Bryluje cudzymi modelami
Ze wzornikami jest tak jak piszesz tyle, ¿e od wyrzuconej sumy na tych dwóch zwyk³ych kostkach odejmujesz
zdolno¶ci strzeleckie jednostki któr± strzelasz. Wynik, to w³a¶nie odleg³o¶æ w której ustawiasz wzornik (chyba, ¿e wypad³ HIT).
Offline
Jakie s± wed³ug Was najwiêksze wady Tyranidów? Wed³ug mnie jest to "instynktowne zachowanie" i ma³a ilo¶æ HQ.
Hive Tyrant jest naprawdê okey z tego co wyczyta³em, ale tylko na wiêksze bitwy, a pozostali s± za s³abi. No, a jak wiemy Tyranidzi musz± mieæ równie¿
du¿o jednostek HQ (a s± trochê drodzy, nie tylko w punktach, ale niestety tak¿e w pln).
Offline
Moim zdaniem, pojazdy. A w³a¶ciwie jednostki przeciw-pancerne. Z tego co mi wiadomo, Tyranidzi zawsze mieli problem ze zniszczeniem pojazdów (no chyba ¿e jest to co¶ pokroju Trukka ). We¼my takiego Landka. Czym to otworzyæ? Wys³aæ Carnifexa, albo inne tego typu bestie? A czym zestrzeliæ flyery?
Offline
To Tyranidzi maj± jakie¶ wady? chyba tylko kompromis miêdzy ilo¶ci± figurek, a jako¶ci± malowania...
Offline
Zoanthrope'y s± genialne na pojazdy i ciê¿ka piechotê. Sprawdzi³em, piêknie siê spisuj±
i ten inv na 3+. Moje dwie w ostatniej bitwie ¶ci±gnê³y Termosów trac±c tylko jedna.
Genki te¿ mi siê sprawdzi³y. Mia³em 8 sztuk, a do oddzia³u (5) z bohaterem dosz³o sze¶ciu
owszem wszystkie pad³y, ale po przeciwniku zosta³ tylko bohater z jednym punktem ¿ycia.
Ostatnio edytowany przez Edhel (2012-08-26 22:36:44)
Offline
Midlay1 napisał:
Jakie s± wed³ug Was najwiêksze wady Tyranidów? Wed³ug mnie jest to "instynktowne zachowanie" i ma³a ilo¶æ HQ.
Hive Tyrant jest naprawdê okey z tego co wyczyta³em, ale tylko na wiêksze bitwy, a pozostali s± za s³abi. No, a jak wiemy Tyranidzi musz± mieæ równie¿
du¿o jednostek HQ (a s± trochê drodzy, nie tylko w punktach, ale niestety tak¿e w pln).
Ty kolego gadasz g³upoty. No mo¿e pomimo tego ¿e Games Workshop mocno przegina z cenami produktów.
Gruby napisał:
Moim zdaniem, pojazdy. A w³a¶ciwie jednostki przeciw-pancerne. Z tego co mi wiadomo, Tyranidzi zawsze mieli problem ze zniszczeniem pojazdów (no chyba ¿e jest to co¶ pokroju Trukka ). We¼my takiego Landka. Czym to otworzyæ? Wys³aæ Carnifexa, albo inne tego typu bestie? A czym zestrzeliæ flyery?
Ty kolego nie masz zielonego pojêcia o Tyranidach i ich funkcjonowaniu na obecnej edycji, która bardzo ich wzmocni³a.
Yamcha napisał:
To Tyranidzi maj± jakie¶ wady? chyba tylko kompromis miêdzy ilo¶ci± figurek, a jako¶ci± malowania...
A z Tob± kolego do koñca siê nie zgodzê.
Odpowiem spokojn± kontr-odpowiedzi± na Wasze wypowiedzi.
Szósta edycja wesz³a do ¿ycia codziennego i nie da ukryæ ¿e armia Tyranidów nie do¶æ ¿e zyska³a na sile, to nieodzownym tego dzia³aniem jest równie¿ zubo¿enie / zmiana kilku naprawdê dobrych aspektów rozgrywki, dziêki którym wielu graczy uk³ada³o specyficzne rozpiski i budowa³o armie w oparciu o konkretne jednostki, które dzia³a³y, ale niestety na poprzedniej pi±tej edycji. Podam mo¿e kilka przyk³adów:
Szar¿a & Genestealer's
Nie da siê ukryæ, ¿e zasada overwatch mocno zdeklasowa³a szar¿e w wykonaniu Tyranidów. Genokrady po ruchu z outflanka mog³y spokojnie szar¿owaæ na wroga, po czym szósta edycja tego zabrania. Niestety ta ga³±¼ taktyczna upad³a. Jedynym wsparciem które bêdzie dzia³aæ, poniewa¿ zosta³o uchronione dziêki zapisowi w codexie, s± Ymgarl Genestealer's. Te jednostki jako jedne z niewielu, lub jako jedyne mog± szar¿owaæ po deep strike'u lub outflanku.
