Ok, to mo¿e ja zacznê
Czy op³aca siê obecnie braæ strzelaj±cego Carnifexa?
Powiedzmy takiego ze stranglethorn cannon i devourer na piechotê.
A heavy venom cannon + devourer na czo³gi i ciê¿k± piechotê.
Offline
kryhu napisał:
Ok, to mo¿e ja zacznê
Czy op³aca siê obecnie braæ strzelaj±cego Carnifexa?
Powiedzmy takiego ze stranglethorn cannon i devourer na piechotê.
A heavy venom cannon + devourer na czo³gi i ciê¿k± piechotê.
Witaj kryhu
Wed³ug mojego skromnego zdania, strzelaj±cego Karnifeksa siê nie op³aca braæ.
Ale je¶li strzelanie to mus, to wersja: stranglethorn cannon (na piechotê). Pewnie zapytasz dlaczego
bez deathspittera; poniewa¿ rzadko bêdziesz strzela³ z bliska, ma 36" zasiêgu wiêc raczej bêdziesz sta³ z ty³u i ¶rutowa³ do wszystkiego co biega.
Jest jeszcze jedna opcja na piechotê mniej liczebn± i s³abo opancerzon± (do¶æ tania punktowo): twin-linked deathspitter + twin-linked devourer. Z tym ¿e musisz siê liczyæ ¿e bêdzie podatny na ostrza³.
Je¿eli natomiast co¶ na pojazdy/ciê¿k± piechotê to wersja: heavy venom cannon.
Wed³ug mnie jedyn± s³uszn± opcj± na tej edycji jest wersja: Karnifeks z adrenal glands, w Mycetic Spore.
Spada jak najbli¿ej pojazdu i w nastêpnej turze szar¿ujemy by zniszczyæ pojazd.
Offline
Dziêki za odpowied¼ ale mam jeszcze kilka skromnych pytañ:
1. Czy Tyrant bêdzie lepszy z venomk± czy devourerami?
2. Zoanthropy w liczbie trzy wydaj± mi siê dobr± opcj± na czo³gi od 1000 pkt.
3. Hive guardy nie musz± mieæ line of sight. Czy to oznacza ¿e mog± strzelaæ w przeciwnika za gór±, wysokim murem itp.?
A ich wystawianie jest wy³±cznie w formie otwieraczy transporterów?
4. Nie wiem czy na turniejach liktor siê sp³aci. Do tej pory sprawdza³ siê tylko przy odizolowanych celach.
Ponoæ dawniej by³ potê¿niejszy.
5. Po kupnie battleforca do Tyrków interesuje mnie mawloc. Jego wykopywanie siê jest kozackie.
Warto go stosowaæ, a mo¿e trygon lepszy jako pierwszy?
Offline
kryhu napisał:
Dziêki za odpowied¼ ale mam jeszcze kilka skromnych pytañ:
1. Czy Tyrant bêdzie lepszy z venomk± czy devourerami?
2. Zoanthropy w liczbie trzy wydaj± mi siê dobr± opcj± na czo³gi od 1000 pkt.
3. Hive guardy nie musz± mieæ line of sight. Czy to oznacza ¿e mog± strzelaæ w przeciwnika za gór±, wysokim murem itp.?
A ich wystawianie jest wy³±cznie w formie otwieraczy transporterów?
4. Nie wiem czy na turniejach liktor siê sp³aci. Do tej pory sprawdza³ siê tylko przy odizolowanych celach.
Ponoæ dawniej by³ potê¿niejszy.
5. Po kupnie battleforca do Tyrków interesuje mnie mawloc. Jego wykopywanie siê jest kozackie.
Warto go stosowaæ, a mo¿e trygon lepszy jako pierwszy?
1. Hive Tyrant z heavy venom cannon.
2. Tak
3. Hive Guardzi nie musz± widzieæ celu ¿eby do niego strzelaæ. Mo¿esz staæ (za górk±, murem, w okopie) i je¿eli nie widzisz celu, ale masz do niego zasiêg
to mo¿esz strzelaæ. Ich g³ówn± funkcj± jest niszczenie czo³gów i piechoty lekkiej lub ciê¿kiej.
