgrywka
Podstawowy tryb gry w Magica wymaga dwóch graczy, istniej± tak¿e regu³y dla czterech lub wiêcej graczy. Ka¿dy gracz zaczyna z dwudziestoma punktami ¿ycia i przegrywa, kiedy straci je wszystkie. Gracze trac± ¿ycie, kiedy otrzymuj± obra¿enia od przyzwanych stworów lub kiedy czary i inne karty zabieraj± im ¿ycie bezpo¶rednio. Choæ zmniejszenie liczby punktów ¿ycia przeciwnika do zera to najpopularniejszy sposób wygrania, to grê mo¿na wygraæ tak¿e na inne sposoby. Gracz przegrywa tak¿e wówczas, gdy musi dobraæ kartê, ale jego talia (zwana w grze "bibliotek±") jest pusta. Niektóre karty okre¶laj± inne sposoby wygrania lub przegrania gry.

Ka¿dy gracz dysponuje swoj± tali± z wybranymi wcze¶niej kartami. Od doboru kart zale¿y strategia jego gry. Dwoma podstawowymi typami kart s± czary oraz l±dy. L±dy zapewniaj± dostêp do many, magicznej energii, która jest u¿ywana jako magiczne paliwo spalane podczas rzucania czarów. Gracze mog± zagrywaæ tylko jeden l±d na turê. Silniejsze czary kosztuj± wiêcej many, wiêc w pó¼niejszej fazie gry ilo¶æ i moc czarów ro¶nie. Niektóre czary wymagaj± zap³aty dodatkowych kosztów, takich jak punkty ¿ycia czy karty w grze. Czary ró¿ni± siê miêdzy sob±. Karty typu Sorcery oraz Instant to typy czarów, które maj± jednokrotny efekt, po czym umieszczane s± na cmentarzu (graveyard, stos kart odrzuconych). Umagicznienia i artefakty (Enchantment, Artifact) pozostaj± na stole i daj± pewien sta³y magiczny efekt. Przyzwane stwory (Creature) mog± atakowaæ i raniæ przeciwnika. Dodatek Lorwyn wprowadzi³ nowy typ karty: Planeswalker, który reprezentuje w grze sojusznika, u¿ywaj±cego w³asnej magii, której poziom zale¿y od ich lojalno¶ci wobec gracza. Czary mog± mieæ kilka typów, np. artefaktyczne stwory (Artifact Creature) maj± wszystkie korzy¶ci i wady bycia zarówno artefaktem, jak i stworem.

Niektóre czary anuluj± zasady gry. Podstawowa zasada Magica brzmi: "je¶li tekst na karcie jest sprzeczny z innymi zasadami, tekst na karcie ma pierwszeñstwo". Dziêki temu karty s± ró¿norodne.

Gracze rozpoczynaj± grê z siedmioma kartami na rêce. Rozgrywka jest podzielona na tury i fazy, w których mo¿na wykonywaæ ¶ci¶le okre¶lone dzia³ania: dobieraæ karty z biblioteki, wyk³adaæ na stó³ karty symbolizuj±ce l±dy i czary, atakowaæ przeciwnika czy broniæ siê przed atakiem.

Konstruowanie talii
Ka¿dy gracz potrzebuje talii, aby zagraæ w Magica. Pocz±tkuj±cy czêsto rozpoczynaj± od zestawów startowych, które potem mog± byæ modyfikowane kartami pochodz±cymi z boosterów. W wiêkszo¶ci przypadków talia musi mieæ minimum 60 kart. Gracze nie mog± posiadaæ w talii wiêcej ni¿ 4 kopie danej karty, chyba ¿e jest ona l±dem podstawowym. W zale¿no¶ci od formatu w jakim toczy siê gra, u¿ywanie niektórych kart jest ograniczone do 1 sztuki, lub ca³kiem zakazane.

Budowanie talii wymaga umiejêtno¶ci, gdy¿ gracze mog± wybieraæ z wielu tysiêcy ró¿nych kart. Gracze musz± byæ w stanie oceniæ si³ê karty, oraz dostrzegaæ powi±zania miêdzy nimi. Wybór kart oraz strategii zale¿y w g³ównej mierze od koloru talii.

