Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

#16 2012-01-21 14:15:10

 loboba

Lubi przyspamić czasem

6205559
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-11-09
Posty: 441
Punktów :   
Armia w WFB: Wysokie ELfy.

Re: nowy format euro

Ale WL nie bije za 40 ataków tylko za 30 więc mniej a czy za 6 czy 5 siły to później i tak nie ma za dużo znaczenia. No chyba że chodzi o WoCH
Księciu można dać koronę, zbroje i będzie gitara poza tym zamiast księcia można wstawiać drugiego szlachcica   Czyli dwóch szlachciców i jeden arcy mag.

Offline

#17 2012-01-21 21:46:34

Brujah1685r

Szef Portalu

Zarejestrowany: 2011-10-26
Posty: 976
Punktów :   
Armia w WFB: Dwarfs, Bretonia
Armia w W40: Space Wolves

Re: nowy format euro

dziwne te ograniczenia, zaczynam powoli uważać ze zmiana sposobu wystawiania armii w 8 edycji okazałą się delikatnym niewypałem?? coraz więcej cieć coraz więcej ograniczeń... dziwne dziwności.

Offline

#18 2012-01-22 11:02:53

 MARDUK

Powergamer

13386403
Skąd: Rudnik Wielki/Poraj
Zarejestrowany: 2010-03-10
Posty: 152
Punktów :   
Armia w WFB: WoCh - horda na ok 5k

Re: nowy format euro

Ja się pytam gdzie tu jest ten balans? Ja go nie widzę, widzę za to jakąś pokraczną mutację 7 edycji a nie 8smą. Jednych bustują ponad miarę innych warzywią jak szmaty. Nie powiem, że akurat orkom, leśniakom czy bestiom przyda się trochę dodatkowych punktów, ale zniesienie limitu liczbowego dla skavenów bo tak, jest żenujące, to ja wracam do 80 marud Mniejsza o to jaki genialny plan mają te "persony" w kompletnym zwarzwieniu demonów? 20 ludu w klocu to przecież śmiech, ta armia nie ma nawet porządnego piechotnego cora. Plagusy bez sensu, demonety za słabe a Bloodki dawały radę tylko z 3 heraldami w oddziale. Już zwarzywiono moc flaymerów, teraz czas wykastrować Friendy slanesha, dać lataczy do max 3 z czego 2/3 to będą bohy i 20 ludków w odziale. Orki to zasysają dziurką od nosa. Oryginalne bookowe zasady to jednak to. Konkluzja co to tego Euro jest jedna:

http://img20.imageshack.us/img20/4421/japierdolesz.jpg

Ostatnio edytowany przez MARDUK (2012-01-22 11:04:45)


KHORN Kocha Krew, czaszki i piechotę!

Offline

#19 2012-01-22 13:44:17

bombaj

Mistrz RyKowiska

Zarejestrowany: 2010-02-04
Posty: 951
Punktów :   
Armia w WFB: skaven, beastmen, DoCh
Armia w W40: eldar, SM
Armia w LOTR: shit
Armia Warmachine & Hordes: nie gram... na razie...

Re: nowy format euro

MARDUK napisał:

Ja się pytam gdzie tu jest ten balans? ...

Nie ma się co zapowietrzać

MARDUK napisał:

Mniejsza o to jaki genialny plan mają te "persony" w kompletnym zwarzwieniu demonów? 20 ludu w klocu to przecież śmiech, ta armia nie ma nawet porządnego piechotnego cora. Plagusy bez sensu, demonety za słabe a Bloodki dawały radę tylko z 3 heraldami w oddziale.

