Ale WL nie bije za 40 ataków tylko za 30 wiêc mniej a czy za 6 czy 5 si³y to pó¼niej i tak nie ma za du¿o znaczenia. No chyba ¿e chodzi o WoCH
Ksiêciu mo¿na daæ koronê, zbroje i bêdzie gitara poza tym zamiast ksiêcia mo¿na wstawiaæ drugiego szlachcica Czyli dwóch szlachciców i jeden arcy mag.
Offline
Szef Portalu
dziwne te ograniczenia, zaczynam powoli uwa¿aæ ze zmiana sposobu wystawiania armii w 8 edycji okaza³± siê delikatnym niewypa³em?? coraz wiêcej cieæ coraz wiêcej ograniczeñ... dziwne dziwno¶ci.
Offline
Ja siê pytam gdzie tu jest ten balans? Ja go nie widzê, widzê za to jak±¶ pokraczn± mutacjê 7 edycji a nie 8sm±. Jednych bustuj± ponad miarê innych warzywi± jak szmaty. Nie powiem, ¿e akurat orkom, le¶niakom czy bestiom przyda siê trochê dodatkowych punktów, ale zniesienie limitu liczbowego dla skavenów bo tak, jest ¿enuj±ce, to ja wracam do 80 marud Mniejsza o to jaki genialny plan maj± te "persony" w kompletnym zwarzwieniu demonów? 20 ludu w klocu to przecie¿ ¶miech, ta armia nie ma nawet porz±dnego piechotnego cora. Plagusy bez sensu, demonety za s³abe a Bloodki dawa³y radê tylko z 3 heraldami w oddziale. Ju¿ zwarzywiono moc flaymerów, teraz czas wykastrowaæ Friendy slanesha, daæ lataczy do max 3 z czego 2/3 to bêd± bohy i 20 ludków w odziale. Orki to zasysaj± dziurk± od nosa. Oryginalne bookowe zasady to jednak to. Konkluzja co to tego Euro jest jedna:
Ostatnio edytowany przez MARDUK (2012-01-22 10:04:45)
Offline
MARDUK napisał:
Ja siê pytam gdzie tu jest ten balans? ...
Nie ma siê co zapowietrzaæ
MARDUK napisał:
Mniejsza o to jaki genialny plan maj± te "persony" w kompletnym zwarzwieniu demonów? 20 ludu w klocu to przecie¿ ¶miech, ta armia nie ma nawet porz±dnego piechotnego cora. Plagusy bez sensu, demonety za s³abe a Bloodki dawa³y radê tylko z 3 heraldami w oddziale.
D¿izas, ch³opie!
Zapraszam do odwiedzenia strony ogólnopolskiej ligi battle'a i rzut oka na zak³adkê: ranking. A tam, uwaga uwaga, na PIERWSZYM miejscu:
1 Marcin Kalafior Szlasa-Rokicki Nemezis Warszawa 1728 15 ->
który gra.... werbel..... napiêcie ro¶nie..... demonami!.... (oklaski) I co ciekawe, ostatnie na co narzekaj± gracze demonami to w³a¶nie cory, bo przykro mi siê z Tob± ca³kowicie nie zgodziæ, ale akurat cory maj± rewelacyjne. Tylko trzeba ruszyæ dyñk±, a nie narzekaæ.
Bloodletterzy - piechota core z 5 bazowej si³y, WS 5, Ward Save5+ i Killing Blow!!!, 5 ruchu, z mo¿liwo¶ci± do³o¿enia hate'a i +d6 MOVa do pierwszej szar¿y, która nie panikuje, nie breakuje. A wszystko za 12 pkt za ch³opka. naprawdê znasz jak±¶ lepsz± piechotê corow± do walki?
Plagusy: niby nic, ale. za 25 punktów dostajesz przerzut zranieñ, a podpakowani jakim¶ sensownym lorem combatowym (Lightem albo Lifem) robi± siê niez³ym corem walcz±cym, lub blokuj±cym,
Horrory: darmowy mag, faktycznie beznadzieja...
Demonetki. patrzysz na staty mówisz liche. A teraz przestajesz patrzeæ na staty, tylko faktyczn± efektywno¶æ w grze. Dostaj± heralda z syrenk± (wymuszaniem szar¿y) i w okolicy maga shadow. Hokus pokus - miasma na przeciwnika, a na demonetki brzytwa (albo miasma i obni¿enie T na przeciwnika) i TADAM! atakuj± pierwsze, trafiaj± na 3+ z przerzutem (ka¿da ma 2 ataki) i rani± na 2+. Kiepskie jak WhiteLioni, tylko tañsze i core.
