Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw siê tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Gie³da Forumowa

#1 2010-09-25 19:29:20

 Marjan

Szatan

25639000
SkÄ…d: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-02
Posty: 2589
Punktów :   
Armia w W40: Blood Angels
Armia Warmachine & Hordes: Cygnar

Dawna historia ¶wiata ¯elaznych Królestw.

Prehistoric Era (Era Starszych Ras)
Jest to okres trwaj±cy od roku 10,000 BR do 3500 BR. Linia czasu dzieli siê na dwie ery, BR i AR, które oznaczaj± po prostu Before Rising i After Rising. Rok 1 AR oznacza tu pocz±tek rebelii ludzi przeciwko imperium Orgoth (o tym czym jest Orgoth bêdzie nieco pó¼niej, gdy¿ na kartach historii pojawiaj± siê dopiero w roku 600 BR). Ale wracaj±c do omawianej ery - na jej pocz±tku formuj± siê pañstwa najstarszych ras zamieszkuj±cych Immoren. Plemiona elfów jednocz± siê tworz±c Imperium Lyoss, natomiast trzyna¶cie krasnoludzkich klanów lokuje miasto Ghord, które pó¼niej staje siê stolic± Rhul, pañstwa krasnoludów. W tym samym czasie rozproszone plemiona wiod±cych koczowniczy tryb ¿ycia ludzi odnajduj± w staro¿ytnych ruinach Icthier ksiêgê "The Canon of the True Law", która pocz±tkuje powstanie kultu boga Menoth'a. Wkrótce wokó³ ruin Icthier, a tak¿e w okolicach Czarnej Rzeki i Doliny Morrdh zaczynaj± siê osiedlaæ kolejne plemiona daj±c zacz±tki ludzkiej pañstwowo¶ci. W roku 4000 BR nastêpuje zniszczenie Imperium Lyoss w wyniku eksplozji urz±dzenia o nazwie "Most ¦wiatów", które mia³o umo¿liwiaæ podró¿e miêdzyplanetarne. Po tym wydarzeniu na miejscu upad³ego imperium powstanie inne elfickie pañstwo - Ios. Pod koniec ery nastêpuje stopniowy wzrost pozycji ludzi, natomiast smok Toruk (przysz³y w³adca Imperium Cryx'u) tworzy swoje potomstwo.

Warlords Era (od oko³o 2800 BR do 2045 BR)
W tej erze powstaj± kolejne pañstwa ludzi zaczynaj±ce toczyæ ze sob± walkê o wp³ywy. Poza dalszym wzrostem potêgi ludzi nie mia³y tu miejsca ¿adne wa¿niejsze wydarzenia.

Thousand Cities Era & the Rise of Morrow (1930 BR do 664 BR)
Za pocz±tek tej ery uwa¿a siê narodziny bli¼ni±t - Morrow'a i Thamar, którym w pó¼niejszych latach udaje siê osi±gn±æ status bogów. Powstaj± kulty czcz±ce nowych bogów tworz±c tym samym konkurencjê dla ko¶cio³a Menoth'a. Jest to tak¿e okres tzw. Tysi±ca Miast, kiedy to powstaje mnóstwo ludzkich, niezale¿nych od siebie osiedli. Wkrótce jednak niektóre miasta zdobywaj± przewagê nad reszt± i zaczynaj± podbój s±siadów, tworz±c pañstwa takie jak Imperium Khardów, czy Królestwo Tordoran. W roku 1000 BR Toruk zostaje wypêdzony z kontynentu przez swoje potomstwo i osiedla siê na Archipelagu Scharde, gdzie w przysz³o¶ci pod jego przewodnictwem powstanie Imperium Cryx'u.
W roku 743 BR ma miejsce prze³omowe wydarzenie - zostaje zbudowany pierwszy dzia³aj±cy silnik parowy.