Dżizas, chłopie!
Zapraszam do odwiedzenia strony ogólnopolskiej ligi battle'a i rzut oka na zakładkę: ranking. A tam, uwaga uwaga, na PIERWSZYM miejscu:

1    Marcin    Kalafior    Szlasa-Rokicki    Nemezis    Warszawa    1728    15    ->

który gra....  werbel..... napięcie rośnie..... demonami!.... (oklaski)  I co ciekawe, ostatnie na co narzekają gracze demonami to właśnie cory, bo przykro mi się z Tobą całkowicie nie zgodzić, ale akurat cory mają rewelacyjne. Tylko trzeba ruszyć dyńką, a nie narzekać.
Bloodletterzy - piechota core z 5 bazowej siły, WS 5, Ward Save5+ i Killing Blow!!!, 5 ruchu, z możliwością dołożenia hate'a i +d6 MOVa do pierwszej szarży, która nie panikuje, nie breakuje. A wszystko za 12 pkt za chłopka. naprawdę znasz jakąś lepszą piechotę corową do walki?
Plagusy: niby nic, ale. za 25 punktów dostajesz przerzut zranień, a podpakowani jakimś sensownym lorem combatowym (Lightem albo Lifem) robią się niezłym corem walczącym, lub blokującym,
Horrory: darmowy mag, faktycznie beznadzieja...
Demonetki. patrzysz na staty mówisz liche. A teraz przestajesz patrzeć na staty, tylko faktyczną efektywność w grze. Dostają heralda z syrenką (wymuszaniem szarży) i w okolicy maga shadow. Hokus pokus - miasma na przeciwnika, a na demonetki brzytwa (albo miasma i obniżenie T na przeciwnika) i TADAM! atakują pierwsze, trafiają na 3+ z przerzutem (każda ma 2 ataki) i ranią na 2+. Kiepskie jak WhiteLioni, tylko tańsze i core.


Co do zniesienia limitów dla skavenów, niezłe, ale jaj nie urywa.  W tej chwili wystawiam 40 niewolników, po zniesieniu limitu będę wystawiał 50, więcej mija się trochę z celem. Więc bez przesady.


MARDUK napisał:

Oryginalne bookowe zasady to jednak to. Konkluzja co to tego Euro jest jedna

tak, konkluzja jest jedna:
Skaveny: 5 oddziałów po 100 slavów, dwie abomy i 10 elektryków po 15 punktów. Przez całą grę nie zaszarżujesz ani jednego oddziału, zabawa i fun na maksa.
Dark Elfy: Rozpiska, która wypłaca 400 strzałów na kolejkę (tak, da się, grałem z taką) - świetna zabawa. Aż się rzygać chce.
High Elfy.
a) Dwa klocki po 50+ White Lionów, do tego dwóch arcymagów i banner of sorcery.
b) 500 niezłamywalnych łuczników z 5 magami w domku na środku stołu.
Ależ cudowna równowaga gry, marzę o takich bitwach.
Dwarfy. Bezmyślna rozpiska na samych maszynach działająca na zasadzie dojdzie / niedojdzie. Równie dobrze można przed grą rzucić monetą i oszczędzić sobie 3 godziny niepotrzebnego rzucania kostkami.
Lizardmeny. Nieśmiertelny slann w niezłamywalnym klocku. Może skinków (więc nie będzie ANI JEDNEJ udanej szarży przez całą grę) a do tego wiaderko salamander. Miodzio! Gramy! Nie mogę się doczekać!
Półgodzinne kłótnie o to czy model widzi drugi model zza krzaka, czy nie widzi + polowanie na modele z 5 edycji, w której np. hydra jest niższa od clanrata - a są to legalne modele (True LoS) - fajnie w domu przy piwku - ale pomyśl o turnieju.
itd itp.

Gołe zasady z Rulebooka nie są złe. Są zabawne, zwłaszcza jak masz wyluzowanych kumpli do grania. Ale nie nadają się na turnieje, w ogóle i ani trochę. Po drugie połączenie armybooków sprzed 8ed. z rulebookiem do 8 ed stworzyło potworki w stylu pendantowca DE. Czyli gwóźdź w tyłku i wykorzystywanie przypadkowego przewału.

Zasady EURO to zasady stworzone z myślą o mistrzostwach Europy, a nie na domówki czy klubówki. Co nie zmienia faktu, że scena klubowa w Europie będzie grała na EURO.

Te zasady nie są doskonałe, nie mogą być po próbują pożenić ogień z wodą - maksymalny balance i oczekiwania graczy, którzy chcą mieć jak najmocniejsze armie. 

