Mam pytanie, chciałbym sobie złożyć radosną rozpiskę z nowymi, dużymi i fajnymi rzeczami
Jest w Verminlordzie taki zapisek:
A Verminlord (... <- dany rodzaj) is a Daemon and is affected by any rules, abilities, weapons, spells and so on that affect Daemons. Czyli jakie dokładniej zasady go dotyczą? Wiem tylko o magii światła że boli go o K6 więcej.
I jako że gość ma wykokoszonego warda na 5+ i brak jakiekokolwiek save'a... czy można go normalnie wstawić w oddział?
A także w którym kierunku on stoi?! Dłuższym bokiem do przodu czy krótszym?
Chwilowo bawię się z czymś takim:
Unnamed2400 Pts - Skaven Army
1 Verminlord Corruptor @ 500.0 Pts
Frenzy; Magic Level 4
#Plaguereapers [0.0]
1 Thanquol and Boneripper @ 650.0 Pts
General; Magic Level 4; Boneripper's Warpfire Proje
#Warp-amulet [0.0]
#Staff of the Horned Rat [0.0]
1 Chieftain @ 115.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Obsidian Lodestone [45.0]
3 Stormfiends @ 255.0 Pts
Grinderfists (x1); Warpstone-laced Armour; Ratling Cannons (x1); Warpfire
Projectors (x1); Light Armour
3 Stormfiends @ 255.0 Pts
Grinderfists (x1); Warpstone-laced Armour; Ratling Cannons (x1); Warpfire
Projectors (x1); Light Armour
52 Stormvermin @ 446.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Storm Banner [50.0]
1 Fangleader @ [10.0] Pts
54 Skavenslaves @ 116.0 Pts
Slave Musician
1 Pawleader @ [4.0] Pts
20 Skavenslaves @ 40.0 Pts
5 Giant Rats @ 23.0 Pts
1 Packmasters @ [8.0] Pts
Whip; Light Armour
Models in Army: 138
Total Army Cost: 2400.0
Offline
Duża demona:
nie wstawisz go do oddziału, tak jak nie wstawisz żadnego monstera --> rulebook
jeżeli jest deamonem to obowiązuje go zasada daemonic instability (--> armybook): unbreakable + jeżeli przegra walkę rzuca na liderę pomniejszoną o wynik walki i:
6 + 6 = wyparował do warpa bo tak
1 + 1 = nie jestem pewien, ale chyba odzyskał wszystkie stracone w tej kolejce combatu rany
cokolwiek innego = traci tyle ran ile wynosi różnica pomiędzy rzutem a pomniejszoną o rezultat walki liderką (nie działa na te rany WS ani regena itp)
W sumie lepiej nim walk nie przegrywać I faktycznie pocisków z lighta nie łykać.
Skąd żeś wytrzasnął tego Thanquola za 650 pkt? Jeżeli z End Timesów to sorry gregorry ale nie chu chu. Bohaterowie z endtimesów nie jeżdżą na Euro. Nasz thanquol to zwykły armybookowy cieć który nawet dzwona nie może sobie dokupić.
Offline
... Aha
widzisz, dobrze wiedzieć. Myślałem że Thanquol normalnie teraz wchodzi. Hm... to jak ludzie tych veminlordów używają... przecież to ma tylko warda na 5+... coś w tym musi być tylko ja jak zwykle zamulam O.o...
Ostatnio edytowany przez Jaaf (2015-02-09 22:39:10)
Offline
Jak ludzie go używają? Tak jak diabła w Wochu - odważnie . Co do podstawki to dłuższa krawędź jest przodem domyślnie chyba, ale ostatnio GW wydało wiele modeli, które są inaczej sklejone na obrazku a inaczej w instrukcji (np. Glottkin), to chyba jak skleisz tak będziesz miał . Fajna rozpa, tylko, że masz wszystko do schowania - Verminlord, Boneripper i Stormfiendy, wszystko jest fajne, ale papierowe.
Offline
No właśnie genialny plan wodza Jaafa polegał na wsadzeniu i Boneripera i Verminlorda do oddziału, wystawionego w hordę, być może nawet dłuższą, żeby zrobić reform i 5 do przodu o maksymalne dozwolone 15, w końcu i tak mam unbreakable a następnie z tegoż oddziału wyszarżować się odpowiednio Verminlordem lub postrzelać sobie z miotaczy. W oddziale był MR 3 więc do momentu szarży jednosti były chronione. Plan był dobry, miał tylko jedną zasadniczą wadę... ;]
był do chrzanu.
Generalnie po wczorajszej grze na nowych zabawkach, która była wręcz pokazem taktycznego kunsztu...
1. Verminlord albo corruptor schowany idealnie za jakąś górką i czekający na lepsze czasy, ciepający plagę, wchodzący w środek armii przeciwnika i bomba, ma ASF więc jest spora szansa że jego cel zostanie zasiekany, albo ta wersja Verminlorda z wardem na 4+. Nic innego nie ma racji bytu.
