Lepiej.
Windfang napisał:
ELITES "Jednostki Eliterne"
(5) Kabalite Trueborn (2*splinter cannon, 2*blaster) 110
Tyle, ¿e blaster ma zasiêg 18 cali. Trueborni nie maj± czym je¼dziæ tutaj, wiêc ma³o prawdopodobne, ¿e jaki¶ pojazd trafi±. Je¶li chcesz ich jako wsparcie ogniowe z ty³y do wszystkiego, to daj im Dark Lance. Splinter Cannon na piechotê i Dark Lance na pojazdy.
Offline
Wiem o tym. Oni g³ównie mieli byæ przeciw piechocie a blastery w razie gdyby jaki¶ transporter siê zbli¿y³ lub w razie "W" co¶ twardszego te¿ by mogli ubiæ.
Co do Dark Lanc na Trueborn'ach to za 2 Lance na 5 osobowym oddziale z Venomem/Hemonkulusem (dla FNP) to jest koszt 160/165pkt. a za 105pkt. mam 3 Lance na Ravagerze. Wiêc je¶li chodzi o czysty P.Panc to przep³acam 55/60pkt. a za to ju¿ mo¿na np. Mandrejki wystawiæ albo 5 Wracków.
Mo¿e te jednostki nie robi± miazgi na stole, ale klimacik trzymaj± Dla tego tak usiad³em sobie dzisiaj na wyk³adzie i skrobn±³em takie co¶:
HQ "Dowództwo"
(1) Archon (Agonizer, Dragi, Ghostplate Armour, Shadow Field, Portal)
-------------------------------------------------------------
ELITES "Jednostki Eliterne"
(5) Inkubi (Klavex+Bloodstone)
-------------------------------------------------------------
TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(10) Warriors (syrabite+venom blade, blast pistol, splinter cannon)
+Raider (night shield, splinter racks) 210
(10) Wychs (hekatrix+venom blade, blast pistol, 2*hydra gauntlets) 150
(9) Warriors (syrabite+venom blade, blast pistol, blaster, phantasm grenades)
+Raider (night shield) 226
-------------------------------------------------------------
HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciê¿kiego Wsparcia"
(1) Ravager (3*Dark Lance) 105
-----------------
Ogólnie mówi±c to, to co nie jest w Raiderze jest w DS'ie i chyba to jest jedyna wada albo i zaleta tej rozpiski.
Lanc powinno starczyæ bo jest ich w sumie 5 na pojazdach +3 (¶redniego i krótkiego zasiêgu) w oddzia³ach.
Co do Pestek, te¿ powinno starczyæ no i jest dobre uderzenie w CC (jak wyjd± z DS'a).
Offline
Windfang napisał:
-------------------------------------------------------------
HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciê¿kiego Wsparcia"
(1) Ravager (3*Dark Lance) 105
-----------------
Brakuje mi tylko Flickerfield.
A co do reszty i DS, to bêdzie kiepsko jak nie wyjdziesz w porê.
Offline
Niestety brak pkt. aby lepiej dopakowaæ Ravager'a.
Akurat stara³em siê z³o¿yæ to tak, aby móc jak najd³u¿ej wytrzymaæ. Transportem i czo³gami zajm± sie Lance, piechot± Wojownicy w Raiderach, a w razie czego nawet poklepaæ w CC mo¿na siê nimi. Inicjatywa 5 trochê jednak daje bo na ogó³ bêdê bi³ 1 albo razem. Niestety Raidera dla Inkubów planujê daæ na 1000+pkt., i pewnie co¶ z arsena³u Haemonlulusów jakies Wracki, mo¿e Talosa...
Offline
Czy mówi±c DS masz na my¶li Deep Strike tak jak w podrêczniku, czy wyj¶cie z rezerw?
Je¶li pierwsze, to nie mo¿e DS'a zrobiæ, bo nie maj± te modele takich zasad.
Je¶li my¶la³e¶ o wyj¶ciu z rezerw, to mimo Fleet Wyche maj± na wej¶ciu 6+d6'' ruchu i potem 6 cali szar¿y. to co prawda daje Ci max 18 cali zasiêgu, ale musisz liczyæ na szczê¶liwy rzut na kostkach. Niby spychasz wroga do ¶rodka, ale je¶li wypadnie Ci wyj¶cie po nie tej stronie co chcesz to kupa. Jeste¶ w polu bez Sv == ¶mieræ.
Je¶li chcesz u¿yæ Wyche ¿eby wyjechaæ z rezerw daj im Raidera. mog± wtedy zrobiæ 12 cali, 2 cale od pojazdu wysi±¶æ, poruszyæ 6 cali, potem fleet i 6 cali szar¿y. To Ci daje 27-32 cali zasiêgu. nawet jak wyjedziesz nie z tej strony co chcesz, to masz szanse po naciskaæ.
