Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw siê tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Gie³da Forumowa

#1 2011-05-09 08:57:33

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-12
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Flames of War

Flames of War

http://gry-bitewne.pl/wp-content/uploads/2010/01/Flames-of-War.jpg

Offline

#2 2011-05-09 09:08:41

Wilk'u

PrzeSPAMny Pisaczyciel

Zarejestrowany: 2010-08-12
Posty: 2126
Punktów :   13 
Armia w W40: SW

Re: Flames of War

Adam 'Aki' Kasprzak napisał:

Na rynku gier bitewnych istnieje obecnie wiele systemów historycznych, dziêki którym mo¿emy rozgrywaæ walki na l±dzie i morzu w dowolnej epoce. Ka¿dy oferuje nam co¶ innego i niepowtarzalnego, co sprawia, ¿e rozgrywka jest ciekawa i powoduje, ¿e chcemy graæ w tê w³a¶nie grê. Jednym z takich systemów, któremu warto jest przyjrzeæ siê bli¿ej, jest wyprodukowany przez nowozelandzk± firmê Battlefront i osadzony w realiach II wojny ¶wiatowej bitewniak Flames of War. Jest to ju¿ druga edycja gry, w której poprawiono czê¶æ zasad oraz b³êdy, nie ujmuj±c nic z p³ynno¶ci rozgrywki i staraj±c siê zachowaæ równowagê pomiêdzy grywalno¶ci±, a dok³adno¶ci± historyczn±. Jednak, jak w ka¿dej grze i tutaj znalaz³y siê pewne niedoci±gniêcia, na przyk³ad niezbalansowanie jednostek.

http://static.polter.pl/sub/Flames-of-War-bc16074.jpg

Modele
Oprócz podrêczników, miarek i ko¶ci do gry bêdziemy potrzebowaæ równie¿ figurek przedstawiaj±cych ¿o³nierzy, czo³gi, dzia³a czy samoloty. We Flames of War u¿ywa siê modeli w skali 1:100 czyli 15 mm. Wszystkie figurki ¿o³nierzy, oraz drobne elementy pojazdów takie jak w³azy, lufy, g±sienice zosta³y wykonane z white metalu. Natomiast kad³uby czo³gów zrobione s± z ¿ywicy. Oprócz tego Battlefront produkuje zestawy makiet i elementy terenów takie, jak np. zasieki i zniszczone pojazdy, dziêki czemu mo¿na urozmaiciæ nasze pole bitwy. Wszystkie produkty zosta³y wykonane z du¿± dok³adno¶ci±, o czym ¶wiadcz± widoczne na pojazdach nity, linie spawu i elementy oprzyrz±dowania. Du¿ym plusem jest równie¿ ró¿norodno¶æ modeli, co sprawia, ¿e nasza armia na stole nie wygl±da monotonnie.

Mechanika
Mechanika systemu nie nale¿y do zbyt skomplikowanych i jest bardzo podobna do Warhammera. Wszystkie rzuty jakie bêdziemy wykonywaæ w trakcie ca³ej gry s± oparte na popularnej kostce sze¶cio¶ciennej (k6). Autorzy gry w bardzo ciekawy sposób podeszli do testów na trafienie – otó¿ zale¿± one od stopnia wyszkolenia jednostek przeciwnika, a nie naszych, co jest logiczne, bo przecie¿ weterani to Ci, którzy nie dali siê zabiæ, a co za tym idzie - do¿yli kolejnego etapu wojny. To, co jest logiczne w przypadku piechoty jest jednak zupe³nie bez sensu, gdy spojrzymy na czo³gi, poniewa¿ schowanie siê 70 tonowym kolosem jest do¶æ trudne a zdolno¶ci±, jak± najprawdopodobniej opanowali czo³gi¶ci przez te parê lat wojny, by³o celne i szybkie strzelanie. W grze panuje zasada WYSIWYG (ang. What You See Is What You Get), która oznacza, ¿e na modelach zosta³ oddany ca³y ekwipunek, a w przypadku strzelania i ruchu na wszystko nale¿y patrzeæ z perspektywy modelu.

Opis oddzia³ów
We Flames of War podstawow± jednostk±, jak± bêdziemy dowodziæ na miniaturowym polu bitwy jest sekcja reprezentowana przez oko³o piêciu ¿o³nierzy (w przypadku zwyk³ej piechoty) lub przez dwie-trzy figurki umieszczone na pojedynczej podstawce w przypadku ciê¿kich broni takich, jak mo¼dzierze lub ciê¿kie karabiny maszynowe. Oczywi¶cie, oprócz dowodzenia piechot± w czasie gry przyjdzie nam operowaæ sprzêtem pancernym, artyleri± oraz samolotami. Wszystkie wojska wystêpuj±ce w grze s± odwzorowane na stole w skali 1:1, co oznacza, ¿e jeden ¿o³nierz na podstawce odpowiada jednemu prawdziwemu ¿o³nierzowi.