Orgoth Occupation Era (600 BR do 201 AR)
Wraz z pocz±tkiem ery do zachodnich wybrze¿y Immoren przybijaj± okrêty Imperium Orogth, przybyszów z nieznanych rejonów Caen, którym przewodzi³a rasa Trollkinów wspieranych przez Ogruny i Gobliny. Orgoth rozpoczyna podbój miast ludzi, jednak nie napada na Rhul i Ios. Wspó³cze¶nie czê¶æ ludzi ma ¿al do krasnoludów, ¿e te pomimo wcze¶niejszych dobrych kontaktów nie udzieli³y im pomocy, co wiêcej czêsto handlowa³y z naje¼d¼cami (z tego powodu nazywano ich kolaborantami). Wszytko to zosta³o im jednak wybaczone za ogromn± rolê jak± odegra³y w pó¼niejszej rebelii, która doprowadzi³a do obalenia w³adzy Orgoth'u.
Ludzko¶æ znajduje siê pod okupacj± przez blisko 600 lat szykuj±c siê do zorganizowania rebelii. Walki wybuchaj± w roku 1 AR za spraw± organizacji Iron Fellowship, która w roku 7 AR zostaje zniszczona przez wojska Orgoth'u. Prze³om ma miejsce w roku 26 AR kiedy to alchemik Olivier Gulvont tworzy pierwsz± dzia³aj±c± broñ paln±, a nastêpnie w roku 80 AR gdy alchemicy z Llael’skiego zakonu "Golden Crucible" wprowadzaj± do seryjnej produkcji strzelby z zamkiem ska³kowym. Dziêki nowej broni ludzie zaczynaj± odnosiæ pierwsze zwyciêstwa nad okupantami, wci±¿ jednak wizja wolno¶ci jest odleg³a. Sytuacja ulega zmianie w roku 160 AR kiedy zawi±zane zostaje ¯elazne Przymierze maj±ce jeden cel - wypêdziæ Orgoth tam sk±d przybyli. W roku 177 powstaje pomys³ zbudowania Kolosów, parowych machin wojennych bêd±cych protoplastami pó¼niejszych warjacków. Pierwotnie budowaæ je mieli Khardowie, jednak po odkryciu fabryk przez Orgoth prace zosta³y przekazane krasnoludom z Rhul, które w spokoju mog³y dokoñczyæ prace. Równie¿ ludzie z miasta Caspia budowali Kolosy w tajnej fabryce, by wreszcie w roku 198 AR rozpocz±æ wielk± ofensywê z u¿yciem nowej broni. Kolosy okazuj± siê strza³em w dziesi±tkê, odzyskane zosta³y ogromne terytoria, by wreszcie w roku 201 AR ca³kowicie wypêdziæ Orgoth z powrotem za morze. Co prawda czê¶æ Trollkinów, Ogrunów i Goblinów pozosta³a w Immoren, lecz nie stanowi±c ju¿ zagro¿enia dla ludzi czê¶æ z nich rozproszy³a siê po kontynencie wiod±c koczowniczy tryb ¿ycia, a reszta postanowi³a "ucywilizowaæ" siê i znale¼æ swoje miejsce w¶ród ludzi (co najlepiej uda³o siê podrasie Goblinów zwanej Gobberami oraz tej czê¶ci Ogrunów, która zamieszka³a w¶ród krasnoludów i obecnie ma reputacjê bardzo honorowych oraz skutecznych ochroniarzy). Tak czy inaczej era okupacji dobieg³a koñca.