4. Lictor Na poprzedniej edycji by³ dyskryminowany i teraz te¿ jest, niestety GW nic w jego kierunku nie zrobi³o ¿eby by³ "grywalny".
5. Najlepiej kup jednego i drugiego. Ja na 1300 punktów wystawiam Mawloca i Trygona.
Wykopywanie Mawloca jest i¶cie zabójcze S6 AP2 du¿y wzornik.
Natomiast Trygon to bajerant poniewa¿ tam gdzie on wyskoczy to od nastepnej tury mog± wychodziæ jednostki
Wiêc ja polecam obydwa modele.
Ostatnio edytowany przez Dragon (2010-11-30 05:37:22)
Offline
Gość
Ja mia³bym jeszcze parê pytañ dotycz±cych Tyrków.
1. Co lepiej wzi±æ: Trygon i Karnifeks czy Mawlock i Karnifeks lub mo¿e jeszcze Trygon, Mawlock i Karnifeks?
2. Czy Venomthropy siê op³aca zabraæ w zestawie np. Venomthrope, Zoanthrope i Malan'tai.
3. My¶la³em te¿ nad Malan'taiem i dwoma Liktorami... da siê tak graæ?
4. Jakie zestawienie najlepiej wybraæ na dowództwo, my¶la³em o np. Broodlord i Wojownicy...
PS.
Jak co¶ jest wbrew zasadom gry, albo co¶ w tym stylu to sorry ale dopiero zaczynam zbieranie i dopiero przeczyta³em Kodeks Tyranidów 4th (tam nie ma np. Mawlocka niestety).
Scali³em posty
/Wilk'u
?? napisał:
Ja mia³bym jeszcze parê pytañ dotycz±cych Tyrków.
1. Co lepiej wzi±æ: Trygon i Karnifeks czy Mawlock i Karnifeks lub mo¿e jeszcze Trygon, Mawlock i Karnifeks?
2. Czy Venomthropy siê op³aca zabraæ w zestawie np. Venomthrope, Zoanthrope i Malan'tai.
3. My¶la³em te¿ nad Malan'taiem i dwoma Liktorami... da siê tak graæ?
4. Jakie zestawienie najlepiej wybraæ na dowództwo, my¶la³em o np. Broodlord i Wojownicy...
PS.
Jak co¶ jest wbrew zasadom gry, albo co¶ w tym stylu to sorry ale dopiero zaczynam zbieranie i dopiero przeczyta³em Kodeks Tyranidów 4th (tam nie ma np. Mawlocka niestety).
Scali³em posty
/Wilk'u
1. To zale¿y od tego na ile punktów grasz i przeciwko jakiej armii grasz. Najczê¶ciej wybieran± opcj± jest: Trygon i Mawlock, ale czasami mo¿na spotkaæ Karnifeksa który spada w Mycetic Spore.
2. Ja osobi¶cie Venomthrop nie u¿ywam (nie sprawdzaj± mi siê bo szybko gin±, nic przy tym nie robi±c). Zoanthropy to z³o konieczne, s± idealn± broni± na lekkie jak i ciê¿kie pojazdy
The Doom of Malan'tai to (Unique), na jego wystawienie musisz mieæ zgodê przeciwnika.
Ja w jednostkach elitarnych wy³±cznie u¿ywam: Ymgarl Genestealer, Hive Guard i Zoanthrope.
3.
Dragon napisał:
Lictor Na poprzedniej edycji by³ dyskryminowany i teraz te¿ jest, niestety GW nic w jego kierunku nie zrobi³o ¿eby by³ "grywalny".
4. Kodeks który posiadasz to kodeks z 4 edycji (obowi±zuje teraz 5 edycja). Poleca³ bym w pierwszej kolejno¶ci kupiæ kodeks Tyranidów, Rulebooka i wtedy zadawaæ konkretne pytania.
