michau5300 napisał:
Miałby ktoś do pożyczenia coś co mogło by robić za wojowników lub maruderów chaosu ? W drugim przypadku większa ilość wymagana
jeśli Ci odpowiada, mogę wziąć za maruderów gory a za warriorów bestigory. dowolna ilość prawie
Offline
Prawa Ręka
Zdecydowanie odpowiada . To niedzieli podam ilość.
Offline
Ja pierdykam, trochę mnie tutaj nie było. michau5300 gdybym miał pewność, że będę miał czas i byłbym w Czewie to bym ci dowiózł co tam potrzebujesz.. Niby niegramatyczne, ale się podnieciłem turniejem, sorry
Offline
Mógłby kosić trawniki w Obi
a miał by ktoś do pożyczenia helke?
Offline
Raz jeszcze w sprawie proxów.
Się już trochę zagubiłem co do oficjalnej wykładni..
Czy przejdzie oddział 30 szt. Złożony z 10 figurek tak żeby pierwsze dwa szeregi pokazywały kto zacz i 20 podstawek reprezentujących pozostałych ?
Czy przejdzie oddział 30 szt. złożony z samych podstawek ?
Czy teraz obowiązuje wersja że MUSI stać sztuka czegoś co nazwiemy czymś innym ?
Poproszę nasze ciało ustawodawcze o opinię
PS. Do kiedy i do kogo przesyłamy rozpiski ?
Offline
chciałbym zaproponować wersję najbardziej lightową. 25% równa się 25%. 600 punktów może być podstawkami. jeżeli mam oddział 30 chłopków po 12 punktów. realnie mam tylko 5, wtedy pozostałych 25 czyli równo 300 punktów to proxy. Jeden wymóg - jasność, przejrzystość i klarowność.
Dobrze gdyby był właściwy pierwszy szereg. Jeżeli nie mamy pierwszego szeregu, można wydrukować małą karteczkę, żeby położyć przy podstawkach, która powie co to za oddział. Oddziały sproxowane powinny mieć movement traye, żeby była pewność co do ilości chłopków.
ZAKAZ grania papierkami, lub podstawkami zrozbionymi z taśmy klejącej i sznurka. Można nie mieć modeli, ale podstawki sobie chociaż jakieś załatwić - w takim wypadku pisać na forum. jakieś zastępcze figsy na pewno się znajdą, żeby jednak nie grać samymi podstawkami.
Jeżeli ktoś będzie miał sproxowane 603,5 punkta też przejdzie, bez przesady to nie apteka
jeżeli jest powszechna zgoda to robimy jak wyżej
rozpiski w formacie pdf lub najlepiej html (ostatecznie doc, docx, txt) proszę przesyłać do Mastera: sebekkuk@gmail.com do czwartku przed turniejem.
proszę nie przesyłać w formacie rst (armybuildrowym) są różne wersje armybuilderów i może się nie otworzyć.
jeżeli ktoś nie ma jak, lub nie do końca wie jak zmajstrować rozpiskę, niech przyjdzie pół godziny przed rozpoczęciem turnieju - zmajstrujemy, poprawimy. tut też prośba, jakby ktoś miał małą przenośną drukarkę byłoby super. ja laptopa wezmę.
Ostatnio edytowany przez bombaj (2011-12-05 23:43:42)
Offline
Czy Lothern Sea Guard może być przedstawione jako włócznicy bez potrzeby zużycia punktów na proksy ? Czy mogą po prostu przedstawiać włóczników ?
Offline
jasne że mogą, no bez przesady, na stole nawet bym nie zauważył różnicy, gdybyś mi nie powiedział że to jest coś innego
Offline
Już ostatnie miejsce do zaklepania na turniej! Takie zainteresowanie jest dla mnie miłym zaskoczeniem, oby tak dalej !
PS. Mam trochę HE do pożyczenia, piszcie na PW.
