Witam.
Zacząłem zbierać Eldarów i pomimo że przestudiowałem rulebooka i kodeks to nadal czuje że za mało wiem na temat zbierania figurek.
To jest mój pierwszy raz kiedy gram w taką grę, a Eldarzy pociągnęli mnie przez swoją tajemniczość i mistycyzm. Kupiłem już battleforca, kodeks
i jeszcze jakieś małe zestawy. Trochę posklejałem Obrońców, ale nie jestem jeszcze pewny jaki schemat kolorystyczny wybiorę, podoba mi się Ulthwe
i Saim-Hann. Sądzę że wybiorę ten drugi światostatek. I tu pojawia się pierwszy problem, ponieważ przeszukiwałem wiele stron w internecie ale nie znalazłem
w pełni tego czego chciałem. Otóż tylko teoretycznie wiem jak malować, ale czuję że to za mało. Czy moglibyście powiedzieć mniej więcej jak malować, jak się
cieniuje gdzie, co i jak, jakich farb używać. GW dał tyle tego że naprawdę nie wiem od czego zacząć. Proszę o odpowiedź.
Z góry bardzo dziękuję.
Offline
Eeeee.... tak, może najpierw określmy na jaki poziom chcesz malować?
Przyjmijmy że taki ładny tabletop, i że mówimy o Saim-Hann. Po pierwsze polecam ściągnąć
zeszło-edycyjny Craftworld Eldar - sporo opisów i schematów ze zdjęciami.
Krótki opis malowania - najłatwiej aerografem, bo to szybciej i równiej, gładsza warstwa, ale jeśli pytasz
o podstawy zgaduje, że ledwo wiesz którym końcem trzymać pędzel.
Najpierw więc podkład Skull Whitem ze sprayu GW. Potem używamy czerwonej farbki Khador Red Base. Czerwona farba z GW jest
słaba, i nie polecam jej. Jak wyschnie, używamy washa Ball Red. Granaty najlepiej na czarno ze złotymi akcentami. Chaos Black będzie ok.
Gemy - Dark Angels Green, potem Snot Green, potem Scorpion Green, a na końcu Blink Skull Whitem. Zbroje która powinna być ciemnoczerwona, rozjaśniamy
po krawędziach pomarańczowym. Zostają jeszcze niepomalowane karabiny. Osobiście polecam spróbować ich nie zachlapać i jechać po białym podkładzie Gryphone Sephia z palety GW. Metoda prostacka, ale kurde... robi lepiej kości, niż ja po 10 latach zawodowego malowania. Potem po krawędziach białym.
Offline
Tutaj jest prosty tutorial pokazujący jak malować Eldarskiego Guardiana w wersji Saim-Hann. Jest podobna do powyższej, tylko masz pokazane kiedy co i jak nałożyć.
Offline
Przydatny materiał, ale koleś robi na filmiku kilka błędów.
Po pierwsze - czerwień tylko na białym lub żółtym podkładzie. Po drugie - użycie przez niego washa, i to czarnego
pokazuje jak się go używać nie powinno. No i po trzecie - malowanie podstawki po przyklejeniu trawki - masakra...
Offline
Bardzo dziękuję za filmik i za tutorial. Oto kolejne moje pytania to:
1. Jakimi pędzlami malujecie, mają one jakieś specjalne nazwy?
2. Co będzie mi potrzebne do modelowania oprócz pędzli i farb, bo widziałem sporo tych przyborów.
Teraz coś wreszcie o Eldarach i zasadach:
1. Czy ten schemat organizacyjny armii jest ultimatum? Tzn. muszę się zdecydować miedzy Wraithlord / Falcon / Prism / co tam jeszcze?
2. Jaka jest taktyka Eldarami? A jakie są dla poszczególnych oddziałów? Najlepiej żeby było trochę - dużo tekstu i jakoś tak zwięźle.
3. Jakie oddziały mam najpierw zakupić? Od czego zacząć?
I jak zwykle, z góry dziękuję za odpowiedź.
Offline
1. Ja osobiście maluje MAGPOL'ami, są tanie i starczają na rok precyzyjnego malowania. Natomiast każdy pędzel nawet najlepszy, nieszanowany
rozdwoi się lub straci włosie.
2. Paleta i pojemnik na wodę. Jako palete użyj czegoś co ma krzywiznę - wtedy farba wolniej schnie. Spray podkładowy - must have. Nie używaj lakieru
bezbarwnego po wszystkim. Na pewno spieprzysz pierwsze 30-40 modeli, i w przyszłości zechcesz je odmalować, co po polakierowaniu możliwe już nie będzie.