Po przeczytaniu zasad i kodeksu na po³owê pytañ sam znajdziesz odpowiedz. A przy okazji zarejestruj siê na naszym forum
Ostatnio edytowany przez Dragon (2010-12-08 05:19:32)
Offline
A czy w jednym opakowaniu jest Mawlock oraz Trygon, czy s± tam takie czê¶ci które s± niezbêdne dla obu i dlatego mo¿na z³o¿yæ tylko jednego?
Znaczy siê chodzi³o mi o to ¿e, jest tam wspólna czê¶æ która jest jedna i sklejenie z niej np. Mawlocka uniemo¿liwi z³o¿enie Trygona, bo brakuje tej w³a¶nie czê¶ci
(oczywi¶cie podaje tylko mój przyk³ad tak jak my¶lê ¿e to wygl±da)?
Ostatnio edytowany przez TrebuszeQ (2010-12-09 22:55:09)
Offline
TrebuszeQ napisał:
A czy w jednym opakowaniu jest Mawlock oraz Trygon, czy s± tam takie czê¶ci które s± niezbêdne dla obu i dlatego mo¿na z³o¿yæ tylko jednego?
Znaczy siê chodzi³o mi o to, ¿e jest tam wspólna czê¶æ która jest jedna i sklejenie z niej np. Mawlocka uniemo¿liwi z³o¿enie Trygona, bo brakuje tej w³a¶nie czê¶ci
(oczywi¶cie podaje tylko mój przyk³ad tak jak my¶lê ¿e to wygl±da)?
Z jednego pud³a mo¿esz z³o¿yæ tylko jedn± figurê, oczywi¶cie s± tam wszystkie czê¶ci potrzebne do z³o¿enia Mawlocka lub Trygona.
Tak z³o¿enie np. Mawlocka uniemo¿liwi Ci z³o¿enie np. Trygona lub Trygona Prime, poniewa¿ brakuje odpowiednich czê¶ci.
Offline
Tyranid Warriorzy mog± byæ nadal w dowództwie (sorry za to pytanie, ale kodeksu w 5 minut mi nie przy¶l±)?
A mog± w³a¶ciciele Tyranidzkich Rojów pochwaliæ siê swym dowództwem?
Mi ju¿ przys³ali kodeks (tylko ¿e edycja angielska) no i chyba w moje przysz³e szeregi wst±pi The Swarmlord.
Czy lepszy bêdzie Tyran Roju czy Swarmlord? Co my¶licie o tym ¿eby zamieniæ Tyrana na Swarmlorda?
Tyran Od³amka Roju Behemot:
Weapons and Biomorphs:
- Bonded exoskieleton
- Lash whip and Bonesword
- Heavy venom cannon
- Regeneration
- Armoured shell
Psychic Powers:
- Psychic Scream
- The Horror
- Indescribable Horror
Ostatnio edytowany przez TrebuszeQ (2010-12-12 00:55:25)
Offline
TrebuszeQ napisał:
Tyranid Warriorzy mog± byæ nadal w dowództwie (sorry za to pytanie, ale kodeksu w 5 minut mi nie przy¶l±)?
Tyranid Warriors s± teraz w Troops.
Offline
TrebuszeQ napisał:
Mi ju¿ przys³ali kodeks (tylko ¿e edycja angielska) no i chyba w moje przysz³e szeregi wst±pi The Swarmlord.
Czy lepszy bêdzie Tyran Roju czy Swarmlord? Co my¶licie o tym ¿eby zamieniæ Tyrana na Swarmlorda?
Tyran Od³amka Roju Behemot:
Weapons and Biomorphs:
- Bonded exoskieleton
- Lash whip and Bonesword
- Heavy venom cannon
- Regeneration
- Armoured shell
Psychic Powers:
- Psychic Scream
- The Horror
- Indescribable Horror
Swarmlord jest (Unique), czyli bohaterem specjalnym - którego mo¿esz wystawiæ tylko za zgod± przeciwnika, lub na turniejach na których dopuszczeni s± bohaterowie specjalni.