Co do zniesienia limitów dla skavenów, niez³e, ale jaj nie urywa. W tej chwili wystawiam 40 niewolników, po zniesieniu limitu bêdê wystawia³ 50, wiêcej mija siê trochê z celem. Wiêc bez przesady.
MARDUK napisał:
Oryginalne bookowe zasady to jednak to. Konkluzja co to tego Euro jest jedna
tak, konkluzja jest jedna:
Skaveny: 5 oddzia³ów po 100 slavów, dwie abomy i 10 elektryków po 15 punktów. Przez ca³± grê nie zaszar¿ujesz ani jednego oddzia³u, zabawa i fun na maksa.
Dark Elfy: Rozpiska, która wyp³aca 400 strza³ów na kolejkê (tak, da siê, gra³em z tak±) - ¶wietna zabawa. A¿ siê rzygaæ chce.
High Elfy.
a) Dwa klocki po 50+ White Lionów, do tego dwóch arcymagów i banner of sorcery.
b) 500 niez³amywalnych ³uczników z 5 magami w domku na ¶rodku sto³u.
Ale¿ cudowna równowaga gry, marzê o takich bitwach.
Dwarfy. Bezmy¶lna rozpiska na samych maszynach dzia³aj±ca na zasadzie dojdzie / niedojdzie. Równie dobrze mo¿na przed gr± rzuciæ monet± i oszczêdziæ sobie 3 godziny niepotrzebnego rzucania kostkami.
Lizardmeny. Nie¶miertelny slann w niez³amywalnym klocku. Mo¿e skinków (wiêc nie bêdzie ANI JEDNEJ udanej szar¿y przez ca³± grê) a do tego wiaderko salamander. Miodzio! Gramy! Nie mogê siê doczekaæ!
Pó³godzinne k³ótnie o to czy model widzi drugi model zza krzaka, czy nie widzi + polowanie na modele z 5 edycji, w której np. hydra jest ni¿sza od clanrata - a s± to legalne modele (True LoS) - fajnie w domu przy piwku - ale pomy¶l o turnieju.
itd itp.
Go³e zasady z Rulebooka nie s± z³e. S± zabawne, zw³aszcza jak masz wyluzowanych kumpli do grania. Ale nie nadaj± siê na turnieje, w ogóle i ani trochê. Po drugie po³±czenie armybooków sprzed 8ed. z rulebookiem do 8 ed stworzy³o potworki w stylu pendantowca DE. Czyli gwó¼d¼ w ty³ku i wykorzystywanie przypadkowego przewa³u.
Zasady EURO to zasady stworzone z my¶l± o mistrzostwach Europy, a nie na domówki czy klubówki. Co nie zmienia faktu, ¿e scena klubowa w Europie bêdzie gra³a na EURO.
Te zasady nie s± doskona³e, nie mog± byæ po próbuj± po¿eniæ ogieñ z wod± - maksymalny balance i oczekiwania graczy, którzy chc± mieæ jak najmocniejsze armie.
A je¿eli masz jakie¶ solidne argumenty przeciwko konkretnemu zapisowi - nikt Ci nie brono tego zg³osiæ i przedyskutowaæ na forum ETC. To nie ¿adna tajna spiskowa organizacja, która chce Ciê pozbawiæ przyjemno¶ci z grania, tylko demokratycznie wybrani przedstawiciele 7 europejskich fanclubów, którzy pracuj± nad EURO. jawnie
Offline
bombaj napisał:
Tylko trzeba ruszyæ dyñk±, a nie narzekaæ.
