Ogłoszenie

Witamy na Forum "Rycerze y Kupcy"!

Linki:

- Regulamin Forum
- Dzielnica Mieszkalna (Przedstaw siê tam koniecznie!)
---> -AKTUALNE SPOTKANIE KLUBU <---
- Administracja Forum
- Gie³da Forumowa

#1 2010-01-27 15:40:56

 Krzychu

Podnó¿ek ksiêciunia

Skąd: Czêstochowa
Zarejestrowany: 2010-01-08
Posty: 1222
Punktów :   

Armie Warhammera & Fluff

Temat do dyskutowania o klimacie armii w mrocznym ¶wiecie Warhammera.
Mam nadziejê, ¿e temat szybko nie umrze, bo naprawdê jest o czym dyskutowaæ. ^^

Pozwolê sobie skorzystaæ z przywileju osoby zak³adaj±cej temat i zadaæ pierwszy temat pod dysputê. Otó¿, która wed³ug Was armia jest najbardziej klimatyczna w WFB? Do której jest najwiêcej fluffu? Której historia jest najbardziej rozbudowana?

Niechaj rozgorzeje dyskusja!

Offline

#2 2010-01-27 18:07:11

 Master

Spowiednik szatana

Skąd: Cz±stochowa
Zarejestrowany: 2010-01-22
Posty: 1067
Punktów :   
Armia w WFB: Elfy Wysokiego Rodu > 4000

Re: Armie Warhammera & Fluff

Wojownicy Chaosu albo Elfy Wysokiego Rodu.

Bardzo rozbudowana wypowiedz ;P

Proszê u¿ywaæ w przysz³o¶ci opcji edytuj.

Lukullus


How to play Warhammer better?
-Rule number one - sex. Do you guys have some?
-E.. yea, you know... sometimes...
-Wrong answer! Sex equals lost battles. Lose sex. No sex - more victories.
-So how much sex you you have, sire?
-None! Warhammer is my pussy.

Offline

#3 2010-01-27 19:01:43

 Krzychu

Podnó¿ek ksiêciunia

Skąd: Czêstochowa
Zarejestrowany: 2010-01-08
Posty: 1222
Punktów :   

Re: Armie Warhammera & Fluff

Ale dlaczego Master tak uwa¿asz? Uzasadnij.

Ja zapozna³em siê ju¿ z Elfami Wysokiego Rodu. Uwa¿am, ¿e maj± ten fluff do¶æ ciekawy. Momentami mnie denerwowa³o to, ¿e bardzo czêsto po idealnym wrêcz królu, ksi±¿êta obiera³y na nowego Króla Feniksa totalnie niekompetentne i nie maj±ce powo³ania w tym kierunku osobisto¶ci. Poza tym to ci±g³e oswobadzanie najechanych ziem. Rozumiem, ¿e jest wojna, obie strony nienawidz± siê, Malekith i jego dzieci pragn± odebraæ Ulthuan, ale bez przesady. Za ma³o by³y te spory przetkane innymi wydarzeniami. Czytaj±c odnosi³em takie wra¿aenie: rok 'x' panowania 'a' - Mroczne Elfy przejmuj± w³adzê nad Naggarythe; rok 'y' panowania 'b' - Elfy Wysokiego Rodu odbijaj± Naggarythe; rok 'z' panowania 'c' - Mroczne Elfy przejmuj± w³adzê nad Naggarythe; etc. etc.

Podsumowuj±c, jestem zadowolony, ale wprowadzi³bym kilka zmian co do prezentacji. Poza tym to tylko moje zdanie. Czekam na wypowied¼ ludzi, którzy maj± za sob± trochê wiêcej armii i maj± mo¿liwo¶æ porównania ich.


PS
No i oczywi¶cie HElfy maj± ³adne arty w armybooku.

Ostatnio edytowany przez Terthin (2010-01-27 19:04:29)

Offline

#4 2010-01-28 18:04:50

 Bleachu

Je ¿elki z herbat±

Zarejestrowany: 2010-01-26
Posty: 507
Punktów :   
Armia w WFB: Dark Elves(2k)
Armia w W40: Ultramariens
Armia w LOTR: brak
Armia Warmachine & Hordes: RYK Czestochowa

Re: Armie Warhammera & Fluff

Le¶ne cio³ki, Elfy Niskiego Rodu i Mroczni Pani. Te trzy armie s± powi±zane jedn± Histori±. A wiêc jest pewien klimat.


