scenarzy¶ci z poza planu im podrzucaj± nowe magazynki
a jak was tak strasznie to meczy, zawsze mo¿ecie, ka¿dej figurze, liczyæ indywidualnie ile zosta³o w magazynku
my¶lê ze magazynek do boltera posiada okolo 20 pocisków
2 strza³y na turê
¶rednio 5 tur na bitwê
jeden magazynek starczy na 2 bitwy
patrzmy dalej asalut cannon ... hmm my¶lê ze tak 10 pocisków to jedna seria czyli 200 sztuk naboi w ta¶mie to wystarczaj±ca ilo¶æ
a orki chyba nie maja broni automatycznej
czyli im szybciej naciskasz spust tym szybciej strzelasz wiec tak oko³o 3 max 4 na turê razy 5 tur magazynek 20 jak w mordê strzeli³
wiec chyba nie musz± biegaæ ze skrzyniami amunicji pod pach±
a te transportery tanio do³±czane do oddzia³u to chyba nie sam silnik i paka
Offline
Gatling strzelaj±cy 10 strza³ów w serii? To trochê nierealistyczne. Moim zdaniem np. orcowie powinni strzelaæ ca³ymi magazynkami, bo co to za lootasi, którzy strzelaj± 3 pociskami z epickiego gatlinga albo innego wkmu..
Offline
Grey knighci bardzo silna armia, niektórzy mówi±, ¿e przegiêta. Ma³o modeli na stole - armia nie wychodzi drogo w kasie.
Dark angels bardzo s³abi, stary kodeks, maj± dostaæ nowy w przeci±gu 4 miesiêcy, co prawdopodobnie znacznie ich poprawi. Zalet± s± ³atwo dostêpne i tanie modele z zestawu podstawowego.
Offline
Dodam aby, ¿e armia DA s³ynie z Skrzyd³a ¦mierci (same termosy, landki i dredzie) oraz Kruczego Skrzyd³a (same Motory oraz Land Spidery). No i masz tam do dyspozycji JEDYNY dzia³aj±cy motor antygrawitacyjny z dzia³em plazmowym ;] Co do reszty Banan ma racjê... ale jak gra siê z równie starym dexem to daje radê
Offline
Czy istnieje armia, której taktyka polega na zajêciu przeciwnika walk± z jednej strony i niespodziewanym zes³aniu mu na ty³y kilka elitarnych oddzia³ów w my¶l zasady desant? Czy tak± taktykê preferuj± Space Wolves?
Offline
Orkowie tak mog±, konkretnie blood axes. Horda boyzów z przodu, komandosy z ty³u. Ewentualnie panowie gwardzi¶ci z Elysian Drop co¶tam
Offline
Hehe, zaczynam
Proponuje armiê kosmicznych marine + jako sprzymierzona gwardia imperialna z manticor±. Marinsi jednostki do walki w zwarciu g³ównie i dru¿yna ciê¿kiego wsparcia z dzia³ami laserowymi i plazmowymi, a gwardia dowództwo kompani z dzia³em laserowym i plazmami, jaki¶ super tani troops i mancitora z ty³u.
Offline
Witam zamierzam rozpocz±æ przygodê z Wh40k i poszukujê paru informacji ( w jêzyku polskim ), zaznaczê ¿e jestem kompletnie zielony w tym temacie.
- Wstêpnie zainteresowany jestem jakim¶ od³amem SM ( g³ównie ze wzglêdu na ich wygl±d i Podstawkê Mroczna Zemsta z podrêcznikiem w j. Polskim ). Dodam jeszcze ¿e nie wykluczam innych armii a najwa¿niejszym kryterium jest dostêpno¶æ kodeksu w j.polskim.
1. Gdzie znale¼æ informacje na temat specyfiki poszczególnych armii w j.Polskim ( wiem ¿e na forum s± dzia³y po¶wiêcone ka¿dej armii ale laikowi zawarte tam informacje niestety niewiele mówi± ) i oczywi¶cie poza codex'ami i rulelbook'iem
2. Jak dzia³a konwertowanie SM na poszczególne zakony ( czy mo¿na przerobiæ dowolny zakon na inny i na jakich zasadach bêdzie on dzia³aæ )
2a. Czy jest mo¿liwo¶æ przekonwertowania DA i CSM zawartych w Mrocznej Zem¶cie na inne zakony
3. Jak dzia³aj± sojusze w WH40K i kto z kim mo¿e (z tego co ja rozumiem tworzy siê armiê mieszan± )
4. Czy potrzebujê kodeksy wszystkich Frakcji czy tylko tej któr± gram ?
Proszê o nie odsy³anie mnie do codexów poniewa¿ ka¿dy kosztuje ok80pln x ilo¶æ armii, a wolê wydaæ te pieni±dze na zakup wybranej frakcji
Ps: Z góry dziêki je¶li komu¶ bêdzie chcia³o siê odpowiedzieæ na moje pytania i przepraszam je¶li s± one banalne lub g³upie .