Nie wymagaj ode mnie cudów skavenie. Ja chcê tylko zabijaæ
bombaj napisał:
A je¿eli masz jakie¶ solidne argumenty przeciwko konkretnemu zapisowi - nikt Ci nie brono tego zg³osiæ i przedyskutowaæ na forum ETC. To nie ¿adna tajna spiskowa organizacja, która chce Ciê pozbawiæ przyjemno¶ci z grania, tylko demokratycznie wybrani przedstawiciele 7 europejskich fanclubów, którzy pracuj± nad EURO. jawnie
Polityka i kolaboracja nie dla mnie, ale dziêki za u¶wiadomienie mnie i kilka dobrych argumentów
Ostatnio edytowany przez MARDUK (2012-01-22 14:44:08)
Offline
Hi hi, nic nie wymagam, ja z kolei chcê tylko knuæ, a potem zabij±æ Wpadnij Marduku na najbli¿sze spotkanie we wtorek, w³a¶nie próbujê nak³oniæ ch³opaków na grê bez ¿adnych ograniczeñ (ja te¿ nie jestem fanatycznym wyznawc± EURO
Offline
Na szczê¶cie jeszcze nie ma tych nowych euro. Jak wejd± wtedy siê zobaczy
Na kiedy s± zapowiadane zmiany w euro?
Offline
Te ograniczenia EURO s± po to ¿eby nie by³o chorych armii i ci±g³e zmiany. Tak jak napisa³ Bombaj :
Bombaj napisał:
Te zasady nie s± doskona³e, nie mog± byæ po próbuj± po¿eniæ ogieñ z wod± - maksymalny balance i oczekiwania graczy, którzy chc± mieæ jak najmocniejsze armie.
I na prawdê jak tak przeczyta³em opis demonów to ciê¿ka sprawa bo maj± tañsz± i lepsz± jednostkê core od moich specjali a moje specjale to gin± przy nich od tak. Nie wiem jaka armia im dorównuje lub stara siê wygraæ ?
Ostatnio edytowany przez loboba (2012-01-23 10:24:35)
Offline
Ju¿ trochê tu siedzi
Ja osobi¶cie z tych zmian nie rozumiem tylko dlaczego O&G dosta³y dodatkowe 200 pkt.. Dla mnie armia która wstawia 2x 12 trolli(pierdyljon ataków na sile 5 ka¿dy z oddzia³ów), Horda lub dwie dzikich orków po 3 ataki ka¿dy, w szar¿y na sile 5 , plus Arachnarok , plus jaki¶ Black Orck morderca to nie s± argumenty za wzmocnieniem tej armii. Jak kto¶ jakie¶ ma to nich je poda. Tylko nich siê wcze¶niej zastonowi i udowodni mi ,¿e krasnoludy to taka Yber armia i trzeba je jeszcze bardziej ograniczaæ a Orki to w porównaniu z nimi cieniasy s± i trzeba je wzmacniaæ . Co do reszty to siê nie wypowiadam bo nie ma tam nic co by razi³o mnie tak jak w/w zmiany.
¯eby nie by³o ,¿e siê czepiam bo D³ugobrodymi gram. Jak dla mnie to to ograniczenie krasi choæ wed³ug mnie wredne i niepotrzebne nie jest czym¶ co sprawia ,¿e wylewam ¿ale i biadole jak ja teraz bêdê graæ. Ja nie mogê zwyczajnie poj±æ co sprawi³o ,¿e topowi gracze zdecydowali wzmocniæ Orki. Czekam na respons ,który mnie przekona do s³uszno¶ci tej zmiany.
Ostatnio edytowany przez Mroczny Kiciu¶ (2012-01-26 10:00:03)
Offline
Co do orków to nie wiem. Trolle s± przekoksane to fakt a z black orkami nie mia³em przyjemno¶ci.
Siwego pojecha³em i oprócz trolli nic mnie wtedy nie przera¿a³o
Co do krasnoludów. Na X gier przegra³em ten X a z Bru czêsto gra³em. Z ponad 10 gier to mo¿na ¶mia³o i spokojnie powiedzieæ. Praktycznie nie mia³em szans doj¶æ. Wszyscy co w naszej paczce grali z krasiami mo¿e wygrali raz. Mo¿e to dlatego ¿e grali¶my 3/4 w 7 edycje i w 8 dopiero siê rozkrêcamy. Na turnieju mogê wszystko trafiæ byle nie krasnoludy lub imperium Nudno te¿ jest graæ z w³asn± ras±.