Nowo¿ytno¶æ (era ¯elaznych Królestw)
Nowy porz±dek ustalono w roku 202 AR poprzez uchwalenie Traktatu z Corvis na mocy którego utworzono cztery niepodleg³e ¯elazne Królestwa - Cygnar, Khador, Ord i Llael. Pokój trwa do roku 242 AR kiedy to ma miejsce pierwsze powstanie Trollkinów, które zostaje jednak st³umione prze wojska Cygnaru i Llael. Nastêpnie w roku 250 AR Khador ³amie postanowienia Traktatu z Corvis i naje¿d¿a na Ord i Llael, jednak po siedmiu latach zostaje pokonany dziêki wsparciu Cygnaru dla swoich mniejszych s±siadów. W tym samym czasie wybrze¿a Immoren zaczynaj± nêkaæ najazdy wyspiarskiego Imperium Cryx'u rz±dzonego przez smoka Toruka. Jego wp³yw na ludzi zamieszkuj±cych wyspy Scharde sprawi³, ¿e stali siê podobni do niego - przesi±kniêci z³em i posiadaj±cy w³adzê nad nieumar³ymi. Po dzi¶ dzieñ pochodz±cy z Cryx'u necrotechowie tworz± groteskowe mieszanki ludzkiego cia³a i maszyn, które siej± postrach w¶ród ludzi zamieszkuj±cych kontynent. Cryx nie prowadzi negocjacji z innymi pañstwami - Toruk jest przekonany, ¿e ludzie nie maj± mu do zaoferowania nic poza swoimi cia³ami, które zasil± jego armiê.
Nastêpne lata s± równie burzliwe - ma miejsce drugie powstanie Trollkinów, Khador prowokuje kolejne wojny z Ord, Llael i Cygnarem, pojawiaj± siê plotki o tajemniczym Deathjacku, maszynie wyprodukowanej w Cryxie i siej±cej spustoszenie we wszystkich ¯elaznych Królestwach (do tej pory liczba jego ofiar jest ju¿ liczona w setkach, je¶li nie tysi±cach, a spotkanie z nim prze¿y³o zaledwie kilka osób). W roku 482 AR w Cyganarze wybucha wojna domowa pomiêdzy wyznawcami Morrow'a a Menoth'a, by po dwóch latach walk dosz³o do powstania autonomicznego regionu po³o¿onego we wschodniej, pustynnej czê¶ci Cygnaru - Protektoratu Menoth'a. W³adze Cygnarskie zakazuj± Menitom budowy jakichkolwiek steamjacków i zaawansowanych typów uzbrojenia. Sytuacjê wykorzystuje Khador, potajemnie przemycaj±c na teren Protektoratu broñ i rolnicze steamjacki, które na miejscu by³y przerabiane na warjacki. W roku 583 AR cygnarski król Vinter Raelthorne IV maj±cy reputacjê tyrana zostaje obalony przez swojego krewniaka Leto Raelthorna. Vinter ucieka na wschód gdzie znajduje schronienie u tajemniczej rasy wojowników zwanej Skorne, z któr± wchodzi w uk³ady, by pewnego dnia z ich pomoc± odzyskaæ utracony tron. Jednocze¶nie by³y cygnarski warcaster o imieniu Magnus, który pozosta³ wierny staremu królowi stworzy³ organizacjê wspieraj±c± wrogów Cygnaru. W koñcu w roku 603 AR armie Skorne przeby³y Marchiê Bloodstone i zaatakowa³y Cygnar, inwazja zosta³a jednak odparta. Raelthorne IV dalej przebywa ze swoimi nowymi sprzymierzeñcami, wci±¿ nie porzucaj±c swoich planów, natomiast Magnus dalej dzia³a na szkodê "fa³szywego króla".
Obecnie mamy pocz±tek roku 604 AR.

Nacje:

Cygnar
Najludniejsze, najlepiej rozwiniête i najbogatsze pañstwo spo¶ród ¯elaznych Królestw, którego stolic± jest Caspia. W teorii potêga Cygnaru powinna skutecznie odstraszaæ potencjalnych agresorów, w praktyce – jest to kraj maj±cy najwiêcej problemów ze wszystkich. Ju¿ od pocz±tków swego istnienia Cygnar musia³ walczyæ z ekspansywnym Khadorem, rebeliami Trollkinów, najazdami piratów z Cryx’u (który choæ jest w stanie wojny ze wszystkimi znanymi pañstwami, to najwiêksze szkody przynosi w³a¶nie Cygnarowi), a pó¼niej tak¿e z rewolt± wyznawców Menotha i inwazj± Skorne’u. Pomimo ogromnej liczby wrogów pañstwo trzyma siê dzielnie, co niew±tpliwie jest zas³ug± nowoczesnych warjacków, zaawansowanej technologii i ¶wietnie wyszkolonych ¿o³nierzy. Nie jest tak¿e osamotnione, zwi±zane jest sojuszem z innym ¯elaznym Królestwem – Llael, a tak¿e utrzymuje przyjazne stosunki z Ord i z Rhul. Przez lata cygnarscy dyplomaci próbowali równie¿ nawi±zaæ wspó³pracê z elfickim pañstwem Ios, niestety bezskutecznie.
Znakomita broñ palna, urz±dzenia wykorzystuj±ce elektryczno¶æ, zakony magów-rewolwerowców i elitarni Rycerze Burz to znaki rozpoznawcze Cygnaru. Mieszkañców tego królestwa cechuje ponadprzeciêtna ambicja, kreatywno¶æ i hart ducha. To te cechy sprawiaj±, ¿e Cygnar jest niezdobyt± stolic± nauki i techniki.