''Zabierzcie ich z³oto, spalcie domostwa, wyr¿nijcie ich rodziny i uwiê¼cie ich dusze. Nie okazujcie lito¶ci''

                                                                                                       Malekith, Wied¼mi Król Naggaroth

Offline

#5 2010-01-28 18:17:20

 Krzychu

Podnó¿ek ksiêciunia

Skąd: Czêstochowa
Zarejestrowany: 2010-01-08
Posty: 1222
Punktów :   

Re: Armie Warhammera & Fluff

Oj, nie musisz od razu wybuchaæ cynizmem. ;] Poza tym wypowied¼ do¶æ krótka i zwiêz³a. Ludzie, popu¶cie wodze fantazji, rozpiszcie siê trochê, wytê¿cie szare komórki. ^^

Ostatnio edytowany przez Terthin (2010-01-28 18:18:01)

Offline

#6 2010-01-28 19:43:44

 Chaos Warrior

Móg³by kosiæ trawniki w Obi

7384498
SkÄ…d: Warszawa
Zarejestrowany: 2010-01-23
Posty: 318
Punktów :   
Armia w WFB: wojownicy chaosu (ok.2400pt)
Armia w LOTR: troche tego toche tego

Re: Armie Warhammera & Fluff

Wed³ug mnie jak s³usznie zauwa¿y³ Master Wojownicy Chaosu s± bardzo klimatyczni. W ksiêdze armii historia jest dobrze i jasno opisana, np. Wielka  Inwazja Chaosu, do tego opis ka¿dego boga chaosu i jego s³ug, dzieje bohaterów. Poza tym figurki chaosu s± bardzo klimatyczne.

Offline

#7 2010-01-28 20:20:35

 Krzychu

Podnó¿ek ksiêciunia

Skąd: Czêstochowa
Zarejestrowany: 2010-01-08
Posty: 1222
Punktów :   

Re: Armie Warhammera & Fluff

Zgadzam siê z Tob± w kwestii figurek. S± ¶wietne. Ale co do historii to nie mogê siê wypowiadaæ, bo nie znam Chao¶nickich dziejów.

Offline

#8 2010-01-28 20:57:07

 Strategos

KUPIEC

SkÄ…d: Londyn, Wielka Brytania
Zarejestrowany: 2009-06-15
Posty: 619
Punktów :   
Armia w WFB: Dark Elves
Armia w W40: DE,BloodRavens,Eldars,IG,Tau

Re: Armie Warhammera & Fluff

Szkoda tylko, ¿e sam army book klimatu nie trzyma. Mo¿na czempionowi Tzneetch'a daæ obro¿ê Khorna i mounta Slanesha. Gdzie tu klimat? No ale wiadomo ju¿ od dawna, ¿e Phill Kelly nie umie pisaæ kodeksów. Space Wolvesów te¿ zwali³. Fluff w obu tych ksi±¿kach jest, ale nie jak siê to ma do kompozycji armii.

Offline

#9 2010-01-29 12:51:36

 Marjan

Szatan

25639000
SkÄ…d: Salt Lake City
Zarejestrowany: 2009-12-02
Posty: 2589
Punktów :   
Armia w W40: Blood Angels
Armia Warmachine & Hordes: Cygnar

Re: Armie Warhammera & Fluff

A ja zadam mo¿e troszkê trywialne pytanie- czym wed³ug Was jest klimat w WFB?


What is your life?
My honour is my life.
What is your fate?
My duty is my fate.
What is your fear?
My fear is to fail.
What is your reward?
My salvation is my reward.
What is your craft?
My craft is death.
What is your pledge?
My pledge is eternal service

Offline

#10 2010-01-29 15:15:50

 Krzychu

Podnó¿ek ksiêciunia

Skąd: Czêstochowa
Zarejestrowany: 2010-01-08
Posty: 1222
Punktów :   

Re: Armie Warhammera & Fluff

Jest to wypadkowa ciekawej, przemy¶lanej historii danej nacji, oddanie jej ducha w armybooku i za pomoc± figurek, oraz grywalno¶æ jednostek. Mnie osobi¶cie bardzo denerwuje sytuacja, gdy tylko 2-3 jednostki w armii s± grywane. Powiecie: "lubisz klimat wystawiaj co chcesz", ale je¶li wiêkszo¶æ jednostek jest niegrywalna to gdzie jest klimat? Wed³ug mnie s³abo te¿ przedstawia siê sprawa chaosu, gdzie ma³o kto wystawia warriorsów "bo za drodzy jak na te punkty", a moim zdaniem to oni miêdzy innymi buduj± klimat tej armii.