Ostatnio edytowany przez MrDahar (2013-08-15 12:40:18)
Offline
MrDahar napisał:
Witam zamierzam rozpocz±æ przygodê z Wh40k i poszukujê paru informacji ( w jêzyku polskim ), zaznaczê ¿e jestem kompletnie zielony w tym temacie.
- Wstêpnie zainteresowany jestem jakim¶ od³amem SM ( g³ównie ze wzglêdu na ich wygl±d i Podstawkê Mroczna Zemsta z podrêcznikiem w j. Polskim ). Dodam jeszcze ¿e nie wykluczam innych armii a najwa¿niejszym kryterium jest dostêpno¶æ kodeksu w j.polskim.
1. Gdzie znale¼æ informacje na temat specyfiki poszczególnych armii w j.Polskim ( wiem ¿e na forum s± dzia³y po¶wiêcone ka¿dej armii ale laikowi zawarte tam informacje niestety niewiele mówi± ) i oczywi¶cie poza codex'ami i rulelbook'iem
2. Jak dzia³a konwertowanie SM na poszczególne zakony ( czy mo¿na przerobiæ dowolny zakon na inny i na jakich zasadach bêdzie on dzia³aæ )
2a. Czy jest mo¿liwo¶æ przekonwertowania DA i CSM zawartych w Mrocznej Zem¶cie na inne zakony
3. Jak dzia³aj± sojusze w WH40K i kto z kim mo¿e (z tego co ja rozumiem tworzy siê armiê mieszan± )
4. Czy potrzebujê kodeksy wszystkich Frakcji czy tylko tej któr± gram ?
Proszê o nie odsy³anie mnie do codexów poniewa¿ ka¿dy kosztuje ok80pln x ilo¶æ armii, a wolê wydaæ te pieni±dze na zakup wybranej frakcji
Ps: Z góry dziêki je¶li komu¶ bêdzie chcia³o siê odpowiedzieæ na moje pytania i przepraszam je¶li s± one banalne lub g³upie .
1. Troszeczkê nie rozumiem o co Ci chodzi. Specyfikê? Masz tu na my¶li ich klimat, czy to jak dzia³aj± na stole?
2. Za moich czasów [w sensie takim, ¿e w swych zielonych ³apach nowego kodeksu sm-ów nie mia³em], istnia³ taki podzia³ smów:
-Lojali¶ci, czyli wszystkie zakony, bez rozró¿nienia na to, czy imperial fi¶ci, czy ultrasy, no generalnie wszystkie te zakony, które przestrzegaj± kodeksu astartes. Do nich zasady przedstawione by³y w kodeksie pt. "Kosmiczni Marines", który niestety zawsze musi mieæ smerfy na ok³adce -.-'
-Krwawe Anio³y, czyli czerwoni panowie z jump packami, maj± kodeks pt. "Krwawe Anio³y"
-Mroczne Anio³y, podobnie "Mroczne Anio³y"
-?Czarni Templariusze?... mieli swój kodeks
-Kosmiczne Wilki
I ca³y trick polega³ na tym, ¿e kodeksy typu dark angele, bloood angele itp mieli swoje jednostki, swoje zasady i tak naprawdê stanowili oddzielne armie, a zbiorowo nazwani "kosmiczni marines" to by³y pozosta³e zakony, nie posiadaj±ce specjalnych zasad, czy te¿ jednostek charakterystycznych tylko dla danego zakonu [np. ravenwing i deathwing u dark angeli, death company w bloodziach]. Natomiast teraz w nowym dexie "kosmicznych marines" zosta³o wyró¿nionych kilka innych zakonów, jak np. Ultramarines, Raven Guard [bodaj¿e], Imperial Fists itp. Dla g³êbszego opisu odsy³am Ciê do kodeksu
3. Sojusze to ca³kiem fajna sprawa, która dosz³a w 6 edycji w postaci ju¿ takiej unormalizowanej zasadami. W rulebooku masz pod koniec tak± tabelê sojuszów, i na jej wykresie pokazane kto z kim ma dany typ sojuszu. S± "battle brothers", "allies of convenience", "desperate allies" i "come the apocalypse". Te 4 typy wyznaczaj± stopieñ "zaufania" jakim dwie armie darz± siê nawzajem, i to czy bêd± swobodnie ze sob± dzia³aæ, czy przez pó³ bitwy bêd± musia³y czaiæ czy nie dostan± strza³a w plecy od "sojuszników".
