Szef Portalu
No Alfini przysiad³em... i po poczytaniu trochê (niestety tylko w AB ver. 3.3 wersja demo) zacz±³em ¿a³owaæ ¿e nie zbieram Wampajerów.
A oto i konkluzja:
Je¶li nie masz pecha w ko¶ciach i nie trafi³e¶ na jakiego¶ wariata fanatyka z du¿ym szczê¶ciem powiniene¶ szaleæ.
A wiec i o co w tej armii chodzi. A o to ¿eby to co upad³o wsta³o za chwilkê...
Pierwsza pu³apka tak naprawdê. Czytaj±c czar Zerowy wampirów mo¿na uznaæ ¿e to jakie¶ "Madness! This is Madness!!".
Cytuj±c:
6+ Cast, Augment, range 6"
All infantry units within 6" regain d6 + caster level in wound (roll for each), all other units gain 1 + caster level, Vampiric Ethereal, and Large Target only gain 1/
12+ Cast increases range to 12", 18+ Cast increases range to 18".
Zobaczy³em i zg³upia³em... Czyli ka¿dy nekromanta i wampir s± czarodziejami 1 poziomu (tak tak tak wampir te¿!!) ka¿dy z nich mo¿e mieæ ten czar, a trzymaj±c ich w jakim¶ bezpiecznym miejscu mogê próbowaæ go spamowaæ... A jako ¿e undeadzi nie uciekaj±.. w sumie nie dziwie siê.. nigdy nie widzia³em uciekaj±cego zombiego, lub ghoula... to s± pogiêci na wszystkie strony ¶wiata
No to jedziemy co mi wpad³o po cichutku do g³owy:
lord:
Mistrz Necromanta 4 poziom, Scroll Rozproszenia, Mistrz ¦mierci, domena Wampirów 245 punktów
hero:
Wampir (zwyklasty) 2 poziom, Enchanted Shield( +2 AS), Dawnstone (reroll AS), Nightmare Barded (kuñ, +2 AS), Fear Incarnate (oponent reroll succesful Fear tests), Hand Weapon, Heavy Armour, domena Wampirów 235 punktów
Necromanta 2 poziom, Book of Arkhan (bound spell power 3, Vanhel's Danse Macabre) 125 punktów
core:
Skeleton Warriors 39, dowódca, muzyk, sztandarowy, Screaming Banner 250 punktów
Crypt Ghouls 39, dowódca 400 punktów
spacial:
Grave Guard 29, dowódca, muzyk, sztandarowy, great weapon, The Banner of the Barrows 440 punktów
Crypt Horrors 6, dowódca 238 punktów
Hexwraiths 7, dowódca, great weapon 220 (nawet nie my¶lê tym szar¿owaæ!! Ani mi siê te¿ wa¿!)
rare:
Mortis Engine, Blackphemous Tome 240 punktów
No i tak... Wiadomo co do walki:
Szkielety, ghoule, guardzi i horrory. Do¶æ mocne to szczególnie je¶li wejdzie ci magia i parê czarów. Wampir na koniu do szkieletów, zajmuje ciut wiêcej ale ma pancerz 1+ z przerzutami. Hexwraiths maj± ciekaw± zasadê ze ka¿dy oddzia³ przez który "przejad±" dostaje po jednym trafieniu z si³± 5 za ka¿dy model z oddziale, wiec 7 hitów z si³± 5, trafiaj± automatycznie wiec s± boscy pod tym wzglêdem. Jako ze s± lekk± jazd± to s± idealni do przechwytywania lekkich oddzia³ów wroga lub wspomagaj±c± szar¿ê dla jakiego¶ klocka twojego. Ale tak to latach po oddzia³ach wroga, nie, nie szar¿ujesz chyba ze bêdziesz pewny wygranej. Mortis engine... oj cudeñko ale z jedna zasad±. STOI ZA INNYMI I POMAGA IM SWOJ¡ OBECNO¦CI¡! Nie szar¿uje, nie kombatuje, chyba ze masz pewna wygran± walkê w kieszeni wtedy okej. Pomaga magom, daje regenke oddzia³om ale nie walczy puki nie musi, szkoda go straciæ. Teoria prosta a jak to wyjdzie w praniu to wiesz... na stole trzeba sprawdziæ.
Opcjonalnie mo¿na: Zabraæ nekromancie i wampirowi 2 poziom magów oszczêdzisz dziêki temu 70 punktów i wstawiæ jeszcze jednego nekromantê. Dodatkowe wskrzeszenie. W sumei tera zmi to na biegu wpad³o, pomys³ wydaje siê byæ okej lub zrobiæ to samo czyli zabraæ im poziomy, skosiæ jednego crypt ghoula i zabraæ dowódce z Hexwraithów i zrobiæ ich 10. Czyli mia³by¶:
A)
Wampir (itemki te same) poziomu 1
Nekromanta (itemki te same) poziom 1
Nekromanta (brak itemków) poziom 1
B)
Wampir (itemki te same) poziomu 1
Nekromanta (itemki te same) poziom 1
38 Crypt Ghouli (reszta bez zmian)
10 Hexwraithów (bez dowódcy, ale z wielka broni±)
To wskrzeszanie zerowym czarem wydaje mi siê byæ delikatn± pu³apk±. Ale to naprawdê trzeba po testowaæ.
Moje ma³e ale: Czy twoja armia sypie siê juz co turê po zabiciu genera³a armii?? Bo z tego co przez przypadek na necie znalaz³em to nie! Sprawd¼ to.
Offline
Sypanie ju¿ ci t³umaczy³em, jednak zombie w du¿ej ilo¶ci(duuu¿ej ilo¶ci) to pomys³ ¶wietny, 4 sygnaturki to ilo¶æ niez³a, mortis siê sprawdza, jest nie¼le, co¶ bêdê kombinowa³.
Offline
Ma³e sprostowanko Hexwrighty nie zadaj± hitów ka¿demu oddzia³owi przez jaki przebiegn±, tylko jednemu z tych co przebiegn±. Dodatkowo warto zwróciæ uwagê na fakt, ¿e przebiegaæ mog± tylko podczas sub-fazy Remaining moves. Wiêc niestety wizja szar¿y przez cudzych tanków ¿eby dorwaæ to co za nimi nie mo¿e siê spe³niæ
Po za tym uwa¿am jednak ¿e dodanie kilku oddzia³ów zombie, zawsze bêdzie dobr± opcj±. Ich siê wskrzesza 2k6 wiêc w dwie tury rada nekromantów zrobi ich spokojnie ponad czterdziestu na oddzia³. A jak s± trzy dooko³a, no có¿ matematyka
Ostatnio edytowany przez Zuzoslav (2012-04-25 07:42:12)
Offline
co do reszty siê nie znam ale ten wampir na koniu do odzia³u to pomy³ka
niby +1AS ale inne podstawki wiêc musisz go daæ na bok odzia³u co jest ³atwym celem i brak "uwa¿aj Panie"
Swoj± drog± naprawde nie chce graæ z wampirami
Ostatnio edytowany przez siwy2150 (2012-04-25 11:27:57)
Offline