Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw się tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Giełda Forumowa

#1 2013-08-17 16:43:55

 Crane

Poszukuje elektro w Berlinie

2995381
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 1359
Punktów :   
Armia Warmachine & Hordes: Retribution of Scyrah

Wrath of Kings

Tak sobie pomyślałem że wrzucę tutaj taką ciekawostkę, gra bitewna fantasy bez elfów, krasnoludów i orków, za to z innymi dosyć ciekawymi stworami. Na razie nie wiem o grze zbyt wiele, przyznaję bez bicia że po prostu przejrzałem dostępne figurki i poczytałem trochę o frakcjach, zupełnie pomijając mechanikę gry. Wydawcą gry jest Cool Mini Or Not i właśnie niedawno ruszył kickstarter tej gry, jednak w przeciwieństwie do wielu innych projektów na które można trafić na KS, tutaj większość roboty została już odwalona i jakieś 80-90% modeli które mają się pojawić na starcie jest już wyrzeźbione, a sam kickstarter ma dać fundusze na to żeby ruszyć z całą grą z kopyta, czyli od razu będą wydane wszystkie startery do pięciu frakcji.

Jak już poruszyłem temat frakcji to muszę przyznać że jestem lekko zaintrygowany niby praktycznie nic mi się nie podoba, ale coś jest w tej grze co przyciąga. Podobnie miałem na początku z Malifaux, więc i tutaj nie wykluczam że z czasem coś mi się zacznie podobać. Na stonce KS, do której link podałem powyżej jest opis, zdjęcia i nawet filmiki dla każdej z frakcji mamy więc "Azjatów" plus coś co wygląda jak ogry, jakieś zamaskowane typy współpracujące z minotaurami, gnomy ujeżdżające co się da wspierane przez świnie z mieczami, ludzi przypominających mroczne elfy mających na swych usługach Wolfenów z Konfrontacji i na koniec podwodniacy, bo nie wiem jak inaczej ich określić. Widać więc że frakcje są nieźle wykręcone, trochę przypominające te z Konfrontacji (Wolfeni to są prawie żywcem wyjęci z tej gry) ale w końcu przy grze pracowało dwóch twórców którzy właśnie przy Konfrontacji wcześniej dłubali.

Jeśli chodzi o figurki są dosyć ciekawe aczkolwiek są z nimi dwa problemy. Po pierwsze znawcy temata mówią że CMoN używa do modeli najtańszego z możliwych tworzyw, jedynie broń ma być wykonana z innego, lepszego tworzywa, drugi problem to coś co dotyka szczególnie produkty z serii Warmachine & Hordes czyli znaczna powtarzalność wzorów. Na obronę można tylko powiedzieć że gra będzie stosunkowo tania, starter do jednej frakcji ma kosztować 60$, a będzie zawierał, zależnie od frakcji, od 24 do 30 modeli. Jak że twórcy przewidują gry w skali od 10 do 50 modeli, to można uznać startery za dosyć spore. Jak będą wyglądać plastiki można zobaczyć między innymi na zdjęciach prototypów produkcyjnych. Na moje oko nie wygląda to tragicznie, ale szału też nie ma, zobaczę jeszcze co wymyślili w temacie mechaniki bo nią też się trochę chwalą.

Offline

#2 2013-08-24 23:03:03

 Crane

Poszukuje elektro w Berlinie

2995381
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 1359
Punktów :   
Armia Warmachine & Hordes: Retribution of Scyrah

Re: Wrath of Kings

Pociągnę jeszcze temat chociaż nie wiem czy ktoś to czyta Pojawiły się podstawowe zasady gry, są one oczywiście jeszcze nie do końca dopieszczone, ale ogólną tendencję już widać. Muszę przyznać, że ogólne założenia gry są bardzo oryginalne, tak więc gra wyróżniać się będzie nie tylko specyficznym światem.

Podstawa czyli tworzenie armii, jest dosyć dziwna. Generalnie nie istnieje tutaj coś co można określić wartością punktową modeli, być może można za to uznać range (Rank) modeli ale jest to raczej takie przybliżenia. Może bardziej będzie to widoczne na przykładzie, przy wielkości bitwy "Intro" możemy wystawić 12 piechurów ranga 1 lub możemy to przeliczyć na 6 piechurów rangi 2 itd. W sumie po zastanowieniu to można to uznać za jakiś system punktowy, ale jednak nadal dziwaczny.

