Sorry za nie przestrzeganie schematu rozpiski, ale miałem mało czasu Co dać do legalnej na patrol rozpiski, na 500 punktów? Czy HQ jest wymagany? Czy rozpiska na HQ i samych Troopsach + Rhino (jeżeli jest legalny) działałaby??
Offline
PatryQ napisał:
Sorry za nie przestrzeganie schematu rozpiski, ale miałem mało czasu Co dać do legalnej na patrol rozpiski, na 500 punktów? Czy HQ jest wymagany? Czy rozpiska na HQ i samych Troopsach + Rhino (jeżeli jest legalny) działałaby??
"Zasady PATROL"
Format punktowy: od 500 do 750 punktów
Stoły: 120 cm x 120 cm (48" x 48")
Ograniczenia Force Organisation Chart:
0-1 HQ (nieobowiązkowe)
1-4 Troops
0-2 Elites
0-2 Fast Attack
0-2 Heavy Support
Ograniczenia jednostek:
1. Nie można wystawiać sojuszników
2. Nie można wystawiać bohaterów specjalnych
3. Nie można wystawiać pojazdów o łącznym pancerzu wyższym niż 45 (przód + bok + bok + tył)
4. Ochrona (Sv) nie może być niższa niż 3+
5. Ochrona Specjalna (Inv) nie może być niższa niż 4+
6. Wytrzymałość (Toughness) modelu nie może być wyższa niż 5
7. Model nie może posiadać więcej niż 2 rany (2 Wound'y). Jeżeli w codexie nie ma bohatera który posiadałbym dwie rany, to istnieje możliwość obniżenia ran do dwóch (-15 punktów za ranę)
Ograniczenia ekwipunku:
1. Nie można używać uzbrojenia w walce wręcz o sile większej niż 9 (nie dotyczy zasady Furious Charge)
2. Nie można używać broni o dużym wzorniku wybuchu (5" large blast)
3. Nie można posiadać broni o sile większej niż 8 (Strenght 8) i przebiciu pancerza (Armour Piercing) niższym niż 2
Ograniczenia oddziałów:
1. Oddział nie może kosztować więcej niż 250 punktów
Zasady znasz, pomyśl - w końcu Ty będziesz grał...
Offline
Wilku te zasady są takie najbardziej światowo oficjalne czy "Ryk'owskie"?
Ewentualnie, czy GW ma jakieś własne zasady patrolu, bo co przeglądam neta, to co raz to inne znajduje i wciąż nie mogę znaleźć takich "oficjalnych".
W niektórych dopuszczają Dredy, a w niektórych maja problemy z quantum shieldem, bo to zdolność a nie podstawowy parametr.
Znowu w innych znalazłem ograniczenie pancerza do 33 punktów (przód, jeden bok, tył) i 34 dla Dredów (ten sam wzór obliczania). Co pozwala wrzucić pancerz 12.
Stąd to pytanko bo już jestem mocno zamieszany. I jak się maja te zasady do lataczy?
Offline
magik1980 napisał:
Wilku te zasady są takie najbardziej światowo oficjalne czy "Ryk'owskie"?
Ewentualnie, czy GW ma jakieś własne zasady patrolu, bo co przeglądam neta, to co raz to inne znajduje i wciąż nie mogę znaleźć takich "oficjalnych".
W niektórych dopuszczają Dredy, a w niektórych maja problemy z quantum shieldem, bo to zdolność a nie podstawowy parametr.
Znowu w innych znalazłem ograniczenie pancerza do 33 punktów (przód, jeden bok, tył) i 34 dla Dredów (ten sam wzór obliczania). Co pozwala wrzucić pancerz 12.
Stąd to pytanko bo już jestem mocno zamieszany. I jak się maja te zasady do lataczy?
Tak, to są oficjalne polskie zasady patrolu.
Co do lataczy, to podobno będzie jakiś update zasad, pozwalający wystawić jeden flyer - przeciwnik jedną fortyfikacje.
Offline
Coś takiego na 400 punktów?
Rozpiska: Kosmiczni Marines <własny zakon>
format: 400 pkt.
HQ "Dowództwo"
(1) Chaplain (plasma pistol) 115
-------------------------------------------------------------
TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(10) Space Marine Tactical Squad (miotacz ognia, wyrzutnia rakiet, Sierżant z mieczem łańcuchowym) 170
(6) Space Marine Tactical Squad (Sierżant z mieczem łańcuchowym) 106
-----------------
391 punktów
Jakieś propozycje zmian?
Offline
Wilk'u napisał:
Tak, to są oficjalne polskie zasady patrolu.
Czyli polskie, a nie światowe. Ok. Szukam dalej - tych światowych.
Offline
PatryQ napisał:
HQ "Dowództwo"
(1) Chaplain (plasma pistol) 115
Plazma ma PP2, wiec nie może być według tych zasad.
Offline
magik1980 napisał:
Wilk'u napisał:
Tak, to są oficjalne polskie zasady patrolu.