A jeżeli masz jakieś solidne argumenty przeciwko konkretnemu zapisowi - nikt Ci nie brono tego zgłosić i przedyskutować na forum ETC. To nie żadna tajna spiskowa organizacja, która chce Cię pozbawić przyjemności z grania, tylko demokratycznie wybrani przedstawiciele 7 europejskich fanclubów, którzy pracują nad EURO. jawnie

Offline

#20 2012-01-22 15:43:11

 MARDUK

Powergamer

13386403
Skąd: Rudnik Wielki/Poraj
Zarejestrowany: 2010-03-10
Posty: 152
Punktów :   
Armia w WFB: WoCh - horda na ok 5k

Re: nowy format euro

bombaj napisał:

Tylko trzeba ruszyć dyńką, a nie narzekać.

Nie wymagaj ode mnie cudów skavenie. Ja chcę tylko zabijać

bombaj napisał:

A jeżeli masz jakieś solidne argumenty przeciwko konkretnemu zapisowi - nikt Ci nie brono tego zgłosić i przedyskutować na forum ETC. To nie żadna tajna spiskowa organizacja, która chce Cię pozbawić przyjemności z grania, tylko demokratycznie wybrani przedstawiciele 7 europejskich fanclubów, którzy pracują nad EURO. jawnie

Polityka i kolaboracja nie dla mnie, ale dzięki za uświadomienie mnie i kilka dobrych argumentów

Ostatnio edytowany przez MARDUK (2012-01-22 15:44:08)


KHORN Kocha Krew, czaszki i piechotę!

Offline

#21 2012-01-22 19:37:07

bombaj

Mistrz RyKowiska

Zarejestrowany: 2010-02-04
Posty: 951
Punktów :   
Armia w WFB: skaven, beastmen, DoCh
Armia w W40: eldar, SM
Armia w LOTR: shit
Armia Warmachine & Hordes: nie gram... na razie...

Re: nowy format euro

Hi hi, nic nie wymagam, ja z kolei chcę tylko knuć, a  potem zabijąć   Wpadnij Marduku na najbliższe spotkanie we wtorek, właśnie próbuję nakłonić chłopaków na grę bez żadnych ograniczeń (ja też nie jestem fanatycznym wyznawcą EURO

Offline

#22 2012-01-23 04:32:15

 Andrew

Szef Portalu

Skąd: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-17
Posty: 1631
Punktów :   
Armia w WFB: Mroczne Elfy
Armia Warmachine & Hordes: The Protectorate of Menoth

Re: nowy format euro

Na szczęście jeszcze nie ma tych nowych euro.  Jak wejdą wtedy się zobaczy

Na kiedy są zapowiadane zmiany w euro?


"To na pewno Spider-Man "

Offline

#23 2012-01-23 11:16:31

 loboba

Lubi przyspamić czasem

6205559
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-11-09
Posty: 441
Punktów :   
Armia w WFB: Wysokie ELfy.

Re: nowy format euro

Te ograniczenia EURO są po to żeby nie było chorych armii i ciągłe zmiany. Tak jak napisał Bombaj :

Bombaj napisał:

Te zasady nie są doskonałe, nie mogą być po próbują pożenić ogień z wodą - maksymalny balance i oczekiwania graczy, którzy chcą mieć jak najmocniejsze armie.

I na prawdę jak tak przeczytałem opis demonów to ciężka sprawa bo mają tańszą i lepszą jednostkę core od moich specjali a moje specjale to giną przy nich od tak. Nie wiem jaka armia im dorównuje lub stara się wygrać ?