Kolory w Magicu
Wszystkie 5 kolorów jest widoczne na tyle dowolnej karty, gdzie u³o¿one s± w uk³ad zwany ko³em kolorów. S± to: bia³y, niebieski, czarny, czerwony, zielony. Ka¿dy kolor ma swój podstawowy l±d: bia³y ma równinê (plains), niebieski wyspê (island), czarny bagno (swamp), czerwony góry (mountain), za¶ zielony las (forest). Ka¿dy kolor ma swoje atuty i s³abo¶ci opieraj±ce siê na jego stylu magii.
- Bia³y to kolor porz±dku, prawa, równo¶ci, leczenia, spo³eczno¶ci, pokoju i ¶wiat³a, choæ niekoniecznie dobra. Si³± bia³ego s± ma³e stwory, które razem staj± siê silniejsze, ochrona tych stworów enchantmentami, zdobywanie ¿ycia, zapobieganie zadawaniu obra¿eñ, wprowadzanie ró¿nych ograniczeñ, niszczenie artefaktów i enchantmentów. Bia³e stwory s± znane z posiadania zdolno¶ci protection, first strike, lifelink oraz vigilance. Wa¿n± cech± koloru bia³ego jest równie¿ wystêpowanie najwiêkszej po kolorze niebieskim liczby kart ze zdolno¶ci± flying (w tym m. in. karty anio³ów i gryfów). S³abo¶ciami bia³ego jest praktyczny brak czarów i zdolno¶ci skutkuj±cych utrat± ¿ycia innych graczy, a tym samym przywi±zanie do potworów oraz fakt, ¿e wiele potê¿nych bia³ych czarów dotyczy wszystkich graczy (choæ ta cecha dotyczy w pewnym zakresie równie¿ koloru czarnego).
- Niebieski jest kolorem intelektu, iluzji, logiki, wiedzy, manipulacji, a tak¿e ¿ywio³ów wody i powietrza. Niebieskie karty daj± mo¿liwo¶æ doci±gniêcia dodatkowych kart, przejmowania kart przeciwnika, wracanie kart do r±k w³a¶ciciela, zmuszania przeciwnika do pozbywania siê kart z biblioteki do cmentarza (np. Traumatize, Jace Beleren) kart z library oraz kontrowanie czarów. Niebieskie stwory s± zdecydowanie s³absze od stworów zielonych, bywaj± te¿ minimalnie s³absze od stworów pozosta³ych kolorów, maj± jednak ró¿ne umiejêtno¶ci, które m. in. utrudniaj± zablokowanie ich (np. flying, Shroud) lub zapewniaj± graczowi dodatkowe profity, takie jak spojrzenie na wierzchnie karty ze swojej biblioteki, czy te¿ dodatkowe ci±gniêcie karty przy wej¶ciu danego potwora na pole bitwy lub cmentarz. S³abo¶ciami niebieskiego s± problemy w uporaniu siê z kartami, które ju¿ s± w grze.
