Temat do dyskutowania o klimacie armii w mrocznym ¶wiecie Warhammera.
Mam nadziejê, ¿e temat szybko nie umrze, bo naprawdê jest o czym dyskutowaæ. ^^
Pozwolê sobie skorzystaæ z przywileju osoby zak³adaj±cej temat i zadaæ pierwszy temat pod dysputê. Otó¿, która wed³ug Was armia jest najbardziej klimatyczna w WFB? Do której jest najwiêcej fluffu? Której historia jest najbardziej rozbudowana?
Niechaj rozgorzeje dyskusja!
Offline
Wojownicy Chaosu albo Elfy Wysokiego Rodu.
Bardzo rozbudowana wypowiedz ;P
Proszê u¿ywaæ w przysz³o¶ci opcji edytuj.
Lukullus
Offline
Ale dlaczego Master tak uwa¿asz? Uzasadnij.
Ja zapozna³em siê ju¿ z Elfami Wysokiego Rodu. Uwa¿am, ¿e maj± ten fluff do¶æ ciekawy. Momentami mnie denerwowa³o to, ¿e bardzo czêsto po idealnym wrêcz królu, ksi±¿êta obiera³y na nowego Króla Feniksa totalnie niekompetentne i nie maj±ce powo³ania w tym kierunku osobisto¶ci. Poza tym to ci±g³e oswobadzanie najechanych ziem. Rozumiem, ¿e jest wojna, obie strony nienawidz± siê, Malekith i jego dzieci pragn± odebraæ Ulthuan, ale bez przesady. Za ma³o by³y te spory przetkane innymi wydarzeniami. Czytaj±c odnosi³em takie wra¿aenie: rok 'x' panowania 'a' - Mroczne Elfy przejmuj± w³adzê nad Naggarythe; rok 'y' panowania 'b' - Elfy Wysokiego Rodu odbijaj± Naggarythe; rok 'z' panowania 'c' - Mroczne Elfy przejmuj± w³adzê nad Naggarythe; etc. etc.
Podsumowuj±c, jestem zadowolony, ale wprowadzi³bym kilka zmian co do prezentacji. Poza tym to tylko moje zdanie. Czekam na wypowied¼ ludzi, którzy maj± za sob± trochê wiêcej armii i maj± mo¿liwo¶æ porównania ich.
PS
No i oczywi¶cie HElfy maj± ³adne arty w armybooku.
Ostatnio edytowany przez Terthin (2010-01-27 19:04:29)
Offline
Le¶ne cio³ki, Elfy Niskiego Rodu i Mroczni Pani. Te trzy armie s± powi±zane jedn± Histori±. A wiêc jest pewien klimat.
Offline
Oj, nie musisz od razu wybuchaæ cynizmem. ;] Poza tym wypowied¼ do¶æ krótka i zwiêz³a. Ludzie, popu¶cie wodze fantazji, rozpiszcie siê trochê, wytê¿cie szare komórki. ^^
Ostatnio edytowany przez Terthin (2010-01-28 18:18:01)
Offline
Móg³by kosiæ trawniki w Obi
Wed³ug mnie jak s³usznie zauwa¿y³ Master Wojownicy Chaosu s± bardzo klimatyczni. W ksiêdze armii historia jest dobrze i jasno opisana, np. Wielka Inwazja Chaosu, do tego opis ka¿dego boga chaosu i jego s³ug, dzieje bohaterów. Poza tym figurki chaosu s± bardzo klimatyczne.
Offline
Szkoda tylko, ¿e sam army book klimatu nie trzyma. Mo¿na czempionowi Tzneetch'a daæ obro¿ê Khorna i mounta Slanesha. Gdzie tu klimat? No ale wiadomo ju¿ od dawna, ¿e Phill Kelly nie umie pisaæ kodeksów. Space Wolvesów te¿ zwali³. Fluff w obu tych ksi±¿kach jest, ale nie jak siê to ma do kompozycji armii.