Ostatnio edytowany przez loboba (2012-01-23 11:24:35)

Offline

#24 2012-01-26 10:59:48

 Mroczny Kiciuś

Już trochę tu siedzi

Skąd: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2010-07-01
Posty: 55
Punktów :   
Armia w WFB: Krasnoludy

Re: nowy format euro

Ja osobiście z tych zmian nie rozumiem tylko dlaczego O&G dostały dodatkowe 200 pkt.. Dla mnie armia która wstawia 2x 12 trolli(pierdyljon ataków na sile 5 każdy z oddziałów), Horda lub dwie dzikich orków po 3 ataki każdy, w szarży na sile 5 , plus Arachnarok , plus jakiś Black Orck morderca to nie są argumenty za wzmocnieniem tej armii. Jak ktoś jakieś ma to nich je poda. Tylko nich się wcześniej zastonowi i udowodni mi ,że krasnoludy to taka Yber armia i trzeba je jeszcze bardziej ograniczać a Orki to w porównaniu z nimi cieniasy są i trzeba je wzmacniać . Co do reszty to się nie wypowiadam bo nie ma tam nic co by raziło mnie tak jak  w/w zmiany.
   Żeby nie było ,że się czepiam bo Długobrodymi gram. Jak dla mnie to to ograniczenie krasi choć według mnie wredne i niepotrzebne nie jest czymś  co sprawia ,że wylewam żale i biadole jak ja teraz będę grać. Ja nie mogę zwyczajnie pojąć co sprawiło ,że topowi gracze zdecydowali wzmocnić Orki. Czekam na respons ,który mnie przekona do słuszności tej zmiany.

Ostatnio edytowany przez Mroczny Kiciuś (2012-01-26 11:00:03)


Gdybym to ja ukradł słońce,
nie dałbym go ludziom,
aby mieli ciepło.
Utopiłbym je w oceanie
i zaczął kupować ich dusze,
sprzedając im ogień.

Offline

#25 2012-01-26 11:15:24

 loboba

Lubi przyspamić czasem

6205559
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2010-11-09
Posty: 441
Punktów :   
Armia w WFB: Wysokie ELfy.

Re: nowy format euro

Co do orków to nie wiem. Trolle są przekoksane to fakt a z black orkami nie miałem przyjemności.
Siwego pojechałem i oprócz trolli nic mnie wtedy nie przerażało
Co do krasnoludów. Na X gier przegrałem ten X a z Bru często grałem. Z ponad 10 gier to można śmiało i spokojnie powiedzieć. Praktycznie nie miałem szans dojść. Wszyscy co w naszej paczce grali z krasiami może wygrali raz. Może to dlatego że graliśmy 3/4 w 7 edycje i w 8 dopiero się rozkręcamy. Na turnieju mogę wszystko trafić byle nie krasnoludy lub imperium Nudno też jest grać z własną rasą.

Offline

#26 2012-01-26 13:18:11

 Mroczny Kiciuś

Już trochę tu siedzi

Skąd: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2010-07-01
Posty: 55
Punktów :   
Armia w WFB: Krasnoludy

Re: nowy format euro

Bez  jaj Loboba, nie miałeś problemu żeby wygrać z Siwym. Lubię Siwego bo to spoko koleś. Gram wraz z Siwym 2 lata i nigdy nie widziałem żeby ktoś miał problem żeby z nim wygrać. Pamiętam też jak w 7ed. kiedy orki były najsłabszą armią pewien ktoś (Marjan) spuszczał orkami same masakry , jak ktoś z nim przegrał inaczej niż 20:0 to się cieszył. To nie armia jest słaba tylko( bez urazy Siwy) , gracz . Loboba stawiam 500 zł , na to że gdyby Marjan zdecydował się wystąpić nowymi orkami bez tych 200 dodatkowych pkt. to by nas rozjechał i wygrał cały turniej.

A co do krasi , że dojść nie mogliście to tylko sorry wasza wina. Zresztą utrudnianie krasnoludom gry nie ma w nowym euro nic wspólnego z ostrzałem tylko z ograniczeniem oddziałów jakie możemy wystawiać i to jest chore, bo jak ktoś ma blade pojęcie o batlu to wie ,że te oddziały może i są twarde ale walczą mocno tak se. Bombaj kiedyś tu nawet napisał ,że nie ma takiego oddziału krasnoludów który przyjąłby szarże hordy white lionów i nie wyparował, i niestety to prawda.