Offline

#11 2010-01-29 15:31:14

 michau5300

Prawa Rêka

9558288
Skąd: Czêstochowa
Zarejestrowany: 2009-07-28
Posty: 579
Punktów :   
Armia w WFB: WoCh

Re: Armie Warhammera & Fluff

Strategos napisał:

Mo¿na czempionowi Tzneetch'a daæ obro¿ê Khorna i mounta Slanesha. Gdzie tu klimat?

mounta Slanesha nie mo¿na a obro¿e móg³ zedrzeæ z kogo¶ po pojedynku, co nie zmienia faktu ¿e Hordy by³y du¿e lepsze i ¿e phill kelly powinien u nich najwy¿ej zamiataæ pod³ogi

Ja osobi¶cie bardzo lubiê klimat skavenów. Ciekawe i trochê ¶mieszne stworzonka. Najlepsze ¿e ich klimat by³ odzwierciedlony w zasadach co czyni³o ich bardzo ciekaw± armi±. ( piszê w czasie przesz³ym bo nie wiem jak prezentuj± siê na nowym kodeksie.)

pzdr

Ostatnio edytowany przez michau5300 (2010-01-29 15:34:19)


"Kochaj bli¼niego swego póki masz co¶ z tego"

Offline

#12 2010-01-29 15:55:48

 gen. Szrama

¦ci±ga rozpiski z rapida

2802563
Skąd: Radomsko/ Czêstochowa
Zarejestrowany: 2009-06-08
Posty: 1861
Punktów :   
Armia w WFB: VC 1,5k
Armia w LOTR: Easterlings (400pkt)
WWW

Re: Armie Warhammera & Fluff

Klimat w 7mej edycji zatem ginie? Na przyk³adzie Wampirów - w 6 edycji mo¿na by³o korzystaæ z a¿ 6 pod-armii - Von Carstein, Blood Dragon, Necrarch, Lahmia, Strigoi, Necromancers. A teraz? Teraz wszystko miesza siê w jedn± bezklimatyczn± papkê tworz±c faktycznie strasznie przegiêt± armiê (graj±c celowo PG na armybooku bez ograniczeñ). W przypadku Chaosu z tego co wiem by³y 4 armie bogów i nie mo¿na by³o kombinowaæ, tak? Obecnie wprowadzono dopiero Undivided? IMO powinno byæ w³a¶nie tak, ¿e albo bierzesz premie i kary danego Boga z jego armylistem, albo Undivided i masz zero bonusów i kar. Jakie multum mo¿liwo¶ci!

Klimat u mnie tworzy sam pomys³ na armiê. Nie jest dla mnie wa¿ne, czy moja armia wampirów to armia Necrarchów, czy Carsteinów. Dla mnie wa¿ne jest, ¿eby nie tworzyæ jej pod wzglêdem "to i to jest dobre". To podstawowy zabójca klimatu.
Moja armia ma w sobie grupkê skavenów, którzy s± wiêzieni w lochach jako "miêsko". Ponadto oddzia³y jakie wchodzi³y w jej sk³ad s± powo³ywane z martwych przeciwników. Wszystko w mojej armii ma swój sens, czasami co¶ jest mniej wa¿ne i nie do koñca trzyma poziom, ale ogó³em uwa¿am swoj± armiê za jak najbardziej klimatyczn±. Sens armii to jest warunek klimatu. Na przyk³ad, czy logiczne jest by orkowie grali defensywnie? Orkowie kochaj± wojnê i s± absolutnie niepohamowani. Nie mo¿na nimi robiæ skomplikowanych manewrów. Nimi trzeba mia¿d¿yæ, r±baæ, siec i t³uc. Wampiry Strigoi kochaj± krew, s± jak zwierzêta, wiêc bêd± pêdziæ do walki, nie bawiæ siê w przywo³ywanie szkieletów itd. Elitarne gwardie w armiach s± kurczak elitarne, wiêc nie mo¿e byæ mowy o klimacie, gdy kto¶ robi armiê 10 Ghuli (aby tylko core zape³niæ wymóg) i 40 Grave Guard. Klimat dla ka¿dego mo¿e oznaczaæ co innego. Ale s± na pewno pewne kanony...

Zgadzam siê co do fluffu Wysokich Elfów Aha w³a¶nie - klimatem dla mnie jest te¿, gdy zamiast Varghulfa zrobimy zombie-ogra, czy figurki Duchów zast±pimy "duchowo" pomalowanymi modelami flagellantów.