Oddzia³y bojowe, którymi bêdziemy pó¼niej graæ, tworzymy na podstawie dowolnie wybranego typu kompanii (lub batalionu w przypadku Armii Czerwonej).Po wyborze nacji bêdziemy musieli wybraæ typ kompanii, jak± bêdziemy graæ. Do wyboru mamy kilka rodzajów: piechoty, zmechanizowan±, czo³gów, itd. Ka¿da z kompani ma obowi±zkow± liczbê plutonów, które nale¿y wystawiæ, gdy¿ stanowi± one jej g³ówn± si³ê. Oprócz tego mo¿emy dodaæ do naszej grupy bojowej ró¿ne jednostki wsparcia, np.: bateriê mo¼dzierzy lub dodatkowe sekcje karabinów maszynowych. Przyk³adowo wybieraj±c amerykañsk± kompaniê czo³gów z 1944r. musimy wystawiæ dwa lub trzy plutony czo³gów, ale oprócz tego do naszego oddzia³u mo¿emy dodaæ jeszcze jednostki zwiadu, pluton czo³gów lekkich, pluton samochodów pancernych lub pluton artylerii przeciwlotniczej.

http://static.polter.pl/p1010421bc2610_normal.jpg

Oprócz zwyk³ych ¿o³nierzy w grze wystêpuj± jeszcze bohaterowie specjalni, którzy wprowadzaj± nam dodatkowe zasady, dziêki czemu gra staje siê ciekawsza. S± to na ogó³ ¿o³nierze, którzy ws³awili siê czym¶ w czasie trwania drugiej wojny ¶wiatowej, np. Wasilij Zajcew.

Jednostki w systemie Flames of War s± opisane za pomoc± nastêpuj±cych wspó³czynników:
* Range – jest to odleg³o¶æ, o jak± maksymalnie mo¿e siê poruszyæ nasza jednostka;
* ROF – szybkostrzelno¶æ, informuje nas o ilo¶ci strza³ów, jakie mo¿e oddaæ jednostka w czasie fazy strzelania;
* Anti-tank – charakteryzuje si³ê broni przeciwpancernej;
* Firepower – okre¶la si³ê ognia jednostki;
* Equipment and Notes – zasady specjalne jednostek, np. dodatkowe uzbrojenie czy oporz±dzenie;
* Armour – pancerz, rozró¿niamy pancerz przedni (front), boczny/tylni (side) i górny (top) – jest to odporno¶æ jak± posiada dany pojazd
* Mobility – zdolno¶æ poruszania siê, okre¶la rodzaj podwozia pojazdów
* Weapon – broñ, w jak± wyposa¿ony jest dany oddzia³/pojazd;

Przebieg rozgrywki
Rozgrywka podzielona jest na nastêpuj±ce po sobie tury graczy. Gracz, do którego nale¿y inicjatywa, wykonuje swoje czynno¶ci w odpowiedniej kolejno¶ci. Ka¿da tura dzieli siê na cztery fazy:
* Faza wstêpna – gracze przygotowuj± swoje armie do gry, czyli zbieraj± przygniecione ogniem jednostki, usuwaj± znaczniki dymów, wzywaj± wsparcie lotnicze oraz sprawdzaj± nadej¶cie posi³ków.
* Faza ruchu – aktywny gracz porusza swoimi jednostkami
* Faza strzelania – gracz przeprowadza ostrza³ jednostek przeciwnika
* Faza szturmów –jednostki znajduj±ce siê do 10 cm od figurek przeciwnika mog± zaszar¿owaæ do walki wrêcz.

Po zakoñczeniu tury przez jednego gracza, nastêpuje tura drugiego gracza, który równie¿ wykonuje powy¿ej wymienione fazy.

Zawarto¶æ podrêcznika
Podrêcznik g³ówny oraz pozosta³e podrêczniki zosta³y wydane na najwy¿szym poziomie – dobrej jako¶ci papier, du¿e ilo¶ci kolorowych rysunków i zdjêæ. S± zarówno zszyte jak i sklejone, wiêc bez najmniejszego problemu prze¿yj± pierwsze czytanie i na pewno pos³u¿± nam przez d³u¿szy czas. Wszystkie zasady opisane s± w zrozumia³y sposób i zosta³y poparte licznymi schematami i przyk³adami.

Oprócz podstawowego podrêcznika do rozpoczêcia przygody z Flames of War bêdziemy potrzebowali jeszcze armybook, czyli ksi±¿kê armii, w której znajdziemy spis, schemat organizacji oraz statystyki jednostek wchodz±cych w sk³ad interesuj±cych nas wojsk. Zarówno podrêcznik g³ówny jak i wiêkszo¶æ dodatków posiadaj± rozbudowane poradniki modelarskie i malarskie, dziêki którym dowiemy siê jak pomalowaæ nasze modele i wykonaæ elementy terenu tak, aby cieszy³y nasze oko i wygl±da³y realistycznie.

Oficjalna strona

Offline

#3 2012-01-24 21:36:31

 Galareta_Szatana

Od niedawna z nami

Zarejestrowany: 2010-08-13
Posty: 25
Punktów :   
Armia w WFB: Krasnale ( stoj± na pó³ce )
Armia w W40: dawniej SM i troszkê Orków

Re: Flames of War

Fajne modele, o zasadach s³ysza³em sporo dobrego. Gra³bym, ale za drogie to to na mnie.


Je¿eli co¶ nie dzia³a, jak powinno, wyryj na tym wiêcej run!

Offline

#4 2012-01-25 19:38:17

 Master

Spowiednik szatana

Skąd: Cz±stochowa
Zarejestrowany: 2010-01-22
Posty: 1067
Punktów :   
Armia w WFB: Elfy Wysokiego Rodu > 4000

Re: Flames of War

Gdy przynios³em swoje na spotkanie klubu, us³ysza³em:
"Takie niemieckie snotlingi."


Zrobiê podstawki i wysy³am zdjêcia


How to play Warhammer better?
-Rule number one - sex. Do you guys have some?
-E.. yea, you know... sometimes...
-Wrong answer! Sex equals lost battles. Lose sex. No sex - more victories.
-So how much sex you you have, sire?
-None! Warhammer is my pussy.

Offline

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrze¿one dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.033 seconds, 9 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.dd-bleach.pun.pl www.bakuganbattlebraweler.pun.pl www.dumhog.pun.pl www.metin7.pun.pl www.nowon.pun.pl