Jeśli to była próba przekonanie mnie ,że orkowy bust jest potrzebny to nie udana, Czekam na dalsze próby. Może jakiś orkowy gracz się wypowie i popłacze , że należały im się dodatkowe punkty bo nie grywalni bez nich byli i słabi.

Ostatnio edytowany przez Mroczny Kiciuś (2012-01-26 13:19:53)


Gdybym to ja ukradł słońce,
nie dałbym go ludziom,
aby mieli ciepło.
Utopiłbym je w oceanie
i zaczął kupować ich dusze,
sprzedając im ogień.

Offline

#27 2012-01-31 13:43:14

siwy2150

Gania za różowym słoniem

Skąd: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-12
Posty: 1690
Punktów :   
Armia w WFB: Orki&Gobosy

Re: nowy format euro

To może  ja coś napisze w ramach argumentu dla mrocznego kiciusia (oswoją drogą masz najgorszy nick jaki mogłeś sobie wymyśleć, ale to tylko taka mała dygresja.)
Chciałabym mocno podkreślić że osobiście w całym nowym Euro najbardziej nie podoba mi się to że niektóre armie mają mieć 2400 pkt a inne 2600 pkt. uważam że jest to po prostu niesprawiedliwe. Albo umawiamy się na wspólny format albo każdy ma inny.
To tylko taka dygresja słowem wstępu.

Wiem że jestem bardzo słabym graczem jak, nie najsłabszym z tego grona,. I pewnie rozczulać się nie powinienem bo Marjan tą armią wygrywał same masakry ale ja i tak to napisze


Sprawa jest dosyć prosta. O&G są najsłabszą armią w WFB. 
Niestety nowy podręcznik nie wiele zmienił.
spróbuję to w prosty sposób udowodnić. w armii O&G mamy w
corach (skupie się na oczywistych rzeczach i nie będę się jakoś zbytnio rozdrabniał na poszczególne rodzaje oddziałów.)
*Gobliny 4M 2WS 3BS 3S 3T 2I 6LD (łaał) z bazy masz lekką zbroje i zero zasad specjalnych, a nie możesz wstawić Nasty Skullers (takich asasinów goblińskich) z zasadą ASF i Killing blow (łaał) z podobnymi statystykami co zwykłe gobliny.  Słowem Gobliny - odział nie wystawialny.
dalej
*Night Gobliny 3pkt za model 4M 2WS 3BS 3S 3T 3I 5LD(podkreślam 5 LD) zasady specjalne: za darmo masz tarcze i za darmo możesz ale nie musisz mieć krótkie łuki. Odział można wyposażyć w siatki  45pkt co jest fajną sprawą bo obniżasz przeciwnikowi siłę o 1 w kontakcie (co prawda na 1 zmniejszasz sobie sam ale to się rzadko zdarza) do oddziału mogą być wsadzeni fanatycy (postrach innych armii i mojej też ) 25pkt za model max 3. jak działają fanatycy wiadomo. podsumowując odział night gobliny coś może (fanatycy, siatki) ale musi być duży 40min, z doświadczenia wiem że padają jak muchy a spanikować jest bardzo łatwo.
Dalej mamy lekką jazdę
*Forest goblin spider riders 12pkt za model i
*Goblin Wolf Riders 10pkt za model.  (opisze razem oby dwie jednostki) Góra taka sama bo to gobliny więc statystyki poniżej normy. Dół wcale nie lepszy chociaż ma 3WS (w obu wypadkach) czyli tyle co orc ale inicjatywy nadal mało wilki 3 a pająki 4(łaał) zaletą obu jednostek jest duży ruch wilki 9M a pająki 7M pająki z zasadą chodzą po wszystkim. Spoko jest jakaś lekka jazda  ale za coś takiego o goblińskich statystykach mam za
12 -13 pkt za model, wilki pomimo że bazowo są tańsze to z uzbrojeniem kosztują już tyle samo.
Przejdźmy do najbardziej podstawowej jednostki w armii O&G
*Orc boys huraa 6pkt za model i dostajemy uwaga! 4M 3WS 3BS 3S!! 4T 2I!!! 7LD Jeee ludzie mówią najtańsza piechota z 4T-  ok ale po za tym nie ma nic NIC wracając do orców za 6pkt mamy lekka zbroje i zasadę choppa  i nic poza tym.
idźmy dalej
*Orc arrer boys 7 pkt za model – to samo co wyżej tylko mają zwyczajne łuki - postrzelane z 3BS. 
moje ulubione
*savage orc 8 pkt za model, statystyki te same (w końcu to orc) różnica to: frenzy, możliwość wstawienia Big stabby, i word na 6!!!  to są wszystkie rodzaje oddziałów, poza potworami i black orc'ami (o nich za chwile) jakimi dysponuje armia O&G, cała reszta to są zapychaczki i różne odmiany tego co wymieniłem.