Ostatnio edytowany przez Master (2011-12-02 21:08:10)
Offline
Mógłby kosić trawniki w Obi
czy ktoś wie jakie wymiary ma podstawka pod działo piekieł?
Offline
Chaos Warrior napisał:
czy ktoś wie jakie wymiary ma podstawka pod działo piekieł?
najpopularniejsza wersja to 100/80, ale chyba nie ma oficjalnej wykładni
ZASADY EURO PO POLSKU
Zasady EURO
Zmiana zasad:
-Bohaterzy otrzymają zasadę "look out sir" przeciwko czarom które automatycznie zabijają lub też usuwają cały oddział. Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th,Infernal Gateway 11-12 efekt. Są stosowane normalne wymogi dotyczące zasady "look out sir".
Ogólne ograniczenia:
2400 Punktów.
Specjalni oraz imienni bohaterzy są zakazani.
Obowiązują tylko armie które zostały wydane w Księgach Armijnych przez Games Workshop.
Można użyć maksymalnie trzy identyczne pospolite (core) jednostki (bez względu na ekwipunek i wyposażenie)
Armia może liczyć maksymalnie do pięciu maszyn jak i broni wymagających użycia templatki.
W tym wypadku maszyny wymagające użycia templatki liczone są jako jeden wybór.
Wszystkie bronie wymagające użycia templatki (magiczne przedmioty zdolności itd.) za wyjątkiem czarów są liczone.
Maksymalnie 45 modeli dla oddziałów z bronią strzelecką o zasięgu 20” i powyżej (nie wliczając maszyn, bohaterów i rydwanów).
Wielkość regimentów jest ograniczona następująco:
Maksymalnie do 40 modeli lub 450 punktów (wliczając grupę dowodzącą,magiczne przedmioty/sztandary).
Te ograniczenia obowiązują podczas tworzenia rozpiski – wielkość oddziału jak i jego koszt może zostać zwiększony podczas gry ( np.: - poprzez dołączenie się bohatera do regimentu)
Ograniczenia Magii
Za wyjątkiem wiatrów magii jak i „Chanelingu”, armia może wygenerować dwie dodatkowe PD/DD na fazę.
możesz mieć jednostki lub zdolności które właściwie wygenerują więcej niż dwie dodatkowe kostki, lecz wtedy nadmiar kości zostanie utracony.
niektóre z magicznych przedmiotów oraz umiejętności wliczane są do tych które generują kostki do tego limitu
te przedmioty oraz umiejętności które generują kości do limitu nie mogą dodać ich więcej niż 2 kostki PD/DD na fazę. To oznacza że jeśli weźmiesz na przykład power scroll to nie można już wziąć innego przedmiotu dodającego kości do puli PD/DD.
wszystkie armijne modyfikatory są stosowane i nie zmienne podczas gry
Szczegółowy opis
Za wyjątkiem wiatrów magii oraz zasady „channeling” (połączenia), armia może dodać tylko i wyłącznie dwie kostki do puli kostek mocy lub rozproszenia w każdej fazie magii. Każda kostka dodana do puli, bez względu na źródło (wygenerowana,wykradziona,zachowana z poprzedniej fazy magii,wygenerowana przez magiczny przedmiot/zdolność by poprawić czar przed lub po zamiarze jego rzucenia,wyprodukowane przez czary jak i przez właściwości szkoły magii itd.) wlicza się do limitu. Nadmiar kostek jest najzwyczajniej w świecie stracony i nie może być użyty w żadnym przypadku(nie mogą być zachowane). Jeśli kostki zostaną skradzione z puli przeciwnika i przekroczą dopuszczalny limit także zostają one stracone lecz po obu stronach (przeciwnik traci skradzioną ilość a ty nie możesz ich zachować).