Przepraszam za wszystkie literówki, ale moja klawiatura jest dyslektyczk±

Offline

#13 2010-01-29 15:56:16

 Strategos

KUPIEC

SkÄ…d: Londyn, Wielka Brytania
Zarejestrowany: 2009-06-15
Posty: 619
Punktów :   
Armia w WFB: Dark Elves
Armia w W40: DE,BloodRavens,Eldars,IG,Tau

Re: Armie Warhammera & Fluff

michau5300 napisał:

mounta Slanesha nie mo¿na a obro¿e móg³ zedrzeæ z kogo¶ po pojedynku,

Fakt z tym mountem przesadzi³em, ale z t± obro¿± to naci±gane. Jaki Czempion Tzeentch'a zdziera³ by cokolwiek z Czempiona Khorna w celu za³o¿enia tego na siebie?? No chyba, ¿e skórê

Offline

#14 2010-01-29 17:50:41

 michau5300

Prawa Rêka

9558288
Skąd: Czêstochowa
Zarejestrowany: 2009-07-28
Posty: 579
Punktów :   
Armia w WFB: WoCh

Re: Armie Warhammera & Fluff

Mo¿e na jaki¶ cenny artefakt by siê skusi³ to jednak ludzie wiêc chciwi pewnie s±, ale kto ich tam wie. My¶lê ¿e nie ma siê co w to zag³êbiaæ.
Chaos w VIed sk³ada³o siê nastêpuj±co : je¶li da³e¶ jaki¶ mark (nie Undivided) genera³owi to mog³e¶ wystawiaæ tylko oddzia³y tego boga i undivided. Je¶li genera³ by³ undivided mo¿na by³o ³adowaæ wszystkich ale nie markowanie lorda nie zawsze siê op³aca³o.
Undivided by³ w³a¶nie w 6 edycji a teraz go nie ma. Bestie ju¿ ogóle nie s± chaosiñskie wiêc mortalsi jeszcze nie maj± tak ¼le.
Nie ma hord a bestiami ju¿ siê nie zagra w stylu zasadzki na t³umie herdów bo jedyni harcownicy to ungory z ³ukami.

Chaos to ju¿ nie to samo ale i tak go lubiê. Trochê mnie denerwuje ¿e niby maj± pokonaæ wszystkich i podbiæ ¶wiat a nawet sobie terytorium nie zwiêkszyli przez tyle czasu.
Jakby w koñcu podbili kawa³ek imperium to by by³o bardziej realistycznie. A tak to mamy potê¿nych i straszliwych wojowników którym siê nic nie udaje.

Fajnie by by³o zagraæ kiedy¶ tak± armi± z t³umem maruderów, wojownikami i wgl. Ale nie do¶æ ¿e musia³ bym na to wydaæ mnóstwo kasy to naprawdê bym mia³ wojowników którym siê nic nie udaje.

Staram siê nie pope³niaæ jaki¶ zbrodni na klimacie ale poziom booka wojowników utrudnia sk³adanie klimatycznych armii i zwykle wychodzi co¶ na kszta³t wypasionych zwiadowców wielkiej armii. ( Chocia¿ to te¿ ma klimat )
pzdr


"Kochaj bli¼niego swego póki masz co¶ z tego"

Offline

#15 2010-01-30 15:20:03

 Chaos Warrior

Móg³by kosiæ trawniki w Obi

7384498
SkÄ…d: Warszawa
Zarejestrowany: 2010-01-23
Posty: 318
Punktów :   
Armia w WFB: wojownicy chaosu (ok.2400pt)
Armia w LOTR: troche tego toche tego

Re: Armie Warhammera & Fluff

Jak dla mnie to krasnoludy s± te¿ dosyæ klimatyczne (takie ma³e brodate pijaki ). Bretonia- fajna konnica figurki te¿ okej, ale z tym gra³em to przesada. Imperium trochê za nowoczesne ale ogó³em ok. Elfy wysokiego rodu maj± fajne jednostki i genialne czary (czary chaosu nie mog± siê z nimi równaæ) figurki te¿ bardzo fajne. U orków i goblinów bardzo fajne jest ich £aaaaa! poza tym zasady i figurki te¿ niczego sobie.

Edit

Lukullus

Offline

Forum "Rycerze y Kupcy" (c) 2011. Wszelkie prawa zastrze¿one dla gen. Szramy. free counters Free Page Rank Tool

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.040 seconds, 9 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.dd-bleach.pun.pl www.dumhog.pun.pl www.bakuganbattlebraweler.pun.pl www.metin7.pun.pl www.tbob.pun.pl