- Czarny to kolor mocy, ambicji, chciwo¶ci, ¶mierci, korupcji oraz egoizmu. Nie jest on z³y, jednak wiele kart po¶rednio i bezpo¶rednio odwo³uje siê do pojêcia z³a. Czarne karty s± najlepsze w niszczeniu potworów, zmuszaniu graczy do odrzucania kart z rêki, zabierania ¿ycia lub przywracania stworów z cmentarza do gry. Co wiêcej, poniewa¿ czarny stara siê wygraæ za wszelk± cenê, ma ograniczony dostêp do wielu zdolno¶ci czy efektów, które normalnie dostêpne s± tylko dla jednego z pozosta³ych kolorów. Umiejêtno¶ci te wymagaj± jednak ogromnych kosztów: po¶wiêcenia swojego ¿ycia, stworów, czy te¿ innych zasobów. G³ównymi s³abo¶ciami czarnego s± kompletna bezradno¶æ wobec artefaktów i enchantmentów, tendencja do ranienia nie tylko przeciwnika, ale i siebie, oraz problemy z pozbywaniem siê innych czarnych stworów.
- Czerwony to kolor wolno¶ci, chaosu, pasji, kreatywno¶ci, impulsywno¶ci, furii, dzia³añ wojennych, ognia, oraz nieo¿ywionej materii ziemi. Atutami czerwonego s± karty niszcz±ce artefakty oraz l±dy przeciwnika, po¶wiêcanie kart dla tymczasowej, lecz bardzo du¿ej mocy, oraz zagrywanie czarów zadaj±cych obra¿enia stworom i/lub graczom. Czerwony posiada szerok± gamê stworów, które w wiêkszo¶ci s± tanie i szybkie, posiadaj± jednak ma³± wytrzyma³o¶æ, przez co s± bardzo podatne na zniszczenie. Czerwone kreatury niekiedy maj± ma³e statystyki pocz±tkowe, lecz posiadaj± zdolno¶ci, które pozwalaj± ³atwo tymczasowo znacznie zwiêkszyæ w³asny potencja³. Niektóre czerwone karty mog± obróciæ siê przeciwko w³a¶cicielowi w zamian za zwiêkszenie skuteczno¶ci. Czerwony dzieli z niebieskim "z³odziejski" motyw: mo¿e tymczasowo zaw³adn±æ potworami i czarami przeciwnika, choæ zwykle nie na zawsze. Wiele czerwonych stworów ma zdolno¶æ haste, czerwone kreatury czêsto tak¿e posiadaj± zdolno¶æ first strike, specyficzn± zdolno¶ci± czerwonych kreatur jest zwiêkszenie minimalnej liczby stworzeñ mog±cych zablokowaæ danego potwora do kilku . S³abo¶ciami czerwonego s± niezdolno¶æ w niszczeniu enchantmentów, autodestrukcyjna natura wielu zaklêæ oraz szybko¶æ gry kosztem mocy pó¼niejszych zaklêæ. Wiêkszo¶æ kart o losowym dzia³aniu jest czerwona.
- Zielony jest kolorem ¿ycia, instynktu, natury, rzeczywisto¶ci, ewolucji, ekologii oraz niezale¿no¶ci. Zielony ma najwiêcej kart du¿ych stworów. Wiele zielonych czarów powiêksza atak i obronê stworów na czas jednej tury. Zielony jest zdolny tak¿e do niszczenia artefaktów, enchantmentów, zwiêkszania punktów ¿ycia, szybkiego wystawiania l±dów i kumulowania ilo¶ci many. Zielone stwory czêsto maj± zdolno¶æ trample. S³abo¶ci zielonego obejmuj± trudno¶ci w niszczeniu innych stworów, prawie ca³kowity brak lataj±cych stworów oraz posiadanie tylko kilku strategicznych opcji innych ni¿ posiadanie wielu silnych stworów.