odział o którym wspomniał  Mroczny Kiciuś "Horda lub dwie dzikich orków po 3 ataki każdy, w szarży na sile 5" to savage orc'i faktycznie w hordzie podniesione do Big 'uns (zasada armii: jedna!!! jednostka w armii może być podniesiona do Big "uns) czyli +1WS +1S za 2 pkt za model z dwoma broniami FCG i w ogóle full wypas.  Czyli mam 8+2+1. Orca za 11 pkt za model !!! Faktyczni odział wypłaca chorą ilość ataków 3 z przodu + saport na sile 5 w pierwszej turze walki (zasada choppa) ale: ja wystawiam ich 27 +bohaterowie, walczę niezależnie z kim, on wali pierwszy, ma więcej inicjatywy (90% jednostek w WFB ma więcej inicjatywy niż orc, poza dwarfami - bijemy jednocześnie) ginie połowa oddziału (średnio 10-12 orców) dopiero ja wypłacam swoje ataki, zabije co zabije i wygram albo nie wygram combatke - wygram on zda LD i w drugiej turze walki ja już mam 4S i połowę oddziału.

Idźmy dalej: jednostki specjalne:
*Black orc :Elita armii O&G  12 pkt za model 4M 4WS !3BS 4S 4T 2I!! 8LD szału nie ma. Dostajemy: immune to psychozy, Heavy Amoure, armed to da teef, chppa. Czyli mamy Savage orc big ‘uns droższy o 1 pkt (mowie o statystykach)  ale za to mam sava na 5+z tarczą 4+(łaał). Sava na 4+ jest łatwo przebić, wystarczy mieć dużą siłę albo armoure  piersing. Czyli duża ilość jednostek specjalnych lub cory z brzytwą.
Nie powiem, mogę mieć 7S, ale nadal mam 2I i ginę pierwszy.
*orcs boar boys – orcowa jazda. 16pkt za model. Statystyki: Góra jak orc i dół identyczny tylko 3I i 7M. mamy sava na 4+ i dziki w szarży mają 5S.
Jednostka może mieć 5S góra i dół w szarży (spear+choppa)
*savage orcs boar boys 18 pkt za model statystyki identyczne, możliwość dwóch broni zamiast speara (wtedy nie zdajesz trudnego terenu na 2) frenzy i Word na 6.
*Trolls – postrach wielu. 35 pkt za model 3WS 1BS 5S 4T 3Wo 1I!!! 3At 4LD!!!!
   Do tego mamy  regeneracje, Vomit, cause Fear (jee) i Głupote na 4LD, więc albo niańka albo w zasięgu LD generała. Bo testu na 4 LD nie zdasz na pewno, prędzej ci oczy węża wypadną. Regeneracja – fajna, ale łatwo ją zdjąć (wszyscy wiedzą jak) a wtedy  wielki troll pada jak mucha.
O sqigqch i snotlingach wypowiadać się nie będę bo nie ma sensu.
Rare
*Arachnarok Podobno największa figurka w WFB 290 pkt za model i mamy pająk: 7M 4WS 5S 6T 4I 8At 8Wo Sv 4+(łaał) załoga: 2WS 3BS 3S  2I 1At(ale jest ich 8 wiec 8At) 6Ld
Zasady: chodzi po wszystkim, stuborn, terror, immune to psycholodzy. Poison (pająk)
pająk - jeden atak (wybrany wcześniej zadaje D6 woundów. Możliwość dokupienia za 30 pkt  katapulty zasięg 12-48” siła 1!!!!  D3 Multiple wounds i cokolwiek trafione jest ma zasade ASL na turę.
Arachnarok jest fajny ale z czymś dużym, typu hydra czy abominacja sobie nie poradzi. Na elitarne jednostki w specach też sobie nie poradzi. Dobry jest tylko na małe, słabe oddziały i o najlepiej jeszcze od tyłu.   
*Giant duża plewa 200 pkt(tańszy niż był o 5pkt) 6M 3WS 3BS 6S 5T 3Wo 3I specjalne losowe ataki!!!! 10LD(Jeee) możliwość dokupienia za 20pkt Worda na 6. W 7ed gigant nadawał się na przyjęcie strzelania w pierwszej turze i wyparowania, teraz nawet do tego jest nie wystawiany.
*Doom diver –katapulta ale nie ze znacznikiem tylko D6 5S hitów no armoure safes. Mogę zmienić trafienie o D6”
   