3. Jest ultimatum na turniejach i standardowych bitwach. Przestaje być ważny przy apokalipsie.
4. Taktyka? 300 stron sztuki wojennej.
5. Jakie oddziały? To zależy od obranej taktyki. Polecam 3 War Walkery + 6 Dragonów + Farseer, reszta dowolnie dowolna.
Offline
Tak po krótce:
Dowództwo
Najlepszym wyborem dla armii jest Farseer, ponieważ niektóre jednostki bez niego poprostu nie działają.
Spełnia dużo ról na polu bitwy, począwszy od pomagania War Walkerom, i innym strzelaczom przy rzutach na trafienie, po dawanie
przerzutów na pancerz twoim jednostkom. Ostatnio często go widzę, gdy chodzi z jakimś elitarnym oddziałem z mocami (fortuna i doom).
Troops
Guardianie: ich zadaniem jest zmiękczanie przeciwnika. Stoją z tyłu i strzelają ze swojej platformy. Nie sprawdzają się jako jednostki przeciwpancerne z lancą.
Rangerzy: są skuteczni przeciwko armiom, które dysponują dużą ilością monstrów. Ich zadaniem jest okopanie się w lesie, trzymanie znaczników i ustrzelenie
paru elitarnych jednostek wroga.
Jetbikes: używa się ich głównie do trzymania znaczników. Nie potrafią za dużo zabić, ale są za to bardzo mobilni. W dodatku są twoim najtańszym wyborem troopsów.
Elity
Fire Dragoni: tej jednostki w armii nie może zabraknąć. Przebije się przez każdy pojazd, monstrum czy jednostkę z wysokim pancerzem. Żeby zadziałały, musisz
podjechać nimi 6" do pojazdu. Potrzebują transportu takiego jak Falcon lub Serpent.
Arlekini & Banshee: jednostki te nie działają bez Farseera. Z nim są w stanie zniszczyć wiele jednostek, ponieważ mają wysoką inicjatywę i mogą zbijać
pancerz w walce wręcz. Ich zadaniem jest dojść jak najszybciej do wroga i doprowadzić do wymiany ciosów. Arlekinów bierze się z Shadowseerem, który
uniemożliwia strzelanie w nich z dalekiej odległości. Banshee niestety potrzebują transportu, najlepiej Serpenta.
Heavy Support
Falcon: jest to twój najlepszy p-panc na odległość. Praktycznie musisz go mieć w armii. Jedyną alternatywą są przynajmniej 2 Serpenty z wyrzutniami rakiet
wspomagane War Walkerami. Jest dobry do transportu mniejszych oddziałów, takich jak Fire Dragoni. Jego zadaniem jest powolne poruszanie się do przodu
i strzelanie z broni do pojazdów, a gdy nadejdzie moment wysadza Dragonów tuż pod pojazdem wroga, który zostaje zniszczony przez ich miotaczami.
Fire Prism: jest uniwersalny, ponieważ potrafi zniszczyć i plutony piechoty, i skład Terminatorów, a nawet pojazdy. Jest dobrym wyborem, jednak czasami
Falcon jest po prostu bardziej opłacalny, dlatego że możesz w nim przewozić Fire Dragonów. Dzięki szybkości potrafi często złapać przeciwnika tak, że nie
będzie miał osłony.
War Walkery: możesz ich różnie uzbroić, w zależności od potrzeb. Mogą być w wersji anty-piechotnej (scatter lasery), i wersji przeciw-pancernej (eldar missile launcher).
Jednak musisz się liczyć z tym że w drugiej turze zostają wysadzone. Ich zadaniem jest stanie z tyłu i ostrzał wroga.
Fast Attack
Warp Spiders: jednostka, która dzięki swojej mobilności (odskok na 2D6") potrafi zrobić miazgę z przeciwnika. Ich taktyka polega na wejściu z deep striku, ostrzelaniu
przeciwnika, i oddaleniu się dzięki odskokowi. Dobrze użyta potrafi zdziałać cuda.
To jednostki, które mogą być dla Ciebie przydatne na początek.
Ostatnio edytowany przez Quilles (2011-08-19 22:52:55)
Offline
Ja jeszcze tylko dodam że War Walkery nie są wcale takie papierowe jak mówią legendy. Cover save za teren + przerzut z fortuny, i szansa strącenia spada do 25%.
Całkiem rozsądnym wyborem jest także Night Spinner i Dark Reapersi. Niestety są troszkę za drodzy... Sporo może także ugrać Wraithlord.
Niemniej jak podkreślam do znudzenia, na obecną edycje nie ma jednej najlepszej rozpiski.
Offline
Nie wiem w co uzbroić Wraithlordy
eldar missle luncher to wyrzutnia rakiet?
Offline
Ok, zebrałem kilka nowych pytań (a za odpowiedzi dziękuję):
1. Czy Eldrad może być tylko w Ulthwe? Jak nie, to można go przemalować na czerwono?
2. Trochę takie (bardzo) głupie to pytanie... ale nie daje mi ono spać; czy Lordowie Phoenixi dołączeni do oddziału:
a) Lord nie zajmuje slotu HQ?
b) Jego odział nie zajmuje slotu w Elicie / Troops?