Ja s±dzê ¿e Hive Tyrant jest lepszym wyborem ni¿ Swarmlord, poniewa¿ dobrze uzbrojony Tyrant kosztuje mniej i jest mobilniejszy.
Dla mnie Swarmlord jest ciekaw± i interesuj±c± wersj± "Tyranta", ale jak za te punkty co on kosztuje, to sza³u nie ma!
Kontunuj±c rozwa¿ania na temat Hive Tyranta, podam kilka przyk³adów:
wersja I
Hive Tyrant (hive commander, wings, scything talons, lash whip & bonesword, adrenal glands) + moce (Paroxysm, druga dowolna)
Najczê¶ciej takiego Tyranta wybieram
wersja II
Hive Tyrant (armoured shell, stranglethorn cannon/heavy venom cannon, hive commander, twin-linked devourers with brainleech worms) + moce (dowolne)
wersja III
Hive Tyrant (wings, heavy venom cannon, hive commander/old adversary, twin-linked devourers with brainleech worms/scything talons) + moce (dowolne)
Pierwsza wersja Hive Tyranta to typowa jednostka do zabijania w kombacie, natomiast druga stoi gdzie¶ z ty³u i strzela do wszystkiego co siê rusza.
Trzecia to jednostka mieszana, do strzelania i do kombatu.
Zapewnie zapytasz dlaczego ka¿da wersja ma "hive commander", poniewa¿ du¿o ludzi gra na jednostkach wychodz±cych z Deep Strike/Outflank.
Poda³em tutaj przyk³ady trzech typowych kombinacji, ale jak z³o¿ysz swojego Tyrana Roju to ju¿ zale¿y wy³±cznie od Ciebie.
Ostatnio edytowany przez Dragon (2010-12-15 14:07:59)
Offline
TrebuszeQ napisał:
Tyran Od³amka Roju Behemot:
Weapons and Biomorphs:
- Bonded exoskieleton
- Lash whip and Bonesword
- Heavy venom cannon
- Regeneration
- Armoured shell
Psychic Powers:
- Psychic Scream
- The Horror
- Indescribable Horror
Orientuje siê trochê w Tyranidach, wiêc podrzucê kilka pomys³ów:
1. Regeneracja jest nieu¿yteczna-niegrywalna, za te punkty mo¿esz mieæ inne, lepsze ulepszenia.
2. Tak jak napisa³ Dragon:
Dragon napisał:
moce (Paroxysm, druga dowolna)
Paroxysm w 12" od figury Hive Tyranta, obni¿a przeciwnikowi WS i BS do 1, wiêc moim zdaniem ta moc jest obowi±zkowa.
Offline
Wilk'u napisał:
TrebuszeQ napisał:
Tyran Od³amka Roju Behemot:
Weapons and Biomorphs:
- Bonded exoskieleton
- Lash whip and Bonesword
- Heavy venom cannon
- Regeneration
- Armoured shell
Psychic Powers:
- Psychic Scream
- The Horror
- Indescribable HorrorOrientuje siê trochê w Tyranidach, wiêc podrzucê kilka pomys³ów:
1. Regeneracja jest nieu¿yteczna-niegrywalna, za te punkty mo¿esz mieæ inne, lepsze ulepszenia.
2. Tak jak napisa³ Dragon:Dragon napisał:
moce (Paroxysm, druga dowolna)
Paroxysm w 12" od figury Hive Tyranta, obni¿a przeciwnikowi WS i BS do 1, wiêc moim zdaniem ta moc jest obowi±zkowa.
Dok³adnie z tym ¿e Paroxysm dzia³a na pojedynczy model.
Ostatnio edytowany przez Dragon (2010-12-15 14:35:51)
Offline
A z kolei czy Ravki s± op³acalne? Nie wiem jak jest, a s± dosyæ kusz±ce (i ³adne modele).
Czy jest skuteczne wyrzucanie ich po wykopaniu Trygona i robienia rze¼ni.
I czy warto dawaæ spinefisty na klatach? Jako¶ ich nie widywa³em w rozpiskach ostatnio...
Ostatnio edytowany przez kryhu (2010-12-16 20:33:36)
Offline