Offline
Ju¿ trochê tu siedzi
Bez jaj Loboba, nie mia³e¶ problemu ¿eby wygraæ z Siwym. Lubiê Siwego bo to spoko kole¶. Gram wraz z Siwym 2 lata i nigdy nie widzia³em ¿eby kto¶ mia³ problem ¿eby z nim wygraæ. Pamiêtam te¿ jak w 7ed. kiedy orki by³y najs³absz± armi± pewien kto¶ (Marjan) spuszcza³ orkami same masakry , jak kto¶ z nim przegra³ inaczej ni¿ 20:0 to siê cieszy³. To nie armia jest s³aba tylko( bez urazy Siwy) , gracz . Loboba stawiam 500 z³ , na to ¿e gdyby Marjan zdecydowa³ siê wyst±piæ nowymi orkami bez tych 200 dodatkowych pkt. to by nas rozjecha³ i wygra³ ca³y turniej.
A co do krasi , ¿e doj¶æ nie mogli¶cie to tylko sorry wasza wina. Zreszt± utrudnianie krasnoludom gry nie ma w nowym euro nic wspólnego z ostrza³em tylko z ograniczeniem oddzia³ów jakie mo¿emy wystawiaæ i to jest chore, bo jak kto¶ ma blade pojêcie o batlu to wie ,¿e te oddzia³y mo¿e i s± twarde ale walcz± mocno tak se. Bombaj kiedy¶ tu nawet napisa³ ,¿e nie ma takiego oddzia³u krasnoludów który przyj±³by szar¿e hordy white lionów i nie wyparowa³, i niestety to prawda.
Je¶li to by³a próba przekonanie mnie ,¿e orkowy bust jest potrzebny to nie udana, Czekam na dalsze próby. Mo¿e jaki¶ orkowy gracz siê wypowie i pop³acze , ¿e nale¿a³y im siê dodatkowe punkty bo nie grywalni bez nich byli i s³abi.
Ostatnio edytowany przez Mroczny Kiciu¶ (2012-01-26 12:19:53)
Offline
To mo¿e ja co¶ napisze w ramach argumentu dla mrocznego kiciusia (oswoj± drog± masz najgorszy nick jaki mog³e¶ sobie wymy¶leæ, ale to tylko taka ma³a dygresja.)
Chcia³abym mocno podkre¶liæ ¿e osobi¶cie w ca³ym nowym Euro najbardziej nie podoba mi siê to ¿e niektóre armie maj± mieæ 2400 pkt a inne 2600 pkt. uwa¿am ¿e jest to po prostu niesprawiedliwe. Albo umawiamy siê na wspólny format albo ka¿dy ma inny.
To tylko taka dygresja s³owem wstêpu.
Wiem ¿e jestem bardzo s³abym graczem jak, nie najs³abszym z tego grona,. I pewnie rozczulaæ siê nie powinienem bo Marjan t± armi± wygrywa³ same masakry ale ja i tak to napisze
Sprawa jest dosyæ prosta. O&G s± najs³absz± armi± w WFB.
Niestety nowy podrêcznik nie wiele zmieni³.
spróbujê to w prosty sposób udowodniæ. w armii O&G mamy w
corach (skupie siê na oczywistych rzeczach i nie bêdê siê jako¶ zbytnio rozdrabnia³ na poszczególne rodzaje oddzia³ów.)
*Gobliny 4M 2WS 3BS 3S 3T 2I 6LD (³aa³) z bazy masz lekk± zbroje i zero zasad specjalnych, a nie mo¿esz wstawiæ Nasty Skullers (takich asasinów gobliñskich) z zasad± ASF i Killing blow (³aa³) z podobnymi statystykami co zwyk³e gobliny. S³owem Gobliny - odzia³ nie wystawialny.
dalej
*Night Gobliny 3pkt za model 4M 2WS 3BS 3S 3T 3I 5LD(podkre¶lam 5 LD) zasady specjalne: za darmo masz tarcze i za darmo mo¿esz ale nie musisz mieæ krótkie ³uki. Odzia³ mo¿na wyposa¿yæ w siatki 45pkt co jest fajn± spraw± bo obni¿asz przeciwnikowi si³ê o 1 w kontakcie (co prawda na 1 zmniejszasz sobie sam ale to siê rzadko zdarza) do oddzia³u mog± byæ wsadzeni fanatycy (postrach innych armii i mojej te¿ ) 25pkt za model max 3. jak dzia³aj± fanatycy wiadomo. podsumowuj±c odzia³ night gobliny co¶ mo¿e (fanatycy, siatki) ale musi byæ du¿y 40min, z do¶wiadczenia wiem ¿e padaj± jak muchy a spanikowaæ jest bardzo ³atwo.