Khador
Królestwo po³o¿one na mro¼nej pó³nocy, zamieszkane przez zdeterminowanych, nieustêpliwych i konserwatywnych ludzi. Polityka Khadoru ju¿ od pocz±tku jego istnienia by³a wyj±tkowo agresywna i ekspansywna, co w du¿ej mierze wynika z ma³ej ilo¶ci dostêpnych surowców naturalnych (choæ samo pañstwo ma pod kontrol± najwiêksz± czê¶æ Immoren). Z powodu ma³ej ilo¶ci surowców do budowy warjacków (a w szczególno¶ci ich „jednostek steruj±cych” zwanych cortex’ami) maszyny Khadorczyków s± potê¿nie opancerzone i niesamowicie silne, tak by rzadko dochodzi³o do ich zniszczenia (choæ s± przez to raczej powolne).

Llael
Llael jest ma³ym pañstwem le¿±cym pomiêdzy Khadorem, a Cygnarem. Kraj ten od wielu lat uwik³ane jest w wojny ze swoim pó³nocnym s±siadem, co na przestrzeni lat doprowadzi³o do zawarcia przymierza z Cygnarem.
G³ównym ¼ród³em dochodów Llael s± ogromne z³o¿a wêgla oraz podatki pobierane ze szlaków handlowych przebiegaj±cych przez kraj. Tutaj produkowane s± te¿ najlepsze znane prochy strzelnicze. Dziêki temu dostêpne s± ¶rodki niezbêdne do utrzymania wojsk zdolnych do obrony terenów pañstwa przed zakusami Khadoru.
Rodowita ludno¶æ Llael, a zw³aszcza ta szlachetnie urodzona jest arogancka i przekonana o swojej wy¿szo¶ci nad innymi, a tak¿e wygadana i wyczulona na punkcie dobrych manier (mo¿na by j± porównaæ do francuskiej szlachty z okolic 18 wieku). Nieco inni s± ludzie ni¿szego urodzenia – ³±cz± w sobie najlepsze cechy narodowe z patriotyzmem, jednak nie wykazuj±c arogancji typowej dla szlachciców.

Ord
Ord jest kolejnym pañstewkiem le¿±cym miêdzy Khadorem i Cygnarem, jednak ten kraj w przeciwieñstwie do Llael jest do¶æ biedny. Z powodu licznych najazdów Khadoru i pirackiego Cryx’u niemal wszyscy jego mieszkañcy æwicz± siê w rzemio¶le wojennym. Ju¿ wielokrotnie Ord broni³o siê przed liczniejszym wrogiem dziêki skoncentrowaniu swoich si³ w potê¿nie obwarowanej stolicy i odpieraniu kolejnych ataków a¿ do momentu gdy agresor uznawa³ dalsz± walkê za bezsensown±.

Rhul
Krasnoludzkie pañstwo Rhul jest najbardziej demokratyczn± spo³eczno¶ci± w ca³ym Immoren. Nie istnieje tu urz±d królewski – w³adzê sprawuje rada, w której sk³ad wchodz± przedstawiciele wszystkich trzynastu krasnoludzkich klanów, wybrani do tej roli poprzez powszechne wybory.
Krasnoludy uwielbiaj± handel i jest on dla nich ¶wiêto¶ci±. Handluj± z ka¿dym, czy to z Cygnarem, czy to z Khadorem, jednak bardzo nie lubi± gdy kto¶ im w tym przeszkadza. Napady Khadorskich ¿o³nierzy na Cygnarskich kupców zmierzaj±cych do Rhul nie podobaj± siê krasnoludom, co na przestrzeni lat doprowadzi³o do och³odzenia siê relacji z Khadorem i sformowania Komisji Searforge, której zadaniem jest ochrona szlaków handlowych.
Si³y zbrojne krasnoludów s± wyj±tkowo dobrze zarz±dzane i ¶ci¶le nadzorowane przez rz±d. Armie Rhul s± doskonale wytrenowane i zdyscyplinowane, jednak rzadko kiedy maj± one okazjê walczyæ. Wynika to z faktu, ¿e krasnoludy od wieków zachowuj± neutralno¶æ, a i ataki na ich kraj nale¿± do rzadko¶ci. Jednak¿e krasnoludzcy najemnicy s± cenieni w ca³ym Immoren ze wzglêdu na swoj± bitno¶æ i lojalno¶æ.
Oprócz krasnoludów w Rhul ¿yje tak¿e czê¶æ Ogrunów. Wielu z nich jest Bokurami, znakomitymi ochroniarzami, którzy przek³adaj± ¿ycie swego klienta ponad swoje. Bokur, którego pracodawca zginie traci honor i jedynym sposobem na jego odzyskanie jest ¶mieræ w bitwie.