To tyle jeśli chodzi o jednostki. Teraz trochę ogółem. Na szybko sprawdziłem, większość podstawowej, piechoty z podobnego przedziału punktowego (Są wyjątki)  ma lepsze statystyki od orców.

Nowy podręcznik: Nowy podręcznik nie zrobił z armii O&G potężnej armii, nie wprowadził żadnej rewolucji. Po prostu przystosował armie do 8 edycji, co by dało się tym grać. Zmiana niektórych zasad armii (nowa animozja) i oddziałów do tego nowe czary (małe Laa jest chałowe) i przedmioty 8!!
A to co w tym podręczniku zrobiono z orcowym Fluff’em to jest zbrodnia i woła o pomstę do nieba 10 stron historii z czego co więksi bohaterowie tylko wspomniani a druga połowa nie opisana w ogóle.
   
Podsumowując jest to nadal najgorsza armia w WFB i jeżeli ma być dodatkowe 200 pkt dla jakiś armii to niewątpliwie O&G powinny je dostać (chociaż nadal uważam ze jest to nie sprawiedliwe.)

Co do Black orck mordercy to bez przesady sam masz lepszych i tańszych. I jako niezajebywalnych i jako morderca co zabija wszystko.

„Tylko nich się wcześniej zastonowi i udowodni mi ,że krasnoludy to taka Yber armia i trzeba je jeszcze bardziej ograniczać a Orki to w porównaniu z nimi cieniasy są i trzeba je wzmacniać . Co do reszty to się nie wypowiadam bo nie ma tam nic co by raziło mnie tak jak  w/w zmiany.”
Acha a 200 pkt dla WE, beastmenówi ,TK z wyjątkami, cię nie razi chociaż poza WE są lepszymi armiami.
Porównanie  dwarfów do orców – od czego by zacząć: podstawowy koleś warriors za 8 pkt ma lepsze statystyki od orca i kosztuje tyle co mój savage. A ma cięższką zbroje (u mnie dopiero Black orc) O takim czymś jak Longbeards już nie mówię a dalej masz jakiś tam  troll slayers z giant slayers i inne Hammerers, ale jak napisałeś „bo jak ktoś ma blade pojęcie o batlu to wie ,że te oddziały może i są twarde ale walczą mocno tak Se”- spoko. To teraz przeypomne ci taką bitwę, parówke gdzie mój odział wart ponad 800pkt horda savage orc big ‘uns oddział wypłacający pierdylion ataków na sile 5 spotkał się z twoje 600 pkt warriors w stedfast’cie i lordem na tarczy, i co. Nic, stałem 3 tury. Bo zabijałem po 5 figurek.     
    Czemu Ograniczyli Dwarfy w nowym Euro? – Nie wiem. Możę stwierdzili że zbyt chamskim patentem są dwa dobre (lub tylko twarde) oddziały gdzieś na cudzej fladze czy tyłach armii. Zauważ tylko że oprócz dodatkowych 200 pkt O&G też dostało ograniczenie. Też wredne.