Nale¿y równie¿ podkre¶liæ, ¿e aktualnie najpopularniejsze s± talie ³±cz±ce 2 (lub czasem wiêcej) kolory. Pozwala to na wykorzystanie ich zalet w grze, np. talia Leveler's Glory z edycji Rise of the Eldrazi opiera siê na bia³ej mocy przywracania ¿ycia i niedrogich kartach potworów wspartej niebieskimi czarami. Istotnym jest, i¿ w przypadku ³±czenia kolorów mamy zazwyczaj do czynienia z kolorem g³ównym, którego jest w talii najwiêcej i kolorem (lub kolorami) wspieraj±cym, którego jest w talii zdecydowanie mniej i spe³nia rolê pomocnicz±.

Rodzaje talii
Jest piêæ podstawowych typów talii, a co z tym zwi±zane, sposobów gry. Sk³adaj±c taliê do gry, gracz decyduje, w jakim stylu woli prowadziæ rozgrywkê. W zale¿no¶ci od swojego wyboru, taliê mo¿na zaliczyæ do danej grupy:
* Aggro - ten typ talii ma za zadanie jak najszybciej pozbawiæ przeciwnika wszystkich dwudziestu punktów ¿ycia. Co siê z tym wi±¿e, karty nie powinny mieæ wy¿szego kosztu mana ni¿ 4. Dobrymi kolorami na aggro deck s± czerwony (jego atut to du¿a liczba czarów odbieraj±cych przeciwnikowi przewa¿nie od 3 do 5 pkt. ¿ycia, czary te mo¿na te¿ celowaæ w kreatury przeciwnika), zielony (jego atut to du¿a ilo¶æ kart daj±cych dodatkow± manê, dziêki której szybko mo¿na wystawiæ dro¿sze a zarazem silniejsze stwory, a tak¿e du¿a ilo¶æ kart, która je wzmacnia) i bia³y (jego atut to du¿a ilo¶æ kart wzmacniaj±cych stwory i du¿o kart czyszcz±cych drogê kreaturom w pocz±tkowych fazach gry, co w aggro decku jest bardzo przydatne)
* Control - ten typ talii ma za zadanie jak najd³u¿ej przeci±gaæ grê za pomoc± kart cofaj±cych wrogie stwory na rêkê i kontrowania wystawianych przez przeciwnika kart. Ma to prowadziæ do tego, by przeciwnikowi skoñczy³y siê przydatne karty, a wtedy mo¿na przej¶æ do ataku. Najlepszym kolorem na talie kontrolne jest niebieski (jego atut to du¿a ilo¶æ kart bardzo opó¼niaj±cych grê, a tak¿e spora liczba czarów zapewniaj±cych nam zwiêkszenie ilo¶ci doci±ganych kart), do niebieskiego mo¿na dodaæ te¿ kolory czarny lub bia³y, które umo¿liwi± zagrywanie kart masowo niszcz±cych stwory np.: "Wrath of God", "Damnation" (niszczy wszystkie stwory, nie mo¿na ich zregenerowaæ).
* Aggro/Control - talia ³±cz±ca w sobie elementy aggro talii i kontroli. Mistrz ¶wiata z 2007 roku, Uri Peleg wygra³ tytu³ graj±c tali± tego typu, o nazwie "Doran Rock". Równie¿ Mistrz ¶wiata 2008 roku, Antti Malin gra³ tali± o nazwie "Faeries", która zaliczana jest do tego rodzaju talii.
* Combo - talia tworzona jest w oparciu o kombinacjê dwóch-trzech g³ównych kart których efekty/zdolno¶ci w po³±czeniu ze sob± zapewniaj± wygran±. Pozosta³e karty w talii maj± za zadanie jedynie pomóc w uzyskaniu kombinuj±cych siê kart. Mistrz ¶wiata z 2006 roku, Makihito Mihara wygra³ turniej o tytu³ tego typu tali± o nazwie "Dragonstorm".
* Prison - niezbyt popularna talia, polegaj±ca na zablokowaniu i doprowadzeniu do sza³u wroga. Zwykle zestresowany przeciwnik poddaje siê pod koniec meczu, czuje siê bezsilny (jakby by³ w "wiêzieniu" - st±d nazwa).

Offline

#3 2011-05-09 09:35:42

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-12
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Re: Magic: The Gathering

Rodzaje edycji (zbiorów kart)
"Edycjami" okre¶la siê obecnie zestawy kart dobranych tak, aby stanowi³y one jednolity i stosunkowo ³atwy do opanowania dla ¶rednio zaawansowanego gracza zbiór reprezentuj±cy najwa¿niejsze cechy i mechanizmy gry. Od siódmej edycji okre¶la siê je dodatkowo mianem Core Set, co mo¿na t³umaczyæ jako "zbiór podstawowy". Do momentu wydania M10 karty dobierane by³y tak, aby reprezentowa³y jedynie najprostsze mechanizmy gry i sk³ada³y siê jedynie z kart które by³y wcze¶niej wydrukowane w innych edycjach. Wraz z wprowadzeniem M10 zmianie uleg³a czêstotliwo¶æ wydawania edycji g³ównych z jednej co dwa lata na jedn± rocznie.

W sk³ad g³ównych edycji nie wchodz± karty z najbardziej zaawansowanymi mechanizmami (czêsto uwa¿anymi za najatrakcyjniejsze i najbardziej ekscytuj±ce) – takie karty pojawiaj± siê jedynie w edycjach dodatkowych (expansions, expansion sets), tzw. "dodatkach". Na pocz±tku dodatki by³y wydawane pojedynczo, lecz wkrótce zaczêto grupowaæ je w bloki tematyczne. Bloki te sk³adaj± siê zazwyczaj z trzech dodatków, jednak co jaki¶ czas wydawany jest blok sk³adaj±cy siê z wiêkszej ich liczby lub z niestandardow± ilo¶ci± kart.

