Kosmita z K-Pax
Korzystając z przygotowanych przez Pepe grafik zrobiłem karty mistycznych monumentów, czyli piątego z elementów terenu na polu bitwy w Warheim FS.
DowNLoaD|OnLInE
Więcej pomocy do gry znajdziecie TUTAJ.
Offline
Kosmita z K-Pax
Korzystając z przygotowanych przez Pepe grafik zrobiłem karty tajemniczych budowli, czyli szóstego z elementów terenu na polu bitwy w Warheim FS.
[align=center]DowNLoaD|OnLInE[/align]
Więcej pomocy do gry znajdziecie TUTAJ.
Offline
Kosmita z K-Pax
Zmotywowany między innymi pytaniem zadanym przez Apoka na łamach Azylium postanowiłem uściślić zapisy dotyczące Stygmatów Chaosu - głównie o zapis:
"Działanie Stygmatu Chaosu może zwiększyć wartość współczynników ponad rasowe maksimum."
STĄD możecie pobrać aktualną wersję pliku w formacie PDF. Przeczytajcie i dajcie znać, czy czegoś nie pominąłem. A także piszcie śmiało wszelkie inne uwagi, pomysły i komentarze.
ONLINE
Ponadto przypominam, że najnowszą wersję podręcznika w wersji WIP szanowne państwo-draństwo może pobrać STĄD.
Offline
Kosmita z K-Pax
Powoli przymierzam się do zastąpienia nielicznych umieszczonych w podręczniku rysowanych diagramów fotografiami wykonanymi przy użyciu modeli i makiet.
W związku z tym mam do szanownego państwa-draństwa grającego w Warheim FS zapytanie:
Jakie sytuacje chcielibyście zobaczyć na takich diagramach?
Skok? Zeskok? Upadek? Model za osłoną? Co jeszcze?
Wasze propozycje zamieszczajcie w komentarzach pod tym wpisem lub w odpowiednim wątku na Azylium.
Offline
Kosmita z K-Pax
Korzystając z przygotowanych przez Pepe grafik zrobiłem karty lokacji, czyli siódmego z elementów terenu na polu bitwy w Warheim FS.
[align=center]DowNLoaD|OnLInE[/align]
Więcej pomocy do gry znajdziecie TUTAJ.
Offline
Kosmita z K-Pax
Poniżej przedstawiam wstępną wersję zasad dla kompanii Gladiatorów z Jałowej Krainy.
Gladiatorzy z Jałowej Krainy
Podobnie jak większość pozostałych ludzkich kompanii, także drużyna Gladiatorów z Jałowej Krainy dysponuje na początku 5 bohaterami.
- Mecenasem pełniącym rolę dowódcy, który fluffowo jest właściciele szkoły gladiatorów i odpowiada za pozyskiwanie nowicjuszy, do czego służy mu zasada specjalna handlarz niewolników.
- Kolejnym bohaterem jest Czarownik, postać dobrze znana wszystkim graczom prowadzących pozaimperialne kompanie wojowników
- Następnie mamy dwóch Czempionów, czyli głównym walczących bohaterów
- I na koniec felczera, teoretycznie najsłabszego z bohaterów, który odpowiada głównie za leczenie swych towarzyszy.
Natomiast wśród stronników wyróżnić można:
- Niewolników, jaki niewolnik jest każdy widzi
- Gladtiatorów, dysponujących WW 4 i zdolnością szermierz
- Dzikie zwierzęta: Szablozębne i Niedźwiedzia
- A także nieludzi: Ogra i Trollobójców.
Zarówno bohaterowie jak i stronnicy mają dostęp do różnego rodzaju oręża do walki wręcz. Ponadto, Czempioni mogą nauczyć się jednego ze stylów walki, który daje im w walce wręcz znaczne bonusy.
Szanowne państwo-draństwo zechce zapoznać się z zawartością PDFa i podzielić (na przykład na AZYLIUM) swoimi uwagami i wrażeniami.
Offline
Kosmita z K-Pax
Krnabrny z klubu WarZag zamieścił informację o przygotowaniach do turnieju WFS, który w sierpniu miałby odbyć się w Będzinie. Więcej informacji znajdziecie na Azylium:
http://azylium.vot.pl/ForumsPro/viewtop … html#31306
Offline
Kosmita z K-Pax
Szanowne państwo-draństwo pozwoli, że w ten upalny sierpniowy wieczór napiszę parę słów na temat zbliżającej się kolejnej edycji podręcznika do Warheim FS.