Niektóre specjalne przedmioty jak i zdolności zmniejszają limit kości mocy i rozproszenia, który możesz dodać do puli. To oznacza, że jeśli rozpiska zawiera przedmiot dający 1 kostkę mocy to twoja armia może wygenerować jeszcze tylko jedną dodatkową kostkę zamiast dwóch w twojej fazie magi do końca gry (bez względu na to czy ów przedmiot został zniszczony lub zużyty).
Zauważcie, że nie można mieć takiej kombinacji przedmiotów, która zmniejszy limit dodatkowych kostek poniżej zera.
Ograniczenia przedmiotów
-Power Scroll jest zakazany
-każda zdolność mistrz magii (Loremaster) liczy się jako zdolność generująca 1 PD w fazie magii.
-każdy przedmiot który automatycznie rozprasza czar liczy się jako przedmiot generujący 1 DD w fazie magii.
-Folding Fortress jest nie dozwolona
Ograniczenia Armijne
Bestie: żadnych ograniczeń.
Bretonia:Trabuszet 0-1.
Mroczne Elfy: Hydra 0-1, maksymalnie 35 Kusz powtarzalnych w armii.
Krasnoludy: każda runa spellbreaker/spelleater liczy się jako +1 kostka do DD. Grudge Throwers 0-2.Armia Krasnoludzka może wygenerować cztery dodatkowe kostki do dispela zamiast dwóch.
Demony: maksymalnie 28 modeli w oddziale, Flamersi 0-1. Siren song może być wybrana tylko raz.
Imperium:czołg liczy się jako maszyna. Czołg, rakietnica i inżynier 0-1.
Wysokie Elfy:maksymalnie 500 punktów lub 40 modeli na oddział. Vortex Shard liczy się jako +1 DD. Book of Hoeth liczy się jako 2 PD i 2 DD; Banner of the World Dragon liczy się jako +1 DD.
Jaszczuroludzie: Salamandry 0-1,T erradony, Skinki kameleony, Stegadony (każdy rodzaj) 0-2, Beclaming Cogitations liczy się jako +1 PD i +2 DD, Cupped hands liczy się jako +2PD.
Ogry: żadnych ograniczeń.
Orki i Gobliny: żadnych ograniczeń.
Szczury: Hell Pit Abomination 0-1, Gutter runners 0-2, Inżynierowie 0-3.
Wampiry: Wraiths and Varghulf 0-1.
TK: żadnych ograniczeń.
Leśne Elfy: Wand of Wych Elm liczy się jako +1 DD.
Wojownicy Chaosu: Hellcannon 0-1, Infernal Puppet liczy się jako +1 PD i +2 DD ,Tendrils of Tzeench i Conjoined Homunculus liczą się jako +1 PD.
Punktacja
Punkty zwycięstwa liczone są tak jak w Rulebooku z takim wyjątkiem że jednostki uciekające liczą się jako martwe
Punkty zwycięstwa Róznica
0-150 10-10
151-300 11-9
301-450 12-8
451-600 13-7
601-750 14-6
751-900 15-5
901-1050 16-6
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500- 19-1
1500+ - 20/0
Wirtualne pole widzenia
Tabelka wymiarów
0:Robactwo – modele tego wymiaru nigdy nie blokują pola widzenia oraz nie dają shcroniena
1:Piechota, bestie wojny ,maszyny wojenne
2:Kawaleria, monstrualna piechota/kawaleria /bestia, rydwany, jednostki unikalne z zasadą „Duży Cel”
3.Potwory, wszystkie duże cele
Pole widzenia zawsze sprawdzane jest wirtualnie od podstawki do podstawki. Modele mają zasięg widzenia 90 stopni. Widok blokowany jest przez modele które mają ten sam lub większy rozmiar jak modele których pole widzenia jest aktualnie sprawdzane jak i zarówno ich celu.