Fabu³a
Z³o¿ona fabu³a dla gry stwarzana by³a stopniowo. Najpierw pojawi³a siê w krótkich opowiadaniach do³±czonych do regu³ gry. Pó¼niej pojawi³y siê pierwsze ksi±¿ki (wydawane przez HarperPrism) oraz komiksy (wydawnictwo Acclaim). Fabu³a prze¿y³a tzw. Rewizjê gdy Wizards of the Coast przejê³a proces wydawnictwa ksi±¿ek i niektóre historie opowiedziane zosta³y od nowa. Od tej pory kolejne pozycje wydawane by³y regularnie. Od czasu dodatku Nemezis ksi±¿ki mia³y ten sam tytu³ co edycja (z ma³ymi wyj±tkami w nowszych edycjach) i by³y wydawane razem z nimi. Wraz z dodatkiem Shards of Alara, wydawana jest tylko jedna ksi±¿ka na blok dodatków, za to wznowiono wydawanie ksi±¿ek nie zwi±zanych bezpo¶rednio z nowymi edycjami.

Wiêkszo¶æ historii stworzonych do dodatków dzieje siê na Dominarii - fikcyjnym ¶wiecie stworzonym na potrzeby gry. Od 2003 roku fabu³a odwiedza wci±¿ nowe plany (w stworzonej terminologii oznaczaj±ce wszech¶wiaty wchodz±ce w sk³ad multiwersum gry Magic).

Scena turniejowa
Obecnie M:tG ma rzesze zwolenników na ca³ym ¶wiecie (ok. 215 tys. graczy w ¶wiatowej bazie rankingowej DCI[1], ogólna liczba graczy szacowana jest na ponad milion). Równie¿ w Polsce istnieje poka¼ne grono mi³o¶ników tej gry karcianej (szacuje siê, ¿e jest ich ok. 15 000, z czego ponad 2 160 nale¿y do DCI – ¶wiatowej federacji zrzeszaj±cej graczy). Organizowane s± turnieje, nieraz z wysokimi nagrodami pieniê¿nymi dla zwyciêzców (dla przyk³adu – zwyciêzca mistrzostw ¶wiata otrzymuje 40 000 USD, a mistrzostw Polski 1 500 z³ nagrody). Turnieje przeprowadzane s± w wielu ró¿nych formatach gry, które zabraniaj± u¿ywania niektórych kart lub ich okre¶lonych edycji. Najpopularniejszymi w Polsce formatami "constructed" (gra w³asn± tali±) s± "Extended" ("Type 1.X"), w którym rozgrywana jest wiêkszo¶æ turniejów oraz "Standard" ("Type 2") w którym rozgrywane s± mistrzostwa kraju i ¶wiata. Istnieje jeszcze format zwany T1 (Classic, Vintage), w którym dozwolone s± wszystkie karty, a te najsilniejsze s± restrykcjonowane (mo¿na mieæ tylko jedn± w decku). Oprócz tego istnieje tak¿e format Legacy (dawniej nazywany Type 1,5), który ró¿ni siê od T1 tym, ¿e najpotê¿niejsze karty s± w Legacy zbanowane (zabronione - nie mo¿na nimi graæ). Obni¿a to tzw. power level (czyli "moc") talii istniej±cych w tym formacie, przez co ma on wielu zwolenników.

Oprócz turniejów "constructed" odbywaj± siê tak¿e atrakcyjne, ale i bardziej skomplikowane i trudniejsze turnieje "limited", polegaj±ce na graniu tali± skonstruowan± na samym turnieju. Najpopularniejsze formaty "limited" to "booster draft" (najtrudniejszy, jest równie¿ czê¶ci± Mistrzostw Polski) oraz "sealed deck", najczê¶ciej grany z okazji ukazywania siê nowych edycji lub turniejów kwalifikuj±cych na profesjonalny cykl Pro Tour.

Kolekcjonerstwo
Karty s± sprzedawane w zestawach 15 losowych kart (boosterach) lub w zestawach zawieraj±cych gotow± do gry taliê, z³o¿on± z kart z jednego dodatku. Do bloku Lorwyn w³±cznie sprzedawano te¿ tzw. tournament packi - zestawy 45 losowych kart i 30 kart zwanych l±dami podstawowymi. Istniej± te¿ sklepy sprzedaj±ce pojedyncze karty (tzw. single), choæ gracze najczê¶ciej zdobywaj± karty wymieniaj±c je miêdzy sob±. Ka¿da karta ma okre¶lon± warto¶æ, ustalon± umownie na podstawie jej przydatno¶ci w grze (jako¶ci), daty wydania, rzadko¶ci wystêpowania i stopnia zniszczenia (kondycji).