Flyery & Czo³gi
Kolejn± spraw± jest wprowadzenie uzmiennionego systemu pojazdów i fruwajek, czyli hull pointy i jednostki typ: flyer. Tak jak kolega Gruby wspomnia³ powy¿ej, Tyranidzi zawsze mieli problem z niszczeniem pojazdów. Niestety teraz do paczki problemów dosz³y kolejne jednostki jakimi s± flyery. Nic bardziej mylnego. Dziêki wprowadzeniu nowych zasad jednostek danego typu, to g³ównie dziêki temu Tyranidzi zyskali na sile. Pierwszym plusem jest wprowadzenie hull pointów, które nabijaj± nawet zwyk³e bronie z S6, S7. Reszta uzbrojenia z si³± wy¿sz± ni¿ S7 jest gruba i niebezpieczna dla Land Raiderów i Battlewagonów, natomiast s³absze pukawki s± na Predatory, Trukki - g³ównie na pojazdy z pancerzem do 13 AV. Tutaj Tyranidzi nie maj± problemu, bo nawet wbicie efektu "glancing hit" uszczupla pojazd z jednego hull pointa. W tej dziedzinie Tyranidzi nie maj± problemów, poniewa¿ posiadaj± opcjê zmasowanego ostrza³u. W dodatku nastukanie du¿ej ilo¶ci glan'ów w wykonaniu Tyranidów jest bardzo proste, zw³aszcza ¿e bêdziemy teraz rzadko widywaæ pojazdy, ze wzglêdu ¿e gór± na tej edycji jest piechota. G³ównie dlatego Games Workshop podniós³ ceny lataczy i piechoty.
Kolejn± wisienk± na Tyranidzkim torcie jest wprowadzenie jednostki typ: flying monstrous creature. W³a¶nie dziêki niej nie straszne s± Tyranidom jakiekolwiek flyery. G³ównie na sile zyska³ lataj±cy Hive Tyrant i Harpia, które coraz czê¶ciej widuje siê w rozpiskach.
Co tyczy siê ubogiego wyboru HQ to tutaj napiszê tylko jedno: ciesz siê ¿e jest tyle, bo na poprzednim codexie by³y dwie jednostki tylko (Hive Tyrant i Broodlord). Nie narzekaj, bo masz do wyboru morderczego Hive Tyranta z opcj± na motyla morderce. Nastêpnie masz Alpha Prime'a na mniejsze punkty, który jest równie dobry i zabójczy, zw³aszcza je¿eli masz go w oddziale Warriorów. Ostatni konkretnym, nieimiennym HQ jest Tervigon, czyli mamu¶ka. W jej obronie trzeba jasno nadmieniæ, ¿e po ulepszeniu tej jednostki, jest tañsza ni¿ Hive Tyrant i wiêcej mo¿esz ni± ugraæ, jak dobrze bêdziesz kula³ ko¶æmi. Reszty nie opisuje bo to specjalni bohaterzy. Jednak¿e dodaæ warto, ¿e pomimo do¶æ du¿ego kosztu punktowego (pomijaj±c Alpha Prime'a), to jednostki te warte s± swoich punktów jak i kosztu biomodyfikacji. Niestety nie mo¿na tego powiedzieæ o cenach produktów by GW.
Je¿eli chodzi o kompromis miêdzy ilo¶ci± figurek, a jako¶ci± malowania, to sprawa tutaj wydaje siê oczywista. Zbieramy wtedy flotê rój opart±
o monstrusy - dzieki temu mamy ma³o modeli i mo¿emy dopieszczaæ jest pod wzglêdem malarskim.
Offline
Dziêki za sprostowanie, faktycznie dwa HQ to prawie jak nic. Ludzie nic z tym nie robili? Nie oburzali siê, ¿e SM maj± od groma dowódców, a oni tylko
dwóch? Je¶li chodzi o ceny, to jednak Games Workshop chyba trochê rozumie potrzeby Tyrków i dwa zestawy Hormagauntów / Termagantów kosztuj± tyle, co
w niektórych sklepach jeden Czcigodny Drednot lub nawet Devastator Squad. Ale có¿, miêso tanie, ale z monstrami ju¿ gorzej. Mawlock kosztuje tyle co Land Raider, który przetrwa d³u¿ej na stole i w dodatku mo¿e Terminatorów transportowaæ. Nie bêdê wspomina³ o uzbrojeniu zamontowanym na Land Raiderze. Taki urok, nikt nie rozkazuje przecie¿ graæ Karnifeksami.
Offline
Dragon, wszystko spoko, ale mój post by³ ca³kowicie ¿artobliwym, bo pojêcia nie mam o Tyranidach.
Offline
Dragon, ja pisa³em bardziej z perspektywy pi±tej edycji, ale rzeczywi¶cie, przy hull pointach i innych bajerach, to pojazdy nie s± ju¿ zmor± dla Tyrków.
Oczywi¶cie swój post ju¿ zaopatrzy³em w "imho".
Offline
maxiking napisał:
Czy Tyranidzi posiadaj± ten sam bonus do ataku ze wzglêdu na posiadanie dwóch broni? Czy jest to co¶ zupe³nie innego?
Tyranidzi posiadaj± odmienne zasady broni, opisane w codexie.
Offline
Bryluje cudzymi modelami
Ostatnio trochê zaniedba³em Tyrki.... ale mam zamiar siê poprawiæ i pogadaæ o nich z kim¶..... na forum. O rozpiskach, figurkach, konwersjach itp.
Pierwsze pytanie: Jak Wam siê podobaj± nowe jednostki typu: Tyrant ze skrzyd³ami, Tervigon, Tyrannofeks czy Swarmlord........ osobi¶cie figury Tervigona i Tyrannofeksa mnie rozwali³y... wielko¶æ i ogólnie MEGA...
Offline