Czyli polskie, a nie światowe. Ok. Szukam dalej - tych światowych.
A skąd mieliby Polacy wziąć zasady? Z ogólnoświatowych oczywiście więc to są te, które kiedyś wydało GW w jakimś starodawnym White Dwarfie.
Offline
magik1980 napisał:
PatryQ napisał:
HQ "Dowództwo"
(1) Chaplain (plasma pistol) 115Plazma ma PP2, wiec nie może być według tych zasad.
Może wykupić plazme.
PatryQ napisał:
Coś takiego na 400 punktów?
Rozpiska: Kosmiczni Marines <własny zakon>
format: 400 pkt.
Rozpiska jest dobrze poskładana - masz podstawowy, twardy trzon armii i dobrego dowódce, który daje bonusy oddziałowi do którego dołączy. Co do taktyki, to jak zawsze zależy ona od przeciwnika, a szczegółowiej od rasy z jaką stoczysz bitwę. Jeżeli przeciwnik będzie liczniejszy (bo tak się może zdarzyć), to zawsze jeden Tactical Squad (ten 10 modelowy), możesz podzielić na dwa pięcioosobowe oddziały - dzięki magicznej zasadzie specjalnej Combat Squad.
Na większe punkty, możesz pomyśleć nad wystawieniem tej szóstki taktycznych w transporterze Razorback - za małe punkty masz transporter z uzbrojeniem, co na patrole jest zabójczą konfiguracją.
Offline
Wilk'u napisał:
magik1980 napisał:
Wilk'u napisał:
Tak, to są oficjalne polskie zasady patrolu.
Czyli polskie, a nie światowe. Ok. Szukam dalej - tych światowych.
A skąd mieliby Polacy wziąć zasady? Z ogólnoświatowych oczywiście więc to są te, które kiedyś wydało GW w jakimś starodawnym White Dwarfie.
A z racji że GW jeszcze nie wydało żadnego updateu, a my Polacy lubimy sobie sami ewoluować.... ja wracam do szukania tych "światowych" dopytam się w GW w Middlesbrough jak pojadę po Eldarski kodeks.
Offline
I tu Panowie jest sprzeczność, jako że w tamtym white dwarfowym zapisie nie ma mowy o żadnych ograniczeniach: 0-1 elites, heavy support czy fast attack. Cytuję:
Armies are no more than 400 points.
You must have one Troop choice.
You may have one HQ choice, but no
more than one.
You may spend remaining points from
anywhere in the Codex.
Jak widać poza ograniczeniem do must have 1 troops i możliwości [ale nie musu] 1 HQ, resztę punktów możemy przeznaczyć gdziekolwiek w reszcie dexu.
Offline
Gruby napisał:
I tu Panowie jest sprzeczność, jako że w tamtym white dwarfowym zapisie nie ma mowy o żadnych ograniczeniach: 0-1 elites, heavy support czy fast attack. Cytuję:
Armies are no more than 400 points.
You must have one Troop choice.
You may have one HQ choice, but no
more than one.
You may spend remaining points from
anywhere in the Codex.Jak widać poza ograniczeniem do must have 1 troops i możliwości [ale nie musu] 1 HQ, resztę punktów możemy przeznaczyć gdziekolwiek w reszcie dexu.
Opcja wydaje się rozsądna, aczkolwiek biorąc pod uwagę niektóre "obecne" jednostki, ograniczenie FOC'a musiało się pojawić - spotkanie trzech oddziałów Long Fangów z 6 wyrzutniami rakiet w każdym, to jak na patrol, lekkie przegięcie. A takie konfiguracje się zdarzały, niestety.
Kolejne unowocześnienia (i zrównania) zasad spowodowane było wydawaniem nowych edycji i kodeksów. Wytłumaczyłbym to tym, że gracze musieli jakoś "przerobić" zasady by pozostały grywalne.
Offline
PatryQ napisał:
A lepszym HQ będzie Kronikarz czy Kapelan (do mojej rozpiski)?
Zależy od tego jaką taktykę obierzesz
Jeżeli będziesz stał w terenie i strzelał, to wybierz Kronikarza - z tego względu, że może rzucać moce-błogosławieństwa na własny oddział, które dają przerzuty podczas trafiania.
Jeżeli natomiast pójdziesz do zwarcia z wrogiem, to przyda się Kapelan i jego litania nienawiści. Jednym zdaniem - daje bonusy w walce wręcz i sam też porządnie robi kuku.
Offline
Takie coś bez HQ, pogra?
Jakieś zmiany proponujecie?
Rozpiska: Kosmiczni Marines <własny zakon>
format: 400 pkt.
TROOPS "Jednostki Podstawowe"
(10) Space Marine Tactical Squad (miotacz ognia, wyrzutnia rakiet, Sierżant z mieczem łańcuchowym) 170
(7) Space Marine Tactical Squad (Sierżant z mieczem łańcuchowym) 122
(7) Scout Squad (karabiny snajperskie, Sierżant z bolterem) 101
-----------------
393 punktów
Offline