Dalej mamy lekk± jazdê
*Forest goblin spider riders 12pkt za model i
*Goblin Wolf Riders 10pkt za model. (opisze razem oby dwie jednostki) Góra taka sama bo to gobliny wiêc statystyki poni¿ej normy. Dó³ wcale nie lepszy chocia¿ ma 3WS (w obu wypadkach) czyli tyle co orc ale inicjatywy nadal ma³o wilki 3 a paj±ki 4(³aa³) zalet± obu jednostek jest du¿y ruch wilki 9M a paj±ki 7M paj±ki z zasad± chodz± po wszystkim. Spoko jest jaka¶ lekka jazda ale za co¶ takiego o gobliñskich statystykach mam za
12 -13 pkt za model, wilki pomimo ¿e bazowo s± tañsze to z uzbrojeniem kosztuj± ju¿ tyle samo.
Przejd¼my do najbardziej podstawowej jednostki w armii O&G
*Orc boys huraa 6pkt za model i dostajemy uwaga! 4M 3WS 3BS 3S!! 4T 2I!!! 7LD Jeee ludzie mówi± najtañsza piechota z 4T- ok ale po za tym nie ma nic NIC wracaj±c do orców za 6pkt mamy lekka zbroje i zasadê choppa i nic poza tym.
id¼my dalej
*Orc arrer boys 7 pkt za model – to samo co wy¿ej tylko maj± zwyczajne ³uki - postrzelane z 3BS.
moje ulubione
*savage orc 8 pkt za model, statystyki te same (w koñcu to orc) ró¿nica to: frenzy, mo¿liwo¶æ wstawienia Big stabby, i word na 6!!! to s± wszystkie rodzaje oddzia³ów, poza potworami i black orc'ami (o nich za chwile) jakimi dysponuje armia O&G, ca³a reszta to s± zapychaczki i ró¿ne odmiany tego co wymieni³em.
odzia³ o którym wspomnia³ Mroczny Kiciu¶ "Horda lub dwie dzikich orków po 3 ataki ka¿dy, w szar¿y na sile 5" to savage orc'i faktycznie w hordzie podniesione do Big 'uns (zasada armii: jedna!!! jednostka w armii mo¿e byæ podniesiona do Big "uns) czyli +1WS +1S za 2 pkt za model z dwoma broniami FCG i w ogóle full wypas. Czyli mam 8+2+1. Orca za 11 pkt za model !!! Faktyczni odzia³ wyp³aca chor± ilo¶æ ataków 3 z przodu + saport na sile 5 w pierwszej turze walki (zasada choppa) ale: ja wystawiam ich 27 +bohaterowie, walczê niezale¿nie z kim, on wali pierwszy, ma wiêcej inicjatywy (90% jednostek w WFB ma wiêcej inicjatywy ni¿ orc, poza dwarfami - bijemy jednocze¶nie) ginie po³owa oddzia³u (¶rednio 10-12 orców) dopiero ja wyp³acam swoje ataki, zabije co zabije i wygram albo nie wygram combatke - wygram on zda LD i w drugiej turze walki ja ju¿ mam 4S i po³owê oddzia³u.
Id¼my dalej: jednostki specjalne:
*Black orc :Elita armii O&G 12 pkt za model 4M 4WS !3BS 4S 4T 2I!! 8LD sza³u nie ma. Dostajemy: immune to psychozy, Heavy Amoure, armed to da teef, chppa. Czyli mamy Savage orc big ‘uns dro¿szy o 1 pkt (mowie o statystykach) ale za to mam sava na 5+z tarcz± 4+(³aa³). Sava na 4+ jest ³atwo przebiæ, wystarczy mieæ du¿± si³ê albo armoure piersing. Czyli du¿a ilo¶æ jednostek specjalnych lub cory z brzytw±.
Nie powiem, mogê mieæ 7S, ale nadal mam 2I i ginê pierwszy.
*orcs boar boys – orcowa jazda. 16pkt za model. Statystyki: Góra jak orc i dó³ identyczny tylko 3I i 7M. mamy sava na 4+ i dziki w szar¿y maj± 5S.
Jednostka mo¿e mieæ 5S góra i dó³ w szar¿y (spear+choppa)
*savage orcs boar boys 18 pkt za model statystyki identyczne, mo¿liwo¶æ dwóch broni zamiast speara (wtedy nie zdajesz trudnego terenu na 2) frenzy i Word na 6.