Kolejnym ciekawym elementem gry jest cel gry, w każdej z gier celem gracza jest wyzerowania współczynnika morale wrogiej armii. Morale startowe określa się w dosyć ciekawy sposób licząc pełne trójki modeli (powiedzmy 12 modeli daje 4 morale) i dodając rangi liderów. Morale spada gdy gracz traci trójkę modeli lub lidera, ale także na koniec każdej rundy i w momencie kiedy przeciwnik osiąga jakiś swój cel z wybranego przez siebie scenariusza. Scenariusze to też ciekawa spraw, oczywiście same w sobie to nic specjalnego, ale jest kilka grup scenariuszy i graczy może wybrać tylko z tych grup które są powiązane z rasą którą prowadzi w grze. Każda rasa ma dostępne dwie grupy scenariuszy, ale każda para różni się chociaż jedna grupą dostępnych scenariuszy.

Walka też trochę odbiega od utartych schematów, chociażby tym że wykonuje się jeden rzut kostkami, tzn. nie ma rzutu na trafienie, rzutu na zranienie, rzutu na obronę czy co tam jeszcze się zdarza w innych grach, rzuca się tylko raz a wynik sprawdza się na specjalnej tabelce którą ma przypisany każdy model i jest wydrukowana na karcie tegoż modelu. Tak więc sprawa wygląda tak, że ze strony atakującego mamy takie modyfikatory jak ilość kości którymi rzucamy, możliwości przerzutu lub jakaś modyfikacja tabelki obrońcy, natomiast obrońca dostarcza tabelkę według której określa się jaką krzywdę wyrządził dany rzut. Wygląda to dosyć intrygująco, chociaż chyba nie tak prosto jak by chcieli twórcy, no ale może po kilku grach będzie można docenić szybkość takiego rozwiązania.

Innym bajerem jest aktywacja modeli, ponieważ jest to skirmish (chociaż nie do końca) modele można aktywować pojedynczo lub grupami, przy czym ten drugi sposób jest właśnie tym nowatorskim. Ciekawe jest to że gracz jeśli nie może już nic poruszyć to pasuje i w tym momencie jego przeciwnik ma jeszcze tylko jedną aktywacją co może powodować że liczne armie przy źle rozplanowanych aktywacjach mogą nie poruszyć się w całości. Aktywacja grupowa też jest ciekawa ze względu na to że nie istnieje tutaj takie pojęcie jak "oddziały", tutaj wszystkie modele biegają samopas, ale jeśli skupią się wokół dowódców to mogą się aktywować jednocześnie, oczywiście w ramach pewnych limitów. Tak więc dowódcy są dosyć istotni w tej grze i ich strata jest wyjątkowo bolesna, nie dość że traci się za nich morale (w wysokości rangi dowódcy) to jeszcze traci się możliwość jednoczesnej aktywacji kilku modeli. Niestety sposób aktywacji w tej grze ma pewne wady, modeli może być na stole całkiem sporo, gracze wykonują aktywacje naprzemiennie tzn. jedne model lub grupa jeden gracz, a potem to samo drugi i ponownie pierwszy itd. co sprawia że przydałby się jakiś sposób oznaczania które modele się już aktywowały, a że tokenów używa się także do innych celów jak na przykład do zaznaczania ran, to trzeba się będzie chyba zaopatrzyć w dosyć sporą ich liczbę.

To chyba na razie wszystko, teraz to nie wiem co sądzić o tej grze. Modele są dosyć ciekawe, nawet jeśli nie są one pierwszej jakości to są w miarę tanie, a jak by się skusić na KS to można mieć naprawdę sporo modeli za niewielkie pieniądze - za około 400zł ma się dwa startery plus podręcznik, co daje jakieś 50-60 modeli, do tego już doszły dodatkowe modele piechoty (3 lub 6 w zależności od rasy), dodatkowy lider, bardzo blisko jest odblokowanie dodatkowego modelu specjalisty, a wydaje mi się że jest też szansa na dodatkowe model piechoty i jeszcze jednego specjalisty co zwiększa pulę modeli do jakichś 80-90 modeli co pozwala na granie w największy z dostępnych formatów gry. Zasady są bardzo proste, można wręcz rzec że prostackie, ale może się to odbić na czasie gry, być może jest to właśnie gra w którą można zagrać w godzinkę (okej w WM też się da ). Jak na razie sporym minusem jest termin wydania: maj 2014 i to oczywiście nie jest na 100% pewny termin bo figurki są Made in China, do minusów też zaliczyłbym brak popularności świata, no i jest to świeży produkt więc nie wiadomo jaki będzie odzew graczy, czyli czy gra się przyjmie. Sprawę KS mógłbym rozważyć ewentualnie na spółkę z kimś jeszcze, bo samemu nie chce mi się pakować w kolejny niszowy produkt.