3. Jakie Eldarkie działka mam montować, co jest najlepsze na: piechotę (Eldars, Tau), piechotę masową (Orki, Tyranidzi), ciężką piechotę (Marines)
piechotę zmotoryzowaną (jetbike, bike), Walkery (War Walker, Drednot), słabe czołgi (Viper), i te mocno opancerzone (Land Raider). Wszytko wymieniłem?
4. Czy to dobre rozwiązanie: 10 Upiornej Straży + Mistyczny Prorok = oddział jest Troops!
5. Jaka moc dla Warlocka?
6. Co to oznacza że Autarcha ma 4 poziom strategii?
7. Opłaca się wykupować Awatara? Kto lepszy Awatar czy kilku 2-3 Wraithlordów?
8. I tak z czystej ciekawości, jak wyglądała tabela uszkodzeń dla poczciwego Upiora Alfa?
A teraz coś tak bardziej rozwiniętego:
Na razie mam małą armię, więc będę grał na małe punkty. Otóż najlepszym dla mnie treningiem jest mój przyjaciel, i on zbiera CSM, bardzo wnerwia mnie
fakt że on uważa ich za najlepszą rasę (a Eldarzy to dla niego... hmm... jak to określić w jednym słowie... chomik?). Więc jaką taktykę na niego mam wybrać, czym mam go zaskoczyć?
Offline
1. Nie ma już Ulthwe. Teraz to tylko schemat malowania.
2. PL, zawsze zabiera slot HQ bo jest lordem. Nic mi nie wiadomo żeby oddział z którym jest, stawał się jego gwardią osobistą.
3. Wybacz, ale to pytanie jest dość... głupie. Zgaduje że skończyłeś podstawówkę, a to jest czysta matematyka. Jeśli walczysz z czymś co
ma pancerz 3, to oczywistym jest że starcannony się przydadzą. Jeśli masówki to shucannony, lasery w zależności od kosztu pojazdu, eh.
Zadając takie pytania na forum powielasz schematy, ale nigdy nie nauczysz się z czego dane ustawienie broni wynika.
4. Zdecydowanie nie. Jakby mieli inva 4+ i 2 woundy, to mooooże wtedy.
5. Jezu, a co ma robić ten Warlock, z kim ma być w drużynie? Moto-rada? Buto-rada? Strom Guardians? Zapewne chodzi Ci o destructra - heavy flamer.
6. Jest to ważne przy rozstawie wojsk, rezerwach, i wybieraniu assetów w apokalipsie.
7. HQ-HS... ciężko to porównać. Czemu akurat 2-3? Trzech Wraithlordów to ponad 300 punktów, a Avatar kosztuje 160.
8. Nie ma tabeli uszkodzeń, to nie druga edycja.
Zaskocz go moto-radą oraz masówką Banshee z doomem, i Dragonów w Serpentach. Alternatywnie massem War Walkerów z lancami i starcannonami oraz Avatarem i Harlequinami w kontrze. Niech Eldrad wspomaga strzelaczy.
Offline
Yamcha napisał:
1. Nie ma już Ulthwe. Teraz to tylko schemat malowania.
To można go mieć na czerwono? Czy przepisowo jest mieć go na czarno?
Yamcha napisał:
8. Nie ma tabeli uszkodzeń, to nie druga edycja.
Tak, wiem, chodzi mi właśnie o te poprzednie edycje.
Co jest dobre na Abbadona? Jakiś oddział z bohaterem, czy może zmasowany atak całą armią elity?
Offline
Nie ma sensu pchać się do walki wręcz z Chaos Lordem. Dwa sposoby - mind war - autokill, lub zapestkować go z War Walkerów.
Kage - postanowiłem zrobić dobry uczynek i zrobić dla Ciebie skan podręcznika. Była to dla mnie lekcja że dobre uczynki ssą.
Poszedłem do biblioteczki po codex, wyciągając go, przysypały mnie książki. Przy podłączeniu skanera poraził mnie prąd, a przy odpaleniu softa
do skanowania, wystąpił krytyczny wyjątek Windowsa, i jakimś sposobem wykasował mi całą zawartość jpg. z folderu skanującego (tylko jakieś 380 zdjęć).
Ale to nie koniec, odkładając codex na miejsce, spadły mi na głowę modele, i połamał się jeden Wave Serpent. Próbując go skleić, w ręku eksplodował mi klej
cyjanowodoro-żrący, zalewając mi dłonie, antyczne meble i co najlepsze oczy. Właśnie wróciłem ze szpitala gdzie 2 godziny, czyszczono mi gałkę oczną.
Tak że... doceń.
Obraz dostosowany do szerokości forum.
Offline