Natomiast co do samego wystawiania sojuszników, to wygl±da ono tak. Masz swój force organisation chart [foc], w rulebooku [bodaj¿e str. 109]. Napisano w nim, ¿e musisz wystawiæ w swojej armii przynajmniej 1 HQ i 2 jednostki podstawowe. Gdy ju¿ to zrobisz, swoj± armiê mo¿esz rozszerzyæ dowolnie do max 2HQ, 6 Jednostek Podstawowych, 3 Jedn. Elitarnych, 3 Jedn. Szybk. Reagowania oraz 3. Jedn. Ciê¿kiego Wsparcia. Ponadto, je¿eli masz to 1HQ i 2 Troops [jedn. podstawowe], to mo¿esz wystawiæ jednostki z pionu sojuszniczego. Wybierasz sobie wtedy dostêpnego sojusznika, i z jego kodeksu musisz wystawiæ 1HQ i 1 Troops, po czym zgodnie z t± tabel± mo¿esz opcjonalnie wykupiæ dalej elites, heavy support i fast attack.
4. Tylko tej któr± grasz, ale z samej ciekawo¶ci czy te¿ poznania zasad przeciwnika warto posiadaæ inne. Nie mówiê tu koniecznie o papierowej wersji
Offline
Gruby napisał:
1. Troszeczkê nie rozumiem o co Ci chodzi. Specyfikê? Masz tu na my¶li ich klimat, czy to jak dzia³aj± na stole?
bardziej jak dzia³aj± na stole ( ale ogólnie bez statystyk itd ).
Generalnie chodzi mi o skrócon± charakterystykê danej Frakcji :
-Liczebno¶æ ( czyli jak wiele jednostek potrzeba do stworzenia grywalnej armii )
-Preferowany rodzaj walki na dystans czy w zwarciu
-Czy s± defensywni czy ofensywni
-Podstaw± danej armii s± pojazdy czy piechota
Mo¿e dodam jeszcze moje preferencje odno¶cie frakcji ( bêdzie ³atwiej co¶ doradziæ )
-Liczebno¶æ jednostek ma³a lub ¶rednia
-Walka w pó³dystansie / dystansie
-Raczej Defensywni
-Wola³ bym ¿eby grywalna armia sk³ada³a siê z jednostek piechoty i krocz±cych ( jetpacki s± dopuszczalne ;p ) ni¿ je¿d¿±cych i lataj±cych
-Dobrze by by³o gdyby by³a to jedna z frakcji znajduj±cych siê w Dark Vengeance ( lub jakiego¶ od³amu który mo¿na z nich z³o¿yæ ) < ale to jest opcjonalne>
-Kluczowa jest te¿ dostêpno¶æ Kodexów po Polsku
Wracaj±c do kwestii Zakonów czy podczas tworzenia swojej armii mogê posi³kowaæ siê modelami z innych zakonów czy s± jakie¶ ograniczenia ?
Ps: Szuka³em w necie Kodeksów online lub w dystrybucji elektronicznej ( oczywi¶cie po polsku ) lecz niestety nie uda³o mi siê znale¼æ nic. Macie mo¿e jakie¶ namiary ?
Offline
A siê teraz napisze... No to po kolei:
Blood Angels: Ostro combatowi marynarze, pomijaj±c ju¿ fakt ¿e maj± assault squad w troopsach, to jeszcze takie z lekkawa op jednostki jak death company, death company dreadnought czy tam furioso. No i wiecznie ¿ywy Mephiston... eugh.. Do¶æ du¿o figsów jak na marynarzy
Chaos Deamony: Nie gra³em ni z nimi, ni przeciw, wiêc siê nie wypowiem.
Chaos Space Marines: Do¶æ uniwersalni, bo mo¿na i uberkoksiarskie strzelanie wykrêciæ [oblity] i co¶ bardziej pod krótki dystans i ewentualny combat [np. motorki, termosy]
Dark Angels: Strzelanie ca³kiem niez³e, plasma spam i do przodu. Zawsze mo¿na deathwing i spróbowaæ deep strikowego gwa³tu belialem z ekip± mi³ych panów w terminatorkach.
Dark Eldar: Du¿o kminy, ze wzglêdu na papierowo¶æ jednostek.
Eldar: Mega denerwuj±ce lataj±ce cyrki, z uciekaniem w fazie walki wrêcz [thrust moves], du¿o strzelania, eldarskich czarów... s³owem trolling na maksa. Wszystko jednak w do¶æ niebiezpiecznie [dla d³ugouchów] bliskiej odleg³o¶ci.