Niestety wciąż nie będzie to edycja 1.0, do które brakuje w podręczniku jeszcze kilku rzeczy i tu niezmiennie liczę na waszą aktywność i pomoc. Po pierwsze i najważniejsze wciąż brakuje Postaci Dramatu, a szanowne państwo-draństwo może wykazać się w tej materii. Jeśli natchnie was wena, to swoje propozycje możecie zamieszczać TUTAJ.
Poza przed wydaniem wersji 1.0 pojawią się jeszcze nowe kompanie, a mianowicie Banici z Księstw Granicznych, Fimiry oraz Karnawał Chaosu i Konkwistadorzy z Estalii. Nad którymi obecnie pracuję, póki co najbardziej zaawansowane prace dotyczą Fimirów, do których zasady, o ile nie wydarzy się nic nadzwyczajnego, powinny pojawić się na początku września.
Od opublikowania podręcznika w wersji 0.75 w zasadach pojawiło się także kilka zmian, niemal kompletną listę znajdziecie TUTAJ.
Ponadto, mam jeszcze pewną propozycję dotyczącą dostępności dla modeli rekrutowanych już w trakcie kampanii ale więcej o tym znajduje się TU.
Do szanownego państwa-draństwa mam prośbę-groźbę zapoznajcie się w miarę możliwości ze zmianami i propozycjami zamieszczonymi powyżej i dajcie znać co o nich sądzicie, jeśli macie swoje pomysły to także piszcie śmiało.
Wersję WiP z wprowadzonymi zmianami możecie pobrać STĄD.
Offline
Kosmita z K-Pax
Mam do szanownego państwa-draństwa propozycję czy może raczej pytanie.
Jakiś czas temu Sister_of_Mercy otrzymała od swoich współgraczy, który czytają między innymi blog Maniexite (który zapewne ich zainspirował) propozycję zmiany mechaniki wykonywania testów trafienia i zranienia z rzutów K6 na 2K6.
Podobno taka zmiana przyspiesza nieco rozgrywkę, ponieważ udane rzuty wypadają znacznie częściej przy jednoczesnym zmniejszeniu częstotliwości wypadania zranień krytycznych.
Poniżej znajduje tabela rzutów na trafienie i zranienie przystosowana do rzutów 2K6.
W przypadku ewentualnej zmiany, zranienie krytyczne i dodatkowe Ataki z furii miałyby miejsce przy wyniku 10+. Pozostałe modyfikatory do trafień i zranień wynikające z umiejętności i zasad specjalnych pozostałyby bez zmian.
Co o tym sądzicie?
Offline
Kosmita z K-Pax
Poprawiłem tabele trafienia i zranienia.
Poniżej zamieściłem też wybrane zasady, które uległyby modyfikacji:
-Zranienie krytyczne:
Jeżeli w rzucie na zranienie wypadną dwie niemodyfikowane 6 to miało miejsce zranienie krytyczne. Należy wykonać rzut K6 i porównać wynik z TABELĄ ZRANIENIE KRYTYCZNE.
Wyjątkiem od tej sytuacji jest fakt, gdy atakujący musi wyrzucić dwie 6 aby w ogóle zranić cel. Taki cios nie może zadać zranienia krytycznego – przeciwnik jest zbyt twardy, aby zostać poważnie zranionym przez tak cherlawe stworzenie!
Ponadto należy zauważyć, że każdy model może zadać tylko jedno zranienie krytyczne na fazę walki wręcz, a więc jeżeli postać posiada kilka ATAKÓW to jedynie dwie pierwsze niemodyfikowane 6 w rzucie 2K6 na zranienie będą traktowane jako zranienie krytyczne.
- Furia:
Ponadto modele podlegające zasadzie specjalnej FURIA otrzymują dodatkowy +1 ATAK za każdy dublet, który w fazie walki wręcz wypadł w udanym rzucie na trafienie oraz mają prawo do przerzutu wszystkich nieudanych rzutów na trafienie czasie szarży.
- Korbacz, itp.:
Ponadto, korbacz to oręż równie niebezpieczny dla wrogów jak i użytkownika. Jeśli w nieudanym rzucie na trafienie korbaczem wypadnie dublet, to oznacza, że korbacz uderzył także w użytkownika oręża, zadając mu jedno automatyczne trafienie.
-Zawodny:
Tego rodzaju oręż często się zacina lub psuje. Jeśli w czasie nieudanego rzutu na trafienie wypadło dublet, użycie broni kończy się NIEWYPAŁEM!. Należy wykonać rzut K6 a wynik odczytać z TABELI NIEWYPAŁU! BRONI PROCHOWEJ.