Offline

#3 2013-08-26 17:14:43

Brujah1685r

Szef Portalu

Zarejestrowany: 2011-10-26
Posty: 976
Punktów :   
Armia w WFB: Dwarfs, Bretonia
Armia w W40: Space Wolves

Re: Wrath of Kings

Oj obejrzałem te modele próbne i brzidkie brzidkie, nie podoba mnie się...

Offline

#4 2013-08-26 21:28:28

Spooky

Poszukuje elektro w Berlinie

12638216
Zarejestrowany: 2011-01-01
Posty: 1313
Punktów :   
Armia w W40: Flesh Tearers

Re: Wrath of Kings

Czy ja wiem, kwestia gustu


Tick tock, feed the Croc
http://img706.imageshack.us/img706/151/finaln.gif

Offline

#5 2013-08-26 22:19:35

 Crane

Poszukuje elektro w Berlinie

2995381
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 1359
Punktów :   
Armia Warmachine & Hordes: Retribution of Scyrah

Re: Wrath of Kings

Raczej kwestia tego co się nie podoba. Być może chodzi o technologię wykonania modeli, jeśli faktycznie będzie to plastik jakiego na przykład używał Rackham w ostatniej Konfrontacji, to raczej nie będą to modele z górnej półki, ot po prostu plastikowe żołnierzyki które można kupić w sklepie zabawkowym, a to by nawet tłumaczyło tak niską cenę. Jeśli zaś chodzi o taki ogólny styl modeli, to mam wrażenie że trzeba się trochę z nim oswoić. Jak pierwszy raz zobaczyłem te modele to stwierdziłem, że niezła kupa, ale teraz poza podwodniakami byłbym w stanie przyjąć dowolną frakcję, chociaż moimi faworytami są Goritsi i Teknes. Tym nie mniej bitewniaki figurkami stoją, a w tej chwili można co najwyżej właśnie o nich pogadać, chyba że by wypróbować zagrać proksami, są zasady, są karty demo trzeba by tylko pomyśleć nad jakimiś modelami zastępczymi.

Offline

#6 2013-08-30 19:31:25

 Crane

Poszukuje elektro w Berlinie

2995381
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 1359
Punktów :   
Armia Warmachine & Hordes: Retribution of Scyrah

Re: Wrath of Kings

Widzę, że sami poważni ludzie na forum i nikt nie jara się półnagimi zamaskowanymi babami z wielkim cycem Ja w sumie poczekam aż gra wyjdzie normalnie i wtedy się coś zdecyduje, chociaż powiem wam że KS kusi, już nawalili tyle tych bonusów że aż żal nie kupić Gra jak dla mnie ma na razie dwa minusy, sporo modeli do pomalowania, a ciężko mi to idzie oraz fakt że gra pojawi się dopiero w przyszłym roku. Nawet jeśli będzie to maj/czerwiec 2014 to i tak jest to bardzo odległy termin. No nic, w tym czasie może się coś ciekawego jeszcze wydarzy.

Offline

#7 2013-09-10 10:13:35

 Crane

Poszukuje elektro w Berlinie

2995381
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 1359
Punktów :   
Armia Warmachine & Hordes: Retribution of Scyrah

Re: Wrath of Kings

Kampania na Kickstarterze dobiega powoli do końca, widzę że uzbierali dosyć sporo, mam nadzieję że niektóre z bonusów które odblokowały się na KS będą również dostępne dla zwykłych śmiertelników - to nad czym myślę to dodatkowe wzory modeli piechoty w starterach i dodatkowe części do różnicowania liderów. Muszę przyznać że gra dostała niezłego rozpędu dzięki KS i wydawca uraczył nas zapowiedziami trzeciego "oddziału" piechoty - przyznaję że "Cherubinki" do Teknesów uwiodły mnie swoim wyglądem. No nic teraz trzeba czekać na wydanie gry, wtedy się zobaczy czy coś poza ciekawymi figurkami gra coś zaoferuje.

Offline

#8 2014-02-08 14:06:11

 Crane

Poszukuje elektro w Berlinie

2995381
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 1359
Punktów :   
Armia Warmachine & Hordes: Retribution of Scyrah

Re: Wrath of Kings

Powoli zbliża się maj, czyli data wydania WoK. Nie wiem jak tam idą sprawy z produkcją modeli, ale chyba są jakieś postępy bo na stronie wrathofkings.com co jakiś czas pojawiają się nowe zdjęcia modeli. Kilka dni temu pojawiły się również odświeżone zasady i karty jednostek. Gra zaczyna nabierać finalnych kształtów, chociaż jakiś rewolucji w zasadach od zeszłego roku nie widać, ot raczej szlifowanie balansu i jakiś drobnych nieścisłości. Jedyną taką znaczącą zmianę którą zauważyłem to brak "odliczania" czyli zabieranie morale armii na koniec tury, teraz morale traci się wyłącznie w wyniku tracenia modeli i z "motywacji" czyli czegoś w rodzaju scenariuszy.