*Trolls – postrach wielu. 35 pkt za model 3WS 1BS 5S 4T 3Wo 1I!!! 3At 4LD!!!!
Do tego mamy regeneracje, Vomit, cause Fear (jee) i G³upote na 4LD, wiêc albo niañka albo w zasiêgu LD genera³a. Bo testu na 4 LD nie zdasz na pewno, prêdzej ci oczy wê¿a wypadn±. Regeneracja – fajna, ale ³atwo j± zdj±æ (wszyscy wiedz± jak) a wtedy wielki troll pada jak mucha.
O sqigqch i snotlingach wypowiadaæ siê nie bêdê bo nie ma sensu.
Rare
*Arachnarok Podobno najwiêksza figurka w WFB 290 pkt za model i mamy paj±k: 7M 4WS 5S 6T 4I 8At 8Wo Sv 4+(³aa³) za³oga: 2WS 3BS 3S 2I 1At(ale jest ich 8 wiec 8At) 6Ld
Zasady: chodzi po wszystkim, stuborn, terror, immune to psycholodzy. Poison (paj±k)
paj±k - jeden atak (wybrany wcze¶niej zadaje D6 woundów. Mo¿liwo¶æ dokupienia za 30 pkt katapulty zasiêg 12-48” si³a 1!!!! D3 Multiple wounds i cokolwiek trafione jest ma zasade ASL na turê.
Arachnarok jest fajny ale z czym¶ du¿ym, typu hydra czy abominacja sobie nie poradzi. Na elitarne jednostki w specach te¿ sobie nie poradzi. Dobry jest tylko na ma³e, s³abe oddzia³y i o najlepiej jeszcze od ty³u.
*Giant du¿a plewa 200 pkt(tañszy ni¿ by³ o 5pkt) 6M 3WS 3BS 6S 5T 3Wo 3I specjalne losowe ataki!!!! 10LD(Jeee) mo¿liwo¶æ dokupienia za 20pkt Worda na 6. W 7ed gigant nadawa³ siê na przyjêcie strzelania w pierwszej turze i wyparowania, teraz nawet do tego jest nie wystawiany.
*Doom diver –katapulta ale nie ze znacznikiem tylko D6 5S hitów no armoure safes. Mogê zmieniæ trafienie o D6”
To tyle je¶li chodzi o jednostki. Teraz trochê ogó³em. Na szybko sprawdzi³em, wiêkszo¶æ podstawowej, piechoty z podobnego przedzia³u punktowego (S± wyj±tki) ma lepsze statystyki od orców.
Nowy podrêcznik: Nowy podrêcznik nie zrobi³ z armii O&G potê¿nej armii, nie wprowadzi³ ¿adnej rewolucji. Po prostu przystosowa³ armie do 8 edycji, co by da³o siê tym graæ. Zmiana niektórych zasad armii (nowa animozja) i oddzia³ów do tego nowe czary (ma³e Laa jest cha³owe) i przedmioty 8!!
A to co w tym podrêczniku zrobiono z orcowym Fluff’em to jest zbrodnia i wo³a o pomstê do nieba 10 stron historii z czego co wiêksi bohaterowie tylko wspomniani a druga po³owa nie opisana w ogóle.
Podsumowuj±c jest to nadal najgorsza armia w WFB i je¿eli ma byæ dodatkowe 200 pkt dla jaki¶ armii to niew±tpliwie O&G powinny je dostaæ (chocia¿ nadal uwa¿am ze jest to nie sprawiedliwe.)
Co do Black orck mordercy to bez przesady sam masz lepszych i tañszych. I jako niezajebywalnych i jako morderca co zabija wszystko.
„Tylko nich siê wcze¶niej zastonowi i udowodni mi ,¿e krasnoludy to taka Yber armia i trzeba je jeszcze bardziej ograniczaæ a Orki to w porównaniu z nimi cieniasy s± i trzeba je wzmacniaæ . Co do reszty to siê nie wypowiadam bo nie ma tam nic co by razi³o mnie tak jak w/w zmiany.”
Acha a 200 pkt dla WE, beastmenówi ,TK z wyj±tkami, ciê nie razi chocia¿ poza WE s± lepszymi armiami.