-Gniew Mannana!, itp.:
Pan Mórz sprzyja swym wybrańcom. Bohater zadaje zranienie krytyczne jeżeli w udanym rzucie na zranienie wypadnie dublet.
Z kolei STĄD możecie pobrać nową wersję WiP podręcznika, do której wprowadziłem testowo powyższe zmiany. Jeśli macie chwilę czasu, to zerknijcie do podręcznika, być może znajdziecie jeszcze fragmenty które przeoczyłem, a które wymagałyby korekty.
Offline
Kosmita z K-Pax
Sister_of_Mercy napisał:
Dzięki pomocy koyotha i quidamcorvusa przygotowałam dla was nowe wersje tabel trafień i zranień dla rzutów 2K6 do Warheim FS.
Jeśli chcielibyście przeczytać analizę przygotowaną przez koyotha to odpowiedni plik znajdziecie TUTAJ.
Z kolei TU dostępny jest przygotowany przez koyotha arkusz exela w którym można sobie wszystko ładnie obliczyć.
Pozwoliłam sobie wprowadzić kilka zmian do proponowanych przez koyotha i qc rozwiązań ale w większości nasze cele są podobne - szybsza i bardziej przewidywalna walka.
I tak głównym celem wprowadzenia mechaniki 2K6 jest większa przewidywalność otrzymanego wyniku rzutu, przy jednoczesnym podniesieniu o około 8% podstawowego poziomu trudności trafienia i obniżeniu o 3% trudności zranienia. Napisałam podstawowego bo w przypadku proponowanych zmian większego znaczenia nabierają wszelkie modyfikatory do testów trafienia i zranienia wynikające z szarży czy umiejętności i zasad specjalnych, na znaczeniu zyskała też Ochrona Pancerza - przy częstszych zranieniach warto chronić się zbroją.
W grach testowych walki były krótsze ale i bardziej przewidywalne, ważne jest to kto zaszarżuje, a różnice w wartości współczynników walczących są bardziej widoczne.
Testy nie zostały jeszcze zakończone, dlatego wszelkie wasze uwagi i komentarze są oczekiwane i potrzebne.
Wersję WIP podręcznika z wprowadzonymi zmianami znajdziecie TUTAJ, a zaktualizowaną kartę pomocy TU.
Offline
Kosmita z K-Pax
Mam dla szanownego państwa-draństwa raporty bitewne z rozgrywek w Warheim FS w katowickim klubie Inny Wymiar.
Zdjęcia są podlinkowane, więc możecie w nie śmiało klikać.
Chata Guślarza
Święte Źródło
Zagubiony syn kupca
Ruiny
Gdyby ktoś z szanownego państwa-draństwa mieszkał w okolicach Katowic i chciał zagrać w Warheim FS to piszcie śmiało.
Offline
Kosmita z K-Pax
Sister_of_Mercy na łamach Danse Macabre, a także Azylium opublikowała zasady pozwalające na ulepszanie pojazdów dostępnych w Warheim FS:
http://quidamcorvus.blogspot.com/2015/1 … asady.html
http://azylium.vot.pl/ForumsPro/viewtop … html#33625
Polecam lekturę zasad i stosowanie modyfikacji w czasie rozgrywek.
Ponadto, z bloga możecie ściągnąć najnowszą wersję podręcznika w wersji WiP z wprowadzonymi w/w zmianami i aktualnym spisem treści (aktualny indeks pojawi się niebawem.
http://warheim.blogspot.com/p/podreczni … a-wip.html
Offline
Kosmita z K-Pax
Szanowne państwo-draństwo TUTAJ może zapoznać się z kolejną relacją z rozgrywki stoczonej na zasadach Warheim FS w klubie Inny Wymiar.
Offline
Kosmita z K-Pax
Pora na kilka wieści z mijającego tygodnia.
I tak, między innymi na łamach bloga Danse Macabre dostępne są zasady dla nowego Najemnego Ostrza - Woźnicy, który to jest uzupełnieniem zasad pozwalających na ulepszenia pojazdów.
Ponadto na Danse Macabre opublikowałem kolejny raport bitewny, tym razem z potyczki stoczonej pomiędzy Krasnoludami a Ogrami.
I w końcu na Azylium powoli przymierzam się do zorganizowania turnieju Warheim FS, który najprawdopodobniej odbędzie się w przedostatni lub ostatni weekend stycznia w Innym Wymiarze w Katowicach. Gdyby ktoś z was chciał wziąć udział dajcie znać na Azylium.
Offline