Polecam też obejrzeć raport z bitewki pomiędzy domami Hadros i Goritsi. Jest to co prawda bitwa na minimalnych armiach, ale i tak robi ciekawe wrażenie. Oczywiście najlepiej ogląda się jeśli choć trochę się zna zasady, ale generalnie ta gra jest banalnie prosta, jedyne co może być niezrozumiałe to specjalne zdolności jednostek, chociaż i te są wyświetlane w czasie rozgrywki. Jeśli jednak ktoś by się zainteresował i chciał wyjaśnień to mogę zrobić drobny opis do filmu z wyjaśnieniem pewnych zawiłości tematu

Gra nadal wygląda na ciekawą pozycję na radarze. Trochę mi żal że nie rzuciłem się na KS, a z drugiej strony jednak poczekam na premierę i wtedy się zdecyduje czy i jak bardzo w to wejdę. Gdyby dawali prepaintowe figsy to bym się nawet nie zastanawiał a tak to trochę hamują mnie te obawy o malowanie figurek, już z Malifaux mam problemy, a tam mam tylko 13 modeli do pomalowania.

Offline

#9 2014-02-26 20:31:59

 Crane

Poszukuje elektro w Berlinie

2995381
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 1359
Punktów :   
Armia Warmachine & Hordes: Retribution of Scyrah

Re: Wrath of Kings

Pokazali jak będą wyglądać warianty modeli piechoty, nie jest źle, ale widać też wyraźnie że odlewy do najlepszych nie należą - film z obrotówkami modeli. Ciekawe jak będzie się to malować, mam zamiar poćwiczyć na tych modelach jakiś szybszy sposób malowania i mam nadzieję że coś z tego wyniknie znośnego.

Offline

#10 2015-02-08 23:25:40

 Crane

Poszukuje elektro w Berlinie

2995381
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 1359
Punktów :   
Armia Warmachine & Hordes: Retribution of Scyrah

Re: Wrath of Kings

Wygrzebie jeszcze na chwilkę temat, gra co prawda jeszcze nie jest wydana (jest szansa na roczny poślizg bo gra miała się pojawić w maju 2014), ale pojawiły się już preordery i z tego co wyczytałem uczestnicy kampanii na KS już swoje modele dostali, więc gra będzie "soon". Mój entuzjazm wobec tej gry mocno osłabł, właściwie główny i chyba jedyny argument za tą grą to szybkością rozgrywki. Jako przykład pierwszy od roku video raport Goritsi vs Hadross. Raport oczywiście jest lekkim skompresowany, ma tylko 15 minut, ale wydaje mi się że cała bitwa trwała gdzieś tak w okolicach 30-45 minut. Kiedyś zaletą była jeszcze cena, ale ta trochę podskoczyła z 60$ do 70$ za starter, a dodatkowo dolary jakoś drogie ostatnio, więc liczę że starter dla jednej frakcji to jakieś 250zł będzie, no nie jest to zbyt atrakcyjna cena, bo kiedyś liczyłem na 180zł.

Offline

#11 2016-03-12 23:31:24

 Crane

Poszukuje elektro w Berlinie

2995381
Skąd: Częstochowa
Zarejestrowany: 2009-12-18
Posty: 1359
Punktów :   
Armia Warmachine & Hordes: Retribution of Scyrah

Re: Wrath of Kings

Minął rok i nadal gry nie nabyłem co było chyba do przewidzenia, z powodu braku graczy, nie wspominając już o tym że klub coś się nam zaciął. Tym nie mniej chciałem wspomnieć o pojawieniu się w sprzedaży startera dla dwóch graczy. Co prawda liczyłem na trochę więcej figurek w takim zestawie, tak żeby dało się zagrać na poziomie "Intro", ale przynajmniej udało im się zejść z ceną do 60$. Jestem tylko ciekaw w jaki sposób da się tym starterem zagrać. Tak dla przypomnienia startery dla poszczególnych frakcji miały tyle modeli że dało się zagrać na poziomie "Skirmish" (w grze występują trzy wielkości bitew Intro, Skirmish i Battle). Jeśli ktoś ma jakieś 15 minut i ochotę zapoznać jak w to się gra to CMON przygotował dosyć przyjemny video tutorial.

Offline

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrzeżone dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.nsaiirok11-13.pun.pl www.sbot.pun.pl www.pyrzyce.pun.pl www.zagubionawyspa.pun.pl www.minecrafterzy.pun.pl