Deep Strike to zrzut bezpo¶rednio na pole walki. Mówisz gdzie maj± wyl±dowaæ i rzucasz wtedy kostk± specjaln± i je¶li wypadnie strza³ka zamiast celownika, to przesuwasz oddzia³ o 2d6 cali w stronê strza³ki. Je¶li celownik, to l±duj± tam gdzie powiedzia³e¶.
Deep Strike mo¿na w DE zrobiæ, ale musisz wsi±¶æ Duke'a Siliscusa. Wtedy Wszystkie Raidery, Venomy i Ravagery maj± Deep Strike.
Ostatnio edytowany przez Wilk'u (2010-11-14 11:59:53)
Offline
Wyche nie maj± jako takiego Deep Strike ani wyj¶cia z rezerw od "flanki". Archon po to ma portal aby Inkubi i Wych'y mog³y z niego sobie wyskoczyæ. A to daje ju¿ wiêksze pole manewru bo to jest traktowane jak wyj¶cie z "flanki".
Co do Duke'a Siliscusa to on jest moim ulubionym bohaterem specjalnym Ale na 1000pkt to nie chcia³ bym sie z nim bawiæ. Po za tym poma³u my¶lê nad rozpisk± nastawion± tematycznie pod Siliscusa. Czyli du¿o Raiderów, Venomów, Ravagerów...co¶ wykombinowa³em ale muszê to jeszcze przemy¶leæ...
Offline
Windfang napisał:
Wyche nie maj± jako takiego Deep Strike ani wyj¶cia z rezerw od "flanki". Archon po to ma portal aby Inkubi i Wych'y mog³y z niego sobie wyskoczyæ. A to daje ju¿ wiêksze pole manewru bo to jest traktowane jak wyj¶cie z "flanki".
Co do Duke'a Siliscusa to on jest moim ulubionym bohaterem specjalnym Ale na 1000pkt to nie chcia³ bym sie z nim bawiæ. Po za tym poma³u my¶lê nad rozpisk± nastawion± tematycznie pod Siliscusa. Czyli du¿o Raiderów, Venomów, Ravagerów...co¶ wykombinowa³em ale muszê to jeszcze przemy¶leæ...
Aaaa no tak, portal. Nie zauwa¿y³em, my bad ;-). Fakt Wyche nie maj± outflanku.
Ja sprzedam jak±¶ rozpiskê, jak ju¿ bêde mia³ kodeks - paczka ju¿ do mnie jedzie . Póki co tylko netowa wersja mi zostaje. ;(
Ostatnio edytowany przez Strategos (2010-11-14 22:34:14)
Offline
Skleci³em sobie co¶ takiego dla Gwardii Imperialnej.
Rozpiska: Gwardia Imperialna
format 1500 pkt.
HQ "Dowództwo"
Company Command Squad (power fist, medi pack, vox-caster, autocannon, master of ordnance, officer of the fleet, 1*bodyguard, camo cloaks)205
Ministorum Priest (shotgun, eviscerator) 60
-------------------------------------------------------------
TROOPS "Jednostki Podstawowe"
Platoon Comand Squad (bolt pistol, power weapon, melta bombs, commissar, power fist, medipack, platoon standard, heavy flamer, laspistols, krak grenades) 167
+ Chimera (heavy flamer, heavy flamer, dozer blade, extra armour) 80
Infantry Squad (vox-caster, lascannon) 75
Infantry Squad (vox-caster, autocannon) 65
Heavy Weapons Squad (--) 60
Veteran Squad (bolt pistol, power weapon, heavy flamer, 2*flamer, 6*shotguns, grenadiers) 142
+ Chimera (heavy flamer, heavy flamer, dozer blade, extra armour) 80
Veteran Squad (plasma pistol, 3*plasma gun, forward sentries) 155
+ Chimera (heavy stubber, camo netting) 85
-------------------------------------------------------------
FAST ATTACK "Jednostki Szybkiego Reagowania"
(3) Scout Sentinel Squadron (3*autocannon, 1*hunter killer missile, camo netting) 140
-------------------------------------------------------------
HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciê¿kiego Wsparcia"
(1) Leman Russ Vanquisher (lascannon, extra armour) 185
-----------------
Razem 1499 pkt.
Offline
Withord napisał:
Heavy Weapons Squad (--) 60
A jak± broñ oni maj±? Broñ trzeba kupiæ im osobno, wiêc co najmniej 15 pkt. bêdziesz musia³ uci±æ gdzie¶ indziej. Tyle kosztuj± Hv Boltery dla ca³ego oddzia³u.
Czy mo¿esz przedstawiæ zamys³ taktyczny stoj±cy za rozpisk±?
Ostatnio edytowany przez Strategos (2010-11-21 10:03:49)
Offline
Heavy Weapon Squad ma bazowo Mo¼dzierze wiêc nic im nie trzeba kupowaæ.
