Edhel napisał:
Szybkie pytanie i szybka odpowiedz:
Czy wyszedł w Polsce rulebook po polsku?
Rulebook nie wyszedł w wersji PL, ale można dostać mini-rulebook ze startera (w wersji PL), o czym wspomniał towarzysz Gruby.
Offline
Ponieważ jestem posiadaczem polskiego mini-rulebooka, to chciałem jeszcze dodać, że w polskiej wersji jest kilka dość poważnych merytorycznych błędów.
np. w angielskiej wersji napisano, że po wyjściu z transportera, oddział nie może szarżować,
natomiast w polskim tłumaczeniu jest napisane, że wysiadający oddział nie może strzelać.
Puki co, erraty do polskiej wersji jeszcze nie opublikowano.
Offline
Mam pytanie:
Jak to jest z kodeksem do Dark Angels, wyszedł już? Pytam, bo w centrum hobbystycznym mówili że jeszcze nie ma, będzie za dopiero miesiąc, a na stronce GW widziałem że jest.
I jeszcze jedno:
Jak to jest z tą kapsułą desantową? Co ona daje, bo coś tam obiło mi się o uszy, że desant wtedy jest zawsze celny i nie trzeba rzucać kością. Można desantować w pierwszej turze czy coś takiego...
I kolejne:
Czy można się desantować bez kapsuły desantowej, tylko z zasadą specjalną DESANT?
Pytam, bo kupiłem starter "Mroczna Zemsta" i w scenerii Terminatorzy i szwadron Motocyklistów robią desant bez kapsuły... stąd moje wątpliwości.
Połączyłem posty w jeden.
Na przyszłość edytuj posty, jeżeli masz coś do dodania.
/Wilk'u
Offline
Griffin napisał:
Mam pytanie:
Jak to jest z kodeksem do Dark Angels, wyszedł już? Pytam, bo w centrum hobbystycznym mówili że jeszcze nie ma, będzie za dopiero miesiąc, a na stronce GW widziałem że jest.
Angielski jest od ponad 2 miechów. Polskiego jeszcze nie wydano... Faber&Faber jeszcze nie ogłosił daty - chyba tylko oni maja licencje na tłumaczenia.
Griffin napisał:
I jeszcze jedno:
Jak to jest z tą kapsułą desantową? Co ona daje, bo coś tam obiło mi się o uszy, że desant wtedy jest zawsze celny i nie trzeba rzucać kością. Można desantować w pierwszej turze czy coś takiego...
Na kapsułę desantową rzucasz 2 kośćmi na znoszenie - niektóre armie maja bonus który obcina znoszenie do jednej kości. Zatrzymują się tuż przed przeszkodą - czyli to też skraca dystans znoszenia - lub za mapą - wtedy buba na całej linii - dodatkowy rzut na tabelkę "Deep Strike Mishap Table" pokazuje jak bardzo kapsuła i wkładka ma w plecy.
Dodatkowo teraz już chyba wszystkie armie, maja możliwość zrzucenia połowy (zaokrąglając w gore) swoich kapsuł w pierwszej rundzie.
Można się jeszcze desantować za pomocą zasady Deep Strike - na przykład Termosy - wtedy też na znoszenie rzuca się 2 kośćmi. Jak trafia się na teren trudny, to staje się on niebezpiecznym, a jak na wroga lub poza stół to wtedy także rzuca się na tabelkę "Deep Strike Mishap Table".
Poprawiłem literówki oraz nazwę "tabelki na znoszenie".
/Wilk'u
Dzięki. Pisałem z roboty, a Admin to świnia i nie pozwala polskiej klawiatury instalować. Też trochę skorygowałem, bo mi sensu brakło w jednym miejscu
Ostatnio edytowany przez magik1980 (2013-04-02 18:42:18)
Offline
Dzięki.
Sorki, ale nie pomyślałem, żeby złączyć w jedno. Szkoda, że jeszcze nie ma kodeksu w wersji polskiej.
Ostatnio edytowany przez Griffin (2013-04-02 17:11:34)
Offline
Dobra, Panowie, wiem że musztarda po obiedzie itd. ale o ile założenie tematu dla DA, BA, BT, SW itd. jestem w stanie zrozumieć, bo mają oddzielne dexy, to już raven guardy, ultrasy [tfu tfu], imperial fisty i ogólnopojęci lojaliści nie mają prawa bytu, bo i tak należą do tego samego dexu. A post któregoś z Panów o założenie odpowiednich tematów do RG, ultrasów itp. ja przynajmniej odebrałembym za żart.
Btw. Jak już tak nam humor dopisuje, to Bru, zrób u orków tematy dla Evil Sunz, Deffskulz, Snakebitez, Goffz, Bad Moons i Blood Axes. Ha, ha, ha
Offline
Chcę się dowiedzieć, czy w pionie mogę wykorzystać wszystko, czyli coś takiego:
- 2 HQ
- 3 TROOPS
- 3 FAST
- 3 ELITES
- 3 HEAVY
A jeżeli nie, to czy użycie drugiego pionu jest za darmo...
Ostatnio edytowany przez Griffin (2013-04-06 08:15:52)
Offline
Griffin napisał:
Chcę się dowiedzieć, czy w pionie mogę wykorzystać wszystko, czyli coś takiego:
- 2 HQ
- 3 TROOPS
- 3 FAST
- 3 ELITES
- 3 HEAVY
A jeżeli nie, to czy użycie drugiego pionu jest za darmo...