Ios
Elficki kraj, o którym wiadomo niewiele. Elfy s± ksenofobami i nie utrzymuj± kontaktów z innymi rasami, gdy¿ s± przeciwne ci±g³emu rozwojowi techniki opartej na wêglu i parze. Ich uprzedzenie wynika z przekonania, ¿e powoduje ona powolny zanik magii w Caen, oraz agoniê elfickiej bogini Scyrah. W Ios dzia³a religijna sekta o nazwie „Zemsta Scyrah”, która nawo³uje elfy do zjednoczenia siê w celu przeprowadzenia „oczyszczenia” Immoren ze wszelkiej technologii ludzi, oraz szkoli zabójców magów, którzy poluj± na warcasterów i in¿ynierów zajmuj±cych siê np. budow± steamjacków. Oficjalnie Ios odcina siê od dzia³alno¶ci tej sekty, jednak z drugiej strony nie robi nic by zapobiec wzrostowi jej wp³ywów…

Cryx
Ponura, wyspiarska kraina rz±dzona przez najstarszego ze smoków – Toruka i jego nieumar³ych oficerów zwanych Lich Lordami. Oficjalnie Cryx jest w stanie wojny ze wszystkimi innymi krajami, nie prowadzi negocjacji, a jego jedynym celem zdaje siê byæ sianie ¶mierci i grabie¿. Jednak by mieæ dostêp do wszelkich nowinek technicznych i informacji z kontynentów, Toruk utrzymuje równie¿ ¿ywych poddanych (ludzi, ogruny i trollkinów) by zajmowali siê szpiegostwem i tworzeniem czarnych rynków. Wszystko to ma na celu zwiêkszanie liczebno¶ci armii Cryx’u poprzez nap³yw kolejnych martwych cia³ z kontynentu, oraz rozbudowê floty wojennej, która pewnego dnia pozwoli podbiæ Immoren. Toruk nie spocznie dopóki ka¿da ¿ywa istota nie znajdzie siê pod jego panowaniem, on sam uwa¿a, ¿e tylko jego absolutna w³adza sprawi, ¿e wreszcie zapanuje pokój.

Protektorat Menoth’a
Teokratyczny kraj zamieszkiwany przez pochodz±cych z Cygnaru wyznawców Menoth’a. Protektorat powsta³ w wyniku sprzeciwu Menitów (tak nazywa siê jego wyznawców) wobec dominacji kultu Morrow’a na terenie Cygnaru. Po rebelii utworzony zosta³ autonomiczny region, do którego przenie¶li siê wyznawcy Menoth’a, jednak nie wystarczy³o to by zaspokoiæ ambicje rewolucjonistów. Ich celem jest zjednoczenie ludzi pod sztandarem jednej wiary, nawet je¶li trzeba bêdzie nawracaæ si³±. Pocz±tkowo plany te by³y nie do spe³nienia, Protektorat by³ w znacznej mierze uzale¿niony od Cygnaru, zakazano im tak¿e budowy maszyn parowych i broni palnej. Sytuacjê wykorzysta³ wrogi Cygnarowi Khador, który zawar³ ciche przymierze z Menitami, w ramach którego na teren protektoratu przemycone zosta³o wiele rolniczych steamjacków przerobionych pó¼niej na machiny wojenne, oraz mnóstwo broni (obecnie wci±¿ istnieje niæ wspó³pracy na linii Khador-Protektorat, która wynika z tego, ¿e wiêksza czê¶æ Khadorczyków, równie¿ jest wyznawcami „starej wiary”). Dziêki temu wsparciu Protektorat zdo³a³ pozbyæ siê zwierzchnictwa Cygnaru i obecnie jest w pe³ni samodzielnym pañstwem, które przygotowuje siê do wykonania swojego planu szerzenia kultu Menoth’a.