A to wszystko ma wygl±daæ mniej wiêcej tak:
Company Command Squad, 2 infantry squady i leman stoj± sobie schowane z ty³u. Oficer rzuca rozkazy, autocannony otwieraj± transportery, lascanony na czo³gi, Vanquisher na cholernie pancerne czo³gi jak np. Land Raider. HWS siedzi schowane w najg³êbszej dziurze i bombarduje piechotê. Weterani z szotganami i priestem jad± do przodu zapolowaæ na jak±¶ lekk± piechotê, weterani z plasma gunami na ciê¿k± piechotê. Sentinele wychodz± z flanki i staraj± siê namieszaæ na ty³ach wroga. Platoon Comand Squad mia³ jechaæ razem z weteranami, ale widzê, ¿e wyszed³ mi z tego jaki¶ ¿art a nie oddzia³ ¿o³nierzy pó¼niej jeszcze pokombinuje co z nimi zrobiæ (mo¿e 4*granatnik?) bo tak to nie mo¿e zostaæ.
Bojê siê tego, ¿e przeciwnik mi wy¶le jak±¶ jednostkê combatow± na to, co mam z ty³u za pomoc± outflanka, deepstrike'u, czy innego czarodziejskiego sposobu. Dla tego da³em officer of the fleet (opó¼ni rezerwy przeciwnika) i power fista na officerze (oczywi¶cie zdaje sobiê sprawê, ¿e to za ma³o ¿eby odeprzeæ atak, ale przynajmniej zabierze kilku kolesi ze sob± do grobu )
Offline
No tak mo¼dzierze. Tak ¿adko u¿ywam tej broni, ¿e ju¿ zapomnia³em, ¿e oni j± maj± ;-).
Pomys³ wygl±da solidnie. Faktycznie, to co Ci mo¿e zagroziæ, to outflank. Oficer pomo¿e, ale je¶li to bêdzie Drop Pod spam, to co ma spa¶æ, to i tak spadnie.
Ja widzê, jeszcze jeden problem. Masz tylko dwa Lascannony i dzia³o z Vanquishera. Jak to spadnie, to ciê¿ko bêdzie otworzyæ co¶ ciê¿kiego. Innymi s³owy rozpiska dobra na ¶rednio opancerzone armie. Mo¿e jeszcze jedn± laskê zamiast komisarza w tym plutonie dowodzenia?
Offline
Ci±gle tylko komentuje, a jeszcze ¿adnej rozpiski nie w³o¿y³em. Postanowi³em, to naprawiæ. Oto lista Blood Angels na 1000 pkt.
Rozpiska: Blood Angels
format: 1000pkt.
HQ "Dowództwo"
(1) Chapelain (Jump Pack) 125
-------------------------------------------------------------
ELITES "Jednostki Eliterne"
(2) Sanguinary Priest (2*Jump Pack) 150
-------------------------------------------------------------
TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(10) Assult Squad (2*Flamer, Pair of Lighting Claw) 230
(10) Assult Squad (2*Meltagun, Inferno Pistol, Thunder Hammer) 255
-------------------------------------------------------------
FAST ATTACK "Jednostki Szybkiego Reagowania"
(1) Ball Predator (Twin-linked Assault Cannon, Heavy Flamers) 140
-------------------------------------------------------------
HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciê¿kiego Wsparcia"
(1) Whirlwind (Hunter-killer missile) 100
-----------------
Dok³adnie 1000 pkt.
Pomys³ jest ogólnie taki, ¿eby u¿yæ nowych modeli, które kupi³em ;-) (Whirlwinda i Baal'a) i spróbowaæ mocno agresywnej assultowej armii. Oba oddzia³y maj± Priesta, ¿eby dostaæ FnP i FC. Jeden oddzia³ jest do wy¿ynania piechoty - Flamer i LC, drugi na pojazdy z MC - melta i inferno pistol plus TH. Chaplain do³±cza siê do, którego¶ ¿eby daæ Fearless i zwiêkszyæ efektywno¶æ. Do którego siê do³±czy zale¿y od celów bitwy.
Minusem du¿ym tej rozpiski jest ma³a ilo¶æ troopsów. Co prawda mogê siê combat squadowaæ, ale to i tak ma³o. Kolejny minus to ma³a ilo¶æ ciê¿kiej broni. Je¶li kto¶ wystawi co¶ naprawdê ciê¿kiego, to tylko melciarze s± w stanie to otworzyæ. Pocieszenie jedynie w tym, ¿e na 1000 pkt, to raczej du¿o tego sprzêtu nie bêdzie.
Ostatnio edytowany przez Strategos (2010-11-21 20:23:39)
Offline
Gość
Podszepty Gorka i Morka by³y silniejsze, sprzeda³em Orków walcz±cych a odkupi³em moich wiernych Orków strzelaj±cych
Deathskulls rulez
Rozpiska: Orks Deathskulls
format: 1800 pkt.