Karty wydawane s± w wielu ró¿nych jêzykach ¶wiata. Najliczniejsze s± te w jêzyku angielskim, ale w Magic:The Gathering mo¿na graæ tak¿e kartami wydanymi po: niemiecku, francusku, hiszpañsku, portugalsku, w³osku, chiñsku, japoñsku, koreañsku, a od 2005 roku tak¿e po rosyjsku. Istniej± tak¿e karty w innych jêzykach, nawet z tekstem po ³acinie, wydawane w ma³ych nak³adach i ze specjalnych okazji.

Zwiêkszon± warto¶æ kolekcjonersk± maj± karty z metalicznym po³yskiem, tzw. foil oraz specjalne, promocyjne wersje kart, bêd±ce bonusem za udzia³ w turniejach (tzw. promo) b±d¼ gratyfikacj± za ich sêdziowanie (tzw. folie DCI). Podobnie jak w filatelistyce, warto¶æ kolekcjonersk± karty zwiêksza jej b³êdne wydrukowanie (tzw. misprint) lub przyciêcie.

Polskim dystrybutorem Magic: the Gathering jest firma ISA.

Oficjalna strona M:tG
Card base M:tG

Offline

#4 2011-05-09 13:40:12

 alberiw

Zaczyna cwaniakowaæ

1012482
SkÄ…d: Cze-wa
Zarejestrowany: 2010-11-18
Posty: 77
Punktów :   
Armia w WFB: O&G

Re: Magic: The Gathering

W±tek MTG Czest na MTG News: http://forum.mtgnews.pl/forum/viewtopic … &sk=t&sd=a
Spotkania w Czwartki od 17:00 w Zig Zag nad (Pan'em Wu)

Offline

#5 2011-05-26 08:52:14

 loboba

Lubi przyspamiæ czasem

6205559
Skąd: Czêstochowa
Zarejestrowany: 2010-11-09
Posty: 441
Punktów :   
Armia w WFB: Wysokie ELfy.

Re: Magic: The Gathering

Muzzler napisał:

Dzi¶ o 17:30 gramy w ZZ T2. Wej¶cie: 10 z³. Nagrodami bêda boosty z New Phyrexi. Zapraszam !!!

Offline

#6 2011-07-08 17:28:46

 loboba

Lubi przyspamiæ czasem

6205559
Skąd: Czêstochowa
Zarejestrowany: 2010-11-09
Posty: 441
Punktów :   
Armia w WFB: Wysokie ELfy.

Re: Magic: The Gathering

Zmiana miejscówki spotkañ z Zig Zag na RED PUB ul. Okrzei 15

Offline

#7 2011-07-15 11:18:58

 loboba

Lubi przyspamiæ czasem

6205559
Skąd: Czêstochowa
Zarejestrowany: 2010-11-09
Posty: 441
Punktów :   
Armia w WFB: Wysokie ELfy.

Re: Magic: The Gathering

14 lipca, godzina 17 - 21, miejsce Red Pub : CZÊSTOCHOWA ul. Okrzei 15
10ciu graczy w turnieju T2.

Eomer napisał:

1. JedenDwa  :u:  :r:  Combo / redraft - Batterskull
2. Eomer  :r:  :g: Valakut / redraft - Surgical Extraction
3. Tomek  :g:  Elves / redraft - Golem Splicer Foil

Zapraszamy co czwartek do nas
Foto fina³u :
http://img823.imageshack.us/img823/1450/zdjcie0041s.jpg

Offline

#8 2011-09-03 22:11:21

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-12
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Re: Magic: The Gathering

W pa¼dzierniku do MtG pojawi siê nowy dodatek "Innistrad", oficjalnie zast±pi on "Zendikar".