Podstawą jest 1 HQ i 2 troopsy, to musisz mieć zawsze.
Możesz rozszerzyć to do tego, co wpisałeś + fortyfikacja.
Możesz dobrać allies z innego kodeksu według tabelki z podręcznika.
Jak już wymieniłem, Twoją podstawą jest 1 HQ i 2x troops.
Możesz rozszerzyć to o dodatkowe 1 fasty, 1 elity i 1 heavy.
Ograniczeniami są tylko i wyłącznie ustalenia z przeciwnikiem i liczba punktów.
Offline
OK, czyli nie, że opcjonalnie mogę dodać sobie tak jak jest napisane w księdze zasad oprócz wymaganego 1HQ, 4 Troops'y, 3 Elity lub 3 Fasty i 3 jednostki Wsparcia???
Oprócz tego chciałbym zapytać, czy wstawienie drugiego pionu podstawowego kosztuje punkty, albo czy trzeba to ustalać z rywalem??
Ostatnio edytowany przez Griffin (2013-04-06 13:26:31)
Offline
Griffin napisał:
OK, czyli nie, że opcjonalnie mogę dodać sobie tak jak jest napisane w księdze zasad oprócz wymaganego 1HQ, 4 Troops'y, 3 Elity lub 3 Fasty i 3 jednostki Wsparcia???
Nie, trochę inaczej.
Podstawą którą musisz mieć żeby zagrać, jest obowiązkowe:
1 HQ
2 TROOPS
to jest baza, czyli minimum które musisz wystawić żeby rozegrać bitwę. Reszta slotów, czyli pozostałe:
+1 HQ
+3 ELITES
+4 TROOPS
+3 FAST
+3 HEAVY
to jest to, co możesz dodatkowo dobrać. Wykupujesz BAZĘ (1 HQ i 2 TROOPS), a resztę sobie dobierasz wedle uznania.
Podam to na przykładzie:
Rozgrywasz bitwę na 1000 punktów, przykładowo z Kosmicznymi Marines z zakonu Krwawych Kruków.
Wystawiasz BAZĘ i wybierasz sobie jednostki:
1 HQ (wystawiasz np. Company Mastera)
2 TROOPS (wystawić musisz dwa oddziały np. 10 Taktycznych Marines i 10 Scoutów)
Potem zauważasz, że masz jeszcze trochę dodatkowych punktów, wiec możesz sobie pozwolić na wystawienie jeszcze jakichś jednostek z dowolnego
slotu (slot czyli HQ, ELITES, TROOPS, FAST, HEAVY). Decydujesz się, że wykorzystasz 3 sloty w FASTACH i wystawiasz np. trzy oddziały motorów.
Ostatecznie Twój FoC (FoC czyli schemat organizacyjny armii) wygląda nastepująco:
1 HQ (Company Master)
2 TROOPS (10 Taktycznych Marines, 10 Scoutów)
+3 FAST (trzy oddziały motorów)
Griffin napisał:
Oprócz tego chciałbym zapytać, czy wstawienie drugiego pionu podstawowego kosztuje punkty, albo czy trzeba to ustalać z rywalem??
Nie, tego nie ustalasz z rywalem. To jest tylko i wyłącznie Twoja koncepcja armii, czy wystawisz dwa sloty ELITES czy może po jednym slocie HEAVY i FAST.
Ale jak wyżej wspomniałem, bazą do grania jest:
1 HQ
2 TROOPS
resztę dobierasz według własnego uznania.
Offline
OK, dzięki.
Zmyliło mnie to, że w podręczniku było napisane opcjonalnie osobno: 1 HQ, 4 troops'y, 3 elity, a później 3 fasty i 3 heavy support.
Offline
Mam pytanie odnośnie zasady oskrzydlenie, w podręczniku (mini edycja z DV ), nie jest napisane jakie typy oddziałów posiadają tę zasadę. Nie jest także napisane czy jeżeli flankuję przeciwnika, to mogę wyjść np. za jego plecami lub w jego strefie rozstawienia, czy tylko w swojej?
Offline
Masz napisane jak byk, że na 1-2 wychodzisz z lewej krótszej [lub dłuższej, jeżeli gracie ten scenariusz gdzie się zaczyna przy krótszych] krawędzi stołu, na 3-4 z prawej krótszej krawędzi stołu, a na 5-6 Ty wybierasz z której wychodzisz. Jak już będzie ustalone z której strony, to ustawiasz swoje jednostki gdzie chcesz, ale muszą się one jakby "ruszyć" swój maksymalny ruch, czyli jeżeli wystawiasz piechotę z outflanka, to musi ona wyjść w 6 calach.
Co się tyczy tego kto to ma - ta zasada nie jest przypisana do danego typu jednostek, bo takie informacje masz w kodeksach poszczególnych armii. Na przykład w kodeksie Orków tylko Komandosi mają outflanka, gdyż tylko oni mają to zapisane w swoich zasadach specjalnych. Jeżeli oddział z outflankiem może wykupić sobie dedykowany transport, to pojawia się on razem z nim na stole, ale modele z outflankiem muszą być poza jego pokładem.
Ostatnio edytowany przez Gruby (2013-08-14 09:13:49)
Offline
Ok, dzięki.
Offline