Teren
Wzgórza mają wielkość 2 na poziom tak więc wzgórze mające trzeci poziom ma wielkość 6 i blokuje pole widzenia/daje twardą osłonę tak jak modele tego samego wymiaru. Jednostki stojące na wzgórzu dodają swój wymiar do wymiaru wzgórz na którym się znajdują. Budynki i duże skały zawsze i całkowicie blokują pole widzenia. Lasy nie blokują wizury, ale słaba osłona jest stosowana na wszystkie strzały wystrzelone przez lub w las ale nie przez niego. Ruiny nie blokują wizury, ale twarda osłona jest stosowana na wszystkie strzały wystrzelone w ruiny ale nie przez nie lub z nich. Jednostki stojące za przeszkodami dostają słabą (drewno) lub twardą (kamień) osłonę.
Osłona od jednostek i terenu
Osłona jest przyznawana w momencie gdy 50% jednostek w oddziale który został celem jest częściowo lub całkowicie zasłoniętych przez inne jednostki lub teren przed oddziałem strzelającym. W porządku związanym z dawaniem coveru przez modele, ich rozmiar musi być jeden rozmiar mniejszy od jednostki będącej celem o i od strzelającego modelu
Skirmisherzy
Skirmisherzy nigdy nie blokują pola widzenia i są widziani zgodnie z ich rozmiarem w tabelce oraz zapewniają osłonę zgodnie z zasadami powyżej. Podczas określania osłony dla kogoś schowanego za skirmisherami luka pomiędzy nimi traktowana jest jako część oddziału. Podczas formacji do walki skirmisherzy blokują pole widzenia jak normalne jednostki.
Z języka angielskiego na polski przetłumaczył Wychwa (klub Varangian Guard)
Poprawił i zredagował Cobra (klub Varangian Guard)
Offline
Prawa Ręka
Jakoś się udało pominąć niecenzuralny wstęp... Nie mogę przyjść. Nie ma mnie w sobotę i nie mam w tej kwestii nic do gadania.
Chce ktoś coś do WoCh pożyczyć to nie będzie problemu.
@Bombaj, dzięki ale z figurek jednak nie skorzystam.
Powodzenia wszystkim i dobrej zabawy.
Offline
Jeśli jest miejsce i nikt nie ma nic przeciwko to proszę wpisać na turniej także Mrocznego Kiciusia - Krasnoludy
Offline
Zgłoszeni:
1. Master - Elfy Wysokiego Rodu
2. Chaos Warrior - Wojownicy Chaosu
3. Loboba - Elfy Wysokiego Rodu
4. Bombaj - Szczuroludzie
5. Sasomir - Imperium
6. Bandziorka - Leśne Elfy
7. Jankiel - Mroczne Elfy
8. Albriew - Orki i Gobliny
9. Dragomar - Krasnoludy
10. Negro - Mroczne Elfy
11. Marjan - Elfy Wysokiego Rodu
12. Siwy - Orki i Gobliny
13. Brujah1685r - Krasnoludy
14. Zuzoslaw - Wojownicy Chaosu
15. Cobalt - Elfy Wysokiego Rodu
16.
Ogłoszenie - rozpiski, wraz z imieniem i nazwiskiem (ewentualnie ksywa z forum) grającego wysyłajcie na adres - sebekkuk@gmail.com
Z racji dużej ilości wolnego czasu sprawdzę je pod kontem rulebooka/armybooka/errat.
Ostatnio edytowany przez Master (2011-12-08 06:28:49)
Offline
Rozpiskę wyśle jutro bo jeszcze się nie zdecydowałem
Na spotkanie w sobotę postaram się wziąć aparat żeby uwiecznić armie i ludzi pozytywnie zakręconych
Niestety robi słabą jakość zdjęć więc jak ktoś inny też może wziąć to niech też weźmie bo znając mnie będę latał i się jarał figurkami
Edit :
Czy u mnie Korhil
(http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus … 45x319.jpg)
Może być jako szlachcic bez konieczności go proksowania ?
Ostatnio edytowany przez loboba (2011-12-08 08:56:11)
Offline