Oto kilka skromnych pytañ od pocz±tkuj±cego. Czekam na pouczaj±ce wywody
1.Jakiej taktyki najlepiej u¿ywaæ ? I¶æ do przodu, "³aw±" czy stosowaæ wyrafinowane manewry?
2.W co inwestowaæ pisz±c rozpiskê ?
3.Czy dragonogry i Shaggoty to naprawdê taki syf ?
4.Do czego wykorzystywaæ odrzuconych?
5.Od czego s± Pomioty ? (bo jakis specjalnych warto¶ci w nich nie dostrzegam)
6.Czy helenka jest op³acalna ?
7.Demoniczni ksi±¿êta?
Yyyyy.... to chyba na tyle... póki co..
Offline
Prawa Rêka
1) Ogólnie zdecydowanie do przodu ale reszta zale¿y od rozpiski i przeciwnika. Mi siê ostatnio dobrze gra na lu¼no zasuwaj±cych bohaterach i na niezbyt odpicowanych jednostkach uderzeniowych. Nie na pa³ê do przodu tylko usuwaæ co przeszkadza i rozwalaæ co mo¿na. To do¶æ ciê¿ko opisaæ tak ogólnie.
2) Psy, szybkie jednostki typu rycerze d ogry itp, magiê, konni grasanci te¿ siê przydaj±
3) Shaggot raczej siê do niczego szczególnego nie nadaje ale Dragon Ogry to dobra jednostka chocia¿ na ma³e punkty rycerze siê bardziej przydaj±. Ale 7 si³y z obowi±zkowymi dwurakami 7 ruchu i 4 rany robi± z nich ca³kiem sensowny oddzia³ (i nie gin± od jednej g³upiej 1 na save )
4) Odrzuceni najlepiej nadaj± siê do stania na pó³ce
5) Pomioty nie s± z³e chocia¿ troche wolne. Stare z 3d6 ruchu by³y lepsze. Mo¿na nimi potrzymaæ jaki¶ oddzia³ od boku i potem wjechaæ czym¶ innym ale obecnie do¶æ ciê¿ko siê do niego docz³apaæ.
6) helka jest dobra, nawet jak nie umiesz z niej strzelaæ albo nie ma do czego to mo¿na j± pu¶ciæ do walki wrêcz i te¿ sobie radzi
7) demony nie s± najlepszym wyborem, s± drogie i nie mo¿na ich schowaæ w oddziale. Gdyby tak by³y tañsze to mo¿e...
Offline
da siê dobr± magie w chaosie wycisn±æ na ma³e pkt? czy lepiej od razu z niej zrezygnowaæ ?
Offline
Na ma³e punkty olej magiê w Wochu. Dowal zamiast drogich magów za te punkty maruderów na piechotê z khornem
Ad1. Co do taktyki na ma³e punkty.
Ostatnio gram na ma³e punkty i sprawdza mi siê piechota maruderów khorna z psami i wybrañcami. Gdzie psy oprócz ¿ywej tarczy robi± za wabie i szar¿uj± mocne odzia³y tylko po to aby wymusiæ over runa. Jak jest luck i dobre rozstawienie to masz pod nosem w nastêpnej turze bok albo ty³ przeciwnika do kasacji. Wszystko jednak zale¿y od sytuacji, zurbanizowania terenu i samego przeciwnika. WoChem mo¿na manewrowaæ graj±c nawet na Khornie.
Ad2. Psy, maruderzy na piechotê, rycerze, Helenki. Patrzê przychylnym okiem na te jednostki.
Ad3. Dla Dragon ogrów widzê jedno zastosowanie. Gonienie twardych ma³o liczebnych celów i mocnych potworów. W innych przypadkach kawaleria siê lepiej sprawdzi.
Ad4. Mam takie samo zdanie jak Konrad
Ad5. W tej edycji pomiotów u¿ywamy do straszenia dzieci w nocy
Ad6. Hellenka jest najbardziej op³acalnym rarem. Mnie siê przynajmniej sprawdza. Jak trafi to mocno boli i zawsze mo¿na liczyæ na panikê, w walce wrêcz te¿ kozakiem jest. Ale moja pasiona na szczuroograch jest.
Ad7. Ksiêcia mo¿na schowaæ za odzia³em. Z Tzentchem ma warda na 4+, terror, lot. To s± mocne atrybuty, tylko cenowo boli. Mo¿e dlatego nigdy go nie wystawia³em. Jak przetestujê na polu bitwy i porównam do klepacza na dysku to siê wypowiem.
Offline
Móg³by kosiæ trawniki w Obi
2)w armii przydaj± siê rycerze chaosu i rydwany jako jednostki szybkie wojownicy jako pancerna piê¶æ i grasanci jako zrównowa¿enie punktowe. jeszcze jacy¶ smocze ogry czy dzia³o piekie³ i masz armiê
3) jak dla mnie shaggot jest niez³y ale ma sporo wad: cena(z³), cena(pt), ochrona na 4+. wiêc przy takiej cenie jest niezbyt korzystny. smocze ogry s± niez³e w walce maj± ¿ywotno¶æ 4, ale te¿ maj± ochronê na 4+ wed³ug mnie op³aca siê je mieæ.