2. 2 mięciutkie oddziały stormfiendów... jednak nie. 510 pkt lub 595 pkt z savem na 6+ bądź 4+, T4... no dobrze, jak przychodzi do wypłaty to jak na zachodzie, ale strategia obrony iście wschodnia. Schodzimy garściami.
Są fajne, trzeba się z nimi ograć, ale jest to mięciutka pozycyjna rzecz. Wykorzystana odpowiednio potrafi urwać dupę, szczególnie jak dać jej cele do strzelania przez całą grę.
Generalnie do wypróbowania nowa rozpa:
Dzwon z powerscrollem
Seer z DS
BSB
Warlord z felką
assasin ze standardowym zestawem
elektryk z brassorbem
2 x latarka
1 x 3 stormfiendy z ratling gunami
1 x doomwheel
40 FCG clanów z tarczami
30 FCG clanów bez tarcz
2 x 60 slavów
chociaż na singlowe turnieje rozważam pozostanie przy 2 x dzwon 1 x warlord z felką, 2 x dżaboma i 5 guttersów. Czy jakąś wariację na ten temat.
Offline
Tą z felką i assasynem? Mam właśnie nadzieję że zdążę ją z 3 razy zagrać (i nie zmienić) przed turniejem. I w sumie... aż taka defensywna to chyba nie jest .
Tylko jednak ten brassorb nie wchodzi legalnie . I 44 pkt są jeszcze wolne (30 w lordach)
Offline
Jaaf napisał:
Dzwon z powerscrollem
Seer z DS
BSB
Warlord z felką
assasin ze standardowym zestawem
elektryk z brassorbem
2 x latarka
1 x 3 stormfiendy z ratling gunami
1 x doomwheel
40 FCG clanów z tarczami
30 FCG clanów bez tarcz
2 x 60 slavów
chociaż na singlowe turnieje rozważam pozostanie przy 2 x dzwon 1 x warlord z felką, 2 x dżaboma i 5 guttersów. Czy jakąś wariację na ten temat.
przemyślenia bardziej w zakresie satrategii gry niż samej rozpiski. Zmieniłbym doomwheela na abomę. Generałem zostaje seer z ruiną stojący w klocu clanratów z tyłu planszy. Do przodu wali combatowy dzwon z felkiem-elemelkiem i assassinem do przodu broniony przez abomiaka. Jeżeli przeciwnik ma nadwyżkową liczbę latających kowbojów, wtedy assassin zostaje w clanratach z seerem jako bodyguard. Z tyłu plącze się latarka i stormfiendy smażące wszystko co ośmieli się wejść w zasięg. Tylko wtedy trzeba przebudować cory i wsadzić wiaderko slavow zamiast drugich clanratów. Tak chyba też będzie wyglądała moja rozpiska.
Z drugiej strony wiem, jak będzie wyglądała rozpiska która wygra większość turniejów i znajdzie się w 90% rozp na dmp. 2x3 stormfiiendy + 2 x seer i cała nieistotna reszta.
A tutaj sklepałem swoją kompaktową koncepcję:
Unnamed2400 Pts - Skaven Army
1 Grey Seer @ 315.0 Pts Gienek
Dispel Scroll [25.0]
Obsidian Lodestone [45.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Chieftain @ 70.0 Pts BSB
1 Grey Seer @ 675.0 Pts
Power Scroll [35.0]
1 Screaming Bell @ [400.0] Pts
40 Clanrats @ [200.0] Pts FCG
1 Warlord @ 190.0 Pts
Heavy Armour
The Fellblade [100.0]
1 * Assassin @ 170.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars
Weeping Blade [30.0]
Potion of Strength [20.0]
31 Clanrats @ 144.0 Pts FCG
20 Skavenslaves @ 46.0 Pts FCG
50 Skavenslaves @ 106.0 Pts FCG
49 Skavenslaves @ 104.0 Pts FCG
1 Hellpit Abomination @ 235.0 Pts
3 Strormfiends @ 255.0 Pts Ratlingi
1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 Pts
Models in Army: 200
Total Army Cost: 2400.0
Offline
Bardzo ładna rozpiska. Tylko trochę ryzykowna - dzielisz armię na pół, to często się kończy źle .
Offline
Pytanie kogo obstawia BSB z przerzutem liderki? Dzwon i abomkę czy generała i stormfiendy (z liderką po byku )? Czy drepta tuż za dzwonem?
No i w mojej wersji dzwon był przytulony do czegoś wysokiego w strategii. Napór dzwonem i dżabomką bez sztormówy?
Wydaje mi się że może się to skończyć oddziałem jednak bez unbreakable, i wracamy do pytania gdzie wtedy rezyduje BSB?
Offline