Informacje z: http://kotor3.pl/forum/viewtopic.php?t=47323


What is your life?
My honour is my life.
What is your fate?
My duty is my fate.
What is your fear?
My fear is to fail.
What is your reward?
My salvation is my reward.
What is your craft?
My craft is death.
What is your pledge?
My pledge is eternal service

Offline

#2 2010-09-25 19:39:04

 kapadocja

By³ statyst± w Avatarze

24643945
SkÄ…d: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-26
Posty: 574
Punktów :   
Armia w WFB: Wood Elves

Re: Dawna historia ¶wiata ¯elaznych Królestw.

super, teraz jeszcze tylko ³adna prezentacja w power poincie i prelekcja jak ta lala


Jedyna mo¿liwo¶æ ¿onatego mê¿czyzny, by w domu mieæ ostatnie s³owo, to przyznaæ racjê ¿onie

Offline

#3 2010-09-25 19:46:54

 Marjan

Szatan

25639000
SkÄ…d: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-02
Posty: 2589
Punktów :   
Armia w W40: Blood Angels
Armia Warmachine & Hordes: Cygnar

Re: Dawna historia ¶wiata ¯elaznych Królestw.

Jeszcze nie... siedzê i t³umaczê historiê Cygnaru. Kupa roboty, ale powinienem siê wyrobiæ


What is your life?
My honour is my life.
What is your fate?
My duty is my fate.
What is your fear?
My fear is to fail.
What is your reward?
My salvation is my reward.
What is your craft?
My craft is death.
What is your pledge?
My pledge is eternal service

Offline

#4 2010-09-25 19:57:25

 kapadocja

By³ statyst± w Avatarze

24643945
SkÄ…d: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-26
Posty: 574
Punktów :   
Armia w WFB: Wood Elves

Re: Dawna historia ¶wiata ¯elaznych Królestw.

my¶lê, ¿e je¶li na spotkaniu zrobi³by¶ prelekcjê, to by³aby to ¶wietna sprawa. Do tego obja¶nienie zasad w praktyce, bo jakie¶ figsy chyba macie i jazda. Gratulujê zapa³u i ¿yczê wytrwa³o¶ci


Jedyna mo¿liwo¶æ ¿onatego mê¿czyzny, by w domu mieæ ostatnie s³owo, to przyznaæ racjê ¿onie

Offline

#5 2010-09-25 20:04:28

 Marjan

Szatan

25639000
SkÄ…d: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-02
Posty: 2589
Punktów :   
Armia w W40: Blood Angels
Armia Warmachine & Hordes: Cygnar

Re: Dawna historia ¶wiata ¯elaznych Królestw.

Figurek trochê siê znajdzie A zapa³ jest, tylko tak naprawdê sam to poznajê, czytam i dopiero na koñcu t³umaczê. Jest trochê terminologii, ale Krzychu obieca³ pomóc pó¼niej w t³umaczeniu, wiêc ca³a praca powinna szybko pój¶æ


What is your life?
My honour is my life.
What is your fate?
My duty is my fate.
What is your fear?
My fear is to fail.
What is your reward?
My salvation is my reward.
What is your craft?
My craft is death.
What is your pledge?
My pledge is eternal service

Offline

#6 2010-09-25 20:09:45

 kapadocja

By³ statyst± w Avatarze

24643945
SkÄ…d: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-26
Posty: 574
Punktów :   
Armia w WFB: Wood Elves

Re: Dawna historia ¶wiata ¯elaznych Królestw.

Trzymam kciuki.


Jedyna mo¿liwo¶æ ¿onatego mê¿czyzny, by w domu mieæ ostatnie s³owo, to przyznaæ racjê ¿onie

Offline

#7 2010-09-25 20:29:04

 gen. Szrama

¦ci±ga rozpiski z rapida

2802563
Skąd: Radomsko/ Czêstochowa
Zarejestrowany: 2009-06-08
Posty: 1861
Punktów :   
Armia w WFB: VC 1,5k
Armia w LOTR: Easterlings (400pkt)
WWW

Re: Dawna historia ¶wiata ¯elaznych Królestw.

Ja te¿ trzymam. Mi³o by³oby, gdyby na najbli¿szym spotkaniu "dzieñ iron kingdoms" nie wygl±da³ chaotycznie, ca³e szczê¶cie tak siê nie zapowiada i ¿yczê ch³opakom ukoñczenia t³umaczenia!


Przepraszam za wszystkie literówki, ale moja klawiatura jest dyslektyczk±

Offline

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrze¿one dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.035 seconds, 9 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.metin7.pun.pl www.dd-bleach.pun.pl www.tbob.pun.pl www.dumhog.pun.pl www.bakuganbattlebraweler.pun.pl