Ja na przykład nie rozumiem czemu HE mają mieć zmniejszoną liczbę corów do 17% tylko a nie do 25% jak każdy.

Sorki za błędy (pisałem w Wordzie ale i tak wszystkiego pewnie nie wyłapałem nazwy jednostek są pisane po angielsku (pisałem z armii buildera a nie z podręcznika) część po polsku (z głowy) a część żargonem. Za to też sorki wielki


A kto jest bardziej zaawansowany technologicznie skaweny czy krasnoludy....?

Offline

#28 2012-01-31 21:09:54

 Paszczak

Szpaner

Skąd: Puszczykowo k. Poznania
Zarejestrowany: 2010-08-17
Posty: 119
Punktów :   
Armia w WFB: VC

Re: nowy format euro

Wracając do poruszonego przez ciebie tematu inicjatywy to wampiry w najmniejszym stopniu nie przerażają inicjatywą. Można powiedzieć - prawie nigdy nie uderzają pierwsze.
* Zombie z teraz nieco wyższymi statystykami i tak mają 1 inicjatywy.
* Ghoule całe 3 inicjatywy.
* Dire wolves też ogromne 3.
* Szkielety nawet mniej bo 2
* Corspe cart ma nieco podniesioną inicjatywe (!) z 1 na 2..
* Black knigty 3 , a Hexwraitsy 2
* Grave guardy 3.
Jedynym ratunkiem jest inicjatywa wampirów.
Także problem dotyczący inicjatywy nie dotyczy wyłącznie O&G. Niestety pozostaje niezmiennym faktem że armia zielonoskórych ma nieco za niskie statystyki. 200pkt im się stanowczo należy. Kiedyś uważałem ją za najbardziej klimatyczną a przynajmniej jedną z najbardziej klimatycznych. Teraz trudno mi w to uwierzyć ale podręcznik jest bestialsko skrócony. Nurtuje mnie jeszcze sprawa WE. Ta armia wyraźnie podupada. A podręcznik jest z przed wieków. Nie wiem czy tylko mi się tak wydaje ale jednostki ma nieco za drogie punktowo.
Gdybym właśnie napisał same bzdury proszę o wybaczenie. Nie jestem specialnym znawcą i wyrażam jedynie moją opinie.

Offline

#29 2012-01-31 22:08:35

 Master

Spowiednik szatana

Skąd: Cząstochowa
Zarejestrowany: 2010-01-22
Posty: 1067
Punktów :   
Armia w WFB: Elfy Wysokiego Rodu > 4000

Re: nowy format euro

Ale to wampiry są niezłomne, i nawet jak mu zabijesz te 15 ghuli to gość się najwyżej uśmiechnie i puknie w czoło. W całej armii O&G nie ma nic (nic!!!) niezłomnego.


How to play Warhammer better?
-Rule number one - sex. Do you guys have some?
-E.. yea, you know... sometimes...
-Wrong answer! Sex equals lost battles. Lose sex. No sex - more victories.
-So how much sex you you have, sire?
-None! Warhammer is my pussy.

Offline

#30 2012-01-31 22:49:16

 Paszczak

Szpaner

Skąd: Puszczykowo k. Poznania
Zarejestrowany: 2010-08-17
Posty: 119
Punktów :   
Armia w WFB: VC

Re: nowy format euro

Wiem. Od prawie trzech lat gram wampirami i na nic nie narzekam. Zaznaczam tylko ,że nie jedynie O&G ma niską inicjatywe. Traciłem po kilkanaście ghuli i jeszce więcej szkieletów i rzeczywiście tylko się uśmiechałem. Inwokacja Neheka czyniła istne cudy.
O&G co tu powiedzieć..
Opada na dno tabeli armii Warhammera. Z tego co mi wiadomo nowy podręcznik nie przyniósł jakiś epokowych innowacji. Zgadzam sie z przedmówcą że nie ma nic niezłomnego i nawet dość mało zasad specialnych.

Offline

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.liveofshinobi.pun.pl www.radzymincentrumpark.pun.pl www.filozofiauo.pun.pl www.pndc.pun.pl www.avilla.pun.pl