na krótkim zasięgu nie masz minusa do trafienia, a może inaczej jak strzelaż na dalekim to masz -1 do trafienia
aktualnie w 8 edycji jest naprawde sporo
-1 za daleki zasięg
-1 za light cover
-2 za hard cover
-1 za strzelanie przez las
-2 za strzelanie przez odział (i tu nie jestem pewny swój czy przeciwnika)
-1 jak jest reakcja stand and shut (stać i strzelać)
-1 do za zasadę skirmish
ale troche offtop się zrobił
hmm całe życie myślałem że krasnoludzcy kurznicy też mają armor pircing a teraz nie wiem sprawdze to
Offline
Oczywiście że mają armor piercing, kto powiedział że nie?
EDIT Sprawdziłem, kurde, nie mają Ale zawsze też myślałem że mają
OFFTOP Siwy, tu nie chodzi o znajomość, a głównie o to że dziwi mnie że kolega kamleta ma 2 rok angielskiego. Nie wiem, może są szkoły z czymś takim że ważniejszy jest ruski czy niemiecki?
Ostatnio edytowany przez Gruby (2012-08-05 22:02:22)
Offline
Gruby napisał:
OFFTOP To stary ile ty masz lat że masz 2 rok angielskiego?
15, ale ja w podstawie niemiecki miałem
Offline
Ja oczywiście wolałbym mieć anglika od podstawy
Poza tym ten anglik w gimnazjum też nie jest na wysokim poziomie,bo nasz nauczycielka prawie się nie odzywa (Może się nas boi )
Mam jeszcze dwa pytania:
1.Czym tak właściwie różni się kowal run od mistrza run?
Drugie może nie koniecznie na temat, ale nie wiem gdzie mam się o to zapytać?Mój kolega chciałby zacząć zbierać figurki. Kaptur (jacob) zaproponował mu by zbierał Ogre Kingdoms, gdyż maluję gorzej ode mnie ( ja nie maluję za ładnie) a, ogry są duże i łatwo je pomalować, ale obiło mi się o uszy że Ogry są niegrywalne to prawda?Nie wiemy co mu zaproponować, ponieważ nie znalazłem łatwiejszych do malowania figurek.
Ostatnio edytowany przez kamleta (2012-08-05 22:56:20)
Offline
Może ma powód
A tak swoją drogą jest podręcznik z zasadami po polsku więc przeczytaj po polsku i operuj polskimi nazwami a jak czegoś nie wiesz to sie pytaj po to est to forum. Teraz prawie wszystkie nowe armie mają booki po polsku więc też nie ma problemu. (krasnoludy akurat nie mają bo to stara armia)
Jak wszyscy wiemy Master operuje tylko polską nomenklaturą bo tak się nauczył i tak gra a z tego co wiem to angielski zna.
Offline
Gruby, wybacz ze zdrąże temat, ale wciąz nie rozumiem dlaczego, wg Ciebie "thundererom jest łatwiej trafić. A nie opłaca się, bo są o 3 pkt [chyba, mogłem zapomnieć] drożsi od quarellersów [kuszników], którzy mają zasięg 30" [thundererzy mają 24"], armor piercing mają obydwaj, a jedyne co dobrego otrzymujesz za te 3 pkt to większą celność. Jak dla mnie za mało."
O ile wiem, obie jednostki mają jednakowy BS, a jedyna różnica to ten bonus, do szlachtowania MEQ ... wyjaśnij, bo czuje ze cos mi umyka
A do siwego: "A swoją drogą zasada +1 do trafienia to fajna zasada" - jaki bonus to zapewnia?
Ostatnio edytowany przez Yamcha (2012-08-05 23:08:31)
Offline
Yamcha napisał:
A do siwego: "A swoją drogą zasada +1 do trafienia to fajna zasada" - jaki bonus to zapewnia?
No z tego co wiem to thunderers są wyposażeni w tak zwane dwarfs hundgun które mają 30" zasięgu -2 do seva i +1 do trafienia ale chciałbym podkreślić że to nie jest moja armia i ja sie tam nie znam
i z tego co wiem i to co mówią koledzi itd kusznicy cą lepsi i bardziej się spłacają mimo braku tych zasad ale jak to ja już muwiłem to nie jest moja armia
Offline
Gruby - Tak, chodzi mi o to, co miałeś na myśli, pisząć, że thundererom łatwiej jest trafić niż crossbowmenom.
Siwy - Jesli chodzi o jakąs zasade specjalną army booka, to rzeczywiście tak może być. Thx! Przy okazji odpowiedziałeś na pytanie do Grubego
Ostatnio edytowany przez Yamcha (2012-08-05 23:24:15)
Offline
Czy quarellersi się lepiej spłacają? Nie wiem, ale ciężej jest thundererów zmieścić w rozpisce, więc trzeba wziąć tańszą alternatywę
Offline
Ja mam w swoich 4 ed dwarfach 2 regimenty arkebuzerów i zawsze dobrze współdziałały ze sobą żeby łamać szarże w nie skierowane. Natomiast spojrzalem teraz na allegro i zainspirowany rozmową kupiłem jeszcze 10 warriorów, 10 crossbowmenów i myśle nad organkami... - z drugiej strony nie grałem dwarfami, jeszcze ani razy w tym tysiącleciu (dosłownie!!!)
Offline
Organki są dobre, szczególnie jak chcesz ubezpieczyć swoje maszynki przed wizytą jeźdźców apokalipsy. S5 i zasada dająca -3 do rzutu na pancerz wroga idące w parze dają epickie rezultaty. Szkoda że runek na nie włożyć nie idzie...
Offline
1.Czym tak właściwie różni się kowal run od mistrza run?
Jaką armie mam polecić kumplowi?Musi być łatwa do pomalowania i najlepiej jakby jednostki były dość duże
Offline
O to proste jeden jest lordem (ruelord) mistrz run a drugi hero bohaterem runesmith kowal run
Ogry Ogre kingdom duże figurki mało modeli na planszy i podobno armia ma potęcjał
Ostatnio edytowany przez siwy2150 (2012-08-06 16:23:33)
Offline