Offline
A ja zadam mo¿e troszkê trywialne pytanie- czym wed³ug Was jest klimat w WFB?
Offline
Jest to wypadkowa ciekawej, przemy¶lanej historii danej nacji, oddanie jej ducha w armybooku i za pomoc± figurek, oraz grywalno¶æ jednostek. Mnie osobi¶cie bardzo denerwuje sytuacja, gdy tylko 2-3 jednostki w armii s± grywane. Powiecie: "lubisz klimat wystawiaj co chcesz", ale je¶li wiêkszo¶æ jednostek jest niegrywalna to gdzie jest klimat? Wed³ug mnie s³abo te¿ przedstawia siê sprawa chaosu, gdzie ma³o kto wystawia warriorsów "bo za drodzy jak na te punkty", a moim zdaniem to oni miêdzy innymi buduj± klimat tej armii.
Offline
Prawa Rêka
Strategos napisał:
Mo¿na czempionowi Tzneetch'a daæ obro¿ê Khorna i mounta Slanesha. Gdzie tu klimat?
mounta Slanesha nie mo¿na a obro¿e móg³ zedrzeæ z kogo¶ po pojedynku, co nie zmienia faktu ¿e Hordy by³y du¿e lepsze i ¿e phill kelly powinien u nich najwy¿ej zamiataæ pod³ogi
Ja osobi¶cie bardzo lubiê klimat skavenów. Ciekawe i trochê ¶mieszne stworzonka. Najlepsze ¿e ich klimat by³ odzwierciedlony w zasadach co czyni³o ich bardzo ciekaw± armi±. ( piszê w czasie przesz³ym bo nie wiem jak prezentuj± siê na nowym kodeksie.)
pzdr
Ostatnio edytowany przez michau5300 (2010-01-29 15:34:19)
Offline
¦ci±ga rozpiski z rapida
Klimat w 7mej edycji zatem ginie? Na przyk³adzie Wampirów - w 6 edycji mo¿na by³o korzystaæ z a¿ 6 pod-armii - Von Carstein, Blood Dragon, Necrarch, Lahmia, Strigoi, Necromancers. A teraz? Teraz wszystko miesza siê w jedn± bezklimatyczn± papkê tworz±c faktycznie strasznie przegiêt± armiê (graj±c celowo PG na armybooku bez ograniczeñ). W przypadku Chaosu z tego co wiem by³y 4 armie bogów i nie mo¿na by³o kombinowaæ, tak? Obecnie wprowadzono dopiero Undivided? IMO powinno byæ w³a¶nie tak, ¿e albo bierzesz premie i kary danego Boga z jego armylistem, albo Undivided i masz zero bonusów i kar. Jakie multum mo¿liwo¶ci!
Klimat u mnie tworzy sam pomys³ na armiê. Nie jest dla mnie wa¿ne, czy moja armia wampirów to armia Necrarchów, czy Carsteinów. Dla mnie wa¿ne jest, ¿eby nie tworzyæ jej pod wzglêdem "to i to jest dobre". To podstawowy zabójca klimatu.
Moja armia ma w sobie grupkê skavenów, którzy s± wiêzieni w lochach jako "miêsko". Ponadto oddzia³y jakie wchodzi³y w jej sk³ad s± powo³ywane z martwych przeciwników. Wszystko w mojej armii ma swój sens, czasami co¶ jest mniej wa¿ne i nie do koñca trzyma poziom, ale ogó³em uwa¿am swoj± armiê za jak najbardziej klimatyczn±. Sens armii to jest warunek klimatu. Na przyk³ad, czy logiczne jest by orkowie grali defensywnie? Orkowie kochaj± wojnê i s± absolutnie niepohamowani. Nie mo¿na nimi robiæ skomplikowanych manewrów. Nimi trzeba mia¿d¿yæ, r±baæ, siec i t³uc. Wampiry Strigoi kochaj± krew, s± jak zwierzêta, wiêc bêd± pêdziæ do walki, nie bawiæ siê w przywo³ywanie szkieletów itd. Elitarne gwardie w armiach s± kurczak elitarne, wiêc nie mo¿e byæ mowy o klimacie, gdy kto¶ robi armiê 10 Ghuli (aby tylko core zape³niæ wymóg) i 40 Grave Guard. Klimat dla ka¿dego mo¿e oznaczaæ co innego. Ale s± na pewno pewne kanony...