Grey Knights: Gwa³ty na zlecenie... bez zlecenia zreszt± te¿. I szczelaj±co i combatuj±co. Plus nie masz za du¿o figsów na stole ^^
Imperial Guard: O hesssu.... ta armia jest tak epicka i tak uniwersalna, ¿e ja pier****. Jak chcesz, to mo¿esz wystawiæ tylu gwardzistów ¿e siê w swojej strefie rozstawiania nie pomie¶cisz. Mo¿esz zmia¿d¿yæ przeciwnika kolumnami czo³gów, zrobiæ z niego ser szwajcarski ostrza³em z mobilnych platform ogniowych, mo¿esz te¿ rozgnie¶æ go na placek wêgierski plackami bazyliszków, griffonów oraz wszelkiej innej gadziny. No ¿yæ nie umieraæ [chyba ¿e jeste¶ gwardzist±, to umieraæ na stoj±co ]
Necrons: Lataj±ce rogaliczki nadchodz±!!! Podstawowy kole¶ trzyma w ³apie broñ zdoln± rozwaliæ [praktycznie] wszystko, ma statsy space marina, mo¿e siê wskrzeszaæ, a mimo to kosztuje mniej ni¿ on. Armia bardzo ciekawa do zagrania.
Orks: Szykuj siê, bo ta ocena bêdzie lekko subiektywna. Orkowie to najbardziej uniwersalna armia EVER. Pierdzyliard strza³ów, z broni o sile zdolnej po³o¿yæ czo³g jednym strza³em? Jest.... co prawda najpierw trza trafiæ. Zieloni dysponuj± tak niewyobra¿alnymi pok³adami dakka, ¿e to siê w dyni nie mie¶ci. Ogl±dnij sobie ich kodeks to zrozumiesz o co mi chodzi. Ponadto maj± zar±bist± latajke, super tani± piechotê, zdoln± zrobiæ wszystko, dobrych bohaterów, combat w którym s± w stanie przygnie¶æ ka¿dego przeciwnika ilo¶ci± i si³± ataków, s³owem cud miód i orzeszki. Jedyny problem to to, ¿e wiêkszo¶æ jednostek w tej armii nosi na sobie posklejane kropelk± kawa³ki z³omu, przez co ostrza³ z czegokolwiek, co nie jest latark± [patrz Gwardia Imperialna], koñczy siê zanegowaniem jego pancerza [orkowie rekompensuj± to wiêkszym ni¿ cz³owiek tafem 4].
Sisters of Battle: Pomiñmy Je wymownym milczeniem...
Space Marines: Dawniej byli do¶æ lamerscy, bo po co braæ smerfa, skoro mo¿na mieæ tañszego/lepszego/mocniejszego/wytrzymalszego/miodniejszego brata? Nie wiem jak sytuacja wygl±da teraz.
Space Wolves: Z tych kilku okazji, w których mia³em okazjê graæ przeciw wilczkom, to uh, no do¶æ combatowi byli, ale i strzelaj±cych jednostek [Long Fangi? Bru, nie bij jak siê pomyli³em] nie brakowa³o.
Tau Empire: Armia któr± wielu przeklina, wyzywa, nienawidzi itp itd g³ównie dlatego ¿e s± najbardziej ss±ca w walce wrêcz armi±, w ca³ej galaktyce. Jedyny problem to fakt, ¿e nigdy nie bêdziesz mia³ okazji ich zaatakowaæ. Ci panowie dzier¿±cy najnowsze krzyki mody w dziedzinie technologii militarnej nie do¶æ ¿e wygrzewaj± Ci setki dziur w ciele swoimi plasmami, pulse riflami, burst cannonami, smart missile systemami, missile podami etc. to jeszcze podobnie do eldarów tchórzowsko uciekaj± gdy to zrobi±... wtf?!
Tyranidzi: Omnomnomnomnom! Jak gra³e¶ w star crafta to przypomnij sobie zergi
Offline
Wielkie dziêki za zainteresowanie tematem rozja¶ni³o mi to co nie co wiec postanowi³em udaæ siê do Cube w Poznaniu w celu uzyskania ju¿ bardziej szczegó³owych informacji i rozpoczêcia kompletowania wybranej armii ( ostatecznie waha³em siê miêdzy GK, CHSM i DA ) jednak obs³uga w w/w lokalu prezentuje ¿enuj±cy poziom wiêc przejdê sie tam jeszcze w tygodniu z nadziej± ¿e bêdzie kto¶ bardziej ogarniêty o swoim ostatecznym wyborze na pewno poinformujê, na koniec jeszcze raz dziêkuje Gruby za wyja¶niania
Offline