Porównanie dwarfów do orców – od czego by zacz±æ: podstawowy kole¶ warriors za 8 pkt ma lepsze statystyki od orca i kosztuje tyle co mój savage. A ma ciê¿szk± zbroje (u mnie dopiero Black orc) O takim czym¶ jak Longbeards ju¿ nie mówiê a dalej masz jaki¶ tam troll slayers z giant slayers i inne Hammerers, ale jak napisa³e¶ „bo jak kto¶ ma blade pojêcie o batlu to wie ,¿e te oddzia³y mo¿e i s± twarde ale walcz± mocno tak Se”- spoko. To teraz przeypomne ci tak± bitwê, parówke gdzie mój odzia³ wart ponad 800pkt horda savage orc big ‘uns oddzia³ wyp³acaj±cy pierdylion ataków na sile 5 spotka³ siê z twoje 600 pkt warriors w stedfast’cie i lordem na tarczy, i co. Nic, sta³em 3 tury. Bo zabija³em po 5 figurek.
Czemu Ograniczyli Dwarfy w nowym Euro? – Nie wiem. Mo¿ê stwierdzili ¿e zbyt chamskim patentem s± dwa dobre (lub tylko twarde) oddzia³y gdzie¶ na cudzej fladze czy ty³ach armii. Zauwa¿ tylko ¿e oprócz dodatkowych 200 pkt O&G te¿ dosta³o ograniczenie. Te¿ wredne.
Ja na przyk³ad nie rozumiem czemu HE maj± mieæ zmniejszon± liczbê corów do 17% tylko a nie do 25% jak ka¿dy.
Sorki za b³êdy (pisa³em w Wordzie ale i tak wszystkiego pewnie nie wy³apa³em nazwy jednostek s± pisane po angielsku (pisa³em z armii buildera a nie z podrêcznika) czê¶æ po polsku (z g³owy) a czê¶æ ¿argonem. Za to te¿ sorki wielki
Offline
Wracaj±c do poruszonego przez ciebie tematu inicjatywy to wampiry w najmniejszym stopniu nie przera¿aj± inicjatyw±. Mo¿na powiedzieæ - prawie nigdy nie uderzaj± pierwsze.
* Zombie z teraz nieco wy¿szymi statystykami i tak maj± 1 inicjatywy.
* Ghoule ca³e 3 inicjatywy.
* Dire wolves te¿ ogromne 3.
* Szkielety nawet mniej bo 2
* Corspe cart ma nieco podniesion± inicjatywe (!) z 1 na 2..
* Black knigty 3 , a Hexwraitsy 2
* Grave guardy 3.
Jedynym ratunkiem jest inicjatywa wampirów.
Tak¿e problem dotycz±cy inicjatywy nie dotyczy wy³±cznie O&G. Niestety pozostaje niezmiennym faktem ¿e armia zielonoskórych ma nieco za niskie statystyki. 200pkt im siê stanowczo nale¿y. Kiedy¶ uwa¿a³em j± za najbardziej klimatyczn± a przynajmniej jedn± z najbardziej klimatycznych. Teraz trudno mi w to uwierzyæ ale podrêcznik jest bestialsko skrócony. Nurtuje mnie jeszcze sprawa WE. Ta armia wyra¼nie podupada. A podrêcznik jest z przed wieków. Nie wiem czy tylko mi siê tak wydaje ale jednostki ma nieco za drogie punktowo.
Gdybym w³a¶nie napisa³ same bzdury proszê o wybaczenie. Nie jestem specialnym znawc± i wyra¿am jedynie moj± opinie.
Offline
Ale to wampiry s± niez³omne, i nawet jak mu zabijesz te 15 ghuli to go¶æ siê najwy¿ej u¶miechnie i puknie w czo³o. W ca³ej armii O&G nie ma nic (nic!!!) niez³omnego.
Offline
Wiem. Od prawie trzech lat gram wampirami i na nic nie narzekam. Zaznaczam tylko ,¿e nie jedynie O&G ma nisk± inicjatywe. Traci³em po kilkana¶cie ghuli i jeszce wiêcej szkieletów i rzeczywi¶cie tylko siê u¶miecha³em. Inwokacja Neheka czyni³a istne cudy.
O&G co tu powiedzieæ..
Opada na dno tabeli armii Warhammera. Z tego co mi wiadomo nowy podrêcznik nie przyniós³ jaki¶ epokowych innowacji. Zgadzam sie z przedmówc± ¿e nie ma nic niez³omnego i nawet do¶æ ma³o zasad specialnych.
Offline