Zgadzam siê co do fluffu Wysokich Elfów Aha w³a¶nie - klimatem dla mnie jest te¿, gdy zamiast Varghulfa zrobimy zombie-ogra, czy figurki Duchów zast±pimy "duchowo" pomalowanymi modelami flagellantów.
Offline
michau5300 napisał:
mounta Slanesha nie mo¿na a obro¿e móg³ zedrzeæ z kogo¶ po pojedynku,
Fakt z tym mountem przesadzi³em, ale z t± obro¿± to naci±gane. Jaki Czempion Tzeentch'a zdziera³ by cokolwiek z Czempiona Khorna w celu za³o¿enia tego na siebie?? No chyba, ¿e skórê
Offline
Prawa Rêka
Mo¿e na jaki¶ cenny artefakt by siê skusi³ to jednak ludzie wiêc chciwi pewnie s±, ale kto ich tam wie. My¶lê ¿e nie ma siê co w to zag³êbiaæ.
Chaos w VIed sk³ada³o siê nastêpuj±co : je¶li da³e¶ jaki¶ mark (nie Undivided) genera³owi to mog³e¶ wystawiaæ tylko oddzia³y tego boga i undivided. Je¶li genera³ by³ undivided mo¿na by³o ³adowaæ wszystkich ale nie markowanie lorda nie zawsze siê op³aca³o.
Undivided by³ w³a¶nie w 6 edycji a teraz go nie ma. Bestie ju¿ ogóle nie s± chaosiñskie wiêc mortalsi jeszcze nie maj± tak ¼le.
Nie ma hord a bestiami ju¿ siê nie zagra w stylu zasadzki na t³umie herdów bo jedyni harcownicy to ungory z ³ukami.
Chaos to ju¿ nie to samo ale i tak go lubiê. Trochê mnie denerwuje ¿e niby maj± pokonaæ wszystkich i podbiæ ¶wiat a nawet sobie terytorium nie zwiêkszyli przez tyle czasu.
Jakby w koñcu podbili kawa³ek imperium to by by³o bardziej realistycznie. A tak to mamy potê¿nych i straszliwych wojowników którym siê nic nie udaje.
Fajnie by by³o zagraæ kiedy¶ tak± armi± z t³umem maruderów, wojownikami i wgl. Ale nie do¶æ ¿e musia³ bym na to wydaæ mnóstwo kasy to naprawdê bym mia³ wojowników którym siê nic nie udaje.
Staram siê nie pope³niaæ jaki¶ zbrodni na klimacie ale poziom booka wojowników utrudnia sk³adanie klimatycznych armii i zwykle wychodzi co¶ na kszta³t wypasionych zwiadowców wielkiej armii. ( Chocia¿ to te¿ ma klimat )
pzdr
Offline
Móg³by kosiæ trawniki w Obi
Jak dla mnie to krasnoludy s± te¿ dosyæ klimatyczne (takie ma³e brodate pijaki ). Bretonia- fajna konnica figurki te¿ okej, ale z tym gra³em to przesada. Imperium trochê za nowoczesne ale ogó³em ok. Elfy wysokiego rodu maj± fajne jednostki i genialne czary (czary chaosu nie mog± siê z nimi równaæ) figurki te¿ bardzo fajne. U orków i goblinów bardzo fajne jest ich £aaaaa! poza tym zasady i figurki te¿ niczego sobie.
Edit
Lukullus
Offline