6) helka jest bardzo droga bo trzeba j± sprowadzaæ z za granicy. ale na polu bitwy siê przydaje. mo¿na z niej nie¼le postrzelaæ i nie trzeba zostawiaæ nikogo do jej obrony bo sama da sobie radê.
co do magi to zawsze siê przydaje, na ma³e pt da siê co¶ wycisn±æ np: mag 2 poziomu (120pt) + chowaniec czarownik (+1 czar) (15pt) + piêtno tzentha (20pt)=155pt tak¿e nie jest zbyt tani ale zawsze mo¿e co¶ zdzia³aæ. mo¿esz jeszcze dorzuciæ jaki¶ kamieñ mocy czy zwój rozproszenia i masz niez³ego maga
Offline
¦ci±ga rozpiski z rapida
Sorry, ale jak s³ysza³em na BP Shaggy dobrze pomalowany na stole ju¿ demotywuje przeciwnika na wej¶ciu A psychika w battlu jest jednak wa¿na.
Offline
Widzia³em, ¿e Strategos po ca³kiem dobrej cenie ¶ci±ga nówki Helki prosto z fabryk krasludzkich wyznawców Hasutta.
Edit#
Shagoth mo¿e i zdemotywuje, po czym jeszcze w pierwszej fazie magii lub ostrza³u przeciwnika pójdzie w piach. Jest du¿y wiêc nie idzie go przys³oniæ oddzia³ami. Nikt nie pozwoli temu bydlakowi podej¶æ wiêc szkoda inwestowaæ 265 pkt w piach. Jeszcze gdyby mia³ Wt 6 i jakiego¶ warda lub regenke by³o by ³adnie.
Ostatnio edytowany przez MARDUK (2010-04-15 17:09:57)
Offline
A ja osobi¶cie uwa¿am ¿e magia w Chaosie to niestety mus. Mówiê niestety bo nie lubiê tak graæ. Co¶ w rodzaju nie chcem, ale muszem. W sumie to zawsze tak wystawiam magów. Obaj Tzeentcha, jednemu daje Skull of Katam (czaszka katama) a drugiemu Book of secrets (ksiêga tajemnic/sekretów) i dispel scrolla. Obaj w jednym oddziale i ka¿dy ma +2 do casta (rzucania). I zasypuje przeciwnika magicznymi pociskami o sporej sile. Ca³kiem ca³kiem. Przed paroma godzinami uratowa³em tym sposobem bitwê
Offline
To chyba te¿ zale¿y od indywidualnego lucka Te¿ za magi± nie przepadam, szanse nie wyturlania odpowiedniej ilo¶ci cyferek, mo¿liwo¶ci rozproszenia czaru i miscasty mnie odstrêczaj± od niej. Dlatego wolê graæ bez mimo ¿e przeciwnik robi wtedy co chce (na szczê¶cie za zaoszczêdzone punkty na magach kupujê miêso i stres jest mniejszy) Gdyby Khorne dawa³ ko¶ci dispella jak w 6ed by³by miód.
Offline
Prawa Rêka
Tak to czytam i siê zastanawiam czy ktokolwiek lubi graæ na magi xD ?Ale bez magów jest siê gniecionym przez magie przeciwnika i nie wykorzystujemy potencja³u naszej ca³kiem mocnej magi...
Offline
Magia chaosu na ma³e punkty jest potworna, dobrze z³o¿eni magowie siekaj± jak nie boskie stworzenia. Ale wola³bym ¿eby jednak siê da³o graæ trochê inaczej.
Offline
Teraz mam pytanie z trochê innej beczki - od czego zacz±c zbieranie armii ? Batalion siê op³aca?
Offline
Prawa Rêka
¦rednio. Wojownicy siê przydaj± baaardzo rzadko a maruderzy siê nadaj± tylko do trzymania magów.
Rycerze i psy siê przydadz± ale bêdziesz musia³ jeszcze dokupiæ maruderów konnych.
Offline
Moim zdaniem batalion to bardzo op³acalna inwestycja. Masz w nim du¿o figurek, a dodatkowo wojownicy siê sp³acaj±, nie musisz ca³y czas jechaæ na nudnej jak noc w KUL-owskim akademiku jednej s³usznej rozpisce.
Offline
True, ja wystawiam warriorów i nie narzekam na nich, w zasadzie tylko raz mnie zawiedli. Potrafi± przyj±æ na klatê bardzo du¿o. A jak tam wsadzisz magów to nie bêdziesz musia³ narzekaæ ¿e nie dojd±, to przeciwnik bêdzie musia³ doj¶æ do nich
Offline