Offline

#9 2011-09-04 04:48:52

 Alcarion

Ma za du¿o na g³owie

SkÄ…d: Warszawa
Zarejestrowany: 2009-06-08
Posty: 679
Punktów :   
Armia w LOTR: Corsairs of Umbar (700)
Armia Warmachine & Hordes: Cygnar
WWW

Re: Magic: The Gathering

Nie znam siê, a¿ tak bardzo na MTG, ale podoba mi siê ten dodatek, jego za³o¿enia i grafiki na kartach. Jak ogólnie gram w Inwazjê, tak chyba kupiê sobie kilka boosterków dla samych kart


http://www.trueachievements.com/gamercards/RedMage89.jpg
"W co zawsze wierzy³em? ¯e tak w ogóle, generalnie, je¶li cz³owiek ¿y³ jak nale¿y, nie wed³ug tego, co mówi± jacy¶ kap³ani, ale wed³ug tego, co wewn±trz wydaje siê przyzwoite i uczciwe, to w koñcu to wszystko mniej wiêcej dobrze siê skoñczy."

Offline

#10 2011-09-28 20:21:05

 alberiw

Zaczyna cwaniakowaæ

1012482
SkÄ…d: Cze-wa
Zarejestrowany: 2010-11-18
Posty: 77
Punktów :   
Armia w WFB: O&G

Re: Magic: The Gathering

Lobo ale to foto to kurde kozak dales xD
Ja tam gdzies ziewam za Milkiem i ogolny ChäoS;HEAd
Jak ktos ma ochote pograc w MTG czy takie tam to zapraszamy w czwartki o 17:00 do RedPub'u w imieniu GZSM Czest Team
Osoby zainteresowane moga pisac do mnie lub Eomera: gg 13371491

Ostatnio edytowany przez alberiw (2011-09-28 20:43:41)

Offline

#11 2011-10-08 21:01:18

Eomer

Powergamer

SkÄ…d: GZSM
Zarejestrowany: 2010-06-25
Posty: 159
Punktów :   
Armia w W40: Dark Eldars

Re: Magic: The Gathering

W Czwartki od 17 do 21 mamy spotkania w red pubie na ulicy okrzei gdzie na miejscu mo¿na kupiæ boostery SOM/MBS/NPH/M12 w cenie 10 z³ i INN 11 z³. W ka¿dy czwartek odbywaj± siê turnieje od godziny 17 30 wpisowe - 11 z³ za które idzie 1 booster od osoby do puli.

Dla graczy nowych lub takich którzy chc± nauczyæ siê graæ lub podszkoliæ jest mo¿liwo¶æ po¿yczenia decku na poziomie, oraz jakie¶ gratisowe karty na start.


"Trzeba wiedzieæ kiedy ze sceny zej¶æ niepokonanym"

Offline

#12 2012-01-29 21:30:36

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-12
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Re: Magic: The Gathering

W MtG pojawi³ siê nastêpny dodatek z bloku "Innistradu". Dodatek oficjalnie nazywa siê "Dark Ascension", i obejrzeæ go mo¿na tutaj.

Offline

#13 2012-03-11 23:55:49

 Lukullus

Du¿o tu klawiatur zniszczy³

39238019
Call me!
SkÄ…d: Radomsko
Zarejestrowany: 2009-06-08
Posty: 947
Punktów :   
Armia w W40: Sisters of Battle

Re: Magic: The Gathering


http://i833.photobucket.com/albums/zz260/Lord_Vampyre/Userbars/heretic.jpg
http://farm8.staticflickr.com/7270/6939236350_8126fd4790.jpg



I'm awesome. High five!

Offline

#14 2012-05-13 16:14:38

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-12
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Re: Magic: The Gathering

W maju pojawi³ siê kolejny dodatek z wieloma ciekawymi i u¿ytecznymi kartami. Dodatek oficjalnie nazywa siê "Avacyn Restored", i obejrzeæ go mo¿na tutaj + karty.

Offline

#15 2012-07-11 16:02:52

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-12
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Re: Magic: The Gathering

W MtG pojawi³a siê kolejna nowo¶æ. Jest to oficjalnie nowy "Magic 2013 core set". Obejrzeæ go mo¿na tutaj + karty

Offline

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrze¿one dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.047 seconds, 12 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.dumhog.pun.pl www.nowon.pun.pl www.bakuganbattlebraweler.pun.pl www.dd-bleach.pun.pl www.tbob.pun.pl