HQ "Dowództwo"
(1) Big Mek (shokk attack gun, cybork body, 'eavy armour) 110
(1) Big Mek (kustom mega-blasta, cybork body, 'eavy armour) 65
-------------------------------------------------------------
ELITES "Jednostki Eliterne"
(12) Lootas (Mek) 190
(12) Lootas (Mek) 190
-------------------------------------------------------------
TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(30) Ork Boyz (3*big shoota, nob, big choopa, bosspole) 215
(30) Ork Boyz (3*rokkit launcha, nob, big choopa, bosspole) 230
(1) Deff Dread (kustom mega-blasta, drednought close combat weapon, armour plates) 115
-------------------------------------------------------------
FAST ATTACK "Jednostki Szybkiego Reagowania"
(3) Deffkoptas (3*kustom mega-blasta) 120
(3) Deffkoptas (3*buzzsaw) 180
-------------------------------------------------------------
HEAVY SUPPORT "Jednostki Ciê¿kiego Wsparcia"
(3) Killa Kans (3*grotzooka) 135
(3) Killa Kans (3*rokkit launcha) 150
-----------------
1800 pkt.
Ostatnio edytowany przez Azo (2010-11-24 14:09:32)
No to lecimy, seria pytañ (i rad, nie wynikaj±cych z wujka-dobrej-rady, ale zwyczajnie z mechaniki systemu i podstaw taktyki polowej):
1. Po co dwóch Meków w HQ skoro i tak 1 dread w troopsach?
2. W elitach o wiele lepiej 3 squady po 8 ni¿ 2 po 12. Ogarniesz ogniem wiêcej celów. A 8 Lootasów i tak potrafi zrobiæ niez³y przeci±g.
3. I po co Ci mekowie tam s±??
4. W troopsach to samo. Lepiej 3 squady po 20kilku (punkty wyczeszesz za zbêdnego meka z HQ).
5. Kopty - spadn± biegusiem. Dlaczego? Bo s± identyczne. Nie mo¿esz przydzielaæ woundów, musisz ¶ci±gaæ pe³ne modele. Radzê zrobiæ 2 identyczne squady, np. 2x pi³a (jedna z rakiet±, druga z shoot±), rakieta, mega blasta. Masz 3 ró¿ne i w razie jak dostajesz 2 ³aty to nie ¶ci±gasz jednej kopty, tylko k³adziesz po jednej na dwie ró¿ne.
Póki co tyle. Poprawki i wrzuta raz jeszcze. pzdr
Offline
Gość
Bórek napisał:
No to lecimy, seria pytañ (i rad, nie wynikaj±cych z wujka-dobrej-rady, ale zwyczajnie z mechaniki systemu i podstaw taktyki polowej):
1. Po co dwóch Meków w HQ skoro i tak 1 dread w troopsach?
2. W elitach o wiele lepiej 3 squady po 8 ni¿ 2 po 12. Ogarniesz ogniem wiêcej celów. A 8 Lootasów i tak potrafi zrobiæ niez³y przeci±g.
3. I po co Ci mekowie tam s±??
4. W troopsach to samo. Lepiej 3 squady po 20kilku (punkty wyczeszesz za zbêdnego meka z HQ).
5. Kopty - spadn± biegusiem. Dlaczego? Bo s± identyczne. Nie mo¿esz przydzielaæ woundów, musisz ¶ci±gaæ pe³ne modele. Radzê zrobiæ 2 identyczne squady, np. 2x pi³a (jedna z rakiet±, druga z shoot±), rakieta, mega blasta. Masz 3 ró¿ne i w razie jak dostajesz 2 ³aty to nie ¶ci±gasz jednej kopty, tylko k³adziesz po jednej na dwie ró¿ne.
Póki co tyle. Poprawki i wrzuta raz jeszcze. pzdr
1. Zale¿y na ile punktów gram, ale ju¿ coraz mniej gram na drugim Big Meku.
Jeden z shokkiem w zupe³no¶ci starczy, a robi niez³y dym
2. Mo¿e i lepiej 3 sk³ady po 8 Lootasów, ale ja jestem przekonany do sk³adów powy¿ej 10 Lootasów.
Nawet te dwa sk³ady robi± niez³y "przeci±g".
3. Mekowie s± dla tego ¿eby mogli siê nauczyæ czego¶ i zostaæ Big Mekami A tak naprawdê to daje ich tylko dla klimatu.
4. No tutaj przydatna rada - dziêki, lepiej bêdzie ich ukryæ i ³atwiej bêdzie mo¿na ³apaæ inne cele
5. Deffkopty s± na razie testowane, muszê nimi siê rozegraæ